1 t/m 15 mei 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meris, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Je mag wel eens een paar keer harde buiken hebben, maar een paar keer en dan elke dag vind ik wel veel hoor.
    Zeker op deze termijn...
    Nu is het wel zo dat het voor ons meer harde buiken mogen zijn dan voor iemand die haar eerste kindje krijgt.
    Ik zou toch voor de zekerheid even bellen en aangeven hoe het voelt en doorgeven hoe vaak je ze hebt.
    Zij kan dan het beste beoordelen wat te doen..

Bij de meiden had ik heel erg veel trek ik zoet en vet!
    Vandaar bij de eerste 26 kilo aangekomen en bij de 2e 25 kilo tijdens de zwangerschap en nog 5 erna. :$
    Nu heb ik juist veel meer trek in gezond en kan lang niet zoveel eten als toen bij de meiden.
    Vorige zwangerschap was ik rond deze termijn al bijna 8 kilo zwaarder. Hihi.

Wil wel gewoon weer terug naar de 68/70 kilo, dus hoop op 12 kilo dit keer.
    Ga tot aan de kerst ook niets meer snoepen!
    Maar veel gezond eten en dan kan ik met de kerst wel een oliebol extra eten.. 😜

2. Alva

Alva Niet meer actief

Hihi ja wat kerst lekkers moet kunnen hoor !!

Ik kijk het vandaag even aan, twijfel nog steeds 😊

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Alva je kan altijd even bellen, kan zijn dat je er meer mag hebben maar zou zelf wel gerust gesteld willen worden.

Hier zin in gezond en ongezond door elkaar haha!

4. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou ook gewoon ff bellen Alva, kan geen kwaad, toch?

Ik zit nog steeds op -1 kilo, ben afgelopen week 700 gr. afgevallen. Had een zware verkoudheid met oorpijn, dus denk dat m'n lichaam extra energie heeft verbruikt. Heb volgens mij niet echt minder gegeten ofzo...hoop dat t komende week weer gewoon in de plus gaat. Ik wil het ook graag binnen de 12-15 kilo houden, maar ik heb het idee dat ik een beetje te weinig aankom nu (hier een curve van de Universiteit van Leuven http://www.uzleuven.be/sites/default/files/Voedingtijdenszwangerschap/curve%20BMI%20tussen%2019%2C8%20en%2026.pdf ).
    Al heb ik wel een beetje reserve, ben 68 kilo (1.76m). Ga toch ook maar eens aan de mamavitaminen beginnen...

5. Jennifer1986

Jennifer1986 Actief lid

3 jun 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier +4 nu. Zit nu op bijna 19 weken.
    Ik heb nog geen harde buiken gehad, weet ook niet hoe dat voelt haha:p . Mijn eerste zwangerschap vandaar.;)
    Hier veel zin in "slechte" dingen zoals friet met frikandel speciaal hmmmm... Of broodje subway! Daar doe ik een moord voor... Zooooooo lekker 😋!
    Gaan jullie ook zwangerschapscursus doen? Zo ja, welke? Zo nee, waarom niet?
    Ik begin volgend weekend met yoga:-D

6. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Heerlijk he Jennifer! Bij het lezen van je bericht krijg ik al meteen zin in een frikadel hahah! en heb gisteren cupcakes gebakken en die zijn zooooooooo goddelijk. Mocht iemand nog een leuk kerstcadeau zoeken: het cupcakes boek van Rudolph van Veen!

Ik ga in het nieuwe jaar beginnen met fitness voor zwangeren, dat is een serie van 6 lessen, kijk daarna of ik overstap op yoga of iets in het water, dat is naar het einde toe wel chill denk ik...vind het alleen altijd zo'n gedoe in zo'n zwembad met omkleden enz...

7. Jennifer1986

Jennifer1986 Actief lid

3 jun 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die yoga die ik ga doen is ook een keer per maand in het zwembad. Heerlijk lijkt me dat idd. Is in een thermen dus heerlijk warm water!

Oja, cupcakes! Hmmmmm... Heerlijk 😋
    Ik denk dat ik dalijk, als mijn vriend klaar is met werken, lekker een broodje subway halen!

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier -1 maar kan meer zijn want stond met jas en tas en schoenen erop haha heb thuis geen weegschaal, en kwam er eentje tegen bij de dokter in de gang dus dacht hihi snel erop!!

Uit ervaring weet ik dat t vanaf 28 weken hard gaat dus ik vind t prima zo haha k weet dat ik goed en veelzijdig eet dus maak me geen zorgen.

9. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    O my!! K ben verslaafd aan broodjes Subway, hij zit tegenover m'n huis! Dat is echt vreselijk haha

10. Jennifer1986

Jennifer1986 Actief lid

3 jun 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat meen je niet!!!!! :D
    Ik moet 5 km rijden tot ik er een tegen kom! :$
    Maar is alleen maar goed, als ik in jou huis woonde dan ging ik iedere dag een broodje halen en dat is niet goed voor de kilo's en niet voor de portemonnee :D

11. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hahaha ja ik heb momenteel een verbod haha! Mn man zei: die dingen zijn echt duur, maak er thuis maar eentje na 😂

Maar das niet zo lekker als Subway!

Ik koop namelijk altijd zo'n grote wn dan met die koekjes erbij haha ben zo €15,- per keer kwijt hahaha

12. Jennifer1986

Jennifer1986 Actief lid

3 jun 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik ook!!!! Hahahaha 😂
    Mijn vriend zegt precies hetzelfde! Maar is ook wel duur, maar o zo lekker 😋

13. Alva

Alva Niet meer actief

Ik sta nu bij de McD 😨 gaan om 1915 uit eten maar eerst een teambuilding activiteit... ga ik nooit redden 😊😊

14. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Hier pas volgende week de 20 weken echo. Vind het wel spannend
    Ben ook officieel overgenomen door de gyn in het ziekenhuis.
    Pas sinds een week is er ook een buikje gekomen, eindelijk! :) Nu hoop ik natuurlijk wel dat niet ineens de kilo's eraan vliegen

15. AngelBaby2016

16 nov 2015
    21
    0
    0
    noord-brabant
    Ik heb een behoorlijk stressvolle week achter de rug
    Waar het op neer komt is dat er een bom onder mijn relatie ligt,
    Ik weet nog steeds niet waar ik aan toe ben maar hoop zondag het duidelijk te krijgen wat er allemaal met mijn vriend aan de hand is.
    Ik had vandaag een slechte dag veel last van mijn buik gehad alsof ie op ontploffen stond. Echt niet fijn.
    Qua kg +4 ik ben morgen 18 weken.
    Ik had afgelopen dinsdag een controle en die was goed.
    Babyboy was goed gekeurd en ik zelf ook.
    Vergeleken met mijn vorige zwangerschappen gaat het netjes met de kgs. Ik ben met mijn eerste 28kg aangekomen en met de 2e 22kg. Ik hoop echt dat het deze keer niet zoveel zal zijn.

Ik ga een rustweekend houden. Even bijtanken en bijslapen, ik heb het echt nodig.
    Fijn weekend allemaal dames 😊

16. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben ook ongeveer 4 kg aangekomen. Volgende week dinsdag 20-weken echo. Zie er eigenlijk best wel tegenop. Ben gewoon bang dat ze iets zien wat niet goed is.

Hoe vaak voelen jullie je kindje? Ik wordt best zenuwachtig als ik het een poosje niet voel. Hoe doen jullie dat? Mijn placenta ligt aan de voorkant maar voelde het toch al best vroeg. Maar vandaag voel ik eigenlijk niks. Hebben jullie ook nog wel dat soort dagen?

17. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Sterkte meid! Als het goed is heb ik je al gesproken via Facebook, zo niet dan is er nog iemand waarvan de relatie op klappen staat.
    Onbegrijpelijk sommige mannen.. Knuffel!

Ik voel onze jongen altijd savons en soms als ik ergens zit en m'n broek te strak zit tegen m'n broek rand aan.
    Wij hebben woensdag de 20 weken echo (GUO)
    Ik vind het ook spannend, maar wij hebben met 18+2 ook ng een uitgebreide echo gehad waarbij alles goed was dus ik heb iets meer vertrouwen.
    Mijn placenta zit overigens ook voor.
    3e zwangerschap trouwens dat ie voor zit..
    Toevallig, maar schijnt ook de beste plek te zijn volgens m'n vk.

Ik heb hier elke avond na het avond eten dat m'n buik op klappen staat, maar dan niet aan de binnenkant maar m'n huid.
    Vandaag ook veel gestaan en gelopen en nu pijn aan m'n onderkantje! Bleh.. Lijk wel zo'n waggel eend.. 😜

18. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hier voel ik de baby nog steeds niet :(

19. Alva

Alva Niet meer actief

Angelbaby: sterkte !

Baby voelen; hier ook placenta voor, voel hem sinds een paar dagen pas echt meerdere keren per dag. Tot dan was het net als wat Saffira beschreef, alleen als ik krap zat hihi

Verder veel harde buiken.. ga dit weekend alleen nog maar rustig aan doen en maandag toch maar de gyn bellen.
    Vanmorgen ook niet lekker geworden, was niet fijn..

Muur van de babykamer staat 😊 nog even en ik kan gaan inrichten hihi

20. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Heb net met de angelsounds toch maar even het hartje gezocht en dat hoor ik heel duidelijk alleen al veel hoger dan ik dacht, dus misschien heb ik het wel gevoeld vandaag maar niet herkend omdat t voor mijn idee te hoog was voor de baby. Wachten maar af het klopt in elk geval!

Mariah wat zei de gyn/vk daarvan? Dat ging je toch vragen? Kan trouwens prima dat je nog niks voelt nu maar snap wel dat je het heel graag wilt.

Maar Alva en Saffira, jullie voelen je kindje dus wel elke dag? niet dat het soms nog n dagje rustig is?

Leuk Alva de babykamer klaarmaken. Ik moet nog ff moed bij elkaar rapen. Er moet eerst heel veel opgeruimd worden in dat kamertje. Heb gelukkig ook nog wel even de tijd.:)

Deel Deze Pagina