Ja ik voel hem sinds een week elke dag. Mijn man en moeder hebben hem ook al gevoeld en je ziet het soms ook aan mijn buik. Net voelde ik hem richting m'n rug schoppen, beetje boven m'n kont, beetje raar uitleggen zo, maar richting de achterkant dus haha. Wel vaak ook vaste tijdstippen hier al.. Meestal na 19 uur.. En soms in de loop van de ochtend een beetje als m'n broek dus te strak zit of in de auto. Maar mijn zusje is net bevallen van haar eerste kindje en die voelde met 22 weken pas echt dat het de baby was. Schijnbaar heeft het ook een beetje met buikvet te maken. Ik heb heel weinig buikvet en daardoor kun je het al zo goed zien en voelen.. Dopler daarintegen gebruik ik niet meer. Moet zo lang zoeken en dan nog hoorde ik het maar 1x heeeeeeel zachtjes. En voordat ik het eindelijk gevonden had voelde ik hem al. Dus voor mij heeft dat ding weinig toegevoegde waarde. Als je je kindje nog niet voelt lijkt het me wel heel fijn ja.. Alva, rustig aan doen dit weekend dan he! Is je 4e zwangerschap he! Zwaar voor je lichaam en helemaal als je er nog 3 hebt lopen.. Laat je mannetje maar even een paar passen meer doen. Moet die van mij soms ook.. 😉
Saffira: Hij was wel even geschrokken gisteren, dus tussen het klussen door heeft hij ook nog voor het eten en de kinderen gezorgd 😊👍 Lag om 2030 op bed 😆
Ik voel ook nog steeds niets... maar weet ook niet zo goed hoe het voelen moet. Met de doppler hebben we het hartje al meerdere malen gehoord. Wel heel gaaf!! Vrijdag de kamer, box, kinderwagen en badje besteld.. spannend..
Ik denk niet dat het vooral met buikvet te maken heeft. Ik ben vrij stevig maar ik voel de baby al weken, zelfs met een voorliggende placenta. Natuurlijk voel ik het wel steeds beter. Misschien heeft het ook te maken met je gevoeligheid in het algemeen. Ik voelde mijn eisprong ook heel goed, en zelfs de innesteling. Dat laatste is natuurlijk een vermoeden maar het was een pijnlijk gevoel wat ik bij al mijn zwangerschappen heb gehad. Gevoelige baarmoeder denk ik. Het is gewoon bij iedereen anders, geen reden om je zorgen te maken. Wel was het bij mijn eerste wat later omdat ik het niet meteen herkende.
Met het buikvet bedoel ik ook meer de snelheid dat andere het ook kunnen voelen. Zoals ik al zei, m'n zusje herkende de baby pas met 22 weken dus niets om je zorgen te maken als je je baby nu nog niet voelt..
27.April Elisah83, 32 jaar, 2e kindje 28. April Alva, 30 jaar, 4e kindje 30. April Meris, 35 jaar, 3e kindje 1. Mei DNM, 26 jaar, 1e kindje Roosje35, 24 jaar, 1e kindje wblond, 25 jaar, 2e kindje Ukkie89, 3e kindje Mappie, 36 jaar, 4e kindje 2. Mei 101984, 30 jaar, 2e kindje amy1987, 28 jaar, 1e kindje Smurfin90, 24 jaar, 1e kindje Zoef, 30 jaar, 3e kindje Ikbien,27 jaar, 2e kindje 3. Mei Baboes, 38 jaar, 2e kindje 4. Mei Saffira29, 31 jaar, 3e kindje 5. Mei Mamaenmini, 26 jaar en 2e kindje 6. Mei Weer, 31 jaar, 2e kindje Klaasje, 32, 3e kindje Kolibri, 3e kindje 7. Mei Korenbloem86, 29 jaar, 2e kindje 8. Mei mariahh, 24 jaar, 2e kindje Gypsea, 2e kindje Koali, 27 jaar, tweede kindje Missm85, 32 jaar, 1e kindje 9. Mei Jennifer1986, 29 jaar, 1e kindje Johanna18, 2e kindje 10. Mei Wondertjem, 26 jaar, 1e kindje Anja1986, 29 jaar, 1e kindje Lallie4, 3e kindje, 26jaar Lelietje85, 30 jaar, 1e kindje 13. Mei 1992M, 1e kindje, 23 jaar 14. Mei Simone1992, 23 jaar, 1e kindje. Angelbaby2016, 35 jaar, 3e kindje. 15. Mei Poppemieke_91, 2e kindje. 17. Mei J010, 1e kindje, 30 jaar Jongen (7) | Meisje (5) | Verrassing (3) Afspraken: 8 december Alva, 20 weken echo Korenbloem86, controle vlk 14 december ukkie89, 20 weken echo Ikbien, 20 weken echo 15 december Korenbloem86, 20 weken echo 16 december Klaasje82, 20 weken echo Saffira29, 20 weken echo (GUO) 17 december Lelietje85, 20 weken echo DNM, 20 weken echo 18 december Lallie4, 20 weken echo 22 december Koali, 20 weken echo DNM, controle vk Mariahh, 20 weken echo 23 december Kolibri, 20 weken echo 28 december Angelbaby2016, 20 weken echo 4 januari J010, 20 weken echo ★☆ sterretjes ☆★ Mamavanmenno ☆ Werveltje ☆ Nonma ☆ Molensteen ☆ weer zwanger Suze ☆ Emc ☆ weer zwanger Marlo ☆ Eline83 ☆ Ditbenik ☆ Taartje1611☆
J010: Jeeeeee een meisje !! Gefeliciteerd !! Ik mag zo even langs het zkh ivm de harde buiken. Tis bij de vk in het ziekenhuis, geen idee wat ze gaan doen maar ben blij dat ik even gebeld heb. Net 6 in een uur tijd.. voelt niet meer fijn zo...
gefeliciteerd J010! krijgen de meisjes nog een beetje bijstand Mijn meisje voel ik nu ook al 4 dagen achtereen best vaak, zowel s ochtends als s avonds. Wat een druktemaker! Het is nog heel licht, dat wel, maar mn man heeft het gisteren ook gevoeld Ik heb donderdag de 20 weken echo, spannend!
Leuk JO10! Wat roze erbij Sterkte Alva, hoop dat t allemaal geen kwaad kan maar tis wel heel vervelend dat je er nu al zo'n last van hebt.
Zooo alles is in orde 😊 Baarmoedermond is nog lang en stug dus de harde buiken hebben niks gedaan. Baarmoeder loopt 4 weken voor op groei en de baby is ook een grote jongen, dat kan al voor harde buiken zorgen. En natuurlijk een groot gezin plus drukke baan. Moet het tempo verlagen en eventueel ook werktijden aanpassen. Ga eerst beginnen met niet meer sjouwen en pauzes inpassen 😊
Gefeliciteerd!!! Leuk een meid erbij in de groep! 🎉💖 Alva, fijn dat alles goed gaat! Toch duidelijk een teken dat je rustiger aan moet doen. Andere kant, bij een 2e 3e of 4e zwangerschap kan je er gewoon meer last van hebben. Hier sinds zaterdag last van m'n stuitje, liezen en druk aan de onderkant soms. Vk denkt bekken klachten maar het mag van mij nu wel overgaan. Heb nog niet eens een toeter dus laat staan hoe het over een aantal weken moet op deze manier. 😕 Hoe is het met de buikjes hier..??
@Saffira, vervelend van je bekkenklachten . Hopelijk heb je er niet al te veel last van @Alva, fijn om te horen dat alles goed is! Hier de hele dag al beetje gek gevoel in mn buik. Hij voelt als het ware zwaar aan (kan er geen andere omschrijving aan meegeven). Lichte krampjes. Het doet geen pijn ofzo, maar voelt wel onprettig. Klinkt dat iemand bekend?
Jo10 jeej een meisje! Leuk!! Fijn alva dat er niks ernstigs was! Hopelijk trekt het met meet rust wat weg! Vervelend saffira hopelijk trekt de pijn nog wat weg! Hier ook een paar weken last gehad van stuitje/billen/benen maar t is nu volledig weggetrokken. Volgens de vk hoef ik me geen zorgen te maken over dat ik nog niks voel.. volgende week bij de 20 weken echo gaan ze extra goed kijken hoe alles ligt .. Vanaf januari gaan we de boven verdieping verbouwen heb er zin in maar zal ook blij zijn als het gedaan is voel me nog steeds erg futloos zien jullie ook al op tegen bevallen ? Hier angstig en bang dat mijn bloeddruk weer omhoog schiet vorige x hierdoor ingeleid en heb dat als heel onnatuurlijk ervaren mijn vk weet hiervan en probeert me gerust te stellen volgens haar is de kans op herhaling klein en mocht het gebeuren vaak wat later bij de 1e vanaf 37 weken medicatie en met 39 ingeleid. Vk gaat alles op alles zetten om inleiding te voorkomen maar toch blijft het knagen Ach eerst maar goed Door de 20 weken echo komen !! Mijn zusje belde me gisteren dat ze ook zwanger is super leuk! Schelen waarschijnlijk precies 3 maanden
Inderdaad bij meerdere zwangerschappen heb je ook meer klachten, maar zoveel harde buiken had ik bij de andere 3 nog niet eens bij elkaar.. Zelfde geldt voor bekkenklachten, heb je een verwijzing voor de fysio gekregen Saffira? Of kijk je het nog even aan? Ik vraag mij nu wel eens af hoe de 19 kids and counting vrouwen dat doen 😂 Mariahh: bevalling is nog even ver van mijn bed show 😊 Zie er niet tegenop in ieder geval. Hoop dat jou een inleiding bespaard blijft dit keer. Heeft het ook lang geduurd? Ik heb heel de middag gelegen, heeft mij goed gedaan. Nu kids halen, en dan gaat de avondspits weer beginnen 😊
Niet heel lang voor een eerste geloof ik.. half 11 in de avond braken spontaan mijn vliezen na 2x een capsule 06:19 is ze uiteindelijk geboren maar meer alles erom heen maakt dat ik er erg tegenop zie. Lag vastgeketend aan mijn bed en kon geen kant op mocht alleen op mijn rug liggen anders dipte de hartslag teveel Ruggenprik katheter infuus draadje op n haar hoofdje banden om mijn buik .. het lijkt mij heel speciaal om gewoon lekker thuis te zijn wanneer het begint en zo de eerste cm Door te komen ..
Ps niet schrikken van mijn verhaal hoor! Op het moment zelf liet ik alles over me heen komen pas achteraf heb ik het er moeilijk mee gehad ..
J010, die zware buiken klinkt me als harde buiken...maar heb er niet zo veel ervaring mee. Ik ben een beetje in ontkenning wat betreft bevallen...mijn pijngrens ligt nogal laag.... Wil er eigenlijk niet over nadenken...duurt ook nog heeeeel lang
Mariah, gefeliciteerd! Wat leuk, mama en tante worden! Alva, donderdag moet ik op controle bij de Vk en dan zouden we het bespreken. Ze wist een aantal goeie therapeuten. Maar eerst woensdag de GUO, daarna ga ik iets aan mezelf doen. Haha Fijn dat je een middagje rust hebt kunnen nemen alva.. Goed voor je lichaam. Kun je de avond weer beter doorkomen! Bevalling: hier ook ingeleid maar met 4 uur en een kwartier bevallen dus geen trauma. Bij de eerste thuis bevallen maar sterrenkijker dus lang bezig geweest met persen en daardoor een week niet rechtop kunnen lopen haha. Ik ben er nu eigenlijk nog niet echt uit wat ik wil.. Thuis of in het ziekenhuis. Ik wacht het allemaal evn af denk ik en beslis op het moment...