1 t/m 15 mei 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meris, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alva

Alva Niet meer actief

Hee dames !

De drukke december maand is achter de rug gelukkig :)

We zijn druk aan het klussen geweest en heb 2 dagen bij Ikea rondgehangen, maar nu is alles in huis hihi
    Heb veel zelf in elkaar gezet en lopen sjouwen dus nu spijt van ;)

Elisah: Heb jij enig idee wat er aan de hand kan zijn met een grote buik?
    Mijn buik liep de laatste controle 4 weken voor op groei, en de baby was groot, maar hoe groot dat weet ik niet.
    Ik heb straks de groei echo... maar ik weet niet zo goed wat te verwachten. Heb het idee dat het allemaal wel mee gaat vallen, heb al 3 x een 8 ponder op de wereld gezet :D

2. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Heeft denk ik ook met mijn vorige zwangerschap te maken. Dat zou een groot kind worden maar in de buik bleek achteraf iets misgegaan te zijn vanaf 5 maanden ergens waardoor het bijna dood geboren werd als een couveuse kind in week 42. Ondanks vele controles hebben ze niks in de gaten gehad.
    Nu groeide het eerst voorzichtig op schema en ineens in 1,5 week is het ver voor op schema. Ze gaan kijken of het op deze manier verder groeit want dan moeten ze erachter komen waardoor dat zo komt. Ze weten namelijk ook nog steeds niet wat er mis is gegaan vorige keer

3. Alva

Alva Niet meer actief

Oh jeetje wat heftig ! En helemaal als je niet weet wat en waardoor. Maar goed dat ze het nu extra in de gaten houden.

Ik ben net terug. Grote baby :D maar nog binnen de curve. Alleen het buikje loopt uit de pas. Vruchtwater is ruim en buik is ook groot.
    Ze maakte zich nog geen zorgen omdat mijn andere kids ook groot waren, maar moet toch even suiker prikken.

Nou ja even, dat wordt 6u op (ivm kids), 8u prikken, 2uur wachten en dan weer prikken en dan pas eten !! En dan heb ik om dat tijdstip natuurlijk ontzettend veel mensen die ook moeten prikken voor me :$
    Daar maak ik mij nu nog het meest druk om, zonder boterham de deur uit. Normaal word ik al flauw als ik een half uurtje later ontbijt :$

Maar wel even gezellig naar de baby kunnen spieken, zo leuk om nu de bewegingen die je voelt live op het scherm te zien hihi

4. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Zojuist 20 wkn echo gehad. Alles was goed!!

Nu bij 20 wkn en 6 dagen 25 cm en 429 gram!

5. Jennifer1986

Jennifer1986 Actief lid

3 jun 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    J010, proficiat met de goede echo!!!!! Geniet er lekker van! 😘

6. Alva

Alva Niet meer actief

Super j010 !!

7. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goed nieuws j010!
    Bij mij was het ongeveer hetzelfde als bij jou. 20 weken en 6 dagen- 420 gram. Ik heb echt geen idee hoe dat zit binnen de curven. Weet iemand waar je dat kan opzoeken?
    Hier hebben we een slechte start van het nieuwe jaar gemaakt. Eergisteren was onze poes van nog geen 4 jaar oud plotseling verlamd. Ze had veel pijn en gisteren hebben we haar moeten laten inslapen. Gelukkig is mijn vriendin dierenarts dus het kon allemaal thuis gebeuren. Maar wat een verdriet bij de kinderen... En ook bij mij. Zodadelijk gaan we haar begraven.

8. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Fijn Jo10!

Oh wat verdrietig kolibri! Dat verwacht je niet van zo'n jong dier nog...

Wij hebben net een groeiecho gehad omdat onze kleine bij de 20-weken echo echt te klein was. Gelukkig was het nu wel goed gegroeid. Zelfs een klein beetje ingehaald. Het kindje is nog steeds wel aan de kleine kant maar zit nu in elk geval niet meer onder alle groeilijnen zoals de vorige keer. Over een paar weken herhaling. Hopelijk gaat het zo door! Voor nu wel even een opluchting. Ik durfde gewoon ook niks meer aan te schaffen voor de baby. Hopelijk kunnen we nu weer iets meer ontspannen. :)

Oh ja onze kleine wordt nu (22w) op 420 gram geschat maar is wel aan de kleine kant. Dus ik denk dat het voor jullie gewoon gemiddeld is.

9. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Dank jullie wel, toch wel spannend.. :) En nu helemaal van genieten. Wordt al regelmatig getrappeld van binnen. Merk het vaak achter mijn bureau. Dan zit ik iets naar voren dan lijkt er minder plek voor haar en wordt er getrappeld.

@Kolibri, wat sneu zeg.. sterkte. Toch altijd verdrietig als je een huisdier moet laten inslapen zeker als ze zo jong zijn.

@Johanna, fijn dat de kleine weer bijgegroeid is! Als het klein is, maar netjes op de curve zit is het alleen maar fijn tijdens de bevalling dalijk ;)

10. Jennifer1986

Jennifer1986 Actief lid

3 jun 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kolibri, wat erg! Echt heel verdrietig 😢.
    Heel veel sterkte met de begrafenis vandaag....

Mijn kleine boy trappelt ook erg goed hihi. Vl heeft hem ook al gevoeld. Met de 20+1 echo was de kleine man 340 gram... Was mooi gewicht zeiden ze...

11. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Kolibri, helaas ken ik het.. Kat van 7 maanden oud een aantal jaar geleden in kunnen laten slapen. Binnenkat en precies hetzelfde als jullie.
    Waarschijnlijk aangeboren zenuwafwijking.
    Was er ook helemaal van slag van toen.
    Had ik nooit verwacht..
    Sterke, vooral voor de kids! :(

Ik heb binnenkort weer een echo!
    Gratis check.. 😄😄
    Waarschijnlijk plan ik hem zondag ochtend in.

Leuk dat iedereen zo met het kamertje bezig is.
    Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen.
    Maar ons kamertje is echt mini, dus veel valt er niet te zien 🙈

12. Alva

Alva Niet meer actief

Kolibri: wat verdrietig 😯 sterkte xx

Saffira: hier ook een mini kamer, wilde graag een schommelstoel maar dat blijkt dus niet te passen 🙈

13. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Hahaha.. Dat zou bij ons ook no way passen!
    Wij hebben een vrij grote commode en een bedje..
    Plankje aan de muur.. En thats it! :)
    Ik wil nog wel even kijken of ik creatief kan zijn, maar een jongen heeft gelukkig niet Perse een hang kast nodig vind ik.

Verder gaan we het kamertje gewoon zo fris en leuk mogelijk maken.
    Uiteindelijk slapen ze toch alleen maar in hun kamer.
    Mijn oudste is 12 (april 13 al weer pffff) en die heeft de grootste kamer (zolder) maar doet er niet veel. Huiswerk maken ja... En hangen en slapen.
    Nou, dat kan op een kleine kamer ook prima.

Hoe voelt iedereen zich verder??
    Beetje goed?

Wij hebben zondag om 09.30 uur een echo.
    Gewoon een kleine check of alles nog goed gaat.
    Daarna 4 febr pas weer in een echo leer centrum. Gratis! :D

14. Alva

Alva Niet meer actief

Ja zo is het Saffira ! Wij hebben onze eigen slaapkamer in 2en gedeeld en daardoor pastte onze kastenwand niet meer. Wij hebben nu voor onszelf 2 ladekasten van een meter hoog met de tv erop. En gebruiken het hanggedeelte van een kast van de kinderen voor onze colberts e.d.

Je word vanzelf creatief hihi 😊

In de babykamer komt wel een kleine kledingkast die van mijn zwager is geweest, hij zou licht grenen moeten zijn maar hij is geel 😲 die gaan we wel even verven hihi ziet er niet uit

Fijn dat je nog wat echo's in het vooruitzicht hebt, toch prettig even de geruststelling. Kijken ze dan ook in 3D?
    Ik voel me wel goed, zie op tegen de suikertest morgen. Ik ben normaal al een grote eter en kan echt niet zonder ontbijt de deur uit.. ik word al snel duizelig als ik niet op tijd eet dus ik hoop dat het gaat lukken 😇
    Hoe voel jij je ??

15. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Kan ik me heel goed voorstellen!!
    Ik kan er ook heel slecht tegen, als ik niet eet word ik misselijk en duizelig en ik krijg een heeeeeeeel kort lontje! Geen lontje kan ik beter zeggen 🙈

Ik zou wel iets mee nemen voor als je wel weer mag eten, je ook gelijk kan eten. Mag je ook niets drinken?
    Moet je echt compleet nuchter zijn? 😖

Ik voel me goed. Zolang ik niet teveel doe.
    Heb maandag m'n eerste afspraak bij de bekken therapeut.
    Ben benieuwd wat ze zegt! 😁
    Verder beweegt de kleine veel.
    En vooral altijd richting m'n blaas, hij ligt heel laag volgens mij.

16. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    @ Alva: Wat gek, heb binnenkort ook suikertest en moet juist wel eten!
    gelukkig maar want ben ook nergens zonder ontbijt:D

@ Saffira: Gezellig he, die bewegingen? Helaas moet ik op sommige dagen ook echt bijna elk half uur naar de wc, gelukkig niet altijd!
    Mocht je tips krijgen van de bekkentherapeut hoor ik ze graag :)

17. Alva

Alva Niet meer actief

Lelietje; ik moet nuchter prikken, glucose drankje drinken en na 2uur weer prikken. En jij?
    Mag wel drinken, water 😊 gelukkig is dat mijn favoriet deze zwangerschap.

Hier ook veel getrappel tegen de blaas, soms gewoon pijnlijk ook hihi

Heb net toch zo'n schattig pakje meegenomen.. denk dat dit het eerste pakje word 😊

Bijgevoegde bestanden:

18. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuk pakje! Waar heb je die vandaan?

19. Alva

Alva Niet meer actief

Hij is van Z8, was nu met 30% korting bij een kledingwinkeltje hier in het dorp.

20. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Eventuele tips zal ik hier neerzetten! ;)

Hebben jullie trouwens ook dat als je hurkt of gaat zitten het van onderen "kraakt"..? Bij mij hoor je het tussen m'n benen gewoon kraken.
    M'n Vk zegt dat dat typisch BI is..
    Ik zeg maandag gewoon alles tegen die therapeut en dan kijkt ze het maar na. Het is de 3e dus zal er vast niet super veel aan kunnen doen maar als het iig niet erger word ben ik al lang tevreden.

Alva: leuk pakje!! Ik ken dat merk/winkel helemaal niet. Hoor er wel mensen over..

Hier nog geen eerste pakje.. Zal ik vast en zeker op het laatste moment kopen of krijgen..

Hebben jullie wel eens bijgehouden hoeveel harde buiken jullie per dg hebben?
    Ik ga dat morgen eens doen denk ik. Wil weten of ik nog binnen de term "normaal" zit. :)

Deel Deze Pagina