Hihi erg he die nachten.. heb je ook al kramp erbij?? Die had ik vanmorgen voor het eerst, au au au.. Was er al met de sneeuw te spelen? Hier niks gevallen, gelukkig maar 😊 De baby is al weken vanaf buiten te voelen, nu zelfs te zien door de trui heen. Maar zodra mijn man zijn hand in de buurt komt stopt hij met schoppen, ook bij mijn oudste dochter. Dit was bij alle zwangerschappen zo dus ik geloof dat mijn man de hoop heeft opgegeven nu 😉 Vanmorgen ging de beeb zo hard tekeer en zoonlief zat naast me, die schrok er gewoon van 😂 hij was apetrots maar hij snapte niet waarom de baby moest schoppen want dat mag toch niet 😂 Probeerde uit te leggen dat het niet echt schoppen was en dat de baby in een soort bad zit.. nu vinden ze het weer knap dat hij al kan zwemmen voordat hij geboren is 😂
haha wat lief... Hier is de kleine ook al te zien. Ze is een druktemaker. Een paar keer per dag gaat ze helemaal los en als m'n man zijn hand een tijdje op mijn buik houdt blijft ze daar maar tegenaan trappen. Gisteren heeft hij haar voorgelezen, zo schattig Het weekend stond in het kader van berging en garage opruimen om de logeerkamer vervolgens leeg te ruimen. Vrijdag komen de meubels voor de kinderkamer...zin in!! Wel iets te veel gedaan, bekken doen behoorlijk zeer Ben donderdag voor het eerst naar zwangerschapsfitness geweest (spieeeeerpijjjjjnnn!) en hoop dat ik daardoor wat sterker wordt en minder snel last van mn bekken krijg.
Je merkt inderdaad nu wel dat het wat 'zwaarder' wordt. Wij zijn van het weekend weer met het kamertje verder gegaan, muren geverfd en mijn oude wiegje geverfd. maar merk dat een dagje verven en op de grond/knieën een wiegje verven niet meer zo soepel gaat. Savonds kwam ik amper van de bank en ook zondag was het bar. Ik heb het gegoogled, maar kan zijn dat dit bandenpijn is. Bij ons komen de meubeltjes en alle spullen de 25e.. Zo benieuwd en zin in om alles beetje een plekje te gaan geven. Nu is het ook echt beetje een zooitje in huis. Overal staan spullen, liggen tasjes enz enz.. pfff.. zal blij zijn als we alles in 1 kamertje kunnen zetten sowieso. Dan is het in ieder geval gegroepeerd. @Alva, die krampen idd.. die heb ik nu ook al 2 weken oid.. ai ai.. soms echt pijnlijk
Leuk al die nieuwe spulletjes !! Ik werd al blij van een aankleedkussen hihi Hier ligt al weken een oude inbouwkast in delen op de grond, netjes opgestapeld achter de bank maar ik wil mijn huis terug 😇 Vandaag was mijn oudste schoolziek.. ze zag er echt belabberd uit toen ik haar op haalde maar binnen 5 minuten was er niks meer aan de hand. Net even een lang gesprek gehad, ze was gewoon even op vandaag 😊 blue monday denk ik...
Haha blue monday.. 😜 Krampen heb ik heel af en toe bijnaaaaaa In m'n voet vaak, ik ga dan gelijk staan. Kan zo'n pijn doen. Ja de hele dag schilderen of op m'n knieën zitten doe ik ook niet meer hoor. Sowieso merk ik dat mijn knie gewrichten het ook te voorduren hebben nu. Alles word weker en slapper. Ik ben veel moe joh.. Hebben jullie daar ook weer veel last van of valt het mee? Als ik om 9 uur wakker word kan ik nog wel een paar uur slapen voor m'n gevoel. Maar ja, snachts slaap ik niet echt constant dus kan ook daar aan liggen. Ik ben nog niet echt aan het shoppen geslagen. Heb ook niet super veel meer nodig. Wij hebben nu een camera babyphone die werk op onze telefoons en ipad maar willen nu overstappen op een gewone camera. Jullie ervaringen..? Nog tips.. Wij zijn fan van Alecto.
Ik had er gisteren een topic over geopend Saffira. Twijfel nog tussen babyfoon met en zonder camera. En bij beiden soorten zitten zoveel merken en meningen 😦 Zie door de bomen het bos niet meer 😂
Ik vind het ook moeilijk! ik ga denk ik toch voor een babyfoon met camera. Heb het idee dat ik die kleine dan beter op slaap kan 'trainen'. Dat ik niet onnodig haar kamertje in hoef. In Duitsland zijn die dingen iets goedkoper, ik neig naar een Audioline V300 of een NUK Eco Control + Video. Die laatste is geloof ik beter ivm straling. Vind er ook geen zak aan om het uit te zoeken, dus laat mn man er nu maar verder mee aan de gang
Nou, Noa lijkt vaak te slapen qua geluid maar ligt dan doodleuk stil met haar ogen open.. En ze huilt heel zachtjes. Dus de camera is bij ons echt een uitkomst haha Mijn zusje heeft de alecto dvm 260, beeld js super fijn! Dus ga daarvoor denk ik. Duitsland goedkoper..? Das fijn! Vind ze nog flink duur af en toe. 😖
Had ik dat geweten... manlief komt net uit Duitsland haha Onze jongste huilt vaak in haar slaap, dan strompel ik 2 trappen op naar zolder en slaapt ze dus weer / nog. Dan zou een beeld babyfoon wel een uitkomst zijn.
Oeh.. Ik nog 106! Haha.. Maar begint idd al op te schieten. Morgen 25 weken.. 10 weken geleden dacht ik nog dat we dat nooit zouden halen en ik rond deze tijd niet zwanger rond zou lopen.. Zo, ik heb vandaag een luie dag zeg. Zit al de hele ochtend in m'n jogging broek, dochter ligt lekker naast me en af en toe springt ze even lekker op de bank. Net een kiwi op samen.. Mijn man heeft cursus dus de auto mee. Morgen maar weer wat meer acitiviteit. Zo'n dag mag er ook wel eens tussen zitten.. 😜
Jaaa de oudste is bijna 13, die kan echt alles zelf. 😄 Heerlijk' anders was ik ook echt niet aan nog een kleintje begonnen. Lijkt me best zwaar, 3 kleine kids. Moet je het typetje voor zijn denk ik haha.. Was een lekker lui dagje iig. Morgen op kraam visite en de kleine meid weer naar de crèche. Morgen 25 weken!! 💙 begint op te schieten toch.. Nog vrouwen hier die de tijd maar langzaam vinden gaan?
Ik vind de tijd wel langzaam gaan eerlijk gezegd. En ik merk dat ik ook nog steeds best onzeker ben. Als ik jullie verhalen lees over hoe vaak je je kindje voelt en dat jullie je hele buik heen en weer zien gaan. Nu ben ik ook niet heel slank maar ik zie het echt niet aan de buitenkant. Ik voel m'n kindje wel elke dag en ook meerdere malen maar om nou te zeggen dat het echt heel druk is... Soms zou ik wel eens even willen ruilen zodat ik weet wat andere zwangere vrouwen nou precies voelen Maar goed zal ook wel door onze voorgeschiedenis komen dat ik me daar vaak zorgen over maak. (ons eerste kindje was ernstig ziek)
Johanna, sorry als ik iets gemist heb.. Is jullie 1e kindje er nog wel? (Omdat je zegt dat het ernstig ziek was) Oh en hier is het ook niet continu voetballen hoor. Ik voel hem zelf heel goed, maar mijn vader bijvoorbeeld vanavond voelde hem niet eens. 😳 ik zeg hoe kan dat nou! Haha. De ene baby voel je gewoon meer dan de ander. Maak je niet teveel zorgen he.. Denk dat dat nergens voor nodig is.. 😉👍 Werk je wel? Want als je druk bent voel je hem minder snel dan qanneer je de dag rustig door kan brengen. Hopelijk ben je snel minder onzeker en vliegen de weken voorbij! 😁
Dat heb je niet gemist hoor Saffira... ik heb het niet gezegd op dit forum. Onze eerste is vorige jaar overleden... We zitten eigenlijk nog midden in het rouwverwerkingsproces. En we zijn heel erg blij met deze zwangerschap en dit kindje wat we verwachten maar we vinden het ook heel spannend. Ik werk wel maar niet fulltime, dus dat scheelt inderdaad wel voor hoe snel de dagen voorbij gaan. Ik hoop dat ik me inderdaad gewoon voor niks zorgen maak! Soms zou ik gewoon wel iets van de onbevangenheid van m'n eerste zwangerschap terug willen hebben.
@Johanna, tjeetje joh.. lijkt me inderdaad een mix van verdriet en blijdschap.. heftig.. sterkte nog! Ik voel trouwens de baby zelf wel, maar voor mn man is het heel lastig om het ook te voelen. Vaak dan roep ik hem en legt hij zn hand erop en dan is het weer muisstil.. En ook echt niet de hele dag door.. meestal wel achter mijn bureau, dan heeft ze denk ik de minste ruimte.. en 's avonds op de bank als ik aan het uitrusten ben Dus ik zou me zeker niet te veel zorgen maken hoor... als je het zelf voelt is het naar mijn idee ook al goed. Anderen volgen later
Jeetje Johanna wat verdrietig 😯 logisch dat je onzeker bent nu en dat de tijd langzaam gaat.. Wat had jullie eerste kindje als ik vragen mag? Mijn buik gaat ook niet de hele dag heen en weer hoor, het is meer dat een harde schop van buiten te zien is af en toe.
Jeetje wat heftig meid. Ik begrijp dus dat jullie kindje na de bevalling is overleden..? Ja je eerste zwangerschap is meestal de onbezorgste.. Daarna weet je hoe het is om zoiets kostbaars heel te zien houden en in jullie geval hoe hard het leven soms kan zijn. Mijn broer is ook overleden, 3 weken na de bevalling. Was ook ernstig ziek. Ik hoop dat jullie het samen delen, het verdriet. Merk dat dat bij mijn ouders niet zo was en dit uiteindelijk toch een wig heeft gedreven tussen hun. Heel veel sterkte meid! Kan me ook goed voorstellen dat je er hier op het forum niets over gezegd hebt.. Ik hoop dat je onzekerheid toch langzaamaan meer op de achtergrond komt te staan en het vertrouwen in jullie kindje en je lichaam de overhand gaat nemen.. Xx