1 t/m 15 mei 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meris, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alva

Alva Niet meer actief

Kolibri: Heb je al uitslag van de test?? Ik vond het wel meevallen het drankje maar het schijnt dat er een nieuwe is die minder vies is en dat sommige ziekenhuizen die al gebruiken. Had blijkbaar geluk 😊

Uitzet: Zeker 20 doeken, stuk of 10 spuugdoekjes. Spuigdoekjes zijn ook handig om er een paar naast het bed te leggen, paar in de babykamer, paar naast de bank.. want als je ze nodig hebt kan je er net niet bij 😂
    Hydrofiel werden er hier al 3 per wasbeurt gebruikt, standaard 1 op het waskussen en 1 onder het hoofd in bed. Dus met pech al 5 per dag er doorheen. Daarna zijn ze nog lang gebruikt, zelfs nu voor de haren van mijn oudste (7) is het ideaal.

Lelietje: Ik zou lekker verlof opnemen. Na 8 weken alweer werken is best pittig (ik kon met 8 weken net weer normaal lopen) en daarbij gaat het 1e jaar zo snel 😢 als je de mogelijkheid hebt om die met je kindje door te brengen zou ik het zeker doen!

Echo: Ik heb dinsdag weer controle maar of ik dan ook een echo krijg weet ik niet. Sowieso met 33 weken een groeiecho.
    Ik begin wel ineens heel sterk te denken aan een pretecho voor de kids, ze zijn zo betrokken en enthousiast.

Verlof: nog 62 nachtjes 😊😊😇

2. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Wij gebruiken de hydrofiele luiers ook gewoon als spuuglappen.
    Ook altijd 1 onder het hoofd in bed en in de kinderwagen.
    Ik zweer bij die dingen haha

Ik zou ook het verlof nemen. Zeker als je toch niet zeker bent of je binnen dit bedrijf wilt blijven of gaat groeien.
    En wat alva ook zegt, het eerste jaar gaat zo snel en is zo mooi..
    Zonde als je dan zoveel gaat werken en weinig van je kindje mee krijgt.

Hier even niet zo veel te vertellen verder....
    Saai haha..
    Fijn weekend nog!

3. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    De uitslag van de glucosetest krijg ik dinsdag geloof ik.
    Hier zitten we weer in de zooi. Mijn vriend is een gat aan het zagen in een gipsblokken wand en dat betekent: STOF!! En natuurlijk had ie er vooraf niet even aan gedacht wat spullen te beschermen. Dus nu zit de kinderwagen onder een dikke laag wit stof. Kon wel janken! Heb ik ook gedaan eigenlijk... ;) Ik kon al die zooi echt even niet meer aan... En dan al die hormonen

4. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Oh bah zeg! Daar zou ik ook van balen.. En met alle hormonen, waarschijnlijk ook janken....

Vandaag moet je mannetje hem maar mooi schoon gaan maken denk ik! ;)

5. Alva

Alva Niet meer actief

Aww logisch Kolibri ! Is de wagen wel makkelijk schoon te maken?
    Hier ook nog steeds bergen hout in de woonkamer. Elk vrije plekje word vol gebouwd, word er gek van 😊

6. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Hier staat ook alles op zijn kop hoor.

Zaterdag gaat mijn man de keuken slopen en alles verleggen zodat hij een paar dagen erna de keuken kan plaatsen.
    Pffff.. Ben blij dat de kids en ik naar m'n moeder gaan.
    Wil die puinzooi helemaal niet zien! :)

7. 1992M

1992M Actief lid

7 sep 2015
    100
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hee dames, heb al een tijdje niet gereageerd, lees wel steeds mee, maar reactie ben ik vaak ff te lui voor, haha. Een aantal dames hier zie ik ook op fb.

Wij hebben vrijdag dan eindelijk een babykamer uitgezocht, we gaan voor de Vittorio grijs van Babypark. Nu zagen we vandaag een advertentie op marktplaats dat er een gebruikte hier 50km vandaan voor de helft vd prijs staat, dus we gaan daar eerst ff kijken voordat we een babykamer bestellen.

Ook een wandelwagen uitgezocht, een best dure, maar we krijgn het van mijn schoonouders en het maakt hun de prijs niet uit. We gaan voor de Uppababy Vista, deze is erg stevig en heeft als extra voordeel dat je er adapters bij kan kopen voor 25 euro, waardoor je er heel gemakkelijk een duowagen van kan maken. Dit is ons eerste kindje, maar als het met deze allemaal goed gaat, zouden we ooit voor een tweede willen gaan, als de natuur ons dat geeft. Dus dan is deze wandelwagen ideaal. Heeft ook een paar fijne functies en de boodschappenmand onderin is lekker groot!

Heb trouwens ook veel last van de bekken, hoor er heel veel zwangeren ook bij mij in de omgeving over, alsof iedereen tegenwoordig last van de bekken heeft. Heel vervelend, maar ik rust tussen de werkzaamheden door goed, dus ik weet de pijn een beetje onder controle te houden. En sinds kort op ZwangerFit, waardoor ik ook minder pijn heb.

Ook hebben we de wieg opgehaald bij mijn ouders. 8 jaar geleden is die gekocht voor mijn kleine zusje (bij de babypark staat die trouwens nog, het is de Leipold wieg, deze is in de kleur beuken). Mijn moeder gaat me helpen om het ding opnieuw te bekleden, waarschijnlijk gaan we dat doen met hele fijne wafelstof. Mijn man gaat hem in het wit of lichtgrijs spuiten. Heb trouwens bij de stoffenwinkel ook al hele leuke wafelstof en teddystof gezien, ga daar een leuke deken ala koeka van maken, maar dan voor de helft van de prijs, misschien nog wel voordeliger, heb er nu al zin in! Eerst het dekentje voor in het ledikantje nog ff afhaken :)

8. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Zwanger fit.. Wat houd dat precies in?
    Ik zit er aan te denken op zwangerschaps zwemmen te gaan.
    Maar dan alleen als het uit komt, dus per les bekijken.
    Zit met de kleine en het is vanaf 18.45 uur.
    M'n man ploegen, dus bekijk het wel per week.

Ik ken dat merk kinderwagen helemaal niet, zal hem eens googlen.

Merk dat ik bij Noa heel veel haast had met alles af hebben en nu totaal niet.
    Vond alleen dat de baby kamer op tijd geverfd moest zijn en dat is nu klaar.
    Als de keuken staat ga ik wel weer verder kijken wat er allemaal nog gedaan moet worden.

Zo, hier vandaag overvallen door vermoeidheid opeens!
    Lig al op de bank met een dekentje en m'n ogen zijn loei zwaar.
    Vannacht wel goed geslapen..
    Zou het door het zonnetje komen of de zwangerschap?
    Jullie toevallig opeens weer last van vermoeidheid? 😁

9. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Ik ook moe vandaag, maar heb ook slecht geslapen. Had last van pijntjes. Ook vandaag overdag, het trekt onwijs aan de zijkanten van mn buik, alsof er zware gewichten aan mn spieren hangen...bandenpijn neem ik aan. Voelt echt loodzwaar...nog een paar uurtjes werken en dan doe ik vanavond ff helemaal niks...

10. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    ben alleen niet zo zeker dat het bandenpijn is...het zit vrij hoog, ter hoogte van waar ribbenkast begint en dan helemaal aan de zijkant. En het is geen scherpe pijn, maar eerder een doffe...beetje spierpijn achtig...herkent iemand dit?

11. Jennifer1986

Jennifer1986 Actief lid

3 jun 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag in het veld gezeten met de hond in het zonnetje... Heerlijk! Ik heerlijk op een bankje en de hond aan het spelen! Super!
    Ik merk als ik aan het wandelen ben, dat ik op een gegeven moment ontzettend pijn krijg aan een kant. Iets hoger dan de lies... Misschien bandenpijn?
    Lelietje, geen idee wat het kan zijn.... Maar als je je bedenkt dat de baarmoeder nu echt heel groot is geworden dan snap ik die pijntjes wel eigenlijk...

12. Alva

Alva Niet meer actief

Lelietje: ik durf niet te zeggen wat het is.. maar inderdaad, er vind nu een groeispurt plaats en dat gaat gepaard met de nodige ongemakken.
    Ik lig nu niet lekker meer op mijn rug, krijg dan geen lucht meer 😊

13. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Lelietje, het voelt niet alsof er een band om je buik word getrokken?

Alva, dat heb ik ook! Word er naar van soms..
    Linkerzijde is nog het prettigst.

Jennifer, heerlijk! Lekker van genieten.. ;)

14. 1992M

1992M Actief lid

7 sep 2015
    100
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zwangerfit is een programma wat bij ons gegeven wordt door de fysio. Zij heeft heel veel verstand van bewegen tijdens zwangerschap. Is altijd een heel diverse les, kan echt vanalles in voorkomen; stabiliteitsoefeningen, oefeningen voor de bekken, bekkenbodemspierenoefeningen, maar ook gewoon cardio en wat krachttraining. Ze geeft ook theorieles, waarin de bevalling wordt besproken, is wel interessant voor mij, heb er namelijk nog helemaal geen idee van, dus dat ga ik binnenkort ook doen.

15. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben ook nog geen 30 Mariah dus je bent niet de enige :)

Ik krijg heel veel echo's. Eigenlijk bij elk bezoek aan het ziekenhuis. Vandaag ook weer 1 gehad. Onze kleine was t er niet echt mee eens. Was druk bezig om dat ding weg te schoppen. Maar zo schattig! De echoscopiste liet ook nog even 3-d beeld zien dan krijg je meteen veel meer een beeld van het gezichtje! Echt helemaal verliefd!:):) Het was gelukkig ook goed gegroeid. Nog steeds klein maar wel op dezelfde lijn doorgegroeid en dan is het geen probleem. Moet alleen straks misschien wel wat kleinere kleertjes aan gaan schaffen.

Geen idee wat die pijn van jou kan zijn Lelietje maar misschien toch voor de zekerheid even navragen bij je verloskundige.

16. Alva

Alva Niet meer actief

Vandaag weer op controle geweest, alles in orde.
    Groeiecho is naar voren gehaald van 33 naar 30 weken. Vond 33 al zo laat 😊

Babykamer is bijna klaar 😍 alleen nog muur decoratie. Zit al even te googlen 😊😊

17. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Fijn dat alles goed was alva!
    Hier ook met 30 weken idd een groei echo..

Johanna, leuk he 3D. Ik word na zo'n echo ook altijd helemaal verliefd. Haha

Hier al 2 dagen opgescheept met een kotsende hond!
    Leuk een middagje naar het bos, gelijk de laatste keer voorlopig.
    Ben er helemaal klaar mee.
    Geef me dan maar een ziek kind.. Is tenminste niet zo ranzig als dit.

Morgen komt de Vk even ijzer prikken.
    Ben benieuwd..

18. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Hier is alles rustig.. we zijn flink bezig geweest met het kamertje. Alle spullen kwamen maandag binnen. En nu staat het qua meubeltjes allemaal al in elkaar. :) Begint nu echt ergens op te lijken.. zo leuk!!

Kotsende hond is idd even niet wat je wil :(.. zou denk ik op dit moment dan zelf ook over mn nek gaan.

Is een groeiecho standaard?
    Ik dacht dat de 20-weken echo de laatste was?

19. Alva

Alva Niet meer actief

Volgens mij is een groei echo standaard, iig wel in het zkh.

20. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Mijn Vk doet ze wel met 30 weken, maar de praktijk waar ik hiervoor zat weer niet. Dus het wisselt nog steeds hoor..

Ik heb er gewoon naar gevraagd en gelukkig krijg ik hem haha
    Ik zou het dus gewoon even checken als je dat nog niet gedaan hebt. ;)

Deel Deze Pagina