Helaas was mijn glucosetolerantietest niet goed. Ik was er al een beetje bang voor. Morgen heb ik een afspraak bij de gyn, ik mag dus niet meer bij de verloskundige blijven. Dat is wel jammer. Gelukkig zijn we er vroeg bij en hoeft een op tijd behandelde zwangerschapsdiabetes verder geen vervelende gevolgen te hebben voor het kindje. Maar het is wel een gedoe... Ik baal er wel van, de onbezorgdheid is er nu een beetje vanaf. Ondanks alles is er 1 voordeel... Ik krijg nu regelmatig een echo... Maarja... Liever had ik het anders gehad.
Idd vervelend Kolibri . Wel fijn dat ze er vroeg bij zijn! Had je al klachten? Of is dit ook iets wat ze standaard testen?
Vervelend kolibri dat de test niet goed was. Hier helaas ook te hoog, ben al bijna 3 weken op dieet en prik geregeld een bloedsuikerdagcurve. Gaat tot nog toe goed met het dieet, hopelijk geen insuline nodig. Inderdaad wel veel echo's nu, elke 2 a 3 weken. Is jou kindje ook (te) groot of niet? Ons mannetje ligt nu al anderhalve week voor in z'n groei, en is ondanks mijn dieet en 2 kg afvallen gewoon doorgegroeid. Geen maatje 50 voor ons nodig Hopelijk ben je bij de gynaecoloog wat wijzer geworden.
Hè balen kolibri hopelijk gaat het mee vallen en bij jou ook mappie! Hier een erg drukke week gehad merk wel dat het zwaarder gaat worden .. bekijk het maar van week tot week met mijn werk .. volgende week weer controle bij de vk kijk ik wel weer naar uit Buikje heeft een groeispeurt gehad .. benieuwd naar mijn gewicht
Wow dat is snel gegaan Mariahh !! Ik zal vanavond ook weer eens een foto maken. Vandaag heeft de oudste haar C gehaald, dat is alvast 1 x p week minder in het zwembad 😃
Vervelend he... Maar het is niet anders. Ik moet nu eerst een paar dagcurves maken. Daarna gaan ze bepalen wat er verder moet gebeuren. Alle waardes, op 1x na, waren goed. Dus get valt gelukkig allemaal mee. Maar ik ben wel zelf meteen gestart met opletten met koolhydraten. Ik hoop ook dat ik het met een aangepast dieet ga redden. Dat is nog even afwachten. Ik heb nog geen groeiecho gehad dus ik weet niet of het kindje voor ligt. Spannend allemaal... Zijn jouw waardes een beetje stabiel? Moet je er veel voor doen en laten? Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik moet koken.
Joehoe!!!! We gaan verhuizen!!!! Eindelijk weg uit dit veel te kleine appartement! We gaan volgende week verhuizen naar een grote hoekwoning met prachtig grote tuin! Moeten alleen volgende week beginnen met verven, behangen en de vloer leggen... Dus de week erna gaan we om.. Ik kan niet wachten!!!! joehoe!!!!! Ik ben dus wat minder aanwezig hier, maar ik probeer af en toe bij te lezen en te reageren.
Gefeliciteerd Jennifer, gaaf zeg!!! Wordt glucose standaard getest? Totaal geen idee hoe mijn waardes ervoor staan qua suiker danwel vitamines..
Ik ben ook meteen op de koolhydraten gaan letten, daarna van de dietiste een lijst gekregen met wat je per dag mag/moet eten met een variatielijst. Ik at normaal al wel gezond, maar snoepte daarnaast wel, mis wel mijn koekjes en chips...Maar voor het goede doel. Ben je al bij een dietste geweest? Met avondeten is het met name letten op de koolhydraten in aardappelen, rijst, pasta, eet ik nu wat minder en dan wat meer vlees en groente (ben eigenlijk niet zo'n vleeseter, maar je moet wat). Verder goed verdeeld over de dag eten en ik probeer na elke maaltijd even te wandelen. Mijn waardes zijn nu ook prima, deze week 3x een dagcurve en dinsdag weer contact met de dietiste hoe verder. Volgende week wordt ik besproken met alle gynaecologen bij elkaar, de één begon al over een keizersnee, de ander vond het niet eens nodig om eerder in te leiden, dus ik wacht het maar af.
Wat lekker jennifer dat je voorde komst van de kleine verhuizen kan! Succes met klussen. j010, ik kreeg een glucosetolerantietest omdat mijn andere kinderen beide ruim 9 pond waren, wordt niet standaard gedaan. De gewone glucose testen ze vaak wel bij het standaardbloedonderzoek.
Vervelend, die zwangerschapssuiker. Ik heb niks gehoord van mn arts dus neem aan dat de uitslag ok was. Vind desondanks dat ik wel mijn chocolade-inname wat moet reduceren, eet er echt heel veel van!! en ik hoop wel dat de kleine de 2 pakjes die ik in maat 50 heb gekocht aankan Ik merk ook dat het een stuk zwaarder wordt. Kon gisteravond nauwelijks meer lopen door de pijn aan m'n bekken. Morgen naar de fysio en ik hoop zo dat het niet erger gaat worden anders kan ik straks echt niks meer. En dat nog 14 weken
Jennifer, super leuk voor jullie!! Positieve spanningen haha.. Hier ook wat afwezig. Mijn man is druk bezig in ons huis met de keuken slopen, alle leidingen verleggen, stuken en van de week de keuken plaatsen. Kids en ik bij mijn moeder want het is natuurlijj 1 grote stof bende. Maar mijn moeder is vrijdag verhuisd dus ik ben alles voor haar aan het inrichten en opruimen.... Met mijn nesteldrang kan ik me hier prima uitleven!
Jennifer, wat leuk, gefeliciteerd !! Saffira: Mooie timing, lekker uitleven hihi. Hier ook druk druk druk, werken, zieke kids, zwanger zijn
Heel leuk Jennifer! Succes met alle drukte. Suikertest wordt gedaan als je BMI aan het begin van je zwangerschap boven de 30 is en als je eerder grote baby's hebt gehad of als je kindje of je buik "te hard" groeit. Mooie buik Mariah. Ik begin ook wel een beetje nesteldrang te krijgen. Sta zelfs met plezier te strijken terwijl ik daar normaal echt een gloeiende hekel aan heb. En kleertjes.... ik moet mezelf echt inhouden. Vind het zooo leuk om die aan te schaffen
@Jennifer Wat een goede timing zeg! En wat fijn fijn dat jullie straks een tuin hebben. Lekker in het voorjaar naar buiten met de kleine erbij.
Nesteldrang heb ik al tijden maar deze wordt elke keer bruut verstoord door verbouwingsrotzooi. Omdat ik nu al vrij ben, heb ik lekker alle tijd om leuke dingen voor de kleine te gaan maken. Dit is mij laatste creatie. In de uil zit ook een speeldoosje. Als je aan zijn poten trekt gaat het spelen. Ik ben er best trots op