1 t/m 15 mei 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meris, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Ik vind de tijd nog niet heel hard gaan. Maar ben wel heel blij dat ik 27 weken ben :)

Vanmorgen een echo gehad! De kleine is nog steeds klein maar blijft netjes op dezelfde lijn doorgroeien. Hij/zij weegt nu bijna een kilo!

Bij ons is het kamertje nagenoeg af. Alleen nog even de puntjes op de i.

Haha Alva, ik heb er ook over gedacht om luiers te halen... maar vind het nog een beetje eng.

2. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoezo eng Johanna? Luiers kopen, bedoel je heb ze straks toch echt nodig 😉

3. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ow ik heb even terug gelezen meid, dan begrijp k dat alles erg spannend is!!!!

4. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Nou bedoel meer dat ik t nog zo vroeg vind. Heb dat ook een beetje met billendoekjes enzo. Stel dat er iets mis gaat...

Maarja dat geld voor t kamertje eigenlijk ook... zit gewoon tussen mn oren denk ik :)

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Zo, ik was even afwezig. Met goede reden namelijk heerlijk vakantie vieren. Nu weer thuis en de nesteldrang is ook in alle hevigheid toegeslagen. Laatste verwerk aan de kinderkamer en dan inrichten en decoreren. Verder ben ik ook in enkele andere kamers in huis bezig met verven, meubels veranderen enz. Chaos dus :D

6. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Nog ongeveer 13 weken te gaan! Klinkt niet veel, maar duurt eigenlijk nog wel lang! Babykamer is op een paar dingen na klaar. En ook de grote onderbroeken zijn dit weekend ingeslagen bij de Hema ;) Luiers nog niet ingeslagen maar ga ik binnenkort ook doen. Mocht het nog mis gaan dan zijn die pakken luiers op een hele babykamer ook niet echt een uitgave.
    Vandaag een subjectieve mijlpaal: kan niet meer op mijn gebruikelijke afstand aan mn bureau zitten, want dan zit mn buik er te hard tegenaan en gaat die kleine als een dolle trappen. Dit weekend 2x gezwommen, vond het echt heel chill! Goed voor mn bekken.

Ik zit nog een beetje te stoeien met hoeveel kleertjes ik moet kopen. Ik heb een paar dingen in 50 en 56 en een enkel dingetje in grotere maten. Ik neem aan dat als je kleertjes krijgt die toch vaak vanaf 62 zijn? Dus dat je de kleine maatjes zelf moet aanschaffen? Ik hoop maar dat t geen grote baby wordt want ik heb echt een paar te leuke dingen in 50!

Ga me vrijdagochtend weer eens wegen...ben benieuwd! Zat een hele tijd onder de curve maar ben volgens mij wel een inhaalslagje aan het maken gezien mijn dagelijkse chocoladeinname en volle borden :)

7. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Zo hier ook even afwezig geweest .. heb het erg druk op mijn werk alle meubels moeten hier nog in elkaar .. moeten ook nog een hoop dingen aangeschaft worden Krijgen het dus nog druk probeer weer wat vaker te reageren!

8. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Sorry, niet zo spraakzaam.
    Zware hardnekkige hoest, bloedneuzen en al.
    Sinds 2 dagen aan de antibiotica maar ben nog steeds benauwd op de borst en inplaats van groen slijm nu droge hoest.
    Ben er zo moe van en het spuugzat.

Zodra ik er vanaf ben kom ik terug lezen en kletsen!

9. Alva

Alva Niet meer actief

He bah Saffira, beterschap !

Er heerst zo veel momenteel, halve klassen zitten leeg. Halve werkvloer is leeg ook, wel zo rustig :p

10. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Beterschap Saffira! Ik heb t ook gehad maar wel n lichtere vorm dan jij zo te lezen. Hopelijk knap je snel op.

Ik heb vandaag aan de ctg gelegen. Voelde bijna niks meer. Blijkt die kleine achterstevoren in stuit te liggen.... En met een voorliggende placenta voel je dan heel weinig meer. Hoop maar dat t snel terugdraait... Schrik zat er goed in maar gelukkig zag alles er verder goed uit.

Ik kreeg trouwens mijn kraampakket al binnen vandaag... Vind het best vroeg maar goed dan ligt t er maar vast!

11. Alva

Alva Niet meer actief

Das even schrikken Johanna ! Gelukkig was alles in orde.

Denk dat de smurf hier ook anders is gaan liggen, voel hem wel vaak maar licht en anders..
    Heb nu gelijk mijn kraampakket aangevraagd, was het vergeten 😊

12. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ik krijg mijn kraampakket ook één dezer dagen hoor..

Hier een mannetje die al een klein beetje ingedaald ligt. Heel laag dus.
    En met zijn voeten bij zijn hoofd, dus harde schoppen krijg ik nooit.
    Vorige week lag hij helemaal opgekruld en met z'n rug naar m'n buik, dus voelde hem ook 2 dagen amper.
    Groot gelijk dat je gebeld hebt hoor..
    Heb ik ook gedaan.

M'n Vk zat te vertellen paar weken geleden dat er ooit een vrouw was die haar baby al een week niet gevoeld had en dat pas bij de controle even ter sprake bracht.. :$
    Kindje was dus al een week overleden en daarna heeft ze de bevalling nog een week af willen wachten. 😳😖
    Ze was 39 weken toen het kindje overleed, schijnt echt een heel drama te zijn geweest.
    Dus liever 10x teveel dan 1x te weinig....

13. 4ewondertje

4ewondertje Actief lid

20 sep 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Ik wil.me ook graag aansluiten bij dit clubje
    Ik ben vandaag 26 weken zwanger van ons 4e kindje
    Ik ben 20 mei uitgerekend maar word met 38 weken ingeleid wegens hoge bloeddruk en zwangerschapsdiabetes
    Ik heb een paar dagen ongie gevoel en pijnlijke liezen
    Meerderen hier last van?

Groetjes louisa

14. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Welkom Louisa.. ;)
    Lees je al langer mee of nog niet?

Ik herken het wel maar deze zwangerschap niet.
    Je bent nu ongeveer 26 weken toch?
    Het zou indalen kunnen zijn, maar dat is wel vrij vroeg dan.

15. Alva

Alva Niet meer actief

Wat een naar verhaal Saffira.

Welkom Louisa !

Ik ga maar eens stofzuigen.... blegh 😐

16. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.840
    1.349
    113
    Hallo dames,

ik ben weer terug van vakantie. Heb net alles gelezen van de afgelopen periode, maar ben het meeste alweer vergeten. Alle 20-wekenecho's zagen er volgens mij goed uit. Fijn. 2 met zwangerschapsdiabetes, wat mensen verkouden en grieperig, maar volgens mij gaat het verder met iedereen goed.

Vorige week weer op controle geweest. Ik dacht zelf dat mijn bloeddruk weer aardig goed was, had geen last meer duizeligheid etc., was ie maar 80/50, dus behoorlijk laag. Verloskundige was helemaal weg van mijn buik en in de wolken toen ze vroeg of ik de baby goed voelde bewegen en ze een schop tegen haar hand kreeg.
    Was een nieuwe verloskundige, las later haar voorstelverhaaltje, haar oudste heet het zelfde als onze dochter en haar jongste heeft de naam die we hebben bedacht voor deze baby (als het een meisje is). Vond het wel erg grappig.

Waar hebben jullie fijne positiebroeken (kleine maat)? Bij mijn 1 zwangerschap kreeg ik pas laat een buik, dus nooit positiebroeken gekocht. Na de bevalling heb ik mijn oude broeken ingenomen of weggedaan, was ik alleen vergeten, vorige week wilde ik een 'oude' broek aandoen omdat die vast nog wel paste. Maar helaas, te klein.
    Jurkjes gaan op zich wel, maar vind panty's niet zo handig met kleine kinderen.

17. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.840
    1.349
    113
    Zijn jullie al bezig met geboortekaartjes? Ik had een tijd terug op internet een leuke gezien, manlief vond het ook een leuk kaartje (we hebben nogal verschillende smaken). Dus wij helemaal blij.
    Deze week mail ik de drukker omdat ik het kaartje toch even in het echt wil zien voor we gaan bestellen, blijkt het een kaartje uit een oude collectie te zijn en dus niet meer leverbaar.
    Was even balen, moet dat kaartje echt even uit mijn hoofd zetten want ik zit nu alles daarmee te vergelijken.

18. 4ewondertje

4ewondertje Actief lid

20 sep 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel dames

Ik ben indd 26 weken vandaag
    Het voelt echt als ongie pijn zeg maar onder in mijn buik van die krampen
    Heb vandaag ons meisje nog niet gevoeld...eergisteren ook al niet en moest aan de ctg nou dat was allemaal prima de vk zei dat t normaal was als je de baby 1 dagje niet voelt met deze termijn hoef je het nog niet elke dag te voelen. ..Maar toch maakt t me soms onzeker want ik voel de normaal elke dag goed..

Dames fijn weekend allemaal
    En fijn dat ik mag deelnemen in het clubje

Liefs louisa

19. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Welkom Louisa!
    Daar wordt je onzeker van he?! Ik wil het liefst ook meteen als 's ochtends wakker wordt getrap voelen en graag ook nog voordat ik in slaap val... maar ja zo werkt het niet he?!:D
    Maar zo'n hele dag niks voelen duurt erg lang.

Oeh wat een naar verhaal Saffira, als ik dat lees ben ik dubbel blij dat ik het even na heb laten kijken gisteren.
    Bij mij in het ziekenhuis hebben ze nog liever dat ik twee keer op een dag aan de CTG ga dan dat ik thuis in onzekerheid ga zitten.

Ah dat is jammer Korenbloem... Als je eenmaal iets in je hoofd hebt is het best lastig om dan iets anders net zo leuk te vinden.
    Wij hebben ook al een aantal voorbeeldkaartjes besteld. Die kwamen vandaag binnen en ik denk dat we er al aardig uit zijn!

20. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Korenbloem, hoe was de vakantie??
    Fijn dat het zo goed gaat! Bloeddruk zo laag kan vervelend zijn voor jou maar is wel goed voor de baby.

Broeken zou ik niet weten, draag nog steeds m'n normale broeken maar dan met 2 knopen open haha.

Louisa, goed dat je toch even gegaan bent!
    Snap dat het je onzeker maakt hoor..
    Mijn Vk zegt altijd dat als je de baby lang niet voelt, even moet gaan douchen, glaasje fris moet pakken en dan op je rug liggen en de baby pesten.
    Als hij/zij dan binnen een half uur niet gereageerd heeft moet je wel echt bellen.

Johanna, nou precies! Goed dat je dat gedaan hebt.
    Zo'n ziekenhuis is top. Zo zijn ze hier ook wel.
    Heb me de vorige zwangerschap nooit een aansteller gevoeld iig..

Deel Deze Pagina