Goedemorgen dames Gisteren de hele dag en avond erge ongie krampen gehad tevens in mijn onderrug...dat maakt me soms best wel.onzeker herken het niet van me andere 3 zwangerschappen namenlijk Het is nu gelukkig over. ...hopen dat t zo blijft A.a vrijdag nog 11 weken dan word ik ingeleid precies met 38 weken zwangerschap ivm zwangerschap diabetes en hoge bloeddruk. .. Kan nu aftellen kan niet wachten om.ons meisje te mogen ontmoeten Nog meerdere dames die worden ingeleid? Liefs louisa
Ik ben de vorige keer met 38+3 ingeleid. Als het even kan wil ik dat absoluut NIET meer. Pffff.. Scherpe weeën dan hoor! 😖 Vandaag toch eindelijk gelukt met de 4D echo van ons mannetje. Hij was in 1,5 week ruim 200 gram gegroeid, weegt nu ongeveer 1300+ gram.. Je zag gewoon dat hij meer vetjes had, echt grappig. Verder loopt hij keurig op schema. Ben reuze benieuwd!! Van mij mogen de komende weken omvliegen! 💙
Saffira; wat een mooi gezichtje !! Lekker bolle toet 😊 Louisa: nee ik herken het niet. Bij twijfel gewoon even bellen.
Saffira hopelijk ben je weer wat opgeknapt en wat een mooie echo foto!! Hier zojuist 2 proef drukken besteld qua kaarten ben benieuwd naar het resultaat! Vond het moeilijk zoeken.. of te druk of te strak of niet ons ding of te duur pff hopelijk kan ik kiezen tussen 1 van deze kaartjes Welkom louisa! Waarom word je ingeleid ? Ik ben bij mijn dochter met 39.2 ingeleid maar hoop dat me dat nu bespaard blijft! Hoe was de vakantie korenbloem? Merk dat werken nu zwaar word veel pijn in mijn rug en billen na een dag werken .. nog 7.5 weken werken tot mijn verlof benieuwd of ik het volhou. .
welkom Louisa! en welkom terug Korenbloem! Ik heb een super spijkerbroek van mamalicious, maar een waardeloze zwarte broek van hetzelfde merk (trekt pluis aan). Heb deze week een chille joggingbroek van H&M besteld voor de laatste weekjes thuis. Ziet er met een leuk truitje erop nog best ok uit om mee over straat te gaan. Merk dat die spijkerbroek namelijk toch ook al n beetje begint te knellen met autorijden bijvoorbeeld, dus leggings en joggingbroek is dan fijner als mn buik nog groter wordt (en dat wordt ie ongetwijfeld Ja, dat bevallen begint toch wel dichter bij te komen, ik merk het aan mijn dromen! Het thema bevalling komt vaak terug Heb donderdag controle maar geen echo, moet nog ff wachten tot 3 maart, dan is het echt al lang geleden, heel veel zin om haar ff te zien!! Met de 20 weken echo liet ze nl haar gezichtje ook niet zien. Ik moet nog 6 weken werken, maar ga komende weken ook nog ff een paar dagen op Citytrip! Dus eigenlijk nog maar 5 Wij ontwerpen zelf een geboortekaartje. Wordt op oud-hollands papier met een fluor kleur roze. Op de voorkant de naam en een diertje (olifantje of uiltje ofzo). Moet er wel onderhand eens aan beginnen en een drukkerij zoeken...
Ik ben bij mijn oudste dochter ingeleid, ik was toen 14 dagen voorbij mijn uitgerekende datum. Ik vond het ook best heftig, althans... Tot aan de ruggenprik. Daarna was het een superbevalling! Deze keer heb ik zwangerschapsdiabetes. Gelukkig kan ik het nog onder controle houden met (heel streng!! ) dieet, dus ik hoop ook niet ingeleid te hoeven worden.
Goedemorgen dames. Ik word dus wel ingeleid ivm zwangerschap diabetes en hoge bloeddruk Zie er heel erg tegen op omdat dit al de 4e keer wordt. .. Maar goed ze moet er toch uit Wij moeten binnenkort ook maar eens achter de geboorte kaartjes aan A.s vrijdag nog 11 weekjes dan is het zover Dan gaan we ons meisje ontmoeten...van mij mogen de weken snel gaan Hoe kijken jullie na de bevalling? Ik ben echt angstig ....Heb zware bevallingen gehad namenlijk. .... Fijne dag vandaag liefs louisa
Ik was even wat afwezig (wel meegelezen), druk met werk, kamertje enz enz. Bekkenklachten helaas ook nog.. vooral op mn werk.. pfff zitten achter het bureau is echt niet ideaal nu. Probeer zo veel mogelijk te lopen. Gek genoeg heb ik geen grote angst voor de bevalling (het is ook de eerste keer, dus weet ook niet wat ik kan verwachten). Maar misschien komt dit nog naarmate de datum dichterbij komt.
Vakantie was heerlijk, gemiddeld 35 graden, dus wel wennen dat het opeens 30 graden (of meer) kouder is. De eerste paar dagen rustig aan gedaan om te wennen aan de warmte, maar verder geen last gehad van de warmte. Ook 1x 40 graden geweest, wel rustig aan gedaan toen, wat vaker in het zwembad. Was goed vol te houden. Eigenlijk hele dagen buiten geweest, de eerste week dat we terug waren, lag dochterlief met een heel zielig snoetje voor het raam naar de regen buiten te kijken. Bevalling zelf zie ik niet tegen op, bij mijn dochter had ik om 18.00u nergens last van, 18.05u de eerste wee, gelijk om de 3 min. 18.20u hebben we de verloskundige gebeld. 19.30u had ik 3 cm en 20.00u persdrang (maar toen was de verloskundige net weg). Uiteindelijk om 21.30u bevallen. Kort maar heftig dus, maar vond ik eigenlijk appeltje-eitje. Dochterlief heeft het laatste halfuur alleen zuurstoftekort gehad en moest direct mee naar de reanimatiekamer. Ik ben wel gelijk gehecht, maar daarna heb ik 3 uur moeten wachten tot ik eindelijk werd gedoucht. 3,5 uur na de bevalling zag ik mijn dochter pas. Ook kon ik niet bij het belletje om de verpleging te roepen en kwam er in die 3 uur niemand van de verpleging kijken (denk je eens in wat er had kunnen gebeuren als ik een nabloeding had gekregen). Dat moederziel alleen zijn en niets weten vond ik heftiger en erger dan de hele bevalling. Deze keer maak ik 2 beval'plannen'. 1 voor als alles goed gaat; papa navelstreng doorknippen, lekker een uur (minimaal) knuffelen, evt. dochter er al bij, dat soort dingen. 2e bevalplan is calamiteitenplan, wanneer ook dit kindje gelijk mee moet, wil ik gelijk onder de douche (als het nodig is, natuurlijk wel eerst hechten) en er ook naar toe. Verder belletje en eigen telefoon binnen handbereik dat als ze me weer vergeten ik kan bellen. Maar kan me niet voorstellen dat je 2x die pech hebt, dus ik ga ervan uit dat ik nu een gewone, normale bevalling heb. Liefst thuis, in een bevalbad (denk ik nu), wie weet wil ik wel bij de 1e wee gelijk naar het ziekenhuis.
Jeetje Korenbloem wat heftig. Vooral het alleen zijn na zo'n spannende tijd ja. Bij mijn oudste was er ook niemand die tijd had om mij te douchen, zo druk was het toen. Maar ze heeft toen wel even gecheckt of mijn moeder op me kon passen tijdens het douchen en heeft me niet volledig alleen gelaten. Had toch erg gevaarlijk kunnen zijn ja ! Lelietje: Volgens mij hebben we dezelfde broeken Ik heb ook zo'n zwarte pluis magneet van ML hihi Wel een mooie broek, maar loop de hele dag met mijn roller er achteraan. De skinny's passen nog net, maar ze zitten aan het eind vd dag niet lekker meer. Kaartjes: Die moet ik nog steeds regelen maar ook de 2e en 3e naam hebben we nog niet.
Zaterdag werd trouwens het kraampakket bezorgd. Zat een badcape bij en een plat kraakknuffeltje voor de baby.
Heb vandaag de groeiecho gehad. Baby was zo'n 1800 gram en zat buiten de bovenste lijnen. Maar ze zagen ook vergrootte vochtholtes in de hersenen, ineens en voor het eerst ook. Kan nu maandag in het EMC terecht, maar heb geen flauw idee wat het zou kunnen zijn... heb ik ook niet gevraagd, was zo geschrokken 😢
Oh meid, ik weet echt precies hoe je je nu voelt! Hebben ze niets gezegd over die vocht holtes? En de groei..? 1800 gram is groot, maar de groei metingen daar hecht ik nooit super veel waarde aan. Kan ook gewoon een groot slank kind zijn he... He bah zeg! Doet me helemaal denken aan onze rot tijd. Ik hoop dat het voor jullie net zo afloopt als voor ons en dat er niets aan de hand is. Maar maandag pas.. ?? Ik zou bellen en sneller terecht willen. Je dagen worden op deze manier alleen maar slechter en duren zo lang. Dikke knuff meid!
Ik moest ook gelijk aan jullie denken Saffira. Ik heb niks gevraagd over wat het zou kunnen zijn, ze hebben me alleen maar geprobeerd gerust te stellen.. maar mijn zwangere brein laat zich niet sussen momenteel 😯 Mijn vriendin zegt dat ik morgen terug moet bellen om te vragen wat het zou kunnen zijn, maar ik neem aan dat ze niet gaan suggereren voordar er onderzoek is geweest. Het was vooral zo stressvol omdat ze tijdens de echo niks zei, alleen mompelde. Vervolgens kon ik haar vanaf de gang horen overleggen met de gyn, nog een arts en vervolgens het EMC. Ik wist alleen dat het over mij ging omdat ik mijn postcode hoorde. Vervolgens 3 kwartier wachten op een gesprek met de gyn waarin ik al allerlei scenario's voorbij had zien komen in mijn hoofd. Zou dat kunnen, bellen voor een eerdere afspraak? Ik vond maandag al redelijk snel omdat ik ze eerst had horen bellen over 2 weken.
Toen wij in ons "verhaal" zaten is dit ook naar voren gekomen, ter sprake. Maar in veel gevallen betekend dit wat jullie kindje heeft niets. Het kan soms dat er ook een blokkade ergens zit waardoor het kindje een waterhoofd krijgt, dit is in het ergste geval he.. En soms is het genetisch bepaald of gaat het samen met een andere afwijking. Maar dat laatste is denk ik niet zo want dan was er al lang eerder iets naar voren gekomen. Als je het Googled zie je ook dat het meer "goed" afloopt dan heel slecht. Veel kinderen ondervinden er totaal geen hinder van maar ze willen je kindje wel voor en na de bevalling onderzoeken om zeker te weten dat het gezond is. Als ik mijn echoscopiste uit Utrecht zou moeten geloven hebben jullie grote kans dat dit met een sisser af loopt.... Maar ik ben geen dokter 😁 Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik zou zeker bellen morgen. Zij snappen ook wel dat deze stress niet bepaald goed is voor je kindje. Sterkte meid! Hoop dat je wat wijzer word morgen..
20 weken echo was prima, daar moest ik mij aan vasthouden zei ze. Ben nu gesloopt van de stress, morgen ziet het er vast wat zonniger uit 😊
@Alva, pfff dat is wel even schrikken. Ik zou idd nog even nabellen met de vragen die je nu hebt. Neem aan dat ze die wel zullen beantwoorden! Sterkte voor de komende dagen! xx
Neem een paracetamol en ga vroeg naar bed. (Word ik altijd wat slaperiger van) Ik zeg bovenstaande niet om je gerust te stellen he, dit is echt zo tegen mij gezegd dus probeer niet de engste dingen door je hoofd te laten gaan en te vertrouwen op jullie kleine baby! Sterkte meid!
Oh Alva das even schrikken. Dat was onverwacht. Gewoon even bellen met al je vragen en misschien kan je toch eerder terecht. Dit geeft e stress en dat is helemaal niet goed. Ik was afgelopen weekend opgenomen in het ziekenhuis. Alle symptomen van pre-eclampsie. Was even bang dat ik tot de bevalling daar zou moeten blijven. Maar ben gelukkig thyus en moet rustig aan doen