1 t/m 15 mei 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meris, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Alva
    Wat vervelend allemaal zeg, en zo onverwacht. Logisch dat je hier erg van schrikt. Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid kunt krijgen. Ik kan wel zeggen dat je je vooral niet teveel zorgen moet maken, maar ik weet dat dat niet zo makkelijk is...

2. Alva

Alva Niet meer actief

Jeetje Elisah, dat zal schrikken zijn geweest 😦
    Ze blijven je in de gaten houden neem ik aan? Hoop dat het rustig aan doen gaat lukken, sterkte !

En bedankt voor de lieve berichtjes allemaal.. helaas slecht geslapen maar dat kwam meer door mijn peuterliefje 😊

3. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Ojee, Alva, dat is schrikken! Hopelijk is er inderdaad net zoals bij Saffira niets aan de hand.

4. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Oh Alva... tjonge dat is wel schrikken zeg. Heb je intussen wel gebeld? Zou t gewoon doen hoor. Ik heb het ook gedaan toen ik tijdens de 20-weken echo te horen kreeg dat het kindje aan de kleine kant was. Mocht toen gewoon de volgende dag weer komen en toen hebben ze alles nog eens uitgelegd. Bah wat een spanning zo! Hoop heel erg voor je dat het gewoon niks is!

Elisah... das wel balen zeg best vroeg al of niet? Dan duurt het wel heel lang die laatste weken als je rustig aan moet doen. Hoop voor je dat het een beetje stabiel blijft!

5. Baanaanaa

Baanaanaa Lid

10 sep 2015
    71
    0
    0
    Hallo meiden... ik zie net dat deze groep bestaat, mag ik nog aanhaken???
    Ik ben zo benieuwd hoe het andere dames vergaat die in dezelfde periode zitten ;)
    Klets graag mee!!!

6. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Ja natuurlijk!! Welkom!

Vertel eens iets over jezelf/zwangerschap?

Alva: ik hoop dat je ondertussen gebeld hebt.?
    En dat ze je sneller wijzer willen/kunnen maken.

7. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben er weer maar dan met een andere naam.
    Stond door mijn vraag gisteren ineens bovenaan in de google resultaten 🙈

Ik heb 2 x gebeld om de afspraak te vervroegen, maar er word gewoon niet opgenomen. Heel bijzonder. Nu lees ik op de website de wachttijden en zie ik dat ik met mijn 6 dagen nog geluk heb. Ik wil ook geen plekjes innemen die eigenlijk spoed hebben.
    Het huidige zkh heb ik ook niet meer gebeld, ik ga braaf luisteren naar wat ze zeiden; geen zorgen maken, vasthouden aan de 20 weken echo en verder afwachten.
    Het valt niet mee hoor maar goed... 😊

8. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Snap ik meid..

Knap dat je dat doet / probeert.. Als ze dat zeggen zeggen ze het niet voor niets. Als jij je echt zorgen zou moeten maken geven ze dat echt wel aan..

9. 4ewondertje

4ewondertje Actief lid

20 sep 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net bij de vk geweest bloeddruk perfect meteen groei echo gehad ons meisje weegt 910 gram...onder het gemiddelde hoofdje was ook onder het gemiddelde en de beentjes ook dus een klein baby'tje maar dat vind ik niet erg want me zoontje was echt een buffeltje 6 mei word de inleiding dat hebben we net besproken dus dat word vrijdag 6 mei 2016 dus dus als. 's vrijdag nog 11 weekjes dan ga ik ons meisje ontmoeten owjah het hoofdje lag al ingedaald

10. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zeker wel een apart gevoel dat je al weet wanneer ze gaat komen?
    Gaan ze nog monitoren hoe ze groeit of is het binnen de normen?
    Misschien zijn de krampen die je had wel van het indalen geweest, maar het lijkt me dat een 4e kindje nog tijd en ruimte zat heeft om er weer uit te wurmen toch :p

11. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Nou, hier de 3e en al ingedaald.
    Volgens de Vk gaat dat niet meer veranderen..
    Kan het ook goed merken.. 😖
    Geen last van maagzuur hier maar wel vaak krampen bij m'n schaambot.
    Benen over elkaar met zittn is ook niet echt prettig meer.

Ja raar als je al weet wanneer je kind geboren gaat worden! Haha..

12. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe kunnen ze dan weten dat het niet meer veranderd ? Ze hebben voorlopig nog ruimte genoeg om te draaien enzo toch ? Of is ingedaald éénrichtingsverkeer?

13. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ja het kan in principe wel.. Maar onze man ligt echt al 6 weke of langer zo.. En aangezien hij elke keer weer wat verder zakt, is de kans wel heel erg minuscuul klein. 😁

14. Baanaanaa

Baanaanaa Lid

10 sep 2015
    71
    0
    0
    Jeee, leuk dat ik mag meedoen :) ik ben 29 jaar en ben op 15 mei uitgerekend van de eerste, een mannetje!

Ik denk alleen zelf dat ik eerder ga bevallen, en dat komt omdat de meting bij de 12 weken niet nauwkeurig gedaan kon worden. Ze kon mijn baby niet goed opmeten, want hij was constant in het rond aan het springen! Heel gek gezicht was dat :D bovendien, als ik terugreken vanaf 15 mei, moet de conceptie zijn geweest toen ik op vakantie was... zonder mijn vriend... dus no way dat die datum klopt. Met de 20 weken echo werden mijn vermoedens weer bevestigd, want alle metingen kwamen rond de 21+5 uit ongeveer! Weet iemand waarom ze dan toch niet de datum aanpassen? Ik vind het maar gek! Maargoed, we zullen het wel zien.

Groetjes!

15. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Saffira: oh echt wat grappig joh ! Vaak hoor je ook bij dwars en stuit liggers dat als ze eenmaal een voorkeur hebben dat ze ook zo blijven liggen.
    Het lijkt mij alleen zo saai als baby zijnde, al zo lang ingedaald te liggen :p

Baananaa: Dan hadden ze eigenlijk de termijnbepaling (tussen 10 en 12 weken) over moeten doen zodat deze wel nauwkeurig was.
    Want hier gaan ze de rest van de zwangerschap van uit, of je baby nou met 20 weken groter is of niet. Anders blijven ze aanpassen en is de groei niet goed te controleren.

Stel dat de baby op 22 mei nog zit, dan ben jij officieel een week overtijd terwijl dit misschien in werkelijkheid al langer is.
    Zou het veel schelen met je eigen berekening denk je ?

16. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Alva (klavertje) het lijkt mij ook saai!! Haha..
    Maar hij ligt echt al zooooo lang zo..
    Ben wel een beetje bang dat ie straks met een punt hoofd geboren word haha..
    We hebben natuurlijk veel echo's gehad en elke echo lag hij beneden.
    Ook voel ik hem al zo lang laag met zijn handjes bij m'n liezen enzo.

Ben ook benieuwd of je eigen berekeningen veel schelen met die van de Vk?

17. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Oh klavertje ( even wennen hoor ;) ) spannend weer voor jullie! Hopelijk snel duidelijkheid!
    Hier nog steeds erg druk met van alles over 2 weken als het goed is wat rustiger .. dan begint mijn vervanger dus kan ik alvast wat dingen overdragen kijk er naar uit en hoop dat me dat wat meer rust gaat geven
    Volgende week naar de beurs heb er zin in :)

18. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mariahh: wat fijn dat je langzaam kan afbouwen dan. Ik heb een project gekregen wat eindigt op mijn laatste werkdag 😊 vorige keer ging ik voor mijn verlof alvast afbouwen en deed ik wat stagiaire achtige klusjes.. nu juist niet 😊 de werkdagen gaan daardoor wel sneller gelukkig..

Ik ben echt pessimistisch opgestaan geloof ik vandaag 😯 heb alleen maar doembeelden in mijn hoofd.
    Gelukkig een vol weekend, dan is het sneller maandag 😐

19. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tot wanneer kunnen ze nog blijven draaien? Ik voel hem echt nog alle kanten op gaan. En dat klopt ook met de echo's, hij ligt steeds anders en nog helemaal niet ingedaald.

20. Baanaanaa

Baanaanaa Lid

10 sep 2015
    71
    0
    0
    Ik weet het niet precies omdat ik niet weet wanneer mijn eisprong was. Volgens de 'normale' 14-dagen berekening zou dat midden in mijn vakantie geweest moeten zijn, maar daarvan weet ik dus in ieder geval dat dat niet klopt... Ik had dus óf een hele vroege, óf een hele late eisprong. En ik denk zelf een vroege, en dat ik dus 1 á 1,5 week voorloop op de meting van de vk.

De termijnecho hebben we een dag later opnieuw gedaan, maar toen was hij weer veel te beweeglijk! We hebben met z'n allen in een deuk gelegen, maarja een strakke meting kon ze dus nog steeds niet doen :D en toen zei ze: we doen het er maar mee.

Klavertje: succes met wachten. Goed dat je veel te doen hebt als afleiding!

Kolibri: de vk vertelde mij dat ze tot week 36 ongeveer nog kunnen draaien! Maar dat maar 4% van alle baby's verkeerd komt te liggen uiteindelijk! Ik dacht dat dat aantal veel hoger was, maar dat valt dus wel mee :)

Deel Deze Pagina