Ja klopt, 35/36 weken ongeveer kolibri. Al mijn kids lagen vroeg goed. Meiden met 27 weken en nooit meer gedraaid. Maar deze boy is wel erg vroeg.. Zegt alleen niets over de bevalling hoor ik van iedereen haha Ja ik vind het ook even wennen hoor. Klavertje inplaats van alva 😜
Zijn jullie al bezig in je hoofd met de bevalling? Ik eigenlijk nog helemaal niet. Ik ben nog steeds vooral bezig met zwanger zijn. Ik zit het ook voor me uit te schuiven om eraan te denken omdat bevallen niet bepaald een hobby van me is. Ik kijk natuurlijk wel heel erg uit naar mijn kleine mannetje! De bevalling sla ik deze maar over, denk ik
Ik denk er niet super veel aan, maar kijk er juist naar uit! Sorry voor de mensen die zwanger zijn leuk vinden, naar ik ben er wel klaar mee. Kan niet wachten tot het zover js! Haha Kan niet eens meer normaal m'n eten opeten aan tafel omdat hij zo laag zit. Krijg van elke beweging harde buiken. Kan niet ver meer wandelen.. Plas bij elke nies aanval in m'n broek! En ik heb al 4 weken last van ernstige hoest aanvallen. Nu ook nog verstopte neus erbij.. Bah bah en nog eens bah! Hahaha Sorry, klaagmodus "uit" 😜
Hihi Saffira, ik zei juist van de week nog dat de tijd wel even stil gezet mag worden. Misselijkheid voorbij, bekken goed te doen, baby zit niet te laag en niet te hoog, en ben nog mobiel genoeg voor de dagelijkse dingen. Dat kan elk moment over zijn 😂 Ik ben nog niet veel bezig met de bevalling, ik wil eerst afwachten of de baby niet te groot wordt dat ik moet worden ingeleid. Ben wel in praktische zin er veel mee bezig. Wie past op, back up oppas, roosters van de kinderen enzo.. En ik hoop op een bevalling in de mei vakantie, zodat we niet vast zitten aan de leerplicht. Weet iemand hoe dat zit? Kinderen krijgen voor verhuizing bijv 1 vrije dag van school, zou dat met bevallen ook zo zijn? Stel ze moeten midden in de nacht ergens onder gebracht worden, en kunnen daardoor niet maar school dan zal er toch geen punt van gemaakt worden?
Ja dat vroeg ik mij ook al af, maar ik heb het op school niet nagevraagd. Toch maar binnenkort even checken op school
Geen idee eigenlijk.... Ik heb er al 1 op de middelbare, de jongste is 2 jr dus daar is het niet van op toepassing. Zal het eens opzoeken binnenkort. Maar denk dat ik haar sowieso gewoon thuis hou voor een dag als ik net bevallen ben hoor.... Ze kunnen me wat.
Die van mij draait ook nog alle kanten op kolibri. Heeft blijkbaar ruimte genoeg nog. Voel jij t ook zo duidelijk als je kindje draait? Ik krijg dan echt een harde bobbel op mn buik en daarna voel ik de bewegingen anders. Ik heb best veel harde buiken dus van mij mogen die laatste weken lekker snel gaan maar voor de rest eigenlijk weinig kwaaltjes. Alleen lang zitten is niet meer echt fijn, maar daar is makkelijk wat aan te doen. Wat een supermooie echo foto had je trouwens Saffira. Gaaf ook met dat voetje bij zn gezicht!
Pfff van mij mag t ook voorbij zijn, vind er niks aan, aan zwanger zijn! Bekken blijven problematisch en ik voel me echt n wandelende scheetzak. Harde buiken gelukkig niet zo veel. En ik heb zo'n zin in n wijntje!!!
Wat ik online kan vinden is dat kinderen recht hebben op 10 dagen vrij per jaar onder gewichtige omstandigheden, dat zijn dus bruiloften, begrafenissen, verhuizing en voor de bevalling van moeder of verzorger 1 dag. Dit beslist de leerplichtambtenaar van jouw gemeente, maar is af te spreken met de directeur. Dus ik zal het maandag alvast even navragen 😊 Lijkt me toch dat de meeste scholen niet moeilijk doen !?
Lelietje. Ik schud je de hand hoor! 😜👍 Klavertje. Ga er ook niet vanuit dat er moeilijk over gedaan gaat worden. Heel de zwangerschap hier een "rustige" baby en dan bedoel ik wel flink bewegen, maar niet pijnlijk en geen harde schoppen. Nu schopt hij nog steeds niet hard, maar zijn bewegingen worden wel opeens veel flinker. Niet pijnlijk, maar gevoelig. Niet gek natuurlijk als hij groter en sterker word. Maar omdat zijn koppie al ingedaald is dacht ik die houd zich dan wel rustig.. Maar nee, meneer ligt heel de tijd met zijn hoofd in m'n bekken te draaien.. 😖 Jullie ook meer last van? 'N zijn jullie allemaal al klaar met de baby kamer.. ? Ik niet namelijk! Haha..
De baby komt op onze kamer te slapen, dus alleen de wieg ophangen en we zijn klaar (hemeltje, lakentjes etc. waren november al genaaid. Onze dochter blijft voorlopig op haar eigen kamertje slapen, heeft ook tot 13 maanden bij ons geslapen. Dit najaar willen we nadenken over hoe we de slaapkamerindeling boven gaan doen. Gaan we zelf naar zolder, of is het een rustige baby die lekker doorslaapt en kunnen ze samen op 1 kamer? Dus we kijken het een paar maanden aan en beslissen dan. Vorige week ben ik gebeld voor een huisbezoek van het kraambureau. Bedacht later dat ze dat alleen bij een eerste kindje doen? Of is het veranderd? Het is wel een ander kraambureau. Vraag me nu af of dat het vanwege de slechte start van onze dochter, of ze willen zien wat onze dochter wel en niet kan, ze heeft wel meer zorg nodig dan een "gewone" 2-jarige of dat het nu standaard is om bij iedereen (ongeacht of het een eerste/tweede/derde/... kindje is) langskomen. Vind het op zich wel fijn, want mijn man is dan ook thuis en die kan net wat makkelijker zeggen dat we geen stagiaires of herintreders oid willen deze keer. Vanmiddag weer naar de verloskundige. Weet iemand waar de lijst is gebleven? Ik vind deze baby veel rustiger dan onze dochter. Manlief vindt deze baby juist drukker. Maar dat komt ook omdat onze dochter heel rustig werd als hij zijn hand op mijn buik legde en deze baby lijkt dan extra hard te gaan schoppen om de hand er weer af te krijgen. Verder heb ik al ruim een maand het gevoel dat ik al 30 weken ben, en dat ben ik nu nog steeds niet. Beetje hetzelfde gevoel als wanneer je in de war bent met de dagen van de week. Nou ja, ben gewoon nieuwsgierig wie (en wat) er in mijn buik zit. Terwijl ik echt wel geniet van het zwanger zijn (nu wel, de eerste 20 weken vond ik er niets aan). Gisteravond op kraambezoek geweest, heb er een neefje bij. Dochterlief was zo onder de indruk, ze heeft hem met open mond aan zitten gapen. Blijkbaar vond ze hem wel op een kat lijken, ze zei telkens poes.
Joehoe, wij hebben eindelijk een gastouder! Omdat ik in de wijk werk waar ik ook woon, was eigenlijk mijn eis om ook een gastouder te hebben die in die wijk woont, zodat het halen/brengen makkelijk gaat. Wanneer dit niet zou lukken, zou een gastouder in de wijk naast die van ons ook wel kunnen, maar dat maakt het toch allemaal lastiger. Veel gezocht, veel afwijzingen gekregen en was er helemaal klaar mee. Tot ik erachter kwam dat we een gastouder op nog geen 200m van ons huis hebben wonen! Vandaag is er iemand van het gastouderbureau langs geweest en we hebben nu dus eindelijk een leuke gastouder. Buren zeggen ook dat het een leuke vrouw is. Pedagogische achtergrond, dus helemaal goed. Heb zaterdag 6 meter aan stof besteld voor het bekleden van de wieg en zojuist nog eens 9 meter voor dekentjes in het ledikantje en de kinderwagen en een maxicosivoetenzak. Dus eind van de week denk ik alles binnen en dan kan ik maximaal aan de slag, haha! Verder lekker genieten van het gekrioel in mn buik. Gisteren de hele dag op de bank zitten haken, en heb echt bijna de hele middag en avond de baby gevoeld. Echt genieten!!
Een poes! Hahaha.. Oh dat is ook wel een idee idd. Wij hebben Noa na 3 weken in haar eigen bedje gedaan, kon er niet van slapen als die geluidjes. Dit keer komt hij weer op onze kamer, we zien wel hoe lang het werkt. Onze oudste ligt op de zolder, maar soms denk ik wel eens dat het makkelijker was geweest als wij daar waren gaan liggen. Ik heb een telefonische intake. Maar ik mocht kiezen, als ik speciale eisen of vragen had wilde ze ookk langs komen. Ik zit wel voor de 3e bij hetzelfde bureau, dus in jouw geval durf ik echt niet te zeggen waar het aan ligt dat ze op huis bezoek komen. 1992: wauw.. 200 m verderop. Dan heb je echt geluk! Onze voorkeur zou ook uitgaan naar een gast ouder omdat m'n man ploegen draait, maar aangezien die niet in de buurt zitten en het Kdv 200 m verderop, gaan ze toch maar naar het Kdv.
Kolibri, sinds een week of twee ben ik me in de bevalling aan het 'inlezen'. Dit wordt m'n eerste en ik bedacht me ineens dat ik bar weinig afweet van bevallingen en dat ik er toch echt eentje ga meemaken over ongeveer 12 weken... die gedachte vond ik ineens best wel eng Saffira, hier nog maar net begonnen met schuren en lakken van de kozijnen in de babykamer. Alles moet dus nog gebeuren ik voel nog totaal geen haast. Wanneer moet het kamertje helemaal af zijn? Rond de 36 weken ongeveer uiterlijk? Ik lees dat dus wel vaker, dat die babygeluidjes je wakker houden 's nachts. Maar ik wil heel graag borstvoeding gaan geven en dus wil ik hem de eerste maandjes ook naast mij neerleggen in z'n ledikantje, of misschien een cosleeper. Heeft iemand daar ervaring mee??? Dat lijkt me zo makkelijk 's nachts!! Sterkte aan alle dames die het zwaar hebben. Hier gaat alles nog veel te soepel, soms vergeet ik gewoon dat ik zwanger ben. Hoop dat dat nog lang duurt maar zal wel niet
Zo GUO gehad.. dat was zo'n 2 uur alles bij elkaar ! Conslusie: rechter ventrikel is vergroot. Links is 7 mm rechts 12 mm. Vooral de asymmetrie zien ze liever niet. Maar verder ziet alles er normaal uit. We kregen de optie tot een vruchtwaterpunctie, maar dit kon pas met 34 weken ivm risico's en dan heb je met 36 weken uitslagen. Dan is de tijd tot de bevalling nog maar zo kort dat we hebben besloten geen vwp te doen. Het was niet noodzakelijk ivm de bevalling. Er wordt nu met 34 weken nogmaals een guo gedaan, maar vooralsnog blijf ik bij mijn eigen gyn en is er geen reden tot paniek. De baby zal na de geboorte wel onder controle komen van een neuroloog maar deze 'afwijking' wordt gezien als mild. Op zich dus goed nieuws, omdat er geen andere afwijkingen gevonden zijn. Ik had alleen stiekem gehoopt dat er helemaal geen afwijking te zien was en het andere zkh er naast zat 😊
Hoi Klavertje, weet je wat dat voor gevolgen gaat hebben? Of hebben ze daar niets over verteld? Kan het ook nog zo zijn dat het niets is en dat het bijtrekt oid? In ieder geval sterkte, je hoopt toch altijd geen gekke dingen te horen!
Dat weten ze pas na de geboorte, er zijn geen aanwijzingen dat er iets van een syndroom is, en vaak zie je zulke dingen zonder symptomen en hebben de kinderen een normale neurologische ontwikkeling. Dus daar gaan wij ook van uit. Hij was nu 2000 gram (2000 nog wat, maar dat ben ik vergeten hihi) Grote knul !
Sterkte klavertje! Lijkt me erg onzeker maar je komt sterk en krachtig over! Weet je idd al meer over de eventuele gevolgen? Digi knuff vanuit hier.. Ik heb nog niks van de kraamzorg gehoord.. wacht deze week nog af en bel anders begin volgende week zelf wel even. Morgen weer controle bij de vk kijk er altijd wel weer even naar uit..al wordt ik wel wat onrustiger nu .. bij N begon rond deze termijn alle onzekerheden en vind het maar moeilijk te geloven dat het dit keer allemaal goed blijft gaan qua groei en bloeddruk etc. . Hier trouwens ontzettende gespannen borsten auwie