Over de gevolgen valt niks te zeggen, omdat ze de oorzaak niet kennen en de afwijking in sommige gevallen ook weer verdwijnt. Oorzaken als hersenbloeding of tumor lijken uitgesloten, hier zijn geen aanwijzingen voor. Voor syndromen zijn ook geen aanwijzingen maar kunnen pas uitgesloten worden dmv punctie of na de geboorte. Infecties (CMV, toxoplasmose en nog iets) worden dmv bloedonderzoek nog bekeken. Vooruitzichten zijn eigenlijk gewoon goed, als er sprake zou zijn van een syndroom dan zijn er meestal meerdere kleine afwijkingen bij elkaar. Als de afwijking niet groter wordt is er 98% kans op overleving en 95% kans op normale neurologische ontwikkeling. Goede cijfers dus 😊 In feite hebben we geluk/pech dat hij bij de groeiecho zo lag. Vanmorhen lag hij met de rug naar de andere kant en zagen ze alleen de goede ventrikel, meestal gaan ze er dan vanuit dat de andere ventrikel ook goed is. Had hij bij de groeiecho ook zo gelegen hadden ze dus niks gezien. Teveel info is soms ook niet goed 😊 Heb ook nog niks van de kraamzorg gehoord, behalve een mailing over tips voor de babyshower en kraamfeest 😊 Oh en onze peuter van 3 vraagt meerdere keren per dag hoe de baby er nou uitkomt, eerst zei ik de dokter in het ziekenhuis haalt hem eruit maar daar neemt ze geen genoegen meer mee 😂 wat zeggen jullie tegen de andere kids? Onze oudste van 7 weet een beetje hoe het werkt, de middelste van 5 houdt wijs zijn mond 🙉
Beetje zoals bij ons, als we met 13 weken nooit de pretecho hadden laten doen en pas met 18 weken hadden ze de afwijkende groei nooit gezien omdat het met 16 weken al weer normaal was. Het is precies zo, handig dat ze zoveel kunnen zien soms maar soms zien ze ook wel eens "teveel". Denk dat je er ook gewoon vanuit mag gaan dat alles goed komt met de kleine hoor.. Weet wel dat ze idd graag symmetrie zien. Maar gelukkig is 12 niet HEEL ernstig. 17 was een stuk ernstiger geweest. Mijn dochter van bijna 13 weet al hoe alles werkt. Volgens mij dacht ze op die leedtijd altijd dat een baby uit je kont kwam. Dat er daar verschillende gaatjes zitten snapte ze toen nog niet
Volgens die van mij van 3 jaar maak je je buik open en komt de baby eruit. . Hoe ze er aan komt geen idee haha
Precies Saffira ! Bij de andere 3 kregen we niet zoveel echo's en hadden we ook geen combinatie test laten doen. Theoretisch gezien hadden zij dit ook kunnen hebben tijdens de zwangerschap maar hebben we het nooit geweten. Ik ga uit van het positieve, en genieten van de laatste weken 😊 De Roodkapje versie had ik ook al gebruikt maar het lijkt wel of ze details wilt weten 😂 doet dat pijn? Hoe gaat je buik dan open? Mag ik dan kijken?
Kennisje vertelde aan haar zoontje ( toen 4 jaar) dat als de baby kwam, ze buikpijn kreeg en even op bed ging liggen en dat dan de baby kwam. Kind was zo onder de indruk van de buikpijn dat hij niet eens meer verder heeft gevraagd. Hij vond het ook heel logisch dat je dan op bed ging liggen. Misschien nog een idee om te vertellen dat mama's een poepgaatje, plasgaatje en babygaatje hebben? Volgens mij vertelde mijn moeder zoiets.
Hoop dat het allemaal inderdaad niks is klavertje! Die cijfers zijn inderdaad niet slecht Het zal toch wel een beetje spannend blijven tot ie er eenmaal is. Maar wel fijn dat ze je kleine ook na de geboorte goed in de gaten zullen houden. Onze babykamer is zo goed als af. Mijn handen kriebelen om verder te gaan maar dat heeft niet zoveel zin want als ik nu het bed op maak dan kan ik al die spullen straks weer opnieuw wassen en strijken. Ik was wel af en toe wat kleertjes en spuugdoekjes mee. En gisteren heb ik de babykamer een flinke sopbeurt gegeven. (nesteldrang) Bevalling ben ik niet zo mee bezig. Ik krijg een keizersnede dus daar heb ik niet zo heel veel aan te plannen. Moest wel een plan invullen van t ziekenhuis. Ik heb inderdaad ook vaker gehoord dat moeders aan hun kind vertellen dat mama's drie gaatjes hebben. Ik las dat de intake van de kraamzorg voor 36 weken moet, ik heb ook nog niks gehoord maar dan hebben ze ook nog wel een paar weken tijd.
@ Klavertje, bah wat een spanning nog. Hopelijk is het niets. Wat is jouw baby al groot! Als hij zo doorgaat, word je dan nog eerder ingeleid (als je dat zelf natuurlijk wil)? Ik ben vorige week gebeld door de kraamzorg en volgende week het gesprek, dus gaat vast lukken voor de 36 weken. Is de rest ook rond met kinderopvang? Ik werk zelf als gastouder, dus hier verder geen 'zoekproblemen'. Gisteren weer bij de verloskundige geweest. Alles was weer goed. Was ook het enige wat ze zo'n beetje zei: 'Is goed/netjes/prima'. Bedacht later dat ze ook niet vertelde hoe de baby lag. Was een nieuwe, omdat er 1 met zwangerschapsverlof is. Maar vond haar erg timide en stil. Gelukkig zijn er nog 3 verloskundigen (en 1 inval), kans is dus groter dat één van de andere dienst heeft als ik moet bevallen. Deze had in ieder geval niet mijn voorkeur.
27 april Elisah83, 32 jaar, 2e kindje 28 april Klavertje6, 30 jaar, 4e kindje 30 april Meris, 35 jaar, 3e kindje 1 mei DNM, 26 jaar, 1e kindje Roosje35, 24 jaar, 1e kindje wblond, 25 jaar, 2e kindje Ukkie89, 3e kindje Mappie, 36 jaar, 4e kindje 2 mei 101984, 30 jaar, 2e kindje amy1987, 28 jaar, 1e kindje Smurfin90, 24 jaar, 1e kindje Zoef, 30 jaar, 3e kindje Ikbien,27 jaar, 2e kindje 3 mei Baboes, 38 jaar, 2e kindje 4 mei Saffira29, 31 jaar, 3e kindje 5 mei Mamaenmini, 26 jaar en 2e kindje 6 mei Weer, 31 jaar, 2e kindje Klaasje, 32, 3e kindje Kolibri, 3e kindje 7 mei Korenbloem86, 29 jaar, 2e kindje 8. mei mariahh, 24 jaar, 2e kindje Gypsea, 2e kindje Koali, 27 jaar, tweede kindje Missm85, 32 jaar, 1e kindje 9 mei Jennifer1986, 29 jaar, 1e kindje Johanna18, 2e kindje 10 mei Wondertjem, 26 jaar, 1e kindje Anja1986, 29 jaar, 1e kindje Lallie4, 3e kindje, 26jaar Lelietje85, 30 jaar, 1e kindje 13 mei 1992M, 1e kindje, 23 jaar 14 mei Simone1992, 23 jaar, 1e kindje. Angelbaby2016, 35 jaar, 3e kindje. 15 mei Poppemieke_91, 2e kindje. 17. Mei J010, 1e kindje, 30 jaar Jongen (11) | Meisje (5) | Verrassing (3) | Sinds 1 nov niet actief Afspraken: 14 maart: Korenbloem86, controle vlk ★☆ sterretjes ☆★ Mamavanmenno ☆ Werveltje ☆ Nonma ☆ Molensteen ☆ weer zwanger Suze ☆ Emc ☆ weer zwanger Marlo ☆ Eline83 ☆ Ditbenik ☆ Taartje1611☆
Heb de lijst (na een tijd zoeken) gevonden bij 22 december. Volgens mij zijn er een paar nieuwe bijgekomen; zet je naam (etc) er bij (of even vragen om het erbij te laten zetten). De data van de afspraken waren ook al geweest, dus die heb ik ook maar weggehaald. Volgens mij kunnen er ook wat meer roze of blauwe kleurtjes bij, niet iedereen wist dat al op 22-12. Dus vul lekker aan.
Hier even kort ego berichtje. . Voorgevoel zat juist bloeddruk was helaas veel te hoog Gelukkig was mijn urine schoon.. volgende week een extra controle mocht hij dan te hoog zijn krijg ik verplichte rust bah
Ik las het net Mariahh, balen zeg 😯 ik hoop dat hij volgende week wat beter is. Nu al verplichte rust is ook niet ideaal.
Baal ook best wel .. ergens natuurlijk wel zien aankomen maar niet al zo vroeg en gehoopt dat het zou weg blijven .. Baal het meeste van het feit dat mocht hij zo blijven ik weer medisch word Man heeft net de chocolade afdeling van de AH leeggekocht komende dagen maar extra op de bank en mezelf verwennen hopelijk gaat het helpen!
Oh wat balen Mariah! Lijkt me ook best moeilijk als je zo lang rustig aan moet doen zeker omdat je nog een kindje hebt. Sterkte!!
Mariahh, sterkte! Zorg maar lekker voor jezelf idd, dat kan alleen maar goed doen... Zou iemand mij op het lijstje willen zetten? Ik weet niet hoe dat moet 15 mei uitgerekend, 29 jaar en 1e kindje, een zoon.
Daar zit ik weer voor de suikertest. Ook al was de vorige negatief, ik mag toch nog een x 😯 Hopelijk is dit dan de laatste.
Succes klavertje! Bah vies drankje! Ik heb net een groeiecho gehad. Kleine maakt het goed. Nu ongeveer 1200 gram en dat is heel netjes Begin wel heel nieuwsgierig te worden naar die kleine.
Ik ben net terug van de 30-weken groeiecho. Alles zag er goed uit. Ik word extra in de gaten gehouden vanwege mijn zwangerschapssuiker. Het kindje loopt ongeveer 2 1/2 week voor op de groei en weegt ong. 1800 gram. Volgens de echojuf geen reden tot zorgen omdat de kleine bij de 20-weken echo hetzelfde resultaat had qua groeivoorsprong. De groeilijn blijft dus netjes constant doorlopen. Mijn vriend is ook 1.95 m dus misschien is er ook wel een deel erfelijkheid bij... Krijgen we straks een lange knul
Bleh! Klavertje, goor he. Ik hoop dat je er niet al te misselijk van wordt, van dat vieze drankje. Waarom moet je de test nog een keer doen?
Fijn dat alle echo's goed zijn!! Balen klavertje van de test. Hopelijk weer een goede uitslag, dan ben je er van af?