1 t/m 15 mei 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meris, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Balen Mariah!

Leuk al die groei echo's! Mijne ook al gehad, een kleintje maar wel logisch met kleine ouders haha! Ben zelf 167 dus had geen grote verwacht. Over 3 weken weer

2. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben blijkbaar één van de weinigen die het drankje niet smerig vind... lekker is anders, maar ik vind het echt niet vies :p

Omdat de baby nog steeds voorloopt op groei wilden ze de suikertest over doen. Omdat ik het, ondanks de eerdere negatieve test, in de tussentijd heb kunnen ontwikkelen. Maar zo kan ik toch elke week wel blijven testen !?
    Ik hoop dat dit de laatste keer was, ik moet elke keer weer wat regelen voor de kinderen om op tijd in het ziekenhuis te zijn en echt fit word ik er ook niet van zo zonder eten de weg op :(
    Gelukkig had ik van de vorige keer geleerd en ben ik eerst gaan eten voordat ik weer op stond. :p

Mariahh: Hoe voel je je ? Is het een beetje te doen eht rustig houden?

Ben benieuwd welke baby er als eerste komt van dit clubje, de tijd vliegt !!

3. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.838
    1.347
    113
    #2883 Korenbloem86, 25 feb 2016
    Laatst bewerkt: 25 feb 2016
    27 april
    Elisah83, 32 jaar, 2e kindje

28 april
    Klavertje6, 30 jaar, 4e kindje

30 april
    Meris, 35 jaar, 3e kindje

1 mei
    DNM, 26 jaar, 1e kindje
    Roosje35, 24 jaar, 1e kindje
    wblond, 25 jaar, 2e kindje
    Ukkie89, 3e kindje

Mappie, 36 jaar, 4e kindje

2 mei
    101984, 30 jaar, 2e kindje
    amy1987, 28 jaar, 1e kindje
    Smurfin90, 24 jaar, 1e kindje
    Zoef, 30 jaar, 3e kindje
    Ikbien,27 jaar, 2e kindje

3 mei
    Baboes, 38 jaar, 2e kindje

4 mei
    Saffira29, 31 jaar, 3e kindje

5 mei
    Mamaenmini, 26 jaar en 2e kindje

6 mei
    Weer, 31 jaar, 2e kindje
    Klaasje, 32, 3e kindje
    Kolibri, 3e kindje

7 mei
    Korenbloem86, 29 jaar, 2e kindje

8. mei
    mariahh, 24 jaar, 2e kindje
    Gypsea, 2e kindje
    Koali, 27 jaar, tweede kindje

Missm85, 32 jaar, 1e kindje

9 mei
    Jennifer1986, 29 jaar, 1e kindje
    Johanna18, 2e kindje

10 mei
    Wondertjem, 26 jaar, 1e kindje
    Anja1986, 29 jaar, 1e kindje
    Lallie4, 3e kindje, 26jaar
    Lelietje85, 30 jaar, 1e kindje

13 mei
    1992M, 1e kindje, 23 jaar

14 mei
    Simone1992, 23 jaar, 1e kindje.
    Angelbaby2016, 35 jaar, 3e kindje.

15 mei
    Poppemieke_91, 2e kindje.
    Baanaanaa, 29 jaar, 1e kindje

17. Mei
    J010, 1e kindje, 30 jaar

Jongen (12) | Meisje (5) | Verrassing (3) | Sinds 1 nov niet actief

Afspraken:
    14 maart: Korenbloem86, controle vlk

★☆ sterretjes ☆★
    Mamavanmenno ☆ weer zwanger
    Werveltje ☆
    Nonma ☆
    Molensteen ☆ weer zwanger
    Suze ☆
    Emc ☆ weer zwanger
    Marlo ☆
    Eline83 ☆
    Ditbenik ☆
    Taartje1611☆ weer zwanger

4. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.838
    1.347
    113
    Heb een heel aantal jaar geleden eens een slokje van zo'n 'suikerdrankje' geproefd (niet zwanger). Vond het toen best lekker, maar ben wel een zoetekauw. Scheelt vast ook dat ik gewoon had gegeten. Wanneer krijg je de uitslag?

Ik moet morgen mijn Hb even in het ziekenhuis laten prikken, was 5,4. dus beetje laag.

Hebben jullie een idee hoe jullie baby ligt? Heb al vanaf het begin van de zwangerschap het voorgevoel dat deze in stuit ligt. Voel ook voornamelijk van onder trappen/bewegingen. Af en toe zo hard dat het me verbaasd dat ik geen voetje in mijn broek heb. Helaas heeft de verloskundige er maandag niets over gezegd hoe het lag. Aan de andere kant, heeft het nog een paar weken de tijd om goed te gaan liggen.

Hier trouwens geen groeiecho, alleen de liggingsecho als ik ± 35 weken ben.

5. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    @korenbloem
    Bij mij ligt de kleine telkens anders. Op de laatste echo (vanochtend) lag hij helemaal over dwars. Dat had ik al verwacht want de dag ervoor voelde ik hem die kant op draaien. Hij is natuurlijk al best groot dus alles golfde en bewoog daarbinnen. Laat hem nog maar lekker een beetje spelen :D
    Dat trappen naar beneden kan ik me nog herinneren van mijn vorige zwangerschappen. Dat is echt vervelend en soms schrok ik me suf.

6. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb het idee dat ik ook voornamelijk schoppen voel aan de onderkant. Heel af en toe hoger op mijn buik, dus zat me ook al af te vragen of het een stuitgevalletje wordt. Maar kan inderdaad nog veranderen dus ik moet me er maar niet druk over maken.

7. 1992M

1992M Actief lid

7 sep 2015
    100
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn beeb lag bij de laatste controle met zijnhaar hoofdje naar beneden. Ik voel ook altijd de schopjes rond mijn navel, dus dat kan wel kloppen. Ook heeft ie de laatste tijd vaak de hik, zo grappig :)

8. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Balen klavertje weer een suikertest:( hopelijk de laatste!

Hier ligt beebje ook met het hoofdje naar beneden mag van mij wel zo blijven!
    Het gaat idd snel de laatste 10-12 weken alweer! Ben ook benieuwd wanneer de eerste zich aandient!

Gisteren naar de 9 maanden beurs geweest erg vermoeiend maar ben goed geslaagd!
    Moet nog even kijken naar de maxi cosi nieuw badje verzorgingsproducten speentje thermometer nieuwe kruik en evt nog wat in 56 62 dus we zijn bijna compleet!
    Heb een draagdoek aangeschaft helemaal happy mee!

Nu het weekend maar weer goed uitrusten en dan hopelijk een lagere bloeddruk dinsdag ..

Hier krijg ik geen echo's meer :( had het leuk gevonden nog even te kunnen spieken.. gewicht van de beeb ook geen idee mijn buik was afgelopen week 28 cm dit was netjes volgens de vk ..

9. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Wil de baby ook heel graag zien, donderdag is t zover!

Hebben jullie soms ook t idee dat je in 1 dag ineens heel veel gegroeid bent? Vannacht super slecht geslapen, alles deed pijn. Kom ik vanmorgen op werk zegt m'n collega: zo wat is er met jouw buik gebeurd sinds gistermiddag? Keek later in de spiegel en inderdaad, had ook t idee dat ie ineens veel groter was! Ben ook niet echt in n goede bui vandaag...

Ik moet nog dekentjes/lakentjes, een aankleedkussenhoes en n babyfoon, dan zijn we klaar! En nog n beetje kleding...

10. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze uk lag de laatste weken braaf in hoofdligging, maar nu twijfel ik.. paar flinke pijnlijke bewegingen gevoeld en nu voel ik aan alle kanten gefrummel.. enige logische ligging aan de hand van de schoppen is schuin overdwars, maar dat lijkt me ook sterk 😊

11. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    In de groep op Facebook is al een kindje geboren. Met 26+4 weken.. Een meisje.. Haar vliezen waren gebroken dacht ik. 😖

Hier voelt het soms wel alsof m'n buik opeens groter is, vooral savons, dan wil ik alleen maar liggen.. Maar als ik in de spiegel kijk valt het wel mee..
    Zijn bewegingen doen me soms wel pijn af en toe.
    En hij schopt niet eens maar beweegt of draait dan.
    En omdat Hoofdje al wat ingedaald is voelt het vooral van onderen nogal onprettig. Soms schrik er zelfs van..
    Kan me niet herinneren dat ik dat bij de meiden had.

Ik geloof trouwens nooit dat ik de 40 weken uit ga lopen.
    Mijn dochter voelt vermoeidheid haarfijn aan en als ik last heb van vm buik veranderd ze ook direct in een monster. Zich laten van of achterover gooien. Druk schoppen met haar benen richting m'n buik..
    Ze is lief hoor, maar vind het op momenten echt zwaar.
    Die buik zit nu al mega in de weg, laat staan over 8 weken..

En moet eerlijk zeggen dat de angst weer terug aan het keren is.
    Dat dit kindje wel gezond blijft, of er niet net voor de bevalling toch nog iets fout gaat.
    Baal ervan dat het me weer besluipt maar kan het ook niet weg stoppen.

Sorry voor m'n ego bericht.
    Ben ook nog eens dood moe dus ga prpberen te slapen.

Fijn weeekend allemaal!

12. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Saffira: ik hoop dat je een goede nacht heb gehad en dat alles er vandaag wat zonniger uit ziet 😚

Hoe gaat het met het meisje wat al geboren is??
    Zo vroeg 26.4 😯

Ik kreeg vandaag een brief dat de GUO met 34 weken is omgezet naar een 3D echo 😨
    Vind het zo apart, waarom zou dat zijn??

13. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ja vandaag weer een betere dag gehad hoor! 😉

Oh dat is apart idd.
    Het zal misschien een GUO zijn met stukjes 3D. Misschien om bepaalde lichaamsdelen goed in beeld te krijgen?
    Ik heb echt geen idee!

14. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Hier ligt ie ook al met het hoofd naar beneden. Van de week nog een echo gehad. Hij groeit wel maar groot is ie nog niet. Mijn buik lijkt de laatste dagen wel een groeispurt te hebben gehad hoewel mensen nog steeds schrikken als ze termijn horen. Blijkbaar heb ik nog maar een kleine buik.
    Ik voel de spanningen ook weer stiekem komen Saffira. Maak mij toch echt zorgen over de gezondheid aangezien er bij mijn eerste zoveel is fout gelopen.

15. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Elisah, kan me daar wel iets bij voorstellen als je zo'n ervaring hebt ja.

Ik durf ook wel gewoon te zeggen dat het hele zwanger zijn niet echt aan mij besteed is. Niet dat ik depressief ben ofzo.
    Maar hou ervan om gewoon alles zelf te kunnen doen, ook de zware dingen en nu moet ik steeds meer gaan uitbesteden omdat die dikke buik in de weg zit. Ik kijk echt ontzettend uit naar ons kereltje maar mede door de slechte start en al ongeduldig van aard zijn, hoop ik echt dat het heel erg opschiet! Haha..

Maar As woensdag 31 weken, dus moet maar zo denken:
    In het gunstigste geval nog 7 weken.. In het iets minder gunstige geval nog 9 weken. Time flys!

En jij bent precies een week verder elisah.. 😉
    Ik had wel willen ruilen hihi

16. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Elisah: jouw ukkie liep toch eerst ook voor op groei?

Saffira: Ik kan ook niet wachten tot hij er is en ik zeker weet of hij gezond is. Aan de andere kant, deze tijd komt nu echt nooit meer terug dus ik probeer te genieten van elke dag.

Gisteren heel veel harde buiken gehad, sommigen waren best pijnlijk. Was ook veel te druk, alle winterjassen gewassen, alle schoenen schoongemaakt en weer gepoetst (waarom leren ze nou nooit eens om niet met nieuwe schoenen naar de speeltuin te gaan 😕), kamers opgeruimd en zelfs gestreken.

Vandaag maar even een rustdagje 😊

17. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Rust pakken vind ik ook erg moeilijk! Kan geen seconde op mn kont zitten en doe het liefste alles zelf moet nu dus ook echt wennen aan dat stapje terug :(
    Ik ben er eigenlijk nog helemaal niet klaar voor .. zit gewoon te hopen om overtijd te gaan gek hè .. denken dat het komt omdat ik zooooooo graag spontaan wil bevallen daarbij zijn wij qua inrichting nog helemaal niet klaar dus dat speelt ook mee.
    Zie enorm tegen mijn vk bezoek op dinsdag voel me onrustig en opgejaagd heb zo geen zin in al die toestanden :(
    Ook al die goed bedoelde adviezen komen me neus uit meid maak je niet druk daar krijg je juist een hoge bloeddruk van .. het idee dat ik PAS 30 weken ben en het feit dat hij hoog is stelt me nu niet echt gerust dus hoe kan ik me nou niet druk maken :(
    Zoals jullie lezen hier vandaag een baal momentje :(

X

18. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Zit nu kei hard te lachen om al die :( gezichtjes in mijn berichtje *schaam*

19. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Haha Mariah, zo'n dag hebben we allemaal wel eens. En er zullen er vast nog wat volgen de komende weken. Mijn man zei vandaag dat ie vrijdag voor t eerst de invloed van de hormonen op m'n humeur had gemerkt...;)
    Ach ja...het wordt nu allemaal wel echt zwaarder. Vandaag 2 taarten gebakken en staan poetsen, ben lichamelijk gesloopt! Ik ben ook erg slecht in niet alles zelf kunnen doen en dat is voornamelijk vervelend op zo'n dag dat je alles uit je handen laat vallen en je je man weer liefdevol aan moet kijken of ie t ff op kan rapen! Vreselijk!

20. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mariah; gooi ze er hier maar uit die gezellige smileys ! Hier mag alles 😛
    Is makkelijk gezegd.. maak je niet druk, maar valt niet altijd mee!
    Zo zegt iedereen tegen mij niet druk maken over die vochtholtes. En tuurlijk ga ik van het beste uit, maar er zit toch iets wat er niet hoort en op sommige momenten zie ik ineens beren op de weg. Dan heb je meer aan een arm om je heen dan aan een 'ah joh maak je niet druk'.
    Dus dikke knuffel voor jou 😊

Ik hoop op een bevalling vanaf 39.1 want dan is het meivakantie 😊 andere kwamen met 41, 39.2 en 39 dus zou goed kunnen had ik bedacht.

Deel Deze Pagina