Ik vind het ook vervelend dat ik minder kan Saffira. heb last van mijn bekken en rug als ik iets doe. Dan moet alles zo rustig aan en veel pauzes, da schiet niet op. Klavertje, de baby groeide eerst eigenlijk niet, daarna was ie ineens veel te groot, en daarna veel te klein. toen weer langzaam richting gemiddeld, daarna weer eronder, daarna buikje bovengemiddeld en de rest onder gemiddeld. Het blijft iedere echo weer een verrassing wat het nu weer is. Wat dat betreft ben ik het met Saffira eens. Als hij snel komt dan kunne we eindelijk zien of alles goed is.
Ja idd, nu heb ik er geen grip op voor m'n gevoel en als hij geboren is wel.. In de buik kan niemand iets doen, uit de buik wel. Klavertje, ik snap dat helemaal want ik heb dat zelf ook nog heel lang gehad. Het blijft gewoon vreten, die onzekerheid! Haha Mariah, ik moet er ook om lachen maar meer omdat ik het had kunnen typen.. En gewoon lekker klagen dames, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje dus we kunnen ons vast en zeker in een hoop van elkaar vinden. Elisah, dat is wel een gejojo dan.. Heeft de Vk steeds gemeten of de Gyn? Hier soms (zoals vandaag) echt hele pijnlijke buiken. Zat in de auto en de tranen sprongen bijna in m'n ogen. Gelukkig weet ik hoe het echte werk voelt, maar prettig is anders met zo'n snel geïrriteerde baarmoeder! 😝 Slaap lekker allemaal!
Hallo Ladies, Ben wat minder actief, maar lees gewoon mee hoor. Wil jullie even allemaal een digitale knuffel geven. Zo richting het einde van de zwangerschap wordt het steeds zwaarder.. Hebben we wel een knuffel verdient. Hier ook nog steeds bekkenklachten. Soms het gevoel alsof ik een trap in mn kruis gehad heb. Verder gaat het opzich wel goed! Kamertje zo goed als af, nog een postertje en schilderijtje oid ophangen . En dan kan ik dalijk lekker alles wassen.
ja ik heb me nog nooit zo op wassen en strijken verheugd het maakt me niet veel uit wanneer het komt, liever geen 42 weken...en liever niet 4 mei. Dat is wel een erg ongezellige dag om je verjaardag te vieren als iedereen om 8 uur s avonds zn mond moet houden...
Gelukkig is de kans niet zo groot dat hij op de uitgerekende datum komt Saffira mn zus is dan jarig en die vond t nooit zo leuk maar ja, een drama is het ook weer niet..er zijn belangrijkere dingen zullen we maar zeggen! Ik denk ook 3 dagen voor de uitgerekende datum, op 7 mei. Dat zou volgens mijn eigen berekening m'n uitgerekende datum moeten zijn. En het is dan weekend, wel makkelijk voor m'n man Ik was zelf precies op de uitgerekende datum en m'n man 1,5 week te vroeg...mn zus heeft dr eerste ook 1,5 week te vroeg gekregen en mn moeder haar eerste ook. Geen idee of het er wat mee te maken heeft, maar mijn voorgevoel gaat iig uit naar vroeger. Moet me er alleen niet te veel op vastpinnen want als het dan 42 weken duurt wordt het wel zuur op het laatst!
Voel me bijna schuldig dat alles hier lekker zijn gangetje gaat als ik jullie verhalen zo lees. Maar goed, ik ben tot 20 weken misselijk geweest en overgegeven. Bij mijn dochter vond ik de eerste helft ook niet prettig en heb ik van de tweede helft genoten. Kreeg toen met 37+4 een kaartje met 'Succes met de laatste loodjes' terwijl die voor mijn gevoel nog helemaal niet begonnen waren. Vond het zwanger zijn toen nog veel te leuk. Dochterlief had andere plannen, die is later die dag geboren. Had er toen ook geen rekening mee gehouden dat sommige baby's voor de uitgerekende datum geboren worden. Kennisje wat 4 weken voor mij was uitgerekend, is opgenomen vanwege weeën. Haar vorige kind is ook met 34 weken geboren, hoop dat deze nog even blijft zitten. Vanmorgen gebeld dat mijn Hb 5.9 was en MCV 84. Hb was wel laag, maar omdat MCV boven de 80 was, hoef ik voorlopig nog geen ijzertabletten? Over 2 weken controleren ze nog een keer (als ik het goed heb begrepen). Heb sinds een paar weken last van mijn hand, vooral duim en wijsvinger, zo'n tintelend, slapend gevoel. Dacht eerst verkeerd gelegen of in een rare houding waardoor er minder bloedtoevoer is. Maar vorige week viel het me op dat ik het ook heb als ik mijn hand gewoon normaal had gehouden (schrijven is echt heel stom met zo'n 'slapende' duim). Gisteren eens even op internet gekeken, maar lijkt op een beginnende carpaal tunnel syndroom. Voordeel is dat het tijdens de zwangerschap is en het vaak snel na de bevalling weer weg is.
Elisah: nou wat een gedoe zeg met die metingen. Korenbloem: Dan heb jij de eerste 20 weken je portie wel gehad toch!? En nu hopelijk niet teveel last van je pols krijgen.. J010: Knuffel terug ! Die gemene trap herken ik. Wassen en strijken: Ik wilde er gisteren aan beginnen, maar ik ken mijzelf. Dan wil ik het met 36 opnieuw doen omdat het al zo lang in de kast ligt. Dus ik heb me het werk bespaard en ga het mooi in mijn verlof doen Datum: Bij mijn eerste rekende ik er vanaf 36 weken elke dag wel op. Elke dag was dus weer een teleurstelling. Dan duurt het lang tot 41 weken hoor Pas met 39.6 kon ik mij ontspannen en erbij neerleggen dat het nog wel een week kon duren, die nacht begonnen de weeen. Nu hoop ik op een tactische dag ivm de schoolgaande kinderen. Maar stiekem maak ik mij ook wel zorgen om de grootte van de baby. Niet dat hij op P97 blijft zitten en dan tot 42 weken Manlief heeft de naam verklapt :x aan zijn broer... ik weet dat zijn broer zijn mond wel houdt, maar ik vind het toch niet leuk.. En manlief snapt dat niet Harde buiken: Heb jij die ook standaard in de auto Saffira, of was dat toeval? Ik heb ze nameljik altijd in de auto en vroeg me af waarom. Misschien de houding, buik krap icm gordel enzo... Nog 25 nachtjes slapen en dan verlof
Ojeee. ik was ook al bang dat mijn man het zou verklappen...maar helaas werd ik zelf schuldig! Flapte het op een onbedacht moment uit tegen mijn man, en mn moeder stond er naast Ik vond het zelf het ergst...dus dat was mijn straf! En nu is mijn vader al weken gefrustreerd want mn moeder zegt niks hahaha! Ik heb ook harde buiken in de auto, alleen als ik zelf rijd, zit je toch n beetje dubbel gevouwen...
Ja heel vervelend. Bij de eerste werd ik voorbereid op een groot kind. Steeds allemaal paniek want ik moest rekening houden met keizersnede, en super veel echo's gehad! maar uiteindelijk is hij week 42 geboren en moest hij couveuse in omdat hij nog geen 2 kilo was. Bleek dat hij al maandern geleden was gestopt met groeien en niemand had iets opgemerkt. Dus ja ik vertrouw die metingen allemaal niet. Ik geloof pas als hij er is
**** breekt in**** Dames wat zijn jullie al weer dichtbij mei! Spannend zeg Mijn zoontje is van 4 mei 19:40 begonnen met persen en echt niet 1/2 minuten stilte gehad hoor hahahaha.... Hier nu 17 weken gaat goed wel. Bekken al een lastpost maar we gaan gewoon verder... Succes meiden! ***** breekt uit. *****
Wauw! Molensteen.. Jij alweer 17 weken!! Wat heerlijk zeg. Time fly's.. 👍😉 Weten jullie al wat het word..??? Doe rustig aan he.. Geniet ervan! (In zoverre dat mogelijk is natuurlijk) Leuk dat je af en toe even inbreekt 😁
Oh en Elisah, ik vertrouw die metingen ook niet! Ze zitten mij er te vaak naast. Het is leuk om te horen als ze "denken" dat je kindje goed groeit. Maar ik hecht er verder niet veel waarde aan. Bij jou hebben ze dan wel een flinke flater geslagen zeg. 😑
Wij moeten woensdag weer voor controle. Ik hoop dat ze iets kunnen zeggen over hoe groot en hoe zwaar ze is en hoe ze ligt. Maar ik geloof niet dat dat kan zonder een echo? Vind ik wel jammer, wij zitten al 9 weken zonder echo.. dan moet je er maar vanuit gaan dat het goed gaat vanbinnen. Een groeiecho zit er ook niet meer in gaf ze vorige keer al aan, maar misschien ga ik er gewoon om vragen. @Molensteen, fijn dat alles goed gaat! Tijd gaat inderdaad hard 17 weken alweer, Ik heb ook steeds het idee, dat anderen sneller gaan dan ik. Haha..
Oei, dat is wel een enorm verschil. Bij mijn dochter heb ik 5 dagen voor de bevalling nog een groeiecho gehad en die klopte op een paar gram na. Is vast even schakelen als je een groot kind denkt te krijgen (en waarschijnlijk ook weinig mini-kleertjes heb gekocht) en je krijgt opeens zo'n kleintje. Bij mijn dochter hebben ze op het laatst ook 'op de hand' het gewicht geschat. Bij mijn dochter schatten ze door te voelen dat ze 3 kilo zou wegen met 40 weken, wat waarschijnlijk ook (ongeveer) had geklopt. Maar ook op de hand gaat het wel eens mis, bij een vriendin is bij alle 4 haar kinderen verteld een 7-pondertje. 3 wogen er 9 pond, 1 zelfs bijna 10 pond. Volgens mij had de baby gisteren door dat hij zijn 30-weken dansje was vergeten. Zo druk en beweeglijk. Het ene moment lag hij helemaal rechts, een paar tellen later links. Echt een hoop gedraai en gewoel. Zelfs mijn man zei dat hij nog niet zoveel beweging had gevoeld. Keek vanochtend in de spiegel, maar heb ook het idee dat mijn buik opeens een stuk 'kleiner' is. Echt heel raar.
Hoi meiden Vandaag weer bloeddruk hoog voor mijn doen .. ben begonnen met 110-69 rond 26 weken 120-80 vorige week 140-90 en vandaag 140-91 Ook 1+je eiwit in de urine gevonden vorige week nog niks .. Moet nu donderdag weer alles herhalen en word dan doorgestuurd naar de gynaecoloog bij een slechte uitslag Voor deze week verplicht ziek gemeld .. Hopelijk valt het allemaal mee .. Sorry voor mijn ego bericht reageer morgen weer op iedereen X
He dat is balen mariah.. niet waar je op hoopt natuurlijk! Hopelijk valt het mee.. ik duim! Hier morgen een 31 weken dansje.. De kleine danst tegenwoordig elke nacht mee hoor..hihi
Kan me voorstellen dat je hier erg van baalt, dus een ego berichtje vinden we dan helemaal niet erg. Ik vind het fijn om een beetje mee te kunnen leven, dus wat mij betreft vooral je baalmomenten blijven delen. Hopelijk is je bloeddruk morgen weer wat lager. Zou wel handig zijn als we konden delen, de mijne was 80/60, als ik een beetje van jou kon krijgen hadden we allebei een mooie bloeddruk. Ik ga hard duimen dat morgen alles goed is (en blijft).