Mariahh; wat hoog 😨 geen zwangerschapsvergiftiging dus? Wat balen dat je bent opgenomen, wel een geruststelling met die bloeddruk.. en je oudste? Heb je opvang voor haar?
Oh Mariah wat jammer! Hoop echt voor je dat het weer stabiliseert. Klavertje, ze hebben niks gezegd over rust houden. Schijnt ook erg per ziekenhuis te verschillen maar ik ga toch maar wat meer liggen voor de zekerheid. En ja... zij kan ook een hij zijn Ik kan meestal wel goed voelen hoe de kleine ligt. Maar die van mij draait ook nog echt alle kanten op. Tis elke ochtend weer ff voelen van... hoe lig je nu?! Saffira, ja de schrik zit er goed in. Het kindje maakt gelukkig een levendige indruk en de placenta schijnt ook prima te functioneren, maar ja wel een flinke groeiachterstand. Nouja ze meten bij ons elke 2 weken vanaf de 20 weken echo en dit is voor het eerst dat de lijn afbuigt. En zoveel metingen door veel verschillende mensen zal wel ongeveer een idee geven van hoe het groeit. Ik heb nog een klein beetje hoop dat ze dit keer te krap gemeten heeft maar vind het heel spannend!
Johanna, hebben ze de navelstreng ook gecontroleerd op het aantal bloedvaten? Ik lees wel eens over 2 bloedvaten en een groei achterstand. Probeer je niet teveel zorgen te maken. Gelukkig ga je wel een mooie termijn tegemoet, richting de 32 weken. Elke week is er 1 en zo lang de placenta goed werkt en de baby wel blijft groeien, ook al is het klein, zullen ze de baby lekker laten zitten hoor.. Het is wat, een kind krijgen.. 😒 Mariah, nu klavertje zegt wat hoog, denk ik: oh ja onderdruk he.. Dan is hij idd ontzettend hoog!! 😵 Ik hoop dat het voor jullie beide snel goed mag gaan allemaal. Niet leuk zo je laatste loodjes in...
Hier was de hoogste meeting inderdaad 150-110 Vanavond na 2 x metyldopa 250 mg een onderdruk van tussen de 84 en 100 meeste nog op de 100 maar al 2 keer een flinke dip .. hopelijk stabiliseert hij snel want voel me door die pieken erg naar Bovendruk is wel gezakt naar 135-140 ipv 145-150 Morgen weer alle onderzoeken opnieuw en hoop stiekem op een echo zodat ze de groei gelijk mee kunnen nemen .. Verwacht morgen of overmorgen wel weer naar huis te mogen met de medicatie. . Zal dan wel onder behandeling gynaecoloog moeten blijven
Oh lees het nu.... Ik hoop voor je dat het snel stabiliseert en je zsm naar huis mag. Ja controle blijft dan via gyn dacht ik.
@mariahh, Jeetje heftig zeg. I hoop dat je bloeddruk zo snel mogelijk wat zakt! En dat je snel naar huis mag. Bij mij was hij vorige week 151-85 <-- de onderdruk zit nog in een 'veilige' zone, maar ben zelf ook wel beetje bang dat hij langzaam zal oplopen. @Johanna, ook al zo heftig nieuws! Hopelijk kunnen ze volgende week wat meer vertellen.
@mariahh jeetje, heftig die bloeddruk! je kan het ook voelen als ie zo piekt? @johanna misschien is klein gewoon alleen klein...en klein maar fijn toch! @saffira de kleine lag donderdagavond nog in stuit, das denk niet dat het indalen is. ik heb gisteren allerlei capriolen uitgehaald om het draaien proberen te bevorderen, volgens mij eigenlijk vrij zinloos want ze kan ook nog weer terugdraaien, maar ja...zo houd je jezelf bezig Ik begin al wel een beetje in de fase te komen van het 'gehad hebben'. Niet dat ik er al klaar voor ben hoor, stel je voor dat het vroeg komt en er over 7 weken als is, dat is shocking! Maar heb al een paar nachten minder goed geslapen en de bekkenpijn gaat tussendoor niet meer weg. Heb gewoon niet zo veel zin meer. Ik weet dat ik niet mag klagen, want de kleine doet het goed dus ik hoef me nergens zorgen over te maken maar toch...blehhhh momentje
@mariah Wat balen voor je dat je bent opgenomen! Ik hoop dat de medicatie goed aanslaat en dat je snel naar huis mag. Ze zullen je wel heel goed in de gaten gaan houden nu. @johanna 1 afwijkende meting kan natuurlijk nog aan vanalles en nog wat liggen. Ik hoop dat bij je volgende metingen een mooie stijgende lijn te zien is! Hier is het relatief rustig. Ik ben nog wel erg aan het worstelen met het instellen van de juiste dosis insuline. Het lijkt wel alsof de diabetes nu met sprongen verslechterd waardoor het ook bijna niet meer in te stellen is. Ik hoop dat het snel een beetje stabieler wordt. Verder voel ik me wel goed. Vandaag het wiegje gekregen (met de post!) en in elkaar geschroefd samen met mijn dochter. Echt een fantastisch ding! Een cosleeper met een omhoog en omlaag schuifbaar hekje aan een kant. Zo kan de wieg mooi tegen het bed staan en kan ik de kleine er zo vanuit mijn bed uithalen. Maar met het hekje omhoog kan ie veilig slapen
Lelietje, ik klaag lekker met je mee hoor. Wil gewoon een gezonde baby in mn armen en van die zwaar irritante in de weg zittende buik af.. Bekken die kraken en pijn doen. Nee laat mij maar gewoon weer alles zelf kunnen doen, daar word ik happy van En we zijn in de laatste 2 maandjes beland he, klagen mag (vind ik) Elke zwangere mag dat.. 😋 Kolibri; leuk! En handig.. 👍 Hier vandaag de groei echo gehad, keurig op schema. Kleine zou nu (ongeveer) 1956 gram wegen. Nog ff snel 3d gekeken en hij lijkt nog steeds veel op zn zusje.. Zograppig.. Die vergelijkenissen. Truste ladys!
Mariahh; hoe is het met je ?? Klagen; hihi klagen mag altijd ! Ik kon vanmorgen wel janken met aankleden 😊 niet dat ik het erg vind om aan te komen, maar niks zit meer lekker en had liever in mijn pyama naar mijn werk gegaan 😉 Ga gauw op zoek naar comfi maar toch nette broeken..
Net weer goedgekeurd bij de vk in het zkh. Bloeddruk netjes, even snelle echo gehad en zag er goed uit. Hij ligt netjes met het hoofdje naar beneden, geen idee of hij al aan het indalen is, niet over gehad. Wel nog even over het hersentjes verhaal gehad, het is gewoon afwachten, zij kan er natuurlijk ook niks er komt in ieder geval een kinderarts bij na de bevalling.
Oh trouwens het bloedonderzoek was ook goed. Het was een onderzoek naar toxoplasmose, rode hond, cmv en nog een paar dingen vanwege de vergrote vochtholte. 1 van de oorzaken zou namelijk een infectie kunnen zijn maar die is nu uitgesloten dus..
Fijn klavertje dat alles goed was! Hier vandaag weer naar huis gegaan morgen middag wel weer terug voor alle controles en als het dan nog stabiel is een plan van aanpak maken over de verdere controles. Voel me helaas eerder slechter als beter met die medicatie Ontzettend moe / suf met vlagen nog steeds koppijn en mijn buik is wat onrustig
Mariahh: wat naar dat je je zo voelt.. wel fijn om weer thuis te zijn. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt.. Elisah: dat zal apart zijn ! Hij kan weer aangroeien toch? Als de baby nog maar even blijft zitten 😊
Elisah, wat vroeg om je slijmprop al te verliezen. Volgens mij wordt ie wel weer gewoon aangemaakt toch? Mariahh, mij werd verteld dat je lichaam went aan een andere bloeddruk (mijne is laag), waardoor je weinig klachten/last heb van een hoge (of lage) bloeddruk. Wanneer je bloeddruk weer normaal wordt, moet je lichaam weer even schakelen. Hopelijk is je lichaam weer snel gewend aan een normale bloeddruk en doen de medicijnen hun werk goed. Klavertje, wat fijn dat alles weer goed is. Ook de bloeduitslagen, toch een geruststelling. Er was ook nog iemand met een baby die op de baarmoedermond trapte, weet even niet meer wie. Mijn dochter heeft dat nooit gedaan, maar deze baby was daar ook heel goed in. Soms zelfs zo hard dat ik dacht dat ik zo het voetje beet kon pakken. Is geen prettig gevoel. Was ook de enige plek waar ik em voelde schoppen. Gelukkig bedacht de kleine om 10 dagen geleden met heel veel bombarie te draaien (wat ben ik daar beroerd van geweest zeg, overgeven en diarree, zere buik, gewoon soort spierpijn, van alle bewegingen), maar sindsdien geen schoppen op mijn baarmoedermond meer. Voel de bewegingen nu ook op dezelfde plek als bij mijn dochter. Maandag moet ik weer naar de verloskundige, maar ik ben er van overtuigd dat de baby nu klaar ligt voor bevalling.
Mariah, ik denk ook dat je lichaam even moet wennen. Denk dat jee je met 2 dgn wel wat beter gaat voelen. Hoop ik iig voor je!! Elisah, hoe weet je dat zo zeker dan? Zo lang er geen bloed bij zit kan het nog weken duren voor je bevalt hoor.. Korenbloem, dat zou fijn zijn! Ben benieuwd wat je vk gaat zeggen 😁