Ja inderdaad zolang er geen bloed of vruchtwater verlies en geen weeen of krampen krijg is t goed Dan kan t nog wel weken duren
Ik begreep ook dat je, als je hem zo vroeg verliest, gewoon weer een nieuwe aanmaakt. Geen last van harde buiken etc? Hier begint het echt zwaar te worden Mn bekken kraken aan alle kanten, hij ligt al zo laag dat bukken en tillen erg moeizaam gaat.. Kleine meid weegt bijna 15 kilo dus niet handig.. Veel last van harde buiken.. Bewegingen van de kleine doen soms pijn. Slecht slapen.. Bleh.. Van mij mogen de komende 4,5 week omvliegen. 37 weken is toch wel eeen magisch getal in mn hoofd.. 😜 Doen jullie nog veel in het weekend!? Een half uur lopen is echt al pittig voor mij. Vandaag moeten we een uur in de auto zitten naar amsterdam (oma) en dan ook nog terug.. Ben heel benieuwd! 😩 Fijn weekend allemaal! Mariah, johanna, hoe gaat het met jullie?
Ben je niet bang dat als je je op 37 weken focust en het worden er 40 dat het alleen maar zwaarder wordt? Ik ben nog redelijk actief, maar gisteren een dagje strand en nu wel last van zere bekken. Sjouwen word lastiger, bukken ook.. Mijn andere kids kwamen met 41, 39.2 en 39 dus ik ga uit van het gemiddelde 40 weken 😉 als hij zo door blijft groeien laten ze me niet te ver overtijd lopen zei de vk. Worden jullie ook zo blij van het komende lente weer?? Heerlijk die zon 🌞
Hier redelijk .. gisteren weer Door de keuring gekomen 130-100 gemiddeld dus Door blijven gaan met de medicatie Helaas werd de gyn weggeroepen voor een spoedgeval dus heb volgende week vrijdag pas een afspraak over hoe nu verder.. Maandag gelukkig naar mijn eigen vk zodat ik alles weer even kan bespreken.. Ik krijg het spaans benauwd met het idee dat ze over 5/6 weken in gaan grijpen mocht het niet stabiel blijven .. ook weet ik nog niks over de groei daar krijg ik volgende week pas antwoord op. Had mezelf ingesteld op een week of 40 - 41 maar dat zal ik niet redden .. We gaan voor een mei baby hoor april klinkt me nu zo raar in de oren dat past niet in het plaatje hihi Ik moet nog best veel regelen voor de bevalling maar heb er totaal geen zin in daar voel ik me dan weer schuldig over .. merk dat ik nu amper contact durf / wil maken met de baby en dat ik mijn hele ideaal plaatje diep heb weggestopt schaam me hiervoor
Fijn dat het stabiel is voor nu mariah.. Elke week is er 1.. Klavertje: als ik het met 38 weken niet meer trek gaat ze me strippen of met 39 weken vliezen breken. Deze zwangerschap is al zo verpest door het eerdere nieuws dat iedereen dit kindje zo snel mogelijk gezond en wel op de wereld wil hebben. Met 37 MAG je bevallen maar ik ga daar niet vanuit. Vind het alleen wel een prettige gedachte dat het dan mag...
Logisch Saffira.. vliezen breken kunnen ze toch pas bij een paar cm ontsluiting? Van mij mag de beeb juist lekker blijven zitten (kom ik nog wel op terug 😜 omdat ik het idee heb dat hij bij mij veilig is.. en na de bevalling komt er gelijk een kinderarts en neuroloog bij kijken.. in mijn buik heeft iedereen er maar vanaf te blijven 😊
Helaas heb ik dat gevoel helemaal niet... Ja strippen of vliezen breken doet ze alleen bij minimaal 2 cm ontsluiting.. Ik moet ook wel het idee hebben dat mn lichaam er klaar voor is en wil niets forceren. Snap jou gevoel overigens wel, wou dat ik dat had Maar heb er juist totaal geen vertrouwen in. Heb ook 2 broers gehad die zijn overleden en ben de enige die nu een jongen krijgt dus misschien daarom toch extra onzekerheid.
Das ook heftig zeg 😢 waaraan zijn ze overleden? Ik kan mij voorstellen dat het nu erg raar en dubbel voelt om een jongen te krijgen. Het is niet zo dat ik veel vertrouwen heb, ik probeer het wel hoor, want ik wil mijn laatste weken zwangerschap niet in onzekerheid zitten terwijl het misschien niet nodig is. Maar ik ben juist bang voor wat er komen gaat, als hij eenmaal geboren is. Onderzoeken, echo's enz.. Zolang hij bij mij is is hij veilig. De 22e hebben we de vervolg afspraak in het andere ziekenhuis, hopelijk kunnen ze dan meer zeggen. Wanneer gaan jullie wassen e.d.? Ik denk elk weekend, nu ga ik beginnen, maar ben bang dat ik dan over 2 weken weer ga wassen 😂
Ik heb al wat dingen gewassen en zo doe ik elke witte en gekleurde was wat kleertjes erbij.. De kamer goed luchten en de kast ook regelmatig en dan vind ik het wel best.. Haha Mn broer is na 17 dagen overleden (na de geboorte) en een broertje is na 4,5 maand zwangerschap overleden in de buik. Mijn moeder heeft altijd het gevoel gehad geen jongetjes te "mogen" krijgen.. Slaat nergens op, weet ze zelf ook, maar snap het wel. Mn zusje en ik zijn beide wel gezond. Ik vond het dus extra speciaal na zelf 2 meiden te hebben gekregen en mijn zusje ook een dochter, nu eindelijk een zoon te krijgen. Voor mn gevoel geef ik mn moeder nu toch iets wat ze altijd heeft moeten missen.... En toen kwam die echo! 😣 Dus ben nu zelf behoorlijk onzeker en ondanks dat ze zeggen dat hij nu helemaal keurig mee loopt vraag ik me natuurlijk nog regelmarig af wat voor invloed die afwijkende groei uiteindelijk gaat hebben en of dat invloed heeft op hem. In de buik kunnen we er sowieso niets over zeggen omdat alles nu normaal is (lijkt). Voor jou is het anders idd omdat het nu zichtbaar is en zo lang je kindje niet geboren is kunnen ze verder niets doen.. Veilig in je buik idd.. Zo mooi kinderen, maar tegelijk ook heel zorgelijk... Ben wel eens jaloers op dat onbezorgde van mensen zonder kids, maar zou ze voor geen goud willen missen.
Gisteren had ik weer een afspraak bij de vk, helaas kon ml niet mee, dus is mijn moeder meegeweest. Ik zou namelijk de anti D prik krijgen en zag daar heel erg tegenop. Daarnaast val ik snel flauw, dus ik wilde sws iemand met me mee. Mijn bloeddruk was alleen aan de hoge kant, maar de prik moest ik nog hebben en daar zag ik wel tegenop. Heb van meerdere mensen gehoord dat het een gemene prik is, maar uiteindelijk viel die gelukkig reuze mee! Daarna weer mijn bloeddruk gemeten en was die weer prima gelukkig. Beeb is goed gegroeid en ligt precies zoals ik dacht. Koppie naar beneden, links van mijn navel zit het rugje/kontje en rechts van mijn navel de voetjes (mevrouw of meneer zit me regelmatig in mijn rechterzij te trappen, pijnlijk!)
Als moeder ben je geen dag meer zonder zorgen. Dat is soms wel eens zwaar. Zelfs als ik een avondje uit ga met vriendinnen, kan ik niet meer zo onbezorgd genieten als vroeger 😊 ben ik in mijn hoofd alweer bezig met de volgende dag. De oudste heeft nu haar C diploma, maar als ik haar even niet zie in het zwembad denk ik vaak gelijk het ergste.. komt ze rustig terug huppelen dat ze 3 x van de wildwaterbaan is geweest 😊 Ik hoop dat de jongens ons snel gerust kunnen stellen 😃 1992M: Fijn dat het meeviel! Zo ligt mijn kleine ook, kontje steekt ook wel eens uit linksboven hihi
Hi allemaal, De zorgen beginnen hier ook! Ik ben vooral bang dat het in de laatse week van de zwangerschap ineens nog misgaat doordat de baby zichzelf vergiftigd of zoiets.... Ik moet alleen nog deze en komende week werken, beide weken maar 3 dagen...heerlijk! Heb zin om lekker rustig aan in huis rond te schuifelen, beetje te wassen, hier te spammen etc Ik heb al minder last van die trappen naar onderen, maar heb ook nog niet het idee dat ze gedraaid is. Ben me al wel aan het inlezen over keizersnede, just in case. Dan ben ik er lavast psychisch op voorbereid. Moet vrijdag weer op controle, hoop dat ze dan gedraaid is. Maagzuur begint wel een dagelijks ding te worden, maar daar heb ik ook buiten de zwangerschap last van dus dat kan ik wel handelen.
Dat is ook mijn grootste angst hoor.. Mag je bevallen, gaat het vlak daarvoor fout. Maar daar moeten we eigenlijk niet vanuit gaan... En daarom bel ik liever ook 10x teveel dan 1x te weinig..
Ik lees dat ik niet de enige ben die zich zorgen maakt! Het hoort er ook allemaal bij. Ik hoop dat het voor ons allemaal onterechte zorgen zijn. Wat jij zegt herken ik wel Klavertje. Een heel dubbel gevoel want aan de ene kant ben ik heel nieuwsgierig naar die kleine en aan de andere kant ben ik bang voor wat er gaat komen als die kleine er eenmaal is en heb ik zoiets van blijf maar lekker zitten! Onze kleine wordt ook helemaal onderzocht vanwege onze voorgeschiedenis. Ik heb inmiddels elke dag CTG gehad en die zien er goed uit. De kleine is best actief! Valt me ook op dat je door een placenta aan de voorkant echt een hoop niet voelt terwijl er wel van alles gebeurt! Morgen nog een CTG en daarna de groeiecho. Vind het heel spannend! Hoop zo dat ze mis gemeten hebben vorige week.
spannend Johanna! ik weet ff niet meer hoe ik moet gaan zitten op mn werk. Zit de hele tijd te wiebelen. Kan geen positie vinden. Man, ik ben blij dat ik 6 weken van te voren stop, zou niet weten hoe ik nog 2 weken langer op deze stoel moet zitten! mn rechterbil en rechterschouderblad doen de hele tijd pijn tenzij ik ze stretch...woensdag de fysio er maar weer eens mee aan de slag laten gaan!
JOhanna: Fijn dat de controles goed zijn ! Lelietje: Ik herken het.. kan niet meer tegen de rugleuning hangen, want dan krijg ik geen lucht. Benen over elkaar gaat niet meer, en naar voren leunen gaat ook niet want dan protesteert de kleine man. Dus ik wiebel de hele dag. Sta ik op, moet ik gelijk plassen enz enz.. Nog 2 weken werken en dan ben ik ook met verlof Ben wel begonnen met kleertjes wassen, ben al 1 sokje kwijt !! Hoe vind je dat !!? Baby is er nog niet eens en er mist al 1 sokje
Ik moet nog 2 weken werken, ga met 35 weken met verlof. Moet nog beginnen met wassen. Binnenkort de wieg ophangen. Proefdrukken van de geboortekaartjes zijn binnen, nog wat kleine dingen veranderen, maar zijn erg leuk. Vind het meisjeskaartje net iets leuker, dus vanwege het kaartje heb ik nu toch wel een lichte voorkeur voor een meisje. Stom hè. Bij mijn dochter maakte ik me vooraf nergens druk over, het gaat vaker goed dan niet goed. Nu maak ik me eigenlijk ook (nog?) geen zorgen. Het zuurstoftekort + de hersenbeschadiging die mijn dochter heeft door de geboorte komt bij 1 op de 500 voor, dus dat is een kans van 0,2%. Kan me niet voorstellen dat we nu weer die 0,2% pakken. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, misschien ook wel een rare gedachte-kronkel van mij, maar op de één of andere manier heb ik in mijn hoofd dat we al een kind met een handicap hebben, dus dat dat niet meer kan en het nu gewoon allemaal goed gaat en gezond is. Maar kan me ook goed de dubbele gevoelens voorstellen als je een onzekere echo hebt gehad. Zolang de baby nog in je buik zit, is het van jou, en heb je nog niet het hele medische circus rond je bed of bedje van de baby. Ben nu net terug van de verloskundige. Ze kon niet goed voelen hoe de baby lag, maar had het vermoeden dat ze het koppie bovenin voelde. Ook de harttonen hoorde ze bovenin, dus lijkt nog in stuit te liggen. Gelukkig nog niet ingedaald (dochter lag met deze termijn al ingedaald). Verder vond ze de baby (op de hand) wat klein aanvoelen, dus nu krijg ik vrijdag een groeiecho (en kan gelijk ook even naar de ligging gekeken worden).
Korelbloem: ik snap je gedachtengang wat betreft de kansen. Lag je oudste ook in stuit? Hopelijk ligt deze beeb goed, of draait hij nog even snel voordat het pijnlijk gaat worden.. Volgens mij is er hier 1 aan het indalen. Al een paar dagen steeds steken van onderen en soms echt het gevoel dat hij de uitgang aan het zoeken is zeg maar. Volgende week de echo van de hersentjes, lijkt me voor hun niet handig als hij ingedaald is, vorige keer moesten ze al aardig hard duwen om hem juist in beeld te krijgen 😊 Geboortekaartje; wij zijn nog steeds niet uit naam 2 en 3. Hebben nu onze 'als we niks beters kunnen verzinnen namen' op de drukproef laten zetten en het ziet er best netjes uit. Ik vind de vernoeming erg mooi (na beide opa's nu beide ooms) maar manlief twijfelt...