9 van de 10,x begint een bevalling toch met weeen, dus zou er iddbniet vanuit gaan. Maar als je hoog een scheurtje in je vlies hebbt kan het er uit sijpelen natuurlijk... Maar laat hem nog maar lekker even zitten!
Ja dat sowieso... Ben er nog niet klaar voor hihi Hebben jullie dat ook? Dat iedereen een mening over je buik heeft !? De één zegt; nou dat kan elk moment gebeuren he? En de ander zegt; wat een bescheiden buik... Ik praat maar met iedereen mee, want ik word er doodmoe van
Haha hier echt exact hetzelfde. 2 maanden geleden dacht iemand dat het bijna zover was. En nu hoor ik regelmatig.. goh hij is nog bescheiden he.. Dus... Ik vind het allemaal prima. En wat jij zegt ik praat wel mee Vandaag krijgen we een echo, dan zien we een beetje hoe groot en zwaar ze is. Ben benieuwd.
Lelietje heel veel sterkte de komende tijd! Gecondoleerd met het verlies van je vader. Digi knuff vanuit hier! Slapen kan ik niet zonder voedingskussen dan moet ik direct plassen en word beebje heel onrustig Kramp heb ik paar weken terug vaak gehad nu sinds een paar weken gelukkig geen last meer van .. Ze hebben plaats gemaakt voor maagzuur Jo10 succes vandaag bij de echo spannend! Hier de laatste dagen last van felle steken down under zou dat indalen zijn ? Klavertje laat beebje nog maar even lekker zitten hoor! Iemand nog tips voor de baby uitzet? Ben redelijk compleet twijfel of ik nog kleding bij moet halen heb nu 5 setjes maat 50 en 5 maat 56 .. Welk flesje raden jullie aan ? Wil bv geven maar een flesje in huis vind ik wel fijn .. En hebben jullie een speentje ?
Nou Echo was helemaal goed!! Blijft zo bijzonder om te zien. Ze weegt ongeveer 1850 gram, op papier zou ik dan nu een weekje verder zijn.. Hollands welvaren noemen we het maar
@lelietje Wat verschrikkelijk! Wat erg dat je vader dit niet meer mag meemaken. En voor jou ook erg dat je dit niet meer kunt delen met hem. Ik wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel.
@klavertje Laat je je afscheiding controleren? Ze weten vrij snel of het vruchtwater is of niet. En dan ben je weer gerustgesteld. Of weet je zeker dat ok is? Ik had bij mijn oudste ook wat vochtverlies. Maar echt heeeel weinig, een paar druppels. Ik dacht dat het niets was. Maar toen veranderde de kleur en bleek dat de kleine in het vruchtwatere had gepoept. Er bleek dus wel een heel kleine scheurtje te zitten. Hier is verder alles prima. Ik voel me goed, heb best veel energie. Ik ben nog steeds niet echt bezig met bevallen, hoewel het nog maar 5 weken duurt. Het is vrijwel zeker dat ik met 38 weken word ingeleid. Zojuist een groeiecho gehad. De kleine ligt nog steeds 2 weken voor op de groei. Dat was met de 20-wekenecho al zo dus zijn groeicurve is mooi stabiel. Hij heeft wel erg lange benen! Die liggen 4 weken voor op de groei Maar de grootste verrassing was wel dat de baby al een koppie vol haar heeft. Als je bedenkt dat zijn haar nog 5 weken doorgroeit dan is de kans groot dat ie een behoorlijk wild kapsel heeft bij de geboorte Wel bijzonder dat ze dat kon zien op de echo.
Mariahh: Ik heb 4 setjes in maat 56, stuk of 6 rompers en 12 paar sokken. Met 62 wacht ik nog even. Sowieso omdat het weer nogal kan wisselen in mei, en omdat de baby nogal groot wordt geschat. Stel dat hij na 2 weken in maat 62 zit, dan heb ik nog lange mouwen nodig. Is hij gewoon standaard formaat, heb je kans dat hij pas hoogzomer in 62 zit. En ik dacht, als ik iets nodig heb is het zo besteld Ik haal nog wel 1 of 2 setjes in 62 hoor, maar dan wacht ik even de komende echo af. Ik vond de difrax flessen fijn, maar ik heb me er nu nog niet in verdiept eerlijk gezegd. Speen haal ik niet meer, die vonden de jongste 2 niks dus ik gok weer op een speenloze baby. Kolibri: Wat klinkt dat dichtbij, 5 weken !! Ik verlies vandaag wel wat meer afscheiding/vocht/whatever dan normaal, maar voorlopig heb ik niet het idee dat het vruchtwater is. Kramp: even afkloppen, het is nog niet zo als bij de anderen, toen had ik elke nacht minstens 2 aanvallen van kuit kramp. Nu voel ik het wel opkomen, maar het zet niet door, kan het net ontwijken steeds. Vandaag 34 weken! * doet een voorzichtig dansje * Ik heb trouwens een amerikaanse app en daar zeggen ze dat een baby met 39 weken pas full term is, terwijl hier 37 weken wordt aangehouden toch? Mijn collega zei ook al dat haar zoontje te vroeg kwam, namelijk met 37 weken. Toen dacht ik nog, dat is toch netjes en niet te vroeg? Kijken jullie ook naar bevallingsprogramma's? Er is nu weinig, behalve one born every minute. Ik zie bijna nooit iemand zonder pijnbestrijding! Vooral in Engeland hangen ze allemaal aan het lachgas, ik vraag me af hoe je dan de geboorte beleeft na zoveel gas.
Haha ik kijk dat vaak.. Echt schreeuwerds ook! En idd allemaal lachgas! Wij zijn bikkels hier in nl denk ik.. Kramp zet hier dus ook 9 van de 10x net niet door.. J010: fijn zo'n goeie echo! Wij mogen volgende week voor de laatste keer.. Kolibri: is het een jongen? Want dat is dan idd lang voor een knul. Volgens mn vk hebben jongens vaak kortere benen en een langer/groter bovenlichaam. Hier echt aan het aftellen en absoluut geen energie over. Helaas!
Komt wel steeds dichterbij zo he. Ik ben de 34 weken ook al over Klavertje! Heb morgen weer een groeiecho en ben erg benieuwd. Mijn buik is ineens wel gegroeid. Hopelijk komt dat doordat de beeb een flinke inhaalslag heeft gemaakt. Na de slijmprop verloren te hebben gelukkig nog verder geen andere symptomen dat de bavalling gaat beginnen dus hopelijk nog een aantal weekjes
Ik heb net de groeiecho gehad. Kindje wordt nu op 2 kg geschat, iets groter dan gemiddeld. (Maandag vond de vlk het erg klein aanvoelen). Ook lag het kindje gelukkig gewoon met het koppie naar beneden. Maar de billen voelen wel erg hard, weinig vet op de kont dus. Toen ze die echokop net onder mijn ribben neerzette, voelde dat echt beurs. Daar draait het kontje dus heen en weer. Bij de eerste meting was het bovenbeentje heel kort, kwam op 27 weken. Dus toen moest ik even aan hierboven denken. Bij de controlemeting zag ze dat het armpje ernaast lag en ze de eerste keer een armpje had gemeten. Beentje had een normale lengte. Tot zover dus een gemiddeld kindje. Over 3 weken weer een echo; ligging en groei. Zag gisteren ook bericht over alle kleertjes (maatjes en hoeveelheid), bedacht opeens dat ik daar ook nog naar moet kijken wat ik nu allemaal heb.
Met 32 weken schatte ze onze man op 2 kilo en dat was gemiddeld. De overige metingen waren ook gemiddeld. Gek dat ze dan bij jullie baby iets groter dan gemiddeld zeggen.. Lijkt wel of elke gyn of vk zijn eigen mening ergens over heeft. Het is ook zulk natte vinger werk.. Had het er nog met mijn vk over, die vind die schattingen van het gwwicht ook zo'n onzin. (Zij maakt de echos niet zelf) Komen zoveel dingen bij kijken, vruchtwater en vetjes idd. Puntige billen hier ook en hard, verwacht bij ons ook geen dikke baby. Dag voor de bevalling bij noa een meting gehad, 8 a 9 pond zei hij. Nou mooi niet! Super veel vruchtwater en net 6,5 pond. Bij de oudste hadden ze het goed en dat was geschat doormiddel van de buik voelen. Hier is mn buik een groei spurt aan het maken pffff En mijn borsten lekken af en toe .. Aftellen aftellen aftellen!
Hier een website waar je lijstjes ziet met gemiddelden. Je kunt ook zelf het geschatte gewicht berekenen. Fetus Growth Measurement Percentile Charts Graphs Calculator for Fetal Weeks Gestation, Fetal Weight, Growth Percentile EFW CRL MSD BPD OFD HC AC FL HL, Ultrasound sonogram scans
Elisah: hoe was jouw groeiecho? Het verschilt idd nogal per gyn of vk. Mijn eigen gyn heeft nu 2 x suiker laten testen en vind hem toch wel erg groot, terwijl de arts in het andere zkh, die naar de hersentjes kijkt, juist vind dat hij in lijn ligt met de andere kids. Moet dinsdag weer voor de hersenen, naarmate het dichterbij komt ga ik me steeds meer zorgen maken 😯
Hier ook steeds meer zorgen Klavertje! In de afgelopen 2 weken is hij ineens van de onderlijn naar de bovenlijn gegroeid! Krijg komende week dus extra testen en echos. Maandag als eerst natuurlijk die suikertest we vliegen van het ene uiterste naar het andere
Elisah, ik geloof echt niet in die metingen. In 2 weken tijd zo snel naar de bovenlijn.. Kan toch niet. Denk dat je er gewoon vanuit moet gaan dat je een gemiddeld kindje gaat krijgen en ze jou helemaal gek maken nu.. Zonde. Ik kan me vergissen natuurlijk, maar het klinkt echt niet logisch. Klavertje, begrijp je helemaal. Ik vroeg de laatste groei echo ook of ze nog even naar zijn hersens wou spieken. As woensdag weer en dan vraag ik het gewpon weer.... Zo lang als dat het voor me gevoel nog duurt zo dicchtbij is het toch weer en je wilt toch allemaal een gezond kindje. Maar ik zeg tegen jullie wat ik tegen mezelf zeg: beetje vertrouwen un de kleine uk! Nog eventjes.....
ja ik zie wel wat er uitkomt hoor. Maar is wel vervelend die extra onderzoeken weer. kost weer tijd en energie en stress.