Wow klavertje.. Als de metingen kloppen krijgen jullie een flinkerd! Baanaanaa, ik gok dat wij morgen met de groei echo ook te horen krijgen dat hij rond de 2200/2300 gram weegt hoor. Netjes toch.. 4ewondertje, ook dat gewicht klinkt netjes. Maar uit ervaring hecht ik er weinig waarde aan. Het kan idd 10% of meer afwijken. Scheeelt toch wel. Ja klavertje, ik schrok wel een beetje maar wist toch wel dat als ik echt weeen zou hebben ik dat zou weten/voelen. Is toch een typische pijn vind ik.
Ja dat is zo.. en toch ben ik bang dat ik echte weeën niet herken hihi Baby volgt netjes zijn lijntje, geen suiker, zijn zelf ook niet klein, en natuurlijk geen eerste bevalling, maar ik hoop toch ook niet dat hij lang blijft zitten. Heb 1 setje 56 van VD, die valt nogal klein, denk dat die nooit aan gaat 😊
Serieus??? 1 setje..?? 😨 Ik heb zelfs maat 50 want daar paste mijn dochters ook minimaal 3 weken in. (3840 / 53 cm en 3315 en 52 cm) Maar ja, kleren zijn zo bij gehaald.
Nee 1 setje is van Friendz van VD, die valt nogal klein, als ik Noppies er naast leg scheelt het zo 3 cm been lengte. Heb 4 setjes 56, 1 setje 62. Mijn jongste van 3740gr heeft maat 50 1 x aan gehad, oudste 2 nooit 😊 vandaar dat ik het maar over heb geslagen. En idd, voor 12u besteld is 's avonds in huis 😉 Donderdag laatste werkdag 😀😀😀
Hé meis Door mijn zwangerschap diabetes krijg ik over 2 weken weer een groei echo en door die diabetes en hoge bloeddruk word ik dus ingeleid 6 mei pfff komt steeds dichterbij spannend
Wauw, een hoop geschreven.. @lelietje, nogmaals gecondoleerd. XX @Saffira, vervelend zeg die steken Nu maar hopen dat hij wel even goed ingedaald is. Zodat je die niet meer hebt. @4e wondertje, volgens mij is dat wel een prima gewicht. Bij ons woog ze met 31 +1 1875. Volgens de berekeningen zou ik dan 32 +6 zijn.. dus gewicht was iets meer.. ach... hebben we dalijk iets om vast te houden! @Elisah, ook heftig hoor, hoe is het nu met je? @Klavertje6, zo he daar is wel even een groeispurt gemaakt. Zolang het allemaal maar goed gaat met jullie beide!
@saffira Denk je dat het voorweeen waren? Zou het te maken hebben met indalen? Ik had hier namelijk ongeveer hetzelfde. Ik heb ook het idee dat de kleine niet meer is gedraaid sinds een week of twee. En op de vorige echo lag ie mooi met zijn koppie naar beneden. Ik ben eergisteren naar een cursus over borstvoeding geweest. Het is wel mijn derde kindje maar het wordt de eerste die ik bv wil gaan geven. Bij de vorige twee werd dat afgeraden vanwege mijn schildkliermedicatie. Weten jullie al wat je gaat doen?
Even snel.. Kolibri, ik denk het haast wel. In het gunstigste geval is hij verder ingedaald of heeft het de boel van onderen iets meer verweekt. Vanavond laat ik het even checken bij dat groei echo. 👍 Ik heb beide keren bv gegeven, nu juist niet. Viel me toen zo zwaar en werd er heel onzeker van dus nu met 2 kids en een baby besloten het mezelf eens makkelijker te maken. Mocht de baby veel te vroeg geboren worden dan zou ik het overigens wel overwegen. 4ewondertje, ik zal even checken hoe de andere meiden er over denken. Wij hebben een klein groepje op fb omdat de eerste groep pp een gegeven moment uit 72 leden bestond, meer dan de helft bestond uit mee lezers en we het niet bij konden houden.
Oké meis is goed overleg het maar Ben niet om mee te lezen maar om leuk alles met elkaar te delen omtrent de zwangerschap lijkt me erg leuk.. Ik hoor 't wel van je Liefs
zo, veel geschreven! kan t bijna niet bijhouden! Ik ga proberen borstvoeding te geven, maar als het te frustrerend wordt dan stop ik ermee. Ik wil het graag maar zit er niet heel principieel in, dus als het niet lukt, dan niet. Vandaag controle gehad. Alles ok met onze kleine. Ze zit alleen als een soort kikkertje met dr billen op de voetjes in mn bekken. De arts acht de kans klein dat ze nog gaat draaien en een draaipoging geeft ze ook niet veel kans gezien dr houding. Ik ga dus maar eens nadenken naar welke datum ik het wil sturen als het op een keizersnede uitdraait. Moet ik dan aan ongeveer 39 weken of 38 weken denken? Iemand een idee?? 29 april of 2 mei lijkt me wel wat (originele datum is 10 mei)
Hoi lelietje, gaat het buiten de zwangerschap om een beetje met je? Mijn nichtje kreeg met 39 weken haar 2e keizersnede. Daar gaat hun voorkeur vaak naar uit. 38 weken vinden ze vaak nog wat aan de vroege kant in het ziekenhuis vooral als je kindje het verder goed doet. Hier een rustige baby sinds die "oefen weeen" Vanavond 20.15 uur de groei echo.
Lelietje: wat een eigenwijze houding zeg. Hebben ze niet al aangegeven welke termijn? Wat mij zo lastig lijkt als je het laat plant, dat ze uit zichzelf komt en je dan ineens een ks krijgt. Mag je zelf een datum kiezen? Het zkh heeft zelf ook een planning toch? Anders zou ik een vrijdag kiezen, scheelt je man weer 2 dagen opnemen 😊
Ik weet nog niet of ik een keuze heb, er moet nog een gesprek met de gynaecoloog plaatsvinden. Een vrijdag is op zich wel een goed idee ja, dat zou dan de 29e april moeten zijn... Met mij zelf gaat het redelijk, af en toe een jankbui maar over t algemeen prima...
Dag dames Hebben jullie ook zo'n last van die harde buik/voorween Heb er echt veel last van pfff doet echt zeer A.s vrijdag alweer 32 weekjes zwanger Dan nog 42 dagen en dan ga ik ons meisje ontmoeten Ik word met 38 weken ingeleid Dus het aftellen is begonnen Beetje dubbelzijdig gevoel...ene kant wil ik de graag ontmoeten en de andere kant wil ik nog graag zwanger zijn Want dit word ons 4e kindje en tevens de laatste Dus heb dubbele gevoelens bij nooit geen positieve test meer Nooit meer zwanger...nooit meer bevallen Herkennen jullie je hier in? Worden er nog meer dames ingeleid? Fijne avond dames
Oh ja dat is een goeie klavertje! 4ewondertje: ons clubje heeft elkaar al ontmoet en we kletsen vanar het begin met elkaar en willen de club niet groter gaan maken. Ik weet wel dat er nog meer groepjes zijn gevormd vanuit deze groep, zal ik bij hun een balletje opgooien? Hier absoluut geen moeite met dat het de laatste keer gaat zijn! Hoe eerder ik van het zwanger zijn af ben hoe beter.. Vind een baby super leuk maar het zwanger zijn kan me echt gestolen worden, wil mn lichaam terug haha Hier geen inleiding, of het moet nodig zijn tegen die tijd, maar daar is nu geen reden toe. Ook geen krampen meer gehad na maandag avond. Vervelend he? Hopelijk is de pijn niet voor niets en heb je met 38 wkn al wat ontsluiting.
Hé meis Oké dat vind ik jammer Had graag mee lopen kletsen.. Een balletje uitgooien mag altijd geen probleem Wanneer ben jij uitgerkend? ik vind de tijd zo snel gaan opeens... Fijne avond dames
Tijd gaat veel te hard.. maar ik vind het nu ook wel zwaar worden lichamelijk. De jongste is vandaag uit logeren, vind het niks als er 1 niet is maar ik kan wel even een stapje langzamer lopen nu 😊
Het is niet persoonlijk he! Voel me gelijk rot haha.. Ik ben 4 mei uitgerekend. Groei echo was top! Baby loopt 5 dgn voor.. Word nu op 2522 gram geschat. Hij lag zo laag nu dat ze mijn baarmoedermond niet meer op kon meten haha... Aftellen aftellen aftellen!!! 😜😜
@saffira Je baarmoedermond opmeten? Waar is dat voor? Soms voel ik me zo'n leek... Je kindje ligt mooi op schema @4e wondertje Ik word ook met 38 weken ingeleid. Dat is nog ong. 28 dagen. We zijn hier de laatste kludingen aan het afronden, en dan nog het hele huis poetsen. De babykamer is klaar, alle spulletjes zijn verzameld. Maar eigenlijk vind ik het zwanger zijn nog wel leuk. Hier is het ook de laatste keer (ik had al niet verwacht ooit nog voor een derde te gaan) dus alles mag wel wat langzamer gaan. Tegelijkertijd kijk ik ook erg uit naar de kleine! @lelietje Wat een bijzondere houding! Heb je daar niet veel last van als ze haar beentjes beweegt, of zich afzet?