Hai hai, Even drukke dagen gehad sorry. De uitslag van de suikertest was gelukkig goed. Geen suiker dus Niks aan de hand. Maar GUO dus ook nog gehad. Ze konden geen afwijkingen vinden. Gelukkig natuurlijk maar ze hadden verder ook geen idee meer waar het dan aan zou kunnen liggen. Ze laten nu ff alles op zn beloop en kijken hoe t zich verder nog ontwikkeld. Dus ja we zien wel hoe het loopt. Ik heb wel constant rugpijn. Ik kom er niet meer vanaf. Erg vervelend! Ook last van obstipatie. Helpt ook niks meer tegen :S Maar vandaag precies 35 weken dus aftellen is begonnen.
Fijn Elisah !! Ben je ook al met verlof? Ik doe vandaag mijn 35wk dansje en gelijk laatste werkdag 😆 Kolibri; wat klinkt dat dichtbij 28 dagen 😲 En bij mij hebben ze ook nog nooit de baarmoedermond opgemeten, vertel Saffira 😛 is dat standaard ? Heeft iemand nog eens wat van Mariahh gehoord? Ben benieuwd hoe het met haar is gezien de hoge bloeddruk..
@saffira je hoefd je niet rot te voelen hoor 😉 Vind 't alleen jammer..want het is hier stilletjes en had graag gezellig mee lopen kletsen ook om de tijd door te komen maar snap t wel.. Dus je kleintje loopt paar dagen voor...das niet erg mooi gewicht al Ja aftellen is begonnen....vind 't wel spanenndddd Zien jullie ook tegen de bevalling op? Hoe dichter ik bij kom ....hoe spannender ik t vind pfffieuwww Zijn er nog andere Facebook groepen waar ik aan mag schuiven?😆 ben heel gezellig hoor hahahha... @kolibri spannend meis jij kan al echt aftellen nog 28 dagen wow...dubbelzijdige gevoelens dus heb ik ook ben ik dus niet de enige... Zie je op tegen de inleiding ?en de bevalling ik wel vind 't zwaar 4e kindje en 4e keer inleiding... Ik ben ook de laatste dingen allemaal aan het doen..zodat ik st4aks de laatste weekjes lekker niks hoefd te doen Fijne dag allemaal dames xxx en fijn dat ik hier mee mag kletsten ....lekker van je afpraten
Pfff, wat is de tijd eigenlijk snel gegaan he. Lijkt wel alsof we ons gisteren hier meldde met de mededeling !we zijn zwanger! . En nu zitten er al dames op 35 weken.. Mogen nu echt gaan aftellen. Gisteren hadden wij een korte theorieles bevallen.. Als het allemaal mee zit en goed gaat dan wil ik toch wel graag thuis bevallen. Ben benieuwd of dat gaat lukken.
@kolibri: ja dr schopjes/afzetten doen behoorlijk pijn. Van die scherpe pijnscheuten die ik zelfs voel aan de binnenkant van mn bovenbeen. Er naar. Ik ga de komende tijd regelmatig op mn rug liggen met mn bekken op een kussen, zodat de zwaartekracht misschien nog zn werk doet. Wil er alles aan doen om haar te laten draaien, maar als dat niet lukt is het voor mij duidelijk: keizersnede. Ik ga het niet proberen. Arts raadde dat ook af gezien dr bizarre houding. De tijd gaat nu ineens snel door de gebeurtenissen van vorige week. Vandaag laatste werkdag, komende week ga ik poetsen/wassen etc. Mijn nesteldrang heeft nog geen ruimte gekregen.
J010: hihi theorie les, wat leuk !! Ik kijk erg uit naar de bevalling, heb 3 keer een fijne bevalling gehad zonde complicaties. Jawel met pijn en knippen en scheuren maar geen gevaarlijke dingen bedoel ik. Waar ik nu erg tegenop zie is de praktische kant. Wonen verder bij de oppas en bij het zkh vandaan, oudste kids zijn nu leerplichtig enz... Lelietje: groot gelijk dat je het niet gaat proberen! 4ewondertje: ik klets alleen hier, heb geen eens facebook. Maar bij zwangerschapsclubs, 10 weken afteltopic april / mei is het al lekker druk aan het worden..
Wat zijn jullie allemaal al ver, dames, zo spannend!!! Een aantal is echt al aan het aftellen! Kolibri en 4ewondertje, waarom worden jullie ingeleid, als ik dat mag vragen? Dit is mijn 1e en ik merk dat ik echt nog zoooo weinig weet van bevallingen... Saffira, mooi gewicht toch! Mijn vk zei nog tegen me: beter een dikkerd dan niet, in het begin kunnen ze al dat gewicht gebruiken Lelietje, ik hoop dat ze nog besluit te draaien! Zal voor je duimen.
Elisah fijn dat alles toch goed lijkt en je geen suiker hebt. 👍 4ewondertje, ik zie er totaal niet tegenop haha Blij als het zover is. Heb een spontane en een ingeleide bevalling overleefd zonder pijnstilling, dus zal nu ook wel goed komen zeker Je baadmoeder mond moet eerst korter worden wil je ontsluiting krijgen of hebben.. Dus ik vraag gewoon of ze het wil checken en dat deed ze dan. Vorige was hij netjes van lengte maar nu kon ze er dus niet meer bij omdat het hoofdje zo laag ligt. Maar zoiets kan in een nacht verkorten hoor, dus het zegt nog niet veel. Baanaanaa: ja vind ik ook hoor! Liever een dikkertje dan een dunne. Alleen dat hoofd hoeft van mij niet te hard te groeien hoor haha.. Au! Zijn er hier mensen die een bad bevalling gaan proberen? Ik wou dat graag maar ze hebben geen beval bad in ons ziekenhuis. Mijn vk heeft wel een opblaasbaar bad om in te bevallen maar boven is er geen plek voor, beneden wel maar we hebben een houten vloer en laminaat.. Zie dat dus niet zitten. Volgens mn zusje was het heerlijk en gaat je ontsluiting ook heel snel, maar de kleine had in het vruchtwater gepoept dus ze mocht na 8 cm en de vliezen breken niet meer terug in bad.
Mariah is nog zwanger.. Ze bekijken het per week lees ik in een berichtje van haar van gisteren. 😉
Lelietje, pfff ik heb ook ff geen idee hoe je haar kan proberen te laten draaien. Misschien staan er op deze site of andere nog bruikbare tips.. Ik zou ook in staat zijn alles te proberen hoor!
Heeey! Ik wist niet dat er nog een mei topic was😆 Ik zit al in 'uitgerekend mei' Daar word ook niet heel veel afgekletst 😜 Ben 12 mei uitgerekend😊 Het is ons 1e kindje. Zwanger geraakt dmv IUI. Na 3 jaar proberen. 24 jaartjess jong😆 Ben ook al behoorlijk aan het aftellen. Het duurd me allemaal veel te lang!
Saffira: ah vandaar!! Badbevalling lijkt mij niks. Wil zo mogelijk rond blijven lopen, heb 3 x rugweeen gehad en dan is hangen 1 van de weinige opties 😊 Welkom Langley !! Ik zit nu bij mijn eigen gyn voor controle, dan lekker naar huis en weekend en verlof !!!!
Controle was weer goed. Wel even gehad over de aankomende bevalling. We hebben afgesproken dat we met 38 weken een groeiecho krijgen (bedoeling was 37, loop met de afspraak weg en besefte toen pas dat ik dan al 38 weken ben maar goed..) Aan de hand van die groeiecho gaan we kijken of inleiden nodig / wenselijk is. Kreeg de indruk dat ze de keus bij mij laat, wat ik nogal eng vind 😊 Inleiden heeft wel een praktisch voordeel, uitgerust het ziekenhuis in en opvang is te regelen. Nadeel vind ik dat de magie van het spontane er af is. Maar goed, ze kunnen altijd nog strippen als tussen oplossing.
Wow wat is er veel geschreven alweer. Fijn dat het vocht niet meer is geworden klavertje. En wat een gewicht al! Ik mag dinsdag weer voor een echo ben benieuwd hoe groot ze het dan schatten. Ik reken maar niet op een groot kindje. Heb ook vooral kleertjes in maat 50 aangeschaft. Lekker dat er mensen al met verlof gaan. Ik mag nog twee weken. Wil zelf zo lang mogelijk doorwerken als het lukt. Heb liever daarna zo lang mogelijk en alles is hier thuis zo goed als af. Ik krijg de keizersnede ook met 39 weken. Begreep dat dat in de meeste ziekenhuizen zo is. Als ik gewoon ging bevallen zou ik ook het bad willen proberen Saffira maar ik heb er geen ervaring mee. Welkom Langley!
Ik moet nog 2 dagen werken; woensdag en donderdag . Eigenlijk drie, maar 1 moeder had het verkeerd in de agenda gezet en omdat dat oppaskindje op het moment in een minder leuke fase zit, heb ik het maar zo gelaten. Bij onze eerste ben ik vrij snel in bad gegaan, ontsluiting ging erg snel; van 3 naar 10 cm in een halfuur tijd. Helaas moest ik tijdens het persen het bad uit omdat de harttonen laag werden. Maar ik vond het opvangen van de weeën erg fijn in bad, door het warme water kon ik houdingen aannemen die ik niet voor mogelijk had gehouden. Dus hopelijk kan ik het deze keer in zijn geheel in bad doen. Op het "droge" kon ik mijn draai niet vinden en vond ik het veel lastiger om de weeën op te vangen. @ Saffira, wij hebben ook laminaat. Mijn man wilde 2 jaar geleden een zeil onder het bad leggen om de vloer te beschermen maar ik vond dat zeil zo stinken, dat hij dat dus heel snel weer weghaalde. Ik had een stapel handdoeken naast het bad liggen. Toen ik uit het bad moest, heb ik de bovenste op de grond gelegd om op te staan. Een tweede om me af te drogen. Manlief heeft de handdoeken nog snel in de badkamer opgehangen om te laten drogen. Er lag geen druppel op het laminaat. Maar snap dat je wat huiverig bent, waren wij toen ook. Als je een bad huurt, zit er als het goed is ook een vloerbeschermer bij. @ Lelietje, ik kreeg vorige week te horen dat de kleine vermoedelijk in stuit lag (bleek toch niet zo te zijn), maar had me er toen ook al in verdiept. Een draaipoging zou ik ook niet hebben gedaan, voornamelijk omdat mijn placenta tegen mijn buik ligt. Kwam toen de moxa-therapie tegen, bij 75% die dat doet, draait de baby alsnog. Is dat misschien nog wat?
Wat een spanning al he meiden. Ik merk zelf ook wel dat ik er nu steeds meer mee bezig ben. Maar helaas niks anders dan afwachten. Ik tel in ieder geval eerst nog even af tot de volgende echo. Is alweer spannend te weten wat de metingen nu weer zullen zijn.
Ik moet nog wel even geduld hebben😊 Maar kijk er echt enorm naar uit! (Weet ook nog niet wat voor pijn me te wachten staat natuurlijk) Kan echt niet wachten tot ik mag en me hummeltje zal ontmoeten❤ Volgende week afspraak bij de gyn om mijn wensen rondom bevalling te bespreken.
Zijn er hier al dames waarvan de baby al is ingedaald? Zijn hoofd begint me steeds meer in de weg te zitten. Continu dat gegraai of gedraai in mn blaas, kan mijn benen niet meer bij elkaar houden als ik zit, geen enkele houding is prettig. Liggen gaat nog wel.. Soms loop ik en lijkt het alsof er iets tussen mn benen hangt haha en soms ook weer niet. Ook mijn peuter tillen gaat bijna niet meer. Stilstaan eventjes maar lopen is een no go. Gelukkig wil ze veel zelf doen, maar vraag me toch wel eens af hoe mensen met nog kleinere kindjes dat doen. Oh en opeens veel last van hartkloppingen en snel buiten adem. Echt duidelijk de laatste loodjes haha.. Ik kan wel gaan zeggen dat een bevalling gruwelijk veel pijn doet, maar dat is voor iedereen verschillend. Kan alleen als tip geven: doe of denk ergens aan wat jou helpt ontspannen.. Hoe meer stress of hoe heftiger je je tegen de pijn verzet, hoe langzamer de ontsluiting gaat. Slaap lekker all!
Ik doe aan hypnobirthing!!😊 misschien daarom ook mijn positieve kijk erop😆 Mijn baby is al ffies ingedaald. Heb ook een onwijze druk beneden. Het waggelloopje is soms ook wel aanwezig hihi