zo, hehe we zijn weer in de lucht! Hoe is het met jullie? Was vanmorgen bij de arts, ze ligt nog steeds in een onmogelijke stuit en drukt al aardig naar onderen, maar alles was nog mooi gesloten. Dinsdag gaan we kijken of we een uitwendige versie gaan doen. Ik heb de kinderkamer in ieder geval al helemaal op orde, alles gewassen en gestreken. En m'n ziekenhuis tas staat ook een soort van klaar. Ik kom nog nauwelijks aan, jullie? Zit op plus 7...heeft ook wel n beetje te maken met de dood van mn vader denk ik. Eetlust is ff beetje weg geweest.
Haaaai !! Zo dat was even afkicken 😊 Hier gaat alles goed. Kleine ligt ingedaald en vast. Lelietje: Spannend de versie, zie je er tegenop? Ik heb vandaag zo'n drukkend gevoel van onderen.. en dat terwijl de kleine al is ingedaald. Het jeukt niet, anders zou ik nog denken aan een schimmeltje. Kijk het wel even aan, heb ook niet veel afscheiding of iets ineens..
Gisteren al een heel verhaal getypt op de nieuwe site maar die ie verloren gegaan helaas. . De eerste op de lijst alweer 37 weken jeetje het word nu echt spannend! Met 35.1 groei echo gehad, beeb werd 2300 gram geschat dus iets onder het gemiddelde maar niks om ons zorgen over te maken .. Bloedtoevoer was prima vruchtwater iets minder maar nog niet te weinig. . Bloeddruk is nu 136-90 ondanks de medicatie dus nog wel hoog.. Inleiden gaat tussen week 37 en 38 plaats vinden zie hier nog wel tegen op maar snap wel dat het dan zal moeten.. ga lichamelijk achteruit bloeduitslagen worden al minder maar nog niet zorg weekend, ben erg moe, kan niet meer auto rijden omdat mijn concentratie weg is en heb geregeld hevige hoofdpijn aanvallen baby was is gewassen, mijn moeder gaat deze strijken dit weekend en zal me helpen de laatste dingen op orde te maken Ik moet 3x pw naar het ziekenhuis nu voor alle controles ook dit hakt erin, ben al gauw mijn halve dag kwijt en elke keer weer die onzekerheid of je wel naar huis kan etc. . Mijn arm is blauw en opgezet Door het vele prikken dus gisteren voor het eerst een hevige jank bui gehad maar het luchte op en merk dat er weer een stukje acceptatie bij is gekomen.
Ik zat net je topic over inleiden te lezen Mariahh, ik snap heel goed dat je er tegenop ziet. Maar het lijkt toch de beste oplossimg voor jullie.. Fijn dat je moeder komt helpen. De zorg voor je oudste, lukt dat nog een beetje?
Mariah veel sterkte meid Ik snap dat het allemaal ff veel is zo. Ik heb eind vorige week weer n deel van de slijmprop verloren. En afgelopen 2 dagen veel krampen en steekjes. Vandaag afspraak bij de gyn gehad. Baby is al helemaal ingedaald en ligt vast. ik had zelf het idee dat t niet lang meer zal duren en de gyn zei het ook al!
Fijn om weer te lezen hoe het met iedereen is. @ Elisah83: spannend. Bij mijn dochter ben ik met 37+1 mijn slijmprop verloren en met 37+4 bevallen. Ik was alleen zo naief om toen te denken dat het nog weken kon duren (kan inderdaad), maar had er totaal geen rekening mee gehouden dat het ook snel kon komen. Wat dat betreft ben jij al wat beter voorbereid. @ Mariahh: balen dat je bloeddruk toch wat aan de hoge kant blijft. Wel fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt en over ± 2 weken bent/gaat bevallen. Sterkte de laatste weken. @ Lelietje: jouw meisje houdt het ook spannend door nog in stuit te liggen. Is het een stuitligging die eventueel nog wel vaginaal geboren kan worden of wordt het een keizersnee als ze niet draait/gedraaid kan worden? @ Klavertje: fijn hè, nu 37 weken. Vond ik 2 jaar geleden een fijn idee omdat ik toen thuis mocht bevallen. Ik mag bijna mijn 36 weken dansje doen. Ik heb morgen weer een echo, ligging + groei. Hoe vinden jullie het zwanger zijn nu? Het zwanger zijn vind ik nog prima, maar zou graag de bevalling achter de rug hebben en weten dat alles goed is. Merk dat ik het weer 'moeten' bevallen nu toch wel spannend begin te vinden, nu de uitgerekende datum dichterbij komt. Vanmiddag maar eens kijken voor de witte miniwas. Moet ook nog eens kijken wat je allemaal in huis 'moet' hebben. Volgende week de klossen en ondersteek halen. Bevaltas + logeerkoffertje van dochterlief klaarmaken. Maar vandaag even genieten van mijn 2e dag verlof .
Korenbloem het kan inderdaad snel gaan maar het kan ook nog weken duren hihi. Ik ben nog niet helemaal klaar met alles dus komende dagen even hard werken voor het geval dat. Klavertje 37 weken! De groeiecho was goed hij is nog steeds verder gegroeid aan de bovenkant van de curve maar maakt het goed. Hij is helemaal ingedaald en ligt vast.
@Klavertje: ik vind de versie wel spannend maar zie er niet tegenop. Mn schoonzusje heeft het gedaan en daar ging het vrij simpel en pijnloos, kan dus blijkbaar ook. Daar houd ik me maar aan vast @Korenbloem: als draaien niet lukt wordt het een keizersnede. Omdat ze niet met dr bips maar met dr voeten eerst ligt is dat de veiligste optie volgens de arts. Nu de uitgerekende datum dichterbij komt vind ik een keizersnede ook minder erg worden, misschien omdat ik daarbij meer een idee heb wat ik kan verwachten en bij een natuurlijke bevalling niet...
Zo, he he.. Ook weer eens online! Blij dat het met iedereen goed/stabiel gaat.. Hier ook. Uiteraard ben ik het nog steeds zat en begin ik zoooooo ontzettend nieuwsgierig te worden naar ons ventje. Hoezo ongeduldig.. Klavertje en Elisah, jullie "mogen" nu gewoon bevallen. Heerlijk zeg.. Woensdag gaat de vk bij mij kijken of ik ontsluiting heb, ze doet dan niets hoor. Maar mocht het met 38 weken echt niet meer gaan dan weten we dat ze kan strippen. Savons veel krampjes, bekken worden weer pijnlijker, last van bil en been, duidelijk de laatste loodjes. Vandaag oudste kind ziek .. Hoop niet dat wij ook aan de beurt komen! 😞 Iedereen kunnen genieten van het zonnetje zondag? Wij wel. Heerlijk buiten gezeten met visite. En dan nu weer die snert regen.... Als onze babys er zijn hoop ik dat het zonnetje lekker blijft schijnen de komende weken/ maanden! 😉
Saffira; nou wat een weer tov zondag he! De kids liepen zondag gewoon in een shirtje buiten ! En nu stonden we op het schoolplein in de zeikregen met een jas die niet meer dicht kan 😂 Ben benieuwd of je al ontsluiting hebt. Ik mag donderdag voor de groeiecho, dan word besproken of inleiden wenselijk is, begin steeds meer naar nee te neigen, inwendig onderzoek en evt strippen mag dan weer wel van mij 😊 We hebben de babyfoon binnen, toch met camera gedaan, gisteravond uitgetest bij de oudste, en zo gelachen 😊
Heerlijk ja dat weertje! Alleen....hooikoorts!! Word echt gek van de jeuk in m'n neus en heb t benauwd! Vanmiddag telefonische afspraak om eens te kijken wat ik kan nemen...vrees dat ik niet veel verder kom dan n homeopatische neusspray...
Oh bah das weer een nadeel dan Lelietje! Ik heb om 10u een nieuwe paraplu gekocht en om 13u was hij al stuk 😂 gelukkig lijkt het weer wat op te knappen nu.
Jeetje wat zwaar allemaal mariahh! Het gaat nu wel opschieten voor je Super dat je moeder jou zo helpt! Elisah en klavertje 37 weken alweer! Kan niet wachten tot ik dat mooie getal heb bereikt😊 Ik word geterroriseerd door jeuk! Vooral savonds en snachts... blijf/word er wakker van. Zit soms huilend rechtop Word steeds erger. Hoop dat de laatste weken snel gaan! Ook weer wat menstruatiekrampen, hebben jullie hier ook last van??
Langley,waar heb je die jeuk?? Ik zou dit zeker even aangeven bij je vk en serieus nemen als het zo heftig is. Ik weet de naam even niet meer maar het kan iets zijn wat heel gevaarlijk is voor jou baby. Iets met gal dacht ik. Zal het eens opzoeken voor je..
Langley jeuk idd even goed in de gaten houden! Sterkte ermee niks zo vervelender als jeuk! Hier ook wel last van kraampjes en in bed van mijn onderrug en enkels auwie slaap erg slecht jullie ook? Klavertje hopelijk kunnen ze strippen of misschien zelfs wel de vliezen breken spannend .. het kan zomaar ineens zover zijn volgende week Saffira ook spannend voor jou! Hier vanmiddag weer controles daarna gelukkig weekend
Ik ben vanmorgen bij de vk geweest, en mag straks naar het ziekenhuis om bloed te prikken om te checken op cholestase. Ben benieuwd
Net terug van de echo, kindje ligt nog steeds met het hoofd naar beneden. Het zou alleen volgens de metingen niet helemaal de groeilijn volgen, dus moet nu woensdag in het ziekenhuis een echo laten maken. Weet iemand of er dan ook naar de doorbloeding van de navelstreng en placenta wordt gekeken? Heb nog nooit een echo in het ziekenhuis gehad. Zo nog even met dochterlief naar de huisarts. Er zit een schraal/droog plekje net onder haar mond. Hoop niet dat het een beginstadium van krentenbaard is. Hopelijk is het gewoon droog of wat eczeem. Gisteren is ze ook gevallen op haar hoofd, dus vannacht iedere 2 uur wakker gemaakt, ga vanmiddag denk ik lekker mee als ze haar middagdutje doet.