1 t/m 15 mei 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meris, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja klopt. We hebben een wachtlijst met geinteresseerden. In samenwerking met de woningbouwvereniging kiezen we zelf de nieuwe bewoners. Ikzelf woon in een koopwoning. (Het is een mix)

2. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je meisje! Wat gaat het ook al hard bij jou!

3. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben afgelopen weekend de naam verklapt tegen mijn twee dochters. Daar zitten ze al maanden om te zeuren. Ze vonden het ook niet eerlijk dat ze er niet in betrokken werden. Ik zei dat papa's en mama's altijd zelf de naam kiezen, dat dat normaal is. Mijn jongste zei: nou... Dan mag jij het lekker ook niet weten als ik ooit een kindje krijg. :D
    Ze waren erg blij met de naam! Phew...

4. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow Molensteen, dat gaat hard!! En een mooie tijd om uitgerekend te zijn, 8-8 😃

Kolibri: hoe oud zijn ze? Denk je dat ze het stil kunnen houden?
    Onze oudste van 7 hoorde per ongeluk de naam maar ze vond het niks 😊 ze went er wel aan hihi
    Ikzelf twijfel ineens weer over naam 2 en 3... zijn onze broers, ten eerste klinkt het niet helemaal lekker en ten 2e hebben ze allebei niet de moeite genomen om op de verjaardag van mijn zoon te komen, met slappe smoezen afgezegd, dus nu vraag ik mij af waarom ik dan in hemelsnaam mijn andrre zoon wel zou vernoemen naar ze... maar iets anders hebben we ook niet 😦

5. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    @klavertje
    Mijn dochters zijn 9 en 10. Ze hebben plechtig beloofd om het niet door te vertellen. Ik denk dat het ze gaat lukken. Wel waren ze hun opa aan het foppen door net te doen alsof ze zich hadden versproken. Nu gelooft opa dat we een Sylvester kijgen, haha :D
    Ik vind dat zo'n gedoe, dat vernoemen. En voor je het weet doe je het weer niet goed en voelt iemand zich achtergesteld. Wij hebben vanaf het begin aangegeven er niet aan mee te doen. Wat wel bijzonder is, is dat de baby mijn achternaam gaat krijgen. Ik heb al twee dochters die de achternaam van mijn ex hebben. Mijn vriend heeft ook al twee dochters uit zijn vorige huwelijk die zijn naam hebben. Nu kom ik dus ook eens aan de beurt :D

6. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Kolibri, ik zeg toch ook dat ik pas een gemeenschap op tv heb gezien maar dat dat om een sekte ging. Zonder die aflevering denk ik heus niet gelijk aan een sekte.

Klavertje,hier sinds gisteren avond aan de rommel.
    Vk geweest, 1 cm ontsluiting en baby ligt vast in bekken.
    Ze heeft zijn hoofdje al gevoeld! Vaag vind ik dat altijd haha

Molensteen, ben echt super blij voor je!!
    Geniet van jullie meisje in je buik.. 😍

7. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Wat fijn Molensteen!

En saffira: dat begint spannend te worden!

Was vanmorgen in t ziekenhuis bij de gynaecoloog. Baby heeft voldoende vruchtwater, placenta ligt achter en ze is niet zo groot (schatting nu 2600 gram) dus we gaan donderdag een draaipoging doen!! Vind het heel spannend!

8. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Oeh spannend lelietje. Ligt ze in een volkomen of onvolkomen stuit?

Die van ons ligt ook nog in stuit maar omdat ik een keizersnede krijg hoef ik gelukkig geen draaipoging. Maar hoop dat het goed lukt bij je en heel erg meevalt :)

Onze kleine wordt nu op 2490 geschat en is dus ook nog steeds aan de kleine kant.

9. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Volkomen stuit, met d'r voetjes opgetrokken onder d'r billetjes...
    Als de draaipoging niet lukt gaan we ook voor n keizersnede..

10. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Kolibri , ik moet dan echt een beetje denken aan een moderne amish ofzo 😆
    Iedereen kent iedereen en draagt zn steentje bij.
    Vind het wel een mooi iets! Heel betrokken.
    Al zou het mij aan de andere kant ook wel is beknellend lijken. Ik hou er ook wel van om me lekker terug te trekkn.

Wel spannend dat je kids het al weten! Ik zou het niet durven 😋

Saffira wat word het spannend! Het komt ook al zo dichtbij.

Hopen dat het draaien lukt lelietje! Zou fijn zijn.

11. 1992M

1992M Actief lid

7 sep 2015
    100
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik moet nog 1,5 dag werken en dan zit het er eindelijk op! Begint nu wel echt zwaar te worden, moest vandaag balie draaien, maar heb dat toch maar niet gedaan. Morgen en donderdagmorgen mag ik ook de hele tijd zittend werk doen, dus ben daar helemaal blij mee.

Molensteen, gefeliciteerd met jullie meisje! 23 weken, schiet nu ook wel weer lekker op :)

Het hele gezeur ligt ook aan mijn schoonzussen hoor, die gaan al klagen als de ene een keer vaker heen moet als de andere. Gelukkig zijn 3 van de 9 het wel met mij eens, ga bij die dames dan ook komende week op de koffie, moet toch wat te doen hebben in mijn verlof :D

Saffira, bedoel je dat jij nu ontsluiting hebt, of Klavertje? Iig erg spannend!!

Wij hebben trouwens gisteren een liggingsecho gehad, konden helaas weinig van het gezichtje zien. Het kindje lag precies zoals ze het graag zien, met zijnhaar zicht de rechterkant op, rug en billetjes aan de linkerkant van mijn buik en armpjes en beentjes aan de rechterkant. Vond het wel erg schattig, de ruggengraat, de ribbetjes en dan het hartje wat je mooi ziet kloppen. Ik kan niet wachten tot we het hummeltje eindelijk in onze handen mogen houden!!

12. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend ook Saffira ! Bij de rest had ik geen voorwerk, dus ik dacht echt even dat we aan de slag gingen. Vandaag gefietst, strandwandeling gemaakt enzo... wie weet...
    Nu rommelt het weer, maar dirf niet meer te hopen 😊

13. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Langley
    Haha, wat hebben jullie toch gelijk weirde associaties :D
    Ik ben ook erg gesteld op mijn privacy en mijn rust trouwens. Maar dat gaat hier prima samen :D En niks moet...

@Lelietje
    Zie je erg op tegen de draaipoging?

Ik krijg donderdag te horen wanneer ik word ingeleid :$ Dat vind ik ook erg spannend. Vreemd trouwens dat mijn zwangerschapsdiabetes plotseling lijkt te verbeteren :( Ik hoef ineens veel minder insuline te spuiten. Vreemd...

14. DNM

DNM Actief lid

16 mei 2015
    419
    0
    16
    Vrouw
    Haai dames, ik lees al die tijd mee, maar had simpelweg de kracht en energie niet om te reageren. Ben ook bij de fb uit de groep gestapt en vond t wel ff goed. Maar nu ik steeds dichter bij de bevalling kom, heb ik toch wel weer de kriebels om te reageren! 🙈 Zal even mijn verhaal doen..

Vanaf week 15 loop ik al met bekkenpijn, 2x in de week fysio daarvoor. Kon op een gegeven moment niet eens meer alleen boven komen. Gelukkig is het nu een stuk minder en kan ik mezelf redelijk redden.

Nu had ik al sinds 2 dagen last van hoofdpijn, krampen, misselijkheid en zag sterretjes, dus moest vanmorgen op spoedcontrole komen bij de vk. Urine was gelukkig goed, ijzer ook. Bloeddruk was veel hoger als normaal, dus kreeg een inwendig onderzoek. Blijk ik al 2cm ontsluiting te hebben. 😱 Ze heeft me maar meteen gestript. Moest daarna thuis 2uur op mijn linkerzij gaan liggen, en de kleine moest dan 10x bewogen hebben. Zo niet dan moest ik vanmiddag naar het zkh voor ctg scan en check up. Had de kleine binnen 1,5 al 12x gevoelt dus zkh is me bespaard gebleven..

Vk is om 17:30 langs gekomen om nog een keer te toucheren en toen zat ik op 3cm en nam ze een heel stuk van de slijmprop mee naar buiten! 🙈 Nu is het dus afwachten wat er gaat gebeuren. Heb wel nog steeds krampen, maar weeen durf ik het niet te noemen..

Het is ons eerste kindje dus heb echt geen idee wat me nu te wachten staat, ben zo benieuwd! Vind het zo spannend!! Liefs! X

15. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    DNM; hoe is het gegaan vannacht??

Hier is alles weer rustig.. zo stom van mijzelf dat ik ben gaan wachten en hopen. Ik dacht dit keer toch geduldiger te zijn, maar bij elk pijntje en plopje denk ik... ja?
    Morgen zkh dis wie weet heeft het alvast wat voorwerk gedaan..

16. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Spannend hoor DNM, ben ook benieuwd hoe het gegaan is vannacht.

@Klavertje6, vanwaar het ziekenhuis bezoek vanmiddag? Succes in ieder geval.

@1992M, in het begin liepen we nog gelijk op :). Fijn dat je al met verlof mag. Lekker hoor. Dinsdag is het mijn dag :) haha

@Lelietje, hopelijk lukt het draaien idd. Ga voor je duimen.

@Molensteen, Fijn hoor 23 weken alweer!! En wat leuk een meisje!

17. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Succes nog werkende dames ! Het valt niet mee de laatste loodjes he!?

J010: Morgen heb ik controle bij de gyn en eerst een groeiecho, meestal wil ze wel even checken inwendig hoe het ervoor staat en wie weet (afhankelijk van de groeiecho) strippen of een inleiding plannen.. gek genoeg ga ik liever voor strippen tot nu toe.

18. DNM

DNM Actief lid

16 mei 2015
    419
    0
    16
    Vrouw
    Vannacht helaas niks meer gebeurd behalve aanhoudende krampen. Net slijmprop verloren en nu harde buiken en hardere krampen. Nu hopen dat het door zet! 😁 ik ga nu ff met ML en hondje wandelen. Zonnetje schijnt heerlijk! 😍 En misschien doet het wel goed! 😁

19. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    @DNM, maar hoe weet je dan het verschil tussen hardere krampen en weeën?

Even voor mezelf als het zo ver is. Ik zou namelijk niet het verschil weten denk ik?

@Klavertje, Is dat een heel gekke keuze dan strippen? Nee toch? Want dat zou het juist op gang kunnen brengen toch?
    Inleiden is per direct en met medicatie?

Ik voel me af en toe zo onwetend haha. Jullie hebben al zo veel meer ervaring.

20. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    J010: Het klinkt heel gek maar een wee herken je vanzelf, toen ik er van de week een paar had, had ik ook echt het 'oh ja' gevoel..
    Ik denk dat inleiden niet per direct is maar op zijn vroegst de volgende dag, evt pas na het weekend.
    Al zei een vriendin vandaag ik zou maar je spullen vast meenemen, voor als je moet blijven maar dat lijkt mij stug.

Vandaag weer lekker veel dunne afscheiding, elke keer voel ik wat lopen en word ik nerveus hihi

Deel Deze Pagina