1 t/m 15 mei 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meris, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben ook weer bij de byn geweest, de laatste afspraak. Volgende week vrijdag (22 april) word ik ingeleid. Nog 8 nachtjes slapen...:$
    Ik heb nog geen idee wat ik kan verwachten. Ze gaan ws starten met een ballonnetje. Maar dan kan het allemaal nog best een tijdje duren, als ik pech heb. Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Ik ben in de tussentijd ook jarig geweest, dus heb ook mijn leeftijd aangepast.

Gisteren een echo bij de gynaecoloog gehad omdat de verloskundige dacht dat het kindje niet goed groeide. Hoeveelheid vruchtwater was goed, doorbloeding van placenta en navelstreng ook, dus de gyn maakte zich geen zorgen. Kindje werd met deze echo op 2548 gram geschat. Maar dat was niet betrouwbaar, want het werd berekend met een onbetrouwbare formule volgens deze gyn:D. Ook zei hij, als het zo betrouwbaar zou zijn, dan zouden we geen weegschalen hebben, maar ook bij onszelf buikomtrek, hoofdomtrek en beenlengte meten. Hou ik wel van zo nuchter. Op de hand schatte hij het een 200 gram zwaarder.
    Als ik over 2 weken nog niet bevallen was, wilde hij nog een keer naar het vruchtwater, navelstreng en placenta kijken.

Verder hebben we nu bijna alles klaar, bevalbad gisteren opgezet, muisjes zijn in huis, beschuit was op in de winkel, dus dat moet nog. Bij de bakker geboortechocola gehaald (ivm glutenallergie). Ook de logeertas van dochterlief ingepakt. Volgens mij denkt ze dat het een hele lange bevalling wordt, ze had al haar kleren uit de kast gehaald en in/bij haar koffer gelegd :D. Moet de kruiken nog even op lekkage controleren en dan is alles echt klaar.

Verloskundige zit hier om de hoek. Heb 2 jaar geleden voor die praktijk gekozen omdat ze badbevallingen deden, maar was een leuke bijkomstigheid dat ze toen ook nog naar een nieuw pand gingen hier om de hoek.

Heb even gezocht op de IRIS echo, klinkt wel heel interessant. Heb zelf altijd het idee gehad dat de slechte start van mijn dochter (apgar 3/5/6) kwam doordat ze niet zo zwaar was (dus weinig reserves om de stress van de bevalling op te vangen), verder was ik toen 37 weken en het ging echt heel snel (in 30 min. van 3 naar 10 cm). Dus ben wel benieuwd wat er uit dit onderzoek gaat komen.

Maar voor jou wel weer spannend om nu te moeten wachten tot je meer hoort. En inderdaad, mensen kunnen met 1 nier leven, maar met 2 is toch fijner. Kan me ook goed voorstellen dat je je er erg druk om maakt.

Ben benieuwd wanneer de eerste baby geboren wordt.
    Houden jullie er een beetje rekening mee bij het maken van afspraken? Wij hebben nog 3 afspraken (maandag 18, woensdag 20 en maandag 25 april) voor onze dochter, wel gezegd dat ik hoogzwanger ben en we de afspraken mogelijk dus op het laatste moment af moeten zeggen, maar vond het wel zo fijn om die afspraken nu gehad te hebben omdat het anders weer zo lang gaat duren. En met baby in de buik vind ik die afspraken ook iets handiger dan met baby uit de buik.

3. Korenbloem86

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Wat spannend, lijkt me wel raar idee dat je nu een datum weet.
    Met een ballon inleiden heb ik geen ervaring.

4. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kolibri: wat spannend dat je een datum hebt !!!

Langley: sterkte, ik hoop dat alles meevalt ! Weet helaas hoe het is om in de onzekerheid te zitten.. knuf !!

5. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    @korenbloem
    Ja ik houd er wel rekening mee. Ik word vrijdags ingeleid en de hele week ervoor houd ik vrij? Dit weekend voor het laatst nog een etentje bij vrienden. Verder is hier ook alles klaar. Ik wil deze week nog besteden aan het huis poetsen en nog een berging opruimen. Maar als dat er niet meer van komt is dat ook prima. Ik wil nu lekker rust...

6. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen ervaring met balonetje, weet alleen wel dat als dat niet aanslaat ze vaak d'r na door willen met pillen. Dat heb k nl toen gehad en dat heeft toen nog 3 dagen geduurd, maar dat kwam omdat me bm niet rijp was. Primen noemde ze dat. Nu was m'n bm met 35w al rijp. 😉.
    Wens je iig alvast succes

7. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Langley, ook ik weet hoe rot dit voelt en dat wat wij ook zeggen, niets helpt. Maar als ze zeggen dat je je geen zorgen moet maken, probeer dit dan ook een beetje.. Sterkte meid..

Ballon: geen ervaring mee, wel verhalen dat het soms nog erg lang kan duren (2 dgn) en soms snel gaat.

Hier: vk is geweest, mn tuutje is weg! Ontsluiting nog hetzelfde maar het heeft wel degelijk geholpen.
    Nu weer een beetje gestript.. En de harde buiken beginnen nu weer sinds een kwartiertje.
    Als mn vliezen breken moet ik wel gelijk bellen want ik wil in het ziekenhuis bevallen en omdat het de 3e is kan mijn ontsluiting ineens erg snel gaan... 😱 hihi

Een datum voor je bevalling is gek he!
    Fijn dat je weet waar je aan toe bent maar ik was op van de zenuwen.
    Dat onbezorgde heb je dan niet meer..

Ben heel benieuwd wie de eerste gaat zijn.
    Dnm denk ik.. Zal de site in de gaten houden 😉

8. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Spannend kolibri!

Ik heb ook n datum! Voor de keizersnede weliswaar, want de draaipoging is vandaag mislukt. Ze hebben t een paar keer geprobeerd want de baby trok het heel goed, d'r hartje gong gewoon op normaal tempo door. Ik had er wat meer moeite mee, holy shit dat doet pijn! 6 mei is t zo ver (4 dagen voor uitgerekende datum) Tenzij ze eerder besluit natuurlijk...

9. 4ewondertje

4ewondertje Actief lid

20 sep 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé saffira spannend zeg het kan zomaar beginnen dus ?
    Hoe ver ben je nu kwa zwangerschap?
    Ben heel.benieuwd wanneer je gaat bevallen spannend meis

Liefs

10. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    OMG ! Nu 4236 gram, 3cm ontsluiting, gestript en morgen 10u melden voor inleiding..

Ben helemaal beduusd en heb stiekem een beetje spijt dat ik er geen maandag van heb gemaakt 😢
    Zal wel de spanning zijn maar ik ben zo in de war, wil helemaal mijn buik niet kwijt 😢

11. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Wow klavertje dat is snel. Kan me voorstellen dat je er nog niet op voorbereid was. Vanavond extra genieten nog van je buikje!!

12. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    4ewondertje, thnx.. Zie mn banner, 37+1
    Hoe is het met jou??

Klavertje, precies hetzelfde als toen bij ons met noa.
    3 cm en opeens de volgende ochtend inleiding. Ik mocht alleen niet meer nr huis..
    Zenuwen gieren dan opeens door je lijf!
    Succes meid. Als je hem straks in je armen hebt kan je die buik misssen als kiespijn.. Zet hem op!
    Hopelijk gaat het net zo vlot als bij mij toen.

Lelietje, wat jammer van de draai poging zeg!
    Ik ga voor je duimen en hopen dat ze misschien toch nog zelf draair.

13. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Tjoh dat is snel Klavertje. Ben wel heel benieuwd of de meting klopt! Hij is gewoon bijna 2 kilo zwaarder als het ukkie in mijn buik:) Heel veel succes morgen. Hopelijk gaat alles goed!

Jammer Lelietje dat het niet gelukt is. Was alle pijn nog voor niks ook... Gek he om te weten wanneer je kleine gehaald wordt.

14. 4ewondertje

4ewondertje Actief lid

20 sep 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi saffira

Met mij gaat 't prima

Morgen nog 21 dagen en dan word ik ingeleid spanennd
    Gisteren groei echo gehad met 34 weken en 5 dagen en de.kleine weegt nu 2668 gram....
    Voor.jou schiet t nu op he spannend zeg...
    Wie weet breekt t straks wel los..

Liefs louisa

15. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je hebt het vast wel eens verteld maar hoe ging je bevalling toen?
    Ik heb nu afgesproken om vliezen te breken en gelijk infuus.

16. Korenbloem86

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Wow Klavertje, dat is onverwachts, kan me voorstellen dat je er helemaal van in de war bent. Heel veel succes morgen!
    Raar idee dat de eerste 'meibaby' morgen dus geboren is. Was er zelf nog niet zo heel erg mee bezig maar komt wel heel dichtbij nu. Lijkt al heel lang geleden dat we eind augustus/begin september hier starten en nu is het (bijna) zover.

Lelietje, jammer dat de draaipoging niet is gelukt. Wel fijn dat je alvast een datum weet.

Vragen jullie trouwens zelf of de verloskundige of gyn al wil kijken hoe het er voorstaat qua ontsluiting etc.? Ben 2 jaar geleden bij 37 weken bevallen dus toen niet eens de kans gehad om daar over na te denken. Maar door jullie word ik wel nieuwsgierig.

17. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Wow Klavertje dat is ineens snel! Ik word gelijk zenuwachtig met jou!

18. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Korenbloem; Bij mij moest het vandaag wel ivm de inleiding, vorige keren vroeg ze zelf of ik dat wilde of niet.
    Je kan nl ongemerkt met ontsluiting rondlopen, dat kan hoop geven maar hoeft niks te zeggen. Ik was er altijd te nieuwsgierig voor, maar als je 2cm hebt en er gebeurd niks werd ik weer ongeduldig..

Ik hoop dat ik kan slapen vannacht, net de tas gecontroleerd en even de kleertjes bekeken om mijzelf wat moed te geven.
    Ben zo gespannen en heb bijna spijt van de afspraak, maar als ik dan denk aan de gevaren van 'laten zitten' die we hebben besproken voelt het toch weer als een juiste beslissing.

19. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    4ewondertje, dat klinkt als een mooi gemiddeld gewicht. Wij zaten met die termijn op 2520 ofzo.
    En ze kunnen er iets naast zitten he..
    Verwacht niet dat het hier vandaag los barst. Volgende week is wat mij betreft helemaal prima. ;)
    Heb me er meer bij neergelegd al is de angst of hij ECHT wel gezond is nog steeds heel erg aanwezig.
    Heb je alles klaar voor de kleine?

Klavertje, noa lag niet vast in het bekken maar wel 3 cm ontsluiting. De gyn was bang dat mn vliezen zouden breken en de navelstreng uit zou zakken, ik had ook erg veel vruchtwater.
    Dus inplaats van ergens die week moest ik blijven en werd ik de volgende dag 08.30 uur ingeleid door middel van vliezen breken en jnfuus. Infuus was niet eens nodig geweest, na het breken van de bliezen kreeg ik al gelijk weeen en heb de minimale toediening van het infuus gehad.
    Waarom laat je niet eerst alleen je vliezen breken en hun even wachten met het infuus? Dan kan je lichaam het zelf oppakken.
    Een mei mama op facebook word maandag op die manier ingeleid.

20. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik ben er ook nog!
    Beroerde week achter de rug .. slap moe en nog veel willen regelen.
    Ben Door de apk keuringen heen gekomen deze week :)
    Bd blijft mooi rond de 88/90 nu en beebje blijft het super doen!
    Vanochtend bij de gyn afgesproken dat ik het weer tot woensdag aan mag kijken en dan wil ze waarschijnlijk wel echt een datum gaan plannen ook spannend dus!
    Helaas vanmiddag wel gebeld dat ik morgen per direct een ijzer infuus nodig heb :(
    Snap er niet veel van maar zal het morgen nog eens goed na vragen mijn hb is 7 maar iets anders veel te laag? Ze vond het met die waarden knap dat ik nog op mijn benen stond ..
    Iets met ferritine geloof ik ?

Klavertje heel veel succes morgen! Zal aan je denken! Digi knuf en zet hem op!

Deel Deze Pagina