1 t/m 15 mei 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meris, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Om 1505 bevallen van een flinke zoon, 4145 gram.
    Alles lijkt goed.

2. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Gefeliciteerd!!! Nog snel gegaan zeg.. :) fijn dat alles goed lijkt..

3. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    @langley, wat een rotnieuws voor jullie... Hopelijk snel meer duidelijkheid. Xx

4. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Gefeliciteerd klavertje!

5. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Gefeliciteerd klavertje!!
    En toch ook super snel gegaan dus..
    Mijn geduim heeft vast geholpen! 😂😂

Geniet ervan!

6. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Gefeliciteerd klavertje met jullie zoontje!
    Hopelijk herstel je voorspoedig :)
    Je moest een paar dagen blijven toch ivm medicatie?
    Laat je maar lekker verwennen!!

7. DNM

DNM Actief lid

16 mei 2015
    419
    0
    16
    Vrouw
    27. April
    Elisah83, 32 jaar, 2e kindje

28. April
    Klavertje 6, 30 jaar, 4e kindje

2 Mei
    DNM, 26 jaar, 1e kindje

4. Mei
    Saffira29, 31 jaar, 3e kindje

5. Mei
    Mamaenmini, 26 jaar en 2e kindje

6. Mei
    Kolibri, 3e kindje

7. Mei
    Korenbloem86, 30 jaar, 2e kindje

8. Mei
    mariahh, 24 jaar, 2e kindje

9. Mei
    Jennifer1986, 29 jaar, 1e kindje
    Johanna 18, 2e kindje

10. Mei
    Lelietje85, 30 jaar, 1e kindje

12. Mei
    Langley, 1e kindje, 24 jaar

13. Mei
    1992M, 1e kindje, 23 jaar

14. Mei
    Simone1992, 23 jaar, 1e kindje.

17. Mei
    J010, 1e kindje, 31 jaar

8. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd klavertje! Fijn dat hij er is en dat alles goed lijkt. Rust maar lekker uit nu!

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    ***breekt in***

Klaver! Gefeliciteerd! Geniet er van...

*** breekt uit ***

10. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    ik moest vandaag aan je denken Klavertje Gefeliciteerd! hopelijk is t goed gegaan

11. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    @klavertje
    Hartelijk gefeliciteerd met jullie mannetje! Dat is best snel gegaan... Ik hoop dat je een fijne bevalling hebt gehad. Als jer er aan toe bent willen we je verhaal natuurlijk graag horen :D Maar nu lekker samen van elkaar genieten!

12. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Allereerst Langley; sterkte de komende tijd! Het is zenuwslopend die onzekerheid. Ik hoop dat het meevalt voor jullie xxx

Wij mochten ons om 10u melden voor de inleiding, ml moest uiteraard nog eerst een broodje halen beneden 😉
    Boven aangekomem mocht ik aan de ctg, S deed het prima en ik had 2 of 3 lichte weeën in 1 uur tijd.
    Om 11u kwamen ze de vliezen doorprikken, net als de dag ervoor 3cm en helder vruchtwater.
    Infuus was inmiddels geprikt, maar liep nog niet, mocht het eerst zelf proberen. Kwamen gelijk regelmatige weeën, maar niet erg krachtig. Omdat de hartslag van S. teveel dipte werd er met de gyn overlegd, ik was al bang voor een keizersnede want als hij nu al zoveel dipte hoe moest dat dan met weeën opwekkers. Na een tijdje kwamen ze toch het infuus aanzetten, zonder verdere uitleg.
    De weeën werden sterker maar om 1415 zat ik nog op 4cm. De moed zonk even in de schoenen. Infuus werd langzaam opgehoogd en ik kreeg door dat als ik rechtop stond er gelijk een sterke wee kwam. Ineens barstte het los, 7cm en lichte persdrang. Geen idee hoe laat het toen was.
    Na 2 weeën voelde ik dat hij eraan kwam. Ml vond het belletje te lang duren en rende naar de gang om iemamd te halen, liep daarbij de koffie en thee dame bijna omver 😊
    De vk kwam binnen, hoorde mij grommen en zei 'ja het is zover' ik moest heel even de persweeën ophouden zodat ze hun handschoenen aan konden doen 😂
    Toen even paniek bij mij omdat S zijn handje naast zijn hoofdje had. Ik moest de persweeën dus weer even wegzuchten omdat het anders te snel ging, volgens de vk luisterde ik goed naar haar maar ik had het idee dat ik te snel weer begon te persen 😊
    En toen lag er ineens een prachtig mannetje op mijn buik 😍😍
    Na een paar minuten vroeg ik voorzichtig naar de schade, omdat ik dacht te snel geperst te hebben, maar ik had 1 mini scheurtje die alleen gehecht is voor het mooie.

Placenta kwam vanzelf, was ook groot, net als de hoeveelheid vruchtwater.

S werd na een uur gecontroleerd en ze vonden hem wat blauw, wat ik al een paar keer had gezegd, en trillerig. Ze hebben bloedsuiker geprikt maar dat was goed, voor de veiligheid de kinderarts erbij maar die vond hem prima. Hij denkt dat het de shock van de ingeleide en snelle bevalling was.
    S is erg stil, hij ligt nu naast me steeds zachtjes te kreunen, borst doet hij zijn best voor maar hij lijkt gewoon geen kracht te hebben.
    De verpleegkundigen maken zich geen zorgen, maar ik ben er nog niet gerust op.

Wat betreft de vergrote ventrikel, daar kijken ze pas naar als we weer thuis zijn en enigzins bijgekomen. Hij heeft nu geen tekenen van neurologische beperkingen.

13. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    De 2e helft van de nacht heeft hij goed van zich laten horen 😂 drinken gaat ook best aardig.
    Ze denken dat hij misselijk is van het vruchtwater. Hij boert ook veel 😊

14. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Ah Klavertje hij moest even goed bijkomen hihi Wat fijn dat hij er nu eindelijk is. Of heb je nog steeds spijt dat je niet gewacht hebt tot maandag ;)

15. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Fijn om te lezen dat uiteindelijk alles goed is verlopen..
    Hopelijk is hij ondertussen helemaal bij gekomen en kunnen jullie genieten van dit 4e wondertje..
    Hopelijk valt het ventrikel verhaal ook gewoon mee.

Merk dat ik het zelf ook steeds spannender vind worden!
    Wij krijgen helemaal geen controles meer omdat alles er vanaf 16 weken normaal uitzag. Of er moeten duidelijke kenmerken zijn van een bepaald ziektebeeld maar dat sluiten ze elke keer uit als ik zoiets zeg..
    Heb er soms gewoon buikpijn van zo spannend vind ik het.
    De bevalling zelf denk ik niet eens over na.. 🙈

Hier vanochtend wat steekjes in mn vagina en de baby is erg rustig. Maar verder niets..

16. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Gefeliciteerd Klavertje! Dat is opeens nog snel gegaan. Hoe vinden de andere kinderen het?

Langley, wat verdrietig dat niertje toch niet goed is. Hopelijk kun je nog (een beetje) genieten van je laatste weken zwangerschap. Verder is het ook helemaal niet raar dat je er om moet huilen, verdrietig van bent. Je hebt een toekomstbeeld voor ogen (voor jezelf maar ook voor je kind) en dat ziet er opeens anders en onzeker uit.
    Wij hebben net voor de 1e verjaardag van onze dochter gehoord dat ze een hersenbeschadiging heeft. Dit was al zichtbaar op de MRI die gemaakt is toen ze een week oud was. Aan de ene kant ben ik nog steeds boos dat de radiologen dat hebben kunnen missen, aan de andere kant hebben we een redelijk zorgeloos eerste halfjaar gehad, waar ik toch blij om ben omdat we gewoon van haar hebben kunnen genieten. Ik hoop dat jij (over een tijd) ook zo op je zwangerschap kan terugkijken.

Ik merk dat ik de bevalling nu toch wel steeds spannender ga vinden. Er komt een hoop terug van 2 jaar geleden, ben bang voor herhaling. Boos omdat ze me toen zolang alleen hebben gelaten. Ben op van de zenuwen. Manlief hoeft nog maar (verkeerd) te kijken en ik ontplof. Het liefst zou ik de bevalling nog heel lang uitstellen, want in mijn buik ging toen alles goed. Aan de andere kant wil ik het achter de rug hebben, zodat ik deze spanning kwijt ben. Verder weet ik wel dat we toen gewoon een toevalstreffer hebben getroffen en de kans erop heel klein is, laat staan dat je het 2x treft.
    Wil het woensdag bij de vlk benoemen en evt. vragen of ze ook de week erop willen strippen (als dat al kan).

Is het trouwens raar om ook te zeggen (bij de verloskundige) dat je van 1 verloskundige enorm de zenuwen krijgt? Ze doet alles zo volgens het boekje, kijkt totaal niet naar het complete plaatje, ze komt op mij ook heel onzeker over. Heb expres al extra afspraken bij haar gedaan in de hoop dat ik wat meer band met haar krijg en me iets meer op me gemak voel bij haar. Maar eerlijk gezegd ben ik gewoon bang dat zij dienst heeft als ik moet bevallen. Met de andere 4 heb ik geen problemen, heb ook geen voorkeur welke ik bij de bevalling zou willen hebben.
    Ik kijk nu iedere keer in de agenda wanneer de volgende afspraak gemaakt wordt, zodat ik weet wanneer die ene vlk spreekuur heeft (en dus geen 'bevaldienst'):).

Fijn weekend allemaal!

17. Langley

Langley Actief lid

14 jan 2016
    232
    0
    0
    Bedankt voor de lieve reacties.
    Wat heftig van je dochter korenbloem!
    Dat zal vast heel zwaar geweest zijn.
    Ik snap je boosheid heel goed want heb het nou ook bij mijn vk.
    Dat het bij 3 echo's over het hoofd is gezien..
    Ik heb niet echt genoten van mijn zwangerschap, maar deze zorgen zijn me dan gelukkig nog wel even bespaard gebleven.

Wat is dat nog vlot gegaan klavertje!
    Fijn dat de kleine man lekker is bijgekomen. 😊

18. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    De kinderarts is net geweest, ze gaan morgenochtend bloed prikken en als dat goed is mogen we morgen eind van de dag naar huis.
    Gaat om antistoffen die ik door heb kunnen geven.
    Dan plannen we gelijk de echo van de hersenen over een week ongeveer..

19. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Klavertje Nog een laatste nachtje ziekenhuis dus en dan lekker weer je eigen omgeving.

Korenbloem Ik zou het gewoon aangeven hoor. Het kan dat je niet bij ieder een fijn gevoel hebt.

20. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Joehoe hier vandaag een 37 weken dansje :)
    Paar weken geleden nooit gedacht dat we dat zouden halen

Korenbloem ik zou het gewoon bespreekbaar maken!

Klavertje hopelijk naar huis vandaag!

Deel Deze Pagina