Morning ladies! Wat is er veel gekletst dit weekend! Ik heb wel meegelezen, maar in het weekend zit ik op de tablet en dat typt niet zo makkelijk... Een boel nieuwe zwangeren! Wat leuk! Gefeliciteerd, en welkom!! Ik ben echt een nerveus wrak momenteel, volgende week maandag heb ik de echo en ik kan serieus niet wachten... Ik heb op 10/8 ook een echo gehad (omdat de start van deze zwangerschap zo raar was) en toen was er alleen verdikt bms te zien... Dat kon toen 2 kanten op zei de vk, ofwel een mk ofwel een hele prille zwangerschap.. Aangezien mijn testjes steeds opliepen (en nog steeds, heb afgelopen zaterdag nog getest) ben ik wel positief en ga ik uit van het laatste, maar omdat het zo raar is gegaan vind ik het ook nog een beetje onwerkelijk... Ik hoop dus echt dat we volgende week een mooi kloppend hartje te zien krijgen en dat deze week voorbij vliegt! Vertellen: Mijn vriendin weet het, en een college, is wel handig ivm doktersbezoeken. Als de echo goed is vertellen we het volgende week aan ouders/schoonmama. Verder wil ik wachten tot 12 weken, voor de zekerheid... Kwaaltjes: Af en aan, mijn borsten deden vanmorgen weer meer zeer. Savonds heb ik steeds een opgezette zeurbuik en bij vlagen ben ik nog misselijk. Ik ben vooral erg moe en hormonaal. Ik voel me constant een soort van depri, weet niet of dat door de onzekerheid komt of door de hormonen, maar ik herken het niet van de vorige keer... Voorgevoel: Vorige x dacht ik een meisje en ML een jongen en had hij gelijk, nu denk ik een jongen en hij zweert een meisje, dus ik ben benieuwd ik heb lichte voorkeur voor een meisje, omdat ik dat ook zo graag zou meemaken en ML hierna ws geen kinderen meer wil... Vorige keer had ik lichte voorkeur voor een jongen Maar uiteindelijk is het belangrijkste dat het gezond is... Werk: ik heb een 'suffe' kantoorbaan, dus ik verwacht niet teveel agressie
Ik snap je volkomen, dus Een voorzichtige gefeliciteerd! Maar probeer ook vooruit te kijken, het gaat vaker goed dan fout. Maar dat gaat je pijn van het verliezen van je dochtertje niet verzachten uiteraard. Hopelijk kunnen de doktoren je onzekerheid gedurende deze zwangerschap wegnemen en kun je er zo op z'n tijd van genieten ! ❤️
Gefeliciteerd nieuwe dames, leuk dat jullie ook een wondertje verwachten. Hier ook flinke hagelstenen onweersbuien en stortregen tot 1.30 wakker geweest met zoon en dochter lief. Ik werk in de zorg als verzorgende ig. Heb gelukkig vaste dagen.
Gooooooodmorning ladies!!!! Van harte gefeliciteerd voor de nieuwe schatjes!!!! En welkom!!!! Sooooo wat een hagelstenen zeg!!! Hier helemaal niks, nog niet eens geregend, dus stuur de regen maar naar Limburg hihi want hier is het warm zeg! Vl kon zijn mond niet houden en heeft het tegen zijn ouders gezegd en tegen mijn ouders... Tja, zo erg vind ik het niet maar er kan idd nog wat dingen misgaan... Mijn moeder wilt vandaag al gaan shoppen met me hihi... Voor werk maak ik me niet druk, ik doe honden trainen dus echt gevaarlijk is dat niet want momenteel doe ik alleen de puppies en de behendigheid... Zijn allemaal lieve honden hihi... Zijn er trouwens nog meer schatjes uit Limburg hier????
Ik denk dat ik nu toch wel officieel op de lijst mag nietwaar? Ik blijf wat gespannen die eerste weken denk ik... Ik heb gelijk even een vraag...Zijn er meiden die last hebben van darmkrampen in de nacht? Ik word er wakker van doet super veel pijn, en als ik dan naar het toilet ben geweest dan trekt de pijn weg...Dit heb ik alleen als ik slaap waardoor ik soms opzie tegen slapen...
Gefeliciteerd! Welkom.. Hier ook last van de darmen maar ik vooral overdag, slaap wel slecht omdat ik nu al geen lekkere houding kan vinden. Ook misschien omdat die darmen zo aan het werken zijn overdag. ( heb ook nog eens colitis ulserosa)
Dames, kan iemand op de lijst zetten dat ik 28 september naar de verloskundige moet??? Intake en echo.. Alvast bedankt! Vind het trouwens wel gezellig hiero! 😘
♥ 1 t/m 15 mei 2016 ♥ 22. April nonma, 32 jaar, 2e kindje 30. April molensteen, 31 jaar, 2e kindje taartje1611, 32 jaar, 2e kindje elisah83, 31 jaar, 2e kindje 1. Mei dnm, 26 jaar, 1e kindje roosje35, 24 jaar, 1e kindje wblond, 25 jaar, 2e kindje Eline83, 32 jaar, 3e kindje 2. Mei meris, 35 jaar, 3e kindje alva, 30 jaar, 4e kindje 101984, 30 jaar, 2e kindje amy1987, 28 jaar, 1e kindje Smurfin90, 24 jaar, 1e kindje Zoef, 30 jaar, 3e kindje 3. Mei thea, 30 jaar , 4e kindje 4. Mei Missm85, 32 jaar, 1e kindje 5. Mei jennifer1986, 29 jaar, 1e kindje 6. Mei mappie, 36 jaar, 4e kindje Koali, 27 jaar, 2e kindje Saffira29, 31 jaar, 3e kindje 7. Mei Korenbloem86, 29 jaar, 2e kindje Kippetje88 8. Mei mariahh, 24 jaar, 2e kindje Kolibri, 3e kindje Gypsea, 2e kindje 9. Mei 10. Mei Mamavanmenno, 32 jaar, 3e kindje 11. Mei Lallie4, 3e kindje 12. Mei 13. Mei 14. Mei 15. Mei Afspraken: 27 augustus amy1987, 2e bloedtest hcg 1 september elisah83, gyn 1 september, 1e bloedtest hcg 5 september dnm, intake vk 7 september nonma, echo vk 16 september dnm, eerste echo! 17 september Meris, eerste echo + gyn 17 september 101984, intake en eerste echo vk 21 september molensteen, intake vk en eerste echo 21 september taartje1611, intake vk en eerste echo 24 september zoef, intake vk en eerste echo 28 september Jennifer1986, echo en intak vk De lijst niet kopiëren maar gebruik quote Haal het eerste stukje tekst tussen [...] weg en de laatste.
Lijst is aangepast Van sommige heb ik geen leeftijd ( niet noodzakelijk hoor) en hoeveelste kindje het is.
Gefeliciteerd nieuwe dames Nonma! Wat een heftige tijd zeg La.lie4! Snap goed dat dit nu even onzekerheid met zixh meebrengt Nou hier weer lekker warm en zon, wel es een windje heerlijk. Gelukkig is het vannacht wat gaan waaien en is het afgekoeld... Maar vandaag nog even buien afwachten. Vanavond moeten we naar Breda vanuit noord Limburg dus hoop dat avondspits meevalt. Werk, ik werk in een winkel, nu denk je dat je daar wellicht rustige tijden hebt, maar helaas zijn klanten agressief als je ze niet naar de mond praat, jongeren hebben grote mond ... Zaterdag nog 2 jongens die iets hadden gepakt en een paar minuten later hadden ze het niet meer in handen. Dus of ergens weggelegd wat niet hoort of ergens in de tas of jas. Nou laatste uitgesloten, ze zeiden beiden dat ze terug gehangen hadden op de plaats waar hoort. Nou echt niet! Heb ze gewaarschuwd en dat de camera beelden wel aantonen hoe en wat.... Nou ze wisten niet hoe snel ze weg moesten gaan toen ik zei dat de camerabeelden wel aan zouden tonen dat ze logen... En ja hoor... Op beelden is te zien dat ze proberen alles uit een blister te halen, maar ja das lastig dus hebben ze weggegooid tussen de manden.. Vertellen: mijn ouders, beste vriend partner en mij beste vriendinnen en daarna schoonouders en schoonzus, verteld. Afgelopen zaterdag mijn zus die kwam net thuis van vakantie. Oo werk weten ze ook ivm misselijkheid eerste dagen...
Wij zijn erg lang bezig geweest en kunnen het wel van de daken schreeuwen. Ook al is het nog zo pril en kwetsbaar wij zijn beide wel van het delen. Gisteren mijn vader verteld dat hij voor het eerst opa gaat worden. Foto van de positieve testen gegeven. Die lieverd barstte in tranen uit. Kindje is zo welkom. Mijn beste vriendinnen weten het ook, die heb ik vanaf het dunste streepje op de hoogte gehouden . Vandaag een mooie dikke streep dus is goed opgelopen. Ik heb me ingeschreven bij MvM en de verloskundige. Het begint nu echt een beetje door te dringen. De enige kwaaltjes die ik heb zijn zere borsten en moe. Verder vooral stralend. Ik denk erover om het vanmiddag tegen mijn teamleider te gaan vertellen. Werk in de acute psychiatrie waar agressie en separeerdiensten veel voorkomen. Wel iets om rekening mee te houden denk ik. Aan alle nieuwe zwangeren; gefeliciteerd! Leuk dat er zoveel mee schrijvers zijn hier!
Nu eerst alles eens gelezen, ik heb dan het idee dat ik net wat beter weet met wie ik de komende maanden (mee) schrijf. Gefeliciteerd voor alle nieuwe zwangeren! Vertellen: Bij onze dochter hebben we het pas met 14/15 weken aan onze ouders verteld. Toen ook gelijk aan onze broers en zussen, later in die week aan de rest van de wereld. Ik heb eerder een miskraam gehad met 11+6, dus ik wilde toen die grens voorbij zijn. Omdat we bij die miskraam nogal lullige opmerkingen hebben gekregen, verwacht ik niet heel veel steun als het weer mis zou gaan, dus vind ik het ook niet nodig om te delen. Verder hebben mijn zwager en schoonzus het bij de 1e heel vroeg verteld en ik vond het zo lang duren voor dat die baby er was. Nu hadden ze het weer zo vroeg verteld, alleen aan de ouders. En mijn schoonmoeder heeft de hele tijd zitten zeuren dat zwager + schoonzus het ook aan ons moesten vertellen. Dat duurde blijkbaar te lang naar haar zin, dus heeft schoonmoeder het aan ons verteld. 2 dagen later hoorden we het van zwager zelf, schoonzus was toen 8 weken zwanger. Het was dus echt niet dat ze extreem lang hadden gewacht of zo. Dat zou ik dus echt niet leuk vinden, dus door schoonmoeders gedrag hebben we nog een extra reden om het laat te vertellen. Zal rond de 13 weken zijn, deze keer. Mijn man heeft het vanmorgen al wel op zijn werk verteld, heeft hij de vorige keer ook gedaan. Hij vindt het fijn om er toch over te praten en op die manier hoeven we niet bang te zijn dat het via via opeens al bij 'belangrijke' mensen zoals onze ouders terecht komt. Kwaaltjes: Eigenlijk niet, buik zeurt een beetje, voelt wat trekkerig, maar verder niet. Moet ook wel zeggen dat ik bij de vorige zwangerschappen (miskraam en dochter) behalve heel erg moe de eerste 11/12 weken nergens last van had. Bij onze dochter dacht ik dat ik er qua misselijkheid/overgeven mooi van af kwam, echt niets geen last gehad. Maar helaas, begon het bij ruim 11 weken t/m 21/22 weken. Dus daar houd ik nu wel rekening mee. Geslacht wel of niet weten: Bij onze dochter wisten we het niet en eerlijk gezegd zien we er de noodzaak ook niet heel erg van in. Dus waarschijnlijk deze keer ook niet. Lijkt me mooi om zelf te kunnen kijken en dan pas echt de naam te geven. Onze dochter moest direct mee naar de reanimatiekamer, hebben toen niet zelf kunnen kijken. Voorkeur hebben we niet echt, we zijn helemaal overtuigd van de jongensnaam (al een hele tijd), dus qua naam zou een jongetje 'handig' zijn. Maar ik heb zelf het idee dat 2 zusjes leuker is dan een broer en zus, dus daarom hoop ik iets meer op een meisje. Werk: Ik werk als gastouder, bij onze dochter heb ik tot 36 weken doorgewerkt, vond ik toen goed te doen. Hoe ik me lichamelijk voelde, had ik tot aan de bevalling door kunnen gaan. Ik ben toen met 37+4 bevallen, verlof was 10 dagen bezig (weekenden en vrije dagen meegerekend), derde dag dat ik niet hoefde te werken, waardoor ik het idee heb dat ik vooraf vrijwel geen verlof heb gehad. Gisteren heb ik al in de agenda gekeken, denk dat ik deze keer met 35 weken ga, net een weekje eerder. Verlof is halverwege de zomervakantie afgelopen en dan kan ik rustig opstarten omdat een aantal gastkindjes dan met vakantie gaan/zijn. Zo, volgens mij heb ik nu alle punten wel gehad die in het weekend zijn langsgekomen.
Ik zit nu het lijstje afspraken te bekijken, zijn jullie verloskundigen zo vroeg met echo's? Hier is het rond 8 weken de intake en dan krijg je de afspraak voor de echo, tussen de 10 en 12 weken.
Alle nieuwe gefeliciteerd! Wat gaat het hier hard zeg haha! Ik zie inderdaad dat veel al vroeg hun echo krijgen, ik heb 14 sept de intake bij de verloskundige en 2 of 3 weken later pas de echo. Ik woon trouwens ook in Limburg vlakbij Venray maar dan de andere kant van de Maas!
Wat leuk! Ik woon in tienray en werk in Venray Korenbloem, 8 weken is hier standaard voor de termijnecho, daarna 10/11 weken voor bevestiging termijn en planning combinatietest. Zo was dat 3 jaar terug ook al