1 t/m 15 mei 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meris, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Wij wonen in vuren, dorp naast Gorinchem.
    Volgens mij woont niemand daar in de buurt haha..

Ik vroeg me vanmiddag trouwens ook af of er Tweelingen zullen zijn.
    M'n zusje zegt elke keer dat ze zich rot lacht als wij een tweeling krijgen.. :$
    Wij niet echt, want daar is eigenlijk geen plek voor.
    We hebben boven 3 slaapkamer en op de zolder 1 voor de oudste.
    Het kleinste kamertje is zo klein dat we er alleen een commode in zetten en het bedje.. Dus 2 bedjes..?? Hihi..

MvM ga ik niet doen. Zou het graag willen maar heb onregelmatig werk (op dit moment) en kan die flessen ook niet zomaar mee slepen.

Ik weet helemaal niet wanneer wij een echo krijgen. Zal eens op de site kijken.
    Heb de Vk ook nog niet gebeld, dacht doe het vrijdag, dan ben ik 5 weken en duurt het allemaal net even iets minder lang..

Oh en nog een reden waarom we zo lang willen wachten met vertellen.
    Ik vind zwanger zijn heeeeeel lang duren en lang niet altijd leuk...
    Zo duurt het voor je gevoel toch iets minder lang :p

En voorkeur mogen mensen gewoon hebben vind ik.
    Iedereen wil en hoopt toch op een gezond kindje.
    Voorkeur hebben vind ik iets normaals.
    M'n man had bij Noa een voorkeur voor een jongen, maar sinds we haar hebben zegt hij: zo wil ik nog wel 100 meiden..
    Mij lijkt een jongen leuk om het zo af te sluiten, aangezien ik al 2 meiden heb. Maar een meid is ook weer zo leuk!
    En aangezien m'n zusje nu zwanger is van een meid en mijn ouders ook 2 meiden hebben, schat ik de kans klein dat het een jongen is.
    Haha..
    Mijn oudste wil wel dolgraag nog een broertje, maar heb al gezegd dat wij dat niet in de hand hebben... :D

2. Alva

Alva Niet meer actief

Voorne Putten hier 😃

Tweeling: Poe dat zou wat zijn. Hebben we geen plek voor maar kunnen we wel plek voor maken :D en een nieuwe auto moet toch, dan maar gelijk een busje :p
    Op het werk zijn er ook hoop tweelingen geboren de afgelopen 4 jaar, die lachen zich in ieder geval wel rot als het er 2 zijn haha.

3. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat mijn man en ik samen in de lach schieten mochten ze met de medeling komen dat we er 2 krijgen.

We hebben er wel ruimte voor maar dan zouden we de werkkamer op onze eigen slaapkamer moeten realiseren. De kamer van de baby is trouwens voor baby's en peuters groot genoeg om te delen, dus dan zou het misschien toch ooit verhuizen worden.

Wat voorkeur geslacht betreft, voordat ik zwanger was wou ik altijd een meid maar nu maakt het me eigenlijk niet echt uit heb me wel ingesteld op een jongen nu. Misschien omdat ik altijd de voorkeur voor een meid had?

4. Bloempiej

Bloempiej Lid

4 nov 2011
    96
    0
    6
    Jeej ik mag erbij! Zo pril nog en kan het pas geloven als ik een echo zie maar zwanger!!!

5. Jennifer1986

Jennifer1986 Actief lid

3 jun 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Proficiat en welkom bloempiej!!!!!!

6. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Gefeliciteerd!!! En welkom.. 😄

Ik denk dat wij eerst zenuwachtig gaan lachen...
    Maar dat we ons toch echt gaan afvragen hoe we dat gaan doen.
    Haha..

Wij hebben ons huis in december gekocht, dakkapel op zolder geplaatst over de gehele breedte en de woonkamer ruim 15m2 uitgebouwd, dus wij verhuizen voorlopig nog niet. :D

7. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Ik hoop stiekem op een tweeling:) ik zou namelijk best graag 3 kindjes zou willen, maar manlief vindt zichzelf te oud worden... 😁

8. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh help een tweeling. Dat zou schrikken zijn. Geen idee hoe we dat moeten doen. Voor 1 kind moeten we al rare toeren uit gaan halen. Maar dat lukt gelukkig nog net. We gaan onze slaapkamer in twee kamers verdelen van 9 en 5 vierkante meter. Dat is niet groot, maar het lukt :D
    Maar behalve een hoop praktische dingen... Ik smelt altijd als ik een tweeling zie, zo leuk! :)

9. Bloempiej

Bloempiej Lid

4 nov 2011
    96
    0
    6
    Thx :)) ik ben 9/10/11mei uitgerekend! 21 sept de eerste echo al! Dit ivm mk! Zo spannend weer, voel zo weinig van deze zwangerschap!
    Hopelijk komt dit straksjes weer een beetje!

10. WBlond

WBlond Lid

3 jun 2013
    87
    0
    0
    Gefeliciteerd alle nieuwen!

Geslacht: ik denk een jongen ookal heb ik ook lichte voorkeur voor een meisje omdat we al een jongetje hebben 😄 maar ook een jongen is welkom!

Mvm: ik ga ook niet meedoen, wel heel fijn dat er nog genoeg wel mee doen 😄

Provincie: Volgens mij ben ik hier de enige uit Drenthe? 🙈

Kwaaltjes: vrij weinig Nogsteeds haha af en toe last van m'n borsten en steekjes. Ik mag niet klagen.

Vk: ik wacht nog tot ze me bellen ik denk morgen of woensdag.

Sorry als ik veel dingen vergeet om op te reageren, er word ook zoveel gekletst😄

11. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik mag 18 september een eerste vroege echo bij de gyn, spannend! Sorry verder nog niet echt bijgelezen.

Een tweeling lijkt mij wel leuk. ML niet echt haha

12. Jennifer1986

Jennifer1986 Actief lid

3 jun 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hebben jullie trouwens al namen? Voor jongen en/of meisje?
    Vind dat leuk om te weten hihi...
    Wij hebben voor een jongen, Dean
    En voor een meisje, Faya

13. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    WBlond, belt de vk jou? Gaat dat dan via de huisarts ofzo?

Bloempiej, welkom en gefeliciteerd! Spannend he, zo na een mk. Hier in dezelfde situatie. Blijft dan toch extra spannend.

Jennifer, wij hebben nog niet echt namen. Eerst even naar de echo toeleven en dan komt de rest :)

Een tweeling, tja.. liever niet eerlijk gezegd :) lijkt me erg druk. Hierna willen wij ook geen kinderen meer. Twee kinderen past voor ons in het plaatje. Maar als het een tweeling wordt, dan is dat natuurlijk helemaal welkom.

Voorkeur voor geslacht hebben we niet echt. Nog een meisje lijkt me leuk voor onze dochter, maar een jongetje is ook weer leuk. Dan heb je de ervaring van beide geslachten.

Ik kom trouwens uit Gelderland. Veel mensen uit het zuiden van het land hier!

14. WBlond

WBlond Lid

3 jun 2013
    87
    0
    0
    Koali: nee wij vullen een online aanmekdingsformulier in op de site van de vk en op de hand daarvan bellen ze 😄

15. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Dean vind ik leuk!!! Past helaas niet zo bij Joep:), maar heel leuk!!

Voor een meisje hebben wij de naam, maar een jongen vind ik lastig dit keer! Vorige keer was het andersom, Maybe its a sign😜

Ik houd de naam nog even geheim, ivm mogelijke meelezers😁

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Misschien moet ik ook eens meeschrijven nu ik spontaan zwanger ben geworden. Na een lange MM ben ik sinds 9,5 maand moeder van de allerliefste tweeling ( helemaal niet zo druk hoor) en vanwege de zeer geringe kans op zwangerschap geen ac meer gebruikt en nu spontaan zwanger! Prachtig om dit al mee te maken.

Op 9 mei 2016 verwachten wij, wanneer alles goed gaat, ons 3e kindje. Eerste echo is op 15 september.

17. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Oh wat leuk gefeliciteerd!

Namen: wij vinden een jongens naam lastiger als een meisjesnaam. we hebben voor een meisje : nyla/ mila, ilva/ ilvy, loiza/ Loïs
    Jongen: Milo .. Maar ben d'r helemaal nog niet heel enthousiast over..

18. Eline83

Eline83 Actief lid

14 feb 2014
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo weer even bijgelegen! Wat kletsen jullie veel!! Haha!
    Gister hadden we familiedag, dus geen tijd gehad voor hier. Vandaag gewerkt en boodschappen gedaan. Mijn oudste weer eerste dag school en hij komt smiddags voor de boterham naar huis. Dus weer druk, druk, druk.

Nieuwe zwangeren GEFELICITEERD !!
    Ik zag ook weer een paar heftige verhalen, sorry weet de namen even niet meer. Veel sterkte!

Mijn borsten zijn niet meer zo gevoelig. Af en toe wat steekjes in / bij de baarmoeder. Helaas wel lichtelijk diarree vandaag, zal wel een virusje zijn.
    Verder voel ik me prima, ook niet chagrijnig of kort lontje. Hoewel ik dat wel bij mij vorige zwangerschappen had, behalve bij de eerste.

Tweeling of geslacht?! Maakt allemaal niet uit, als ze maar gezond zijn!

Iemand vroeg ook over erfelijkheid en wat mozaiek is.
    Mozaiek betekent dat je de chromosoomafwijking niet in alle cellen hebt.
    Volgens het bloed heeft mijn jongste zoontje 75% downsyndroom.
    Na mijn 2 dochters hebben ze bij mij ook getest. In mijn wangslijmvlies had ik 8%, en bloed iets van 3%. Toch is het niet helemaal erfelijk, maar weet zelf ook niet meer hoe dat zat.:(

Wij wonen in Groesbeek, Gelderland. Onder Nijmegen. Tegen de grens van NoordLimburg. Heb 8 jaar in Overloon gewerkt, dus ken het daar.;)

19. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat je in Groesbeek woont Eline!
    Mijn man komt daar vandaan en voor wij dit huis kochten hebben wij daar 3 jaar particulier gewoond.
    We komen er nu nog regelmatig maar het is natuurlijk ook niet zo gek ver van Nieuw Bergen!

Namen: Voor meisjes vind ik het makkelijker, heb nu 2 namen hoog op het lijstje staan maar dat kan alsnog veranderen als ik iets anders tegen kom, houd het liever ook voor me je weet nooit wie er mee leest.

Ik begin trouwens wat last van verkoudheid/keelontsteking te krijgen iemand die weet hoe ik de keelpijn kan verzachten?

20. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Klaasje: gefeliciteerd!!! Wat ontzettend leuk en spannend dat je nu spontaan zwanger bent zeg.. Dubbel genieten.

Moeders van Tweelingen hoor ik wel vaker zeggen dat het niet zo druk is, zeker als het een eerste kindje(s) is. Denk dat je dan ook niet anders gewend bent..

Jennifer: hier ook nog geen namen hoor..
    Maar ik vind een naam kiezen voor een meisje altijd makkelijker dan voor een jongen, waarom weet ik ook niet..
    Mijn man heet Dings van zijn achternaam, dus het moet ook nog eens een naam zijn die er wel een "beetje" bij past.
    (Hoe is het mogelijk..?) :p

En ik wil graag dat de namen bij elkaar passen, we hebben nu demi en Noa dus de volgende naam zal sowieso kort zijn, jongen of meid.
    Dean vind ik ook een erg leuke jongens naam.

Deel Deze Pagina