Ja dat zijn mindere berichten.. Ik zit zelf ook zo in spanning, hoop zo dat alles goed mag blijven gaan. Kan iemand mij op de lijst zetten, weer nog niet hoe ik dit moet doen! Uitgerekend 9 mei 2016! Eerste echo 21 sept en intake vk 7 okt!
Zo, eindelijk in m'n bedje na een lange dag werken.. Ben kapot!! Vraag me af of het komt omdat ik zwanger ben of omdat het de eerste werkdag is na 2 maanden vakantie Werveltje.. Ook voor jou heel veel sterkte!! Ik heb verder eigenlijk even niets te melden, behalve moe en slecht slapen heb ik niet echt veel klachten. Ben benieuwd wanneer ik gebeld word voor de eerste afspraak!
Vannacht echt geslapen als een blok! Wel vroeg wakker, maar 6,5 uur geslapen en een uur voor de wekker wakker dat dan weel werl. Maar wat ik heb geslapen, heb ik heerlijk geslapen Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste 3 nachten echt heel slecht sliep, maar nu prima. Nu wel kort, dat wel... Verder heb ik ook niet echt heel veel symptomen. Vanmorgen nog maar eens getest, maar echt een knaller. Oja dan wel veel naar t toilet, en soms echt een kleur in mijn gezicht! Nog meer meiden met weinig symptomen?
Werveltje: Veel sterkte ! X DNM: Dat zijn geen statistieken die je wilt horen, schrik er ook best van. Hier ook geen symptomen, twijfel of ik nog een test zal doen maar ja wat zegt dat dan? Ik geniet maar van elke dag die ik niet misselijk ben het kan zomaar omslaan. Ik ga wel erg vroeg naar bed, heerlijk
Oh ja, gisteren bij de ha geweest voor de doorverwijzing. Ik word vandaag gebeld door het zh om een afspraak te maken! Heb ik eindelijk een datum om naar toe te leven 😃
Hier best reëel over de kansen Heb soms ook evht gevoel dat hier mis is, omdat symptomen steeds minder worden Testen doe ik bewust niet... Heeft ook geen zin in mijn ogen aangezien hcg nog weken na mk in je lichaam kan blijven... Dus even 3 weken afwachten... Maar tis gewoon bagger dat de kans groot is dat mis gaat. Weer dag werken hier, tot 16:00 gelukkig maar. Daarna racen naar huis omkleden en naar de verjaardag van schoonmoeder en tevens zoontje ophalen die daar 2 nachtjes geslapen heeft ivm werk
DNM, ik herken je gevoel heel goed. Ik probeer eraan vast te houden dat deze zwangerschap anders voelt dan toen ik de MK kreeg. De kans van 1 op 3 had ik nog nooit gehoord. Die van 1 op 10 wel. Nog twee weekjes wachten voor mij en dan duidelijkheid. Meris, hebben jullie het de vorige keer ook niemand verteld? Hier juist bewust om de reden dat we er dan over kunnen praten. Ook juist als het mis gaat. Vorige keer heb ik veel aan de steun van iedereen gehad. Suze, wat lekker dat je zo vast hebt geslapen. Hier ook eindelijk weer beter geslapen. Qua symptomen nog niet heel veel. Moe, pijn in de borsten/tepels, soms een vlaag van misselijkheid en sneller trek. Dan moet ik ook wat eten anders word ik niet lekker. Werk ze molensteen! Drukke dag nog wel. Veel plezier nog met de verjaardag. Hebben jullie ook al last van een opgezette buik?
Koali: Ja hier ook! Trok vanmorgen een shirtje aan en zag toen dat dat echt niet meer kon 😂 vooral 's avonds een flinke buik. Maar met wat losse kleding valt het niet op gelukkig.
Hier wachten we echt tot de 12weken om het te vertellen. Heb dan al 2 A3 echo's gehad. En is er wat meer duidelijkheid. Hoe werkt die banner eigenlijk?
Koali, heb precies de zelfde symptomen als jij.. Moe, pijnlijke borsten, vaker plassen, sneller trek, en als ik niet eet dan word ik lichtjes misselijk....
Yes! 22 sep echo. Ik zal dan 8wk zijn. In de week van 7 weken ben ik er zelf niet en 6 weken vond ik te vroeg. Zou dat een inwendige echo zijn? Of kan het met 8 weken al uitwendig?
Die onzekerheid is hier ook volop aanwezig hoor... Ik heb nog nooit een mk gehad, maar omdat het zo raar gegaan is dit keer, is er nog steeds dat stemmetje in mijn hoofd dat roept: 'het kan helemaal niet, het kan niet goed gaan'. En ik ben meer bang voor een bbz dan voor een mk (vraag me niet waarom want ook hier heb ik geen ervaring mee...) Ik ben zo bang dat ze maandag op de echo niks zien! pfff nog 5 dagen wachten, was de week maar vast voorbij... En dat terwijl de kwaaltjes volop aanwezig zijn: zere borsten, savonds een zeurbuik/bekken, pukkels, moemoemoemoe, vlagen van misselijkheid...
Oh, ik heb zojuist bij Limango wat mamalicious dingen besteld, ik kan namelijk echt mijn spijkerbroek niet meer aan... gisteren de hele dag met mijn knoop open gezeten... mijn buik is echt al bol, niet normaal, moet echt met een sjaal het bedekken, anders ziet op mijn werk iedereen het... vrijdag ga ik naar mijn moeder die ik 3 weken niet heb gezien, en ik kan het nog niet vertellen, ik weet zeker dat ze het ziet...
Ik heb precies hetzelfde. De symptomen worden juist minder. Ik ben al een paar dagen niet meer misselijk. De zeurende buikpijn en steekjes zijn ook zowat weg. Whaaaa.... Hellup. Gisteren nog maar een keer getest voor de zekerheid. Dikke vette streep dus niets aan de hand. Maar toch....
Koala: Wat jammer dat je bang bent om veroordeeld te gaan worden...! Laat het niet je gelukszalige gevoel beinvloeden hoor! Mensen zijn soms helaas niet zo heel tactisch en weten soms niet wat het inhoud als je noodgedwongen keuzes moet maken. Werveltje: Ahhhh, wat rot lieverd! Sterkte! Nonma: Nu al een bolle buik! Ben benieuwd als ik nu weer een weekje verder ben dan! Bij de eerste had ik al heel vroeg positiekleding aan.... dus vraag me af wanneer ik dat dan nu wil gaan dragen. Heb al wel gekeken naar winterjassen... Die zullen we wel nodig hebben denk ik. Of hoe doen jullie dat? Meris: Jij schrijft echt ontzettend leuk! Angsten: Godzijdank heb ik nog nooit een miskraam mee hoeven maken en wellicht zorgt dat ervoor dat ik een positief, maar realistisch gevoel heb. Maar dames.... Ik begrijp jullie angsten heel goed. Een prille zwangerschap is heel kwetsbaar en te waardevol om te verliezen. En misschien zeg ik nu iets heel doms, maar probeer ook van dit stadium van de zwangerschap te genieten! Die angst even "parkeren" en je concentreren op dat mysterie wat zich in je buik afspeelt! Stuur alle energie die je hebt naar het prille leven in wording en GENIET! Misschien lukt het om de angst niet te laten overheersen. ( het is niet mijn bedoeling om te kwetsen he.... dus schiet me aub niet af, want ik bedoel het goed ) Kwaaltjes: Gisteren heb ik een waardeloze dag gehad. ontzettend moe en veel vlagen van misselijkheid. Gelukkig heb ik geslapen als een roosje en dat was al lang geleden! Dus vandaag kan ik er weer tegenaan! Ben trouwens erg benieuwd naar de eerste echo's van iedereen! Heerlijk om naar die nieuwe mensjes te kijken! Fijne dag allemaal! x
Taart, ik begrijp wel wat je zegt hoor.. Ik geniet er ook echt wel van, ja het kan een miskraam worden, maar daar moet je niet bij voorbaat vanuit gaan. Snap dat dat voor sommige net iets gevoeliger ligt, maar de kans dat het gewoon goed gaat is natuurlijk net zo groot. (Uitzonderingen daar gelaten) Probeer te genieten van het moment! Je druk maken kan altijd nog op het moment dat het ook daadwerkelijk nodig is.... Ik geniet er maar van dat ik weinig kwaaltjes heb. Moe, zere borsten en soms kramp. Thats it. Mijn zusje moest medicijnen slikken omdat ze 20 tot 30x per dag moest overgeven. Was echt zielig.. Snap de onzekerheid van sommige wel hoor.. Het blijft toch iets wat je heel graag bij je wil houden, of ze nu in je buik zitten of geboren zijn, dat blijft altijd.
Mamavanmenno & Werveltje: heel veel sterkte.. Hopelijk krijgen jullie snel een nieuwe kans Eline83: Wat vervelend dat je bang bent voor de reacties. Je hebt twee keer een hele moeilijke keuze moeten maken en kan bijna niet geloven dat mensen echt denken van daar heb je haar weer. Ik vind het eigenlijk alleen maar dapper dat je het weer durft te proberen na het twee keer afbreken van je zwangerschap. Ik hoop dat deze gezond is! DNM: 1 op de 3 gaat goed zeggen zij? Daar geloof ik eerlijk gezegd niks van. 10% gaat mis is wat je overal leest, maar dit zou betekenen dat 66% van de zwangerschappen in de eerste 5 weken misgaat? Misschien worden hier 'onopgemerkte' zwangerschappen bij gerekend, zwangerschappen die al mis gaan bij de innesteling of voor NOD, waarna je dus gewoon ongesteld wordt en er eigenlijk misschien niks van merkt (niet dat dit niet erg is, maar anders is 66% wel heel veel)? Ik test ook nog hoor, maar mag van mezelf maar 1 keer per week testen. Morgen komt Moeders voor Moeders, dus dat is dan een bonustest Heb alleen nog steeds geen echte knaller gehad.. Kippetje88: Zijn je darmen aan het staken? Of is dat niet wat je bedoelde? Ik had dit met mijn vorige zwangerschap ook, zelfs laxeermiddel van de dokter werkte niet.. Uiteindelijk een stuk beter geworden door 2x 3 eetlepels (minder werkte niet) gebroken lijnzaad per dag (niet zo lekker, maar werkte wel) Iedereen heel veel succes met wachten!
Ohhhh ik ben dankbaar vandaag! Na 7 dagen niet naar het toilet te kunnen eindelijk af kunnen gaan! Het was dan wel een flinke dosis dun maar ach...ik kom weer in beweging! Niet veel later lig ik op de bank en krijg het warm en voel me niet lekker...Ik omarm de toiletpot met liefde mijn eerste ochtendmisselijkheid braak! Sommige zullen me misschien voor gek verklaren maar ik ben dankbaar, super dankbaar! Met zulke symptomen kan ik er toch niet omheen?? Hihi Liefs Kippetje
Natuurlijk moet je proberen om te genieten. Echter draag je natuurlijk wel altijd die ervaring met je mee. Dat is anders dan wanneer je er nog blanco in staat. Dan is die 1 op 10 een statistiek waar je rekening mee houdt. Voor mij is die 1 op 10 een ervaring, gevoel, verdriet en wanhoop wat me terugbrengt naar toen. Het is moeilijk te omschrijven. Natuurlijk ga ik uit van die 90% kans dat het goed is, maar die 10% zit wel ergens opgeslagen en komt soms weer even naar boven. Dit maakt me meer onzeker dan ik met mijn vorige twee zwangerschappen heb gehad.