♥ 1 t/m 15 mei 2016 ♥ 22. April nonma, 32 jaar, 2e kindje 30. April molensteen, 31 jaar, 2e kindje taartje1611, 32 jaar, 2e kindje elisah83, 31 jaar, 2e kindje 1. Mei dnm, 26 jaar, 1e kindje roosje35, 24 jaar, 1e kindje wblond, 25 jaar, 2e kindje Eline83, 32 jaar, 3e kindje 2. Mei meris, 35 jaar, 3e kindje alva, 30 jaar, 4e kindje 101984, 30 jaar, 2e kindje amy1987, 28 jaar, 1e kindje Smurfin90, 24 jaar, 1e kindje Zoef, 30 jaar, 3e kindje 3. Mei thea, 30 jaar , 4e kindje 4. Mei Missm85, 32 jaar, 1e kindje 5. Mei jennifer1986, 29 jaar, 1e kindje 6. Mei mappie, 36 jaar, 4e kindje Koali, 27 jaar, 2e kindje Saffira29, 31 jaar, 3e kindje Weer, 31 jaar, 2e kindje 7. Mei Korenbloem86, 29 jaar, 2e kindje Kippetje88 8. Mei mariahh, 24 jaar, 2e kindje Kolibri, 3e kindje Gypsea, 2e kindje 9. Mei Suze29, 30 jaar, eerste kindje Klaasje82, 32 jaar, derde kindje 10. Mei Wondertjem, 26 jaar, 1e kindje 11. Mei Lallie4, 3e kindje 12. Mei 13. Mei 14. Mei 15. Mei Afspraken: 5 september dnm, intake vk 7 september nonma, echo vk 8 september Elisah83, echo gyn 15 september Klaasje82 6wkn echo + intake vk 16 september dnm, eerste echo! 17 september Meris, eerste echo + gyn 17 september 101984, intake en eerste echo vk 17 september koali, eerste echo vk 18 september Suze29, eerste echo gyn 18 september Amy1987, echo in het AMC 21 september molensteen, intake vk en eerste echo 21 september taartje1611, intake vk en eerste echo 21 september Korenbloem86, intake vk 22 september zoef, intake vk en eerste echo 22 september mariahh, intake vk + eerste echo 22 september missm85, intake vk + eerste echo 22 september Wblond, intake vk + eerste echo 23 september Eline83, intake vk + eerste echo 28 september Jennifer1986, echo en intak vk 28 september Weer, echo in zkh 29 september koali, intake vk 30 september saffira29, intake + echo Vk ★sterretjes ★ Mamavanmenno ★ werveltje ★ De lijst niet kopiëren maar gebruik quote Haal het eerste stukje tekst tussen [...] weg en de laatste quote.
Onze kraamtijd was goed. De kraamhulp heeft mijn partner veel geleerd aangezien hij echt een leek was op baby en kind gebied... Ook heeft ze mij kunnen helpen. Ik kon vanaf dag 2 niet meer goed lopen. Had allemaal bobbels op de binnenbeenspier. Zij kon deze best goed weg masseren, maar kon pas echt lopen toen de hechtingen werden los geknipt. Maar nog heeft het 2 weken al met al geduurd voordat ik op de been was... Verder geen echte klik gehad... Ze was ook wat stilletjes en eerlijk wist haar naam pas op dag 4 oeps... Dus heb wel goede ervaring met meerdere uren maar de klik was er gewoonweg niet, dus zou deze keer een ander willen. Maar mss ook wel ander kraamzorg bureau Even onderzoeken...
Ik ben ook aan het twijfelen of ik nog een keer dezelfde kraamzorg wil of een ander bureau. Ik had een hele lieve kraamverzorgster alleen ze moest erg wennen aan onze levensstijl / geloof dat was aan het begin best even wennen voor beiden. Aan de andere kant apte ze me s avonds nog regelmatig in de kraan week hoe het ging met de bv dat vond ik echt super lief! Gezien dit moeizaam ging. Ook twijfel ik aan de uren.. aan de ene kant heerlijk om je te laten verzorgen de hele week.. aan de andere kant vind ik het ook fijn om als gezin gewoon samen te zijn.. Kort om nog genoeg om over na te denken dus..
Thanks 101984, dan ben ik alvast een beetje op de hoogte Dat is dan wel extra moeilijk inderdaad Meris! Die kraamzorg is dan wel iets om over na te denken, ik ga mij eens goed inlezen is voor mij ook voor t eerst. ML zei gister dat ik het even wat rustiger aan moest doen, omdat ik nu al meteen iedere avond alles aan het uitzoeken ben qua verzekering, kraamzorg, verloskundige, voeding etc. Zijn er meiden die hun eetpatroon ook hebben veranderd nu ze zwnager zijn? Ik wel, drink nog maar 2 koffie, geen alcohol meer (voorheen toch wel iedere dag 2 glazen wijn en t weekend wat meer), meer groente, meer kwark en zo nog wel wat dingen. Ik eet zelf geen vlees, wel vis. Iemand nog tips om je voeding dan extra aan te vullen? Mijn boek voelt ook echt opgezwollen... Heb steeds het gevoel dat mensen ernaar kijken haha! Ik ben ook echt bekaf, maar vind het totaal niet erg. Ben zo happy met mijn zwanger zijn
Ik dronk niet, maar wel veel cola. Dat al geminderd om af te vallen. Ik ben wat kleine dingetjes aan het uitzoeken maar de aandacht gaat nu uit de nieuwe kamer van zoonlief
Suze vlees is ook belangrijk. Je heb b12 vit nodig voor de groei vd baby. Ik heb zelf een app van t Erasmus gedownload voor me voeding. Snoep totaal niet. Wordt op alle groente, fruit en variatie gelet. 2x per week vis. APP heet slimmer zwanger
Over m'n kraamzorg was ik best tevreden, maar aangezien zoonlief de eerste week in t Z-H verbleef heb ik haar maar 3u per dag over de vloer gehad. Dat was precies goed
Kraamzorg: ik ga zeker bij een ander! Heb echt een vreselijke week gehad vorige keer, ik word er nog verdrietig van als ik er aan denk! Ik ga me na de echo hier eens in verdiepen... Ego: in mijn zenuwen voor de echo van maandag toch maar weer een testje gedaan, net met vrij lichte middagurine... Nou hij knalt eraf 😁 ik ben dus weer even gerustgesteld!
Wauw wat een knaller!! Wij hebben een super kraamhulp gehad. Ik had der nog wel een maand willen houden! Echt leuke meid van mijn leeftijd. Leuke klik en ze werkte echt heel prettig. Ga kijken of we haar straks weer kunnen krijgen. Lijkt me erg leuk.
Ik eet absoluut geen vlees Lallie, als ik er alleen al aan denk dan begin ik al bijna te kokhalzen...
@ eten. Buiten de dingen die echt niet mogen, eet ik gewoon zoals altijd eigenlijk. Drink toch al geen koffie. Wel water. Vis, groente, alleen fruit lukt niet altijd even goed, dus slik ik vitamine C. Ook vitamine D extra, dat heb ik nog vanuit Dusseldorf. Verder zoveel mogelijk variëren. @ kraamzorg. Heb 2x van ZZG Zuid Gelderland gehad en dat is prima bevallen. Hoewel ik ook wel nieuwsgierig ben naar Kraamzus!
Nee ik eet nooit vlees, ik hou teveel van dieren om ze op te moeten eten Ik kan niet alles laten, eet wel gewoon eieren, vis, yoghurt etc.
Meiden, even een vraagje.. Ik word wakker met aanhoudende kramp in m'n baarmoeder, dus niet in golven maar gewoon de hele tijd kramp die uitstraalt naar mijn rug. Word er gewoon een beetje misselijk van.. Vraag me af of ik de laatste 3 dagen werken toch tegek heb gedaan. Druk, zwaar tillen, etc. Kan dat zo vroeg al effect hebben? Ene kant denk ik, ik zie wel wat er is.. Andere kant maakt het me toch een beetje onzeker. @eten/drinken: drink nooit cola en koffie en alcohol al (bijna) nooit dus nu helemaal niet. Eet zo gezond mogelijk.. Geen Mac of andere vettigheid. Wil dit keer geen 25 kilo aankomen aub! @kraamzorg: ik zat altijd bij de waarde dus denk dat ik dat nu ook maar weer gewoon doe, beide keren andere hulp (niet gek ook met 10 jaar ertussen) Goed bevallen, ze luisteren naar wat je voor iemand in je kraamtijd wilt hebben.
@safiraik heb t ook, terwijl ik lekker vakantie heb. Komt gewoon door t groeien. Bij me vorige zwangerschap (5m gelede) dacht k echt dat kan niet goed zijn. Maar de gyn zei dat dat normaal is. M'n eerste zwangerschap is ook alweer zo lang geleden. @suzeeieren zijn ook prima zit t idd ook in. .
Oke thnx voor je snelle reactie! Heb dit nog nooit eerder zo vroeg gehad. Heb wel bij de laatste zwangerschap een snel geïrriteerde baarmoeder gehad, 50 harde buiken op een dag, maar hoop niet dat dat nu al gaat opspelen. Ik zie trouwens dat jullie een dochter verloren hebben. Sterkte! Hopelijk heb je een fijne zwangerschap.
Volgens mij maakt tilletn etc. niets uit hoor Saffira, las ik zoiets op internet laatst. Maar als je het niet vertrouwd dan bel je de vk even? Net nog evn een test gedaan. En jahoor, en knaller Nog 2 weken wachten op een echo pfffff.....
Ik moet wel flink zwaar tillen hoor.. Dacht juist dat je je gehele zwangerschap, tillen, hurken, bukken etc uit de weg moest gaan of minimaliseren.. Maar ik kan er ook naast zitten hoor! Zolang ik geen bloed verlies heb bel ik niet. Als het mis zou gaan kan ik er toch niets aan doen. Maar ga er voor nu maar gewoon vanuit dat het m'n baarmoeder is die groeit. En die testen van jullie, als je een miskraam hebt/krijgt is het hcg toch niet gelijk weg uit je lichaam? Ik ben soms ook geneigd om te testen hoor, maar dan denk ik weer: wat heeft het voor zin.? Niet lullig bedoeld he,.! Zie mooie knal testen namelijk
Goedemorgen meiden, Ik wil me graag bij jullie aanmelden. Had vanmorgen een positieve test. Vind het nog steeds een beetje onwerkelijk en dringt nog niet echt tot me Door! Wil jullie ook allemaal feliciteren met jullie zwangerschap! Groetjes joyce