Ik blijf voor je duimen Eline wat een onzekerheid zeg! Hoop echt dat het goed uitpakt. Bijzondere situatie ook, steeds die verschillende verhalen/beelden.
Oh Eline, ik duim ook voor je! Ik mag zaterdag naar de verloskundige voor een echo, ik ben dan waarschijnlijk 6w6d Ik vind het zo spannend! Ik had ergens gelezen dat als je een kloppend hartje op de echo zag, dat de kans dat het fout zou gaan nog maar rond de 3-5% zou zitten.. klopt dit?
Ik mag om 17.40 voor de echo, dus hopelijk kom ik vanavond deze druilerige dag nog opvrolijken met een goede echo!
Ik denk dat ik de laatste ben, heb 20 oktober mijn eerste echo. @ Mappie, hopelijk een mooie echo zometeen. Verder vandaag een redelijk goede dag, niet zo moe, niet misselijk. Even bijkomen. Morgen even bloed prikken, is dat alvast maar gebeurd.
Onze kinderen hebben het nieuws als een lopend vuurtje door de school verspreid 😂 mensen komen steeds vragen of het waar is haha Maandag dan ook maar op het werk aan iedereen vertellen. Alleen mijn eigen team weet het nu. En verder... kots en kots misselijk... zelfs met emesafene
Daar ben ik weer... Echo gehad en het ziet er prima uit! Maar liefst 5 dagen vooruit gezet en kom nu uit op 1 mei als uitgerekende datum, maar dat veranderd misschien nog wel bij de volgende echo. Ze keek eerst uitwendig en vroeg toen of ik bloedverlies gehad had, ik vreesde al dat ze iets zag wat niet goed was. Er blijken 2 vruchtzakken te zitten, waarbij ze in 1 een kindje met kloppend hartje zag en de ander leek leeg. Ze wilde daarom toch ook even inwendig kijken om te bevestigen dat het andere vruchtzakje echt leeg was, dit bleek zo te zijn... Mijn man was in gedachten het huis al aan verbouwen voor een extra kamer Man, wat was ik zenuwachtig, lag helemaal te shaken daar. Was dezelfde echoscopiste die vorige zwangerschap de nekplooi deed die toen niet goed was. Ze was wel heel aardig en heeft uitgebreid de tijd voor ons genomen, ze wist het zelf ook nog heel goed van de vorige keer. Nu op naar de Nipt 8 oktober. Eline, hoop zo dat de echo bij jou volgende keer ook goed nieuws brengt! Emesafene hielp bij mij trouwens ook niet, heb nu primperan, dit werkt bij mij een stuk beter.
Veel vrouwen zijn misselijk in dit groepje valt me op.. Waaronder ik zelf ook hoor. Algeheel lamlendig depri gevoel. Ik lees dan ook wel mee met jullie maar heb vaak de puf niet iets neer te zetten... Bij mijn echo zei ze ook dat er vocht zat wat waarschijnlijk nog bloed verlies zou geven.. Maar niets hoor! Zou het ook geen cyste kunnen zijn..? Eline. Hopelijk krijg je de volgende keer meer duidelijkheid.. Niet leuk dit.. Voor alle meiden met mooie echos: top! Hoe dubbel is het leven soms..
Hier ook kots misselijk... Pfff. Vanmiddag gaan lunchen met een vriendin, voordat het eten kwam moest ik naar de wc rennen om over te geven... Daarna voelde ik me een stuk beter en heb ik rustig kunnen eten. Hihi. Maar eenmaal thuis was ik weer misselijk pfff. Het overgeven was de eerste keer in de zwangerschap, maar wel al een dikke week misselijk... Pfff. Ben benieuwd hoe vaak ik nog ga overgeven... Maar idd hier zijn er veel die misselijk zijn he?
Hallo meiden! Met behoorlijke opluchting mag ik mij ook in deze topic melden. Vandaag een mooie echo gehad op 8+2 weken. Was best spannend, want de laatste 2 zwangerschappen waren op deze termijn ma. Uit zelfbescherming mezelf daarom nog niet eerder gemeld. Nu durf ik het aan. Ik heb een zoontje van 2 (juli 2013) en ben nu zwanger van hopelijk de 2e. Kwaaltjes heb ik niet heel erg. Gevoelige tepels en merk tijdens mijn werk (zorg) dat mijn onderlijf al wat begint te verweken. Moet echt beter opletten met tillen, draaien en dat soort. Ik ga nu proberen op een wolkje te klimmen, een beetje met een domper op de zwangerschap.... Heb 7 weken terug voor het eerst galkoliek aanvallen gehad. Afgelopen week nog eens. Iets wat tijdens een zwangerschap bij voorkeur niet te opereren is en geschikte pijnstilling is niet goed voor de kleine frummel in me. Goed op mijn voeding letten dus en maar eens over praten met de huisarts hoe hier mee om te gaan. Heb het topic aldoor al wel meegelezen. Veel verdriet zien langskomen. Gelukkig ook veel mooie dingen. Knuffel voor iedereen hier die deze, op wat voor manier ook, nodig heeft. Jullie hebben me, zonder het te weten, goed door die ontzettend onzekere eerste 8 weken heen geholpen. Thanks!
Gefeliciteerd mappie! Wat een leuk bericht baboes... Hartstikke welkom hier en ik wens je een hele fijne onbezorgde zwangerschap toe.. Gefeliciteerd! Jennifer, niet fijn! Bleh.. Hopelijk voel jij je ook snel beter. Ja veel zieke.... Zou het aan de maand liggen?
Welkom baboes! Hopelijk krijg je niet teveel last van die galkolieken en kun je lekker gaan genieten nu! Idd veel misselijke dames hier.. Ze zeggen allemaal oh dan is het vast een meisje. . Geloof daar niks van want bij mijn dochter noooooit misselijk geweest
Ik durf het haast niet hardop te zeggen. Maar ben niet misselijk. Heb eigenlijk vrij weinig symptomen... :S D at vind ik zelf ook wel beetje gek. Niet dat ik zou willen ruilen, maar soort van bevestiging qua symptoom zou ook wel fijn zijn.
Ik heb dus precies hetzelfde, weinig symptomen dus ik begrijp wat je bedoelt. Dan heb je op de een of andere manier iets meer zekerheid ofzo? Ik ben niet misselijk geweest tot nu toe en als ik jullie verhalen allemaal lees mag ik in mijn handjes klappen.. wat lijkt me dat naar als je elke dag zo ziek bent. Sterke dames! Maar aan de andere kant maakt het me wel een beetje onzeker. Sinds een paar dagen ben ik wel ontzettend moe, dus ik ga er vanuit dat het door de zwangerschap komt en niet door het vele werken
Hoi Baboes, leuk dat je mee komt kletsen! Ik was bij de zwangerschappen van mijn twee dochters helemaal niet misselijk, nu wel. Dus als dat een teken is dan zou ik nu juist een jongen krijgen