Dat is ook helemaal niet erg Lallie. Die tijd komt vanzelf wel weer. Ik moet zeggen dat ik danwel geen vervelende ervaringen heb met vorige zwangerschappen maar ook niet echt in de wolken ben ofzo. Zit meer in een soort van neutraal-modus en zie deze fase van de zwangerschap vooral als noodzakelijk en onzeker en kijk er een beetje tegenaan als een technisch proces. Alsof ik een puzzel aan het maken ben die waarschijnlijk een heel fantastisch resultaat oplevert maar nog niet weet of ik wel alle puzzelstukjes heb...ofzo? ik weet niet zo goed hoe ik t moet omschrijven...en dan zie je op FB berichten voorbij komen van zwangerscchapsaankondigingen met 'we zijn zoooo gelukkig!!' en dan denk ik...zou ik me ook zo moeten voelen?? Ik leg het naast me neer, mijn tijd om te genieten komt vast nog wel. Tot die tijd niet stressen en groeit de kleine lekker door.
Aah Lallie dat is heel begrijpelijk !! Hopelijk kan je wat meer genieten als je wat verder bent in de zwangerschap. Er zijn zat mensen die zwanger zijn niks aan vinden. Een collega van mij vond zwanger zijn verschrikkelijk en de eerste 1.5 jaar ook.. toch 3 kinderen. En op FB is iedereen altijd dolgelukkig, heeft niemand ruzie met elkaar en is het leven één groot feest 😃 Een van de redenen voor mij om van FB af te gaan... poppenkast 😉
Ik heb vanmorgen een goede echo voor de combinatietest gehad. Moet nog een weekje wachten op de uitslag, want vandaag ook pas bloed geprikt hiervoor. Op basis van nekplooi is er niets aan de hand. Ik ben weer even gerust gesteld. Spannend toch elke keer. Termijn blijft exact gelijk. 12+3, 3 mei.
Fijn die goeie echo's!! 👍👍 Enne... Ik vind er geen ene reet aan! Dat zwanger zijn. En toch de 3e.. Dus soms komt het wel, soms niet.. Soms na een tijdje. Vanaf de geboorte vind ik het aller leukst! En Facebook is idd 1 grote schijn vertoning, hoe gelukkiger mensen overkomen op Facebook des te ongelukkiger zijn ze vaak. 😉
Bedankt voor jullie berichtjes. En lelietje85 jij beschrijft precies hoe ik t ervaar. Ik ben natuurlijk wel blij met me zwangerschap. Maar wil niet enthousiast zijn tot ze echt zeggen dat t kindje wel gezond is. En ben dus echt neutraal d'r in. Vrienden en familie weten t ook nog niet. Al heeft m'n moeder wel t vermoeden want die vroeg t vd week .
Baboes: Gefeliciteerd met de mooi echo!! Ik ben vorige week gestopt met Emesafene omdat ik niet echt verschil merkte.. ik blijf net zo misselijk met als zonder meds.. alleen wordt het nu weer erger. Ik kan nu weer overgeven ipv er steeds tegenaan zitten. Wat op zich wel op lucht. Maandag moet ik naar de gyn en dan ga ik toch maar vragen om iets anders. Of gewoon een paar weken uit zitten... ik weet het nog niet. Maar ben er even klaar mee 😢 De techneuten zijn hier bezig geweest met de bouwplannen voor de babykamer. Daar word ik weer blij van, de babykamer krijgt toch een eigen deur ipv via ons. Dat is op lange termijn toch wel prettig. December gaan ze beginnen 😍
Ik ben met vlagen misselijk. Vorige week ging het erg goed, ook savonds energie om nog wat in huis te doen, maar wel telkens gezorgd voor 9 uur slaap. Deze week gaat het op en af. Gisterenmiddag vrij genomen omdat ik me moe voelde. Maar merk wel dat wanneer ik dagen heb wanneer ik maar wat aanrommel en wat op de bank hang, mijn misselijkheid om de hoek komt kijken. En wanneer ik honger heb, en dat heb ik al snel na de maaltijd helaas
Zo stom, dacht dat ik wel kon stoppen met de Emesafene omdat het redelijk goed ging. Heb nu eindelijk een beschuitje binnen, de rest is er weer uitgekomen. Niet zo'n slim idee dus.
27.April Elisah83, 31 jaar, 2e kindje 28. April Alva, 30 jaar, 4e kindje 30. April taartje1611, 32 jaar, 2e kindje Meris, 35 jaar, 3e kindje 1. Mei dnm, 26 jaar, 1e kindje roosje35, 24 jaar, 1e kindje wblond, 25 jaar, 2e kindje Ukkie89, 3e kindje Mappie, 36 jaar, 4e kindje 2. Mei 101984, 30 jaar, 2e kindje amy1987, 28 jaar, 1e kindje Smurfin90, 24 jaar, 1e kindje Zoef, 30 jaar, 3e kindje Ikbien, 2e kindje 3. Mei Baboes, 38 jaar, 2e kindje 4. Mei Missm85, 32 jaar, 1e kindje Saffira29, 31 jaar, 3e kindje 5. Mei 6. Mei Weer, 31 jaar, 2e kindje Klaasje, 32, 3e kindje Kolibri, 3e kindje 7. Mei Korenbloem86, 29 jaar, 2e kindje Kippetje88 8. Mei mariahh, 24 jaar, 2e kindje Gypsea, 2e kindje Koali, 27 jaar, tweede kindje 9. Mei jennifer1986, 29 jaar, 1e kindje 10. Mei Wondertjem, 26 jaar, 1e kindje Anja1986, 29 jaar, 1e kindje Lallie4, 3e kindje, 26jaar Lelietje85, 1e kindje, 30 jaar 13. Mei J010, 1e kindje, 30 jaar 1992M, 1e kindje, 23 jaar 14. Mei Simone1992, 23 jaar, 1e kindje. 15. Mei Poppemieke_91, 2e kindje. Afspraken: 23 oktober Baboes, combinatietest 26 oktober Alva, controle gyn Jennifer1986, Combinatietest 28 oktober j010, termijn echo Lelietje85, controle (echo?) 29 oktober Simone1992, termijnecho 30 oktober Lallie4, combinatietest Meris, geslachtsbepaling 2 november 1992M, intake vk, controle 3 november ukkie89, controle vk Baboes, controle vk 4 november Alva, 2e nekplooi meting 10 november DNM, geslachtsbepaling 16 november Jennifer1986, 16 weken echo Elisah83, controle vk 17 november Mariahh geslachtsbepaling! 24 november Koali, controle vk 1 december Lelietje85, 20 weken echo, geslachtsbepaling! 14 december ukkie89, 20 weken echo 16 december Klaasje82, 20 weken echo Elisah83, 20 weken echo 18 december Lallie4, 20 weken echo 22 december Koali, 20 weken echo ★☆ sterretjes ☆★ Mamavanmenno ☆ Werveltje ☆ Nonma ☆ Molensteen ☆ Suze ☆ Emc ☆ Marlo ☆ Eline83 ☆ Ditbenik ☆
Ik zag in een ander topic dat Thea 5wk zwanger is nu.. dus dan zou de vorige zwangerschap mis zijn gegaan.. Heb haar van de lijst gehaald, ze wilde niet bij de sterretjes..
Hier vandaag mijn 12 weken dansje.. Voelt toch een beetje speciaal.. 1e mijlpaal bereikt.. Nu op naar de goede 20 weken echo's !
Ik ben vrijdag 12 weken, zie het echt als een mijlpaal inderdaad. De maandag erop luisteren naar het hartje, en als dat goed is, durf ik eindelijk voorzichtig wat dingetjes te maken voor de kleine. Heb al kleurencombi's bedacht die ik leuk vind, maar heb zoveel ideeen, dat ik echt een keuze moet gaan maken, haha.
Grappig, ik heb dat meer bij de 13 weken, voor mijn gevoel zijn de eerste 3 maanden dan 'pas' echt voorbij. Ik had gisteren mijn 12-weken dansje. Al heb ik niet erg hard gedanst. Wat was dat stom zeg om te denken dat ik de Emesafene niet meer nodig had. Echt alles kwam er weer uit, zelfs dat beschuitje wat ik helemaal blij nog op het forum had gezet gisteren. 's Avonds eindelijk een klein bakje vla binnengehouden. Gelukkig voel ik me nu (met pilletje) weer een stuk beter. Van de week maar bellen voor nieuwe, heb het in ieder geval geprobeerd, maar voorlopig toch nog wel even nodig. Ben nu bezig met de laatste dingetjes om het aan de familie te gaan vertellen. T-shirt 'Grote zus' ligt schoon in de kast, broekje erbij zodat ik dat niet per ongeluk aantrek. Lap stof met schapen (echt zo lief; https://www.kwantum.nl/product/0439124?channel_code=110&s2m_product_id=0439124&gclid=CPHX4pfG3cgCFdQaGwodX_MPxA) ingepakt voor mijn moeder met een roze/blauw kaartje met babyvoetjes: 'Lieve oma, wil je voor mij ook een mooi hemeltje maken?' Heb er wel zin in. Ben ook wel benieuwd of ze het door hebben gehad. Vriendin kwam gisteren een grote bak erwtensoep brengen, die weet het al wel en weet ook dat ik me heel beroerd voel. Dus vorige week zei ze, ik ga lekker erwtensoep voor je maken, samen krijgen we dat kind wel groot. Voor ons dochtertje had ze er poffertjes bij gedaan. Erg lief. Vanavond dus lekker aan de erwtensoep.
Wij hebben alleen stof voor het hemeltje van de wieg en lakentjes uitgezocht. Bij onze dochter wel een kamertje klaargemaakt, maar ze is pas met ruim een jaar daar gaan slapen, tot die tijd sliep ze bij ons. Dus de 'nieuwe' baby zal waarschijnlijk ook wel een tijd bij ons slapen. Onze dochter blijft voorlopig op haar eigen kamertje slapen, de oppaskindjes kunnen dan op de grotere kamer 'blijven'. Tegen de tijd dat de baby naar een andere kamer 'mag', kijken we wel weer verder. Bij onze dochter had ik met 36+ nog bedacht om een Nijntje om de muur te verven en ook de box te verven. De dag voor ik ben bevallen (37+4) was het klaar. Hoop dat ik nu niet van die last-minute-ideeën heb.
Wat een lieve vriendin Korenbloem ! Ik ga morgen bij de gyn om iets sterkers vragen dan Emesafene. Het werkt niet voldoende. En zonder emesafene komt alles er weer uit.. met emesafene blijft het net binnen maar dusdanig dat ik het er liever uit gooi.. klinkt misschien raar haha Bij nr 2 en 3 was ik niet zo erg en zo lang misselijk.. Wij hebben in de babykamer hele dure verduisterende gordijnen. Zijn nog uit het vorige huis en ze passen perfect. Ze zijn echt 100% verduisterend dus daarom waren ze zo duur vrees ik... maar goed, nu wil manlief natuurlijk niet dat ik nieuwe gordijnen ga kopen dus zit ik (bij een meisje) vast aan de kleur, donker paars.. Bij een jongen ga ik mij toch hard maken voor iets anders 😂
Oh Alva, heb echt medelijden met je. Mijn misselijkheid is op 1 dag na zonder overgeven gebleven, en daar zit ook al wel echt verbetering in, alleen die vermoeidheid! Ook zo vreselijk! Ik moet er niet aan denken dat ik me nog zo misselijk voel als jij, ik zou een mental breakdown krijgen denk ik. Maar volgens mij ben je nog zeer optimistisch, hou vol!! Heel knap!
Aww lief.. maar gisteren heb ik de hele middag van ellende op bed gelegen 😊 kon er even niet meer tegen en ging mij van alles in mijn hoofd halen, misselijkheid gaat nooit meer weg, er is iets mis met de baby waardoor ik me zo raar voel enz enz.. gelukkig vandaag weer een positieve dag, en ga ik er vanuit dat het met 3 weken wel afgelopen is 😊 Morgen naar de gyn en hopelijk nog even naar de smurf spieken 😍 al denk ik van niet gezien de echo vorige week..
Vandaag combinatietest.... Spannend 😁 Hopelijk is alles goed met de kleine frummel! En vandaag ook een 12 weken dansje hihi.....