1 t/m 15 mei 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Justme1985, 24 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Lieve meiden ik wens jullie heel veel sterkte en wat fijn dat jullie een eigen sterretjes forum hebben aangemaakt. Ik zal zeker ook af en toe buurten om te kijken hoe het met jullie gaat...

Het voelt nu een beetje raar om weer over iets anders te beginnen, maar ben vanmorgen weer zo ziek geweest! Ik heb al jaren angst om te spugen, denk echt dat ik dan doodga ofzo, dus altijd hele drama's thuis als het zover is.
    maar denk dat ik nu aardig over de angst aan het heengaan ben. Dit keer mocht mijn man blijven zitten, ik kon het alleen aan :') (het is toch wat)
    Ik knap er nu wel sneller van op ,alleen geen stem meer over op dit moment grrrr....

2. Luuna

Luuna Bekend lid

23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Knap dat je over je angst heen bent, al is de reden waarom natuurlijk minder..
    En hier horen we toch je stem niet, dus kun je lekker verder kletsen :p

Vanmiddag komt een van mijn beste vriendinnen langs. Ze weet nog niet dat ik zwanger ben. Voelt eigenlijk een beetje raar dat ze het nu pas te weten komt.
    Maar ze is op vakantie geweest, en wilde het niet appen. Benieuwd hoe ze reageert :D

Cindy83 en Justme1985 vinden dit leuk.
  3. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Wat leuk dat je het kan gaan vertellen! Zo leuk die reacties! Ik ga het volgende week vertellen aan mijn vriendinnen. Als dinsdag de echo goed is gaan we familie inlichten (die het nog niet weten) en daarna onze vrienden inlichten. Nu al zin in!

Luuna, Cindy83 en Justme1985 vinden dit leuk.
  4. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Oooh als ik dat lees @Druffia ben ik zo blij dat ik alleen maar misselijk ben. Als ik dan wat eet gaat het al snel weer goed.

@Luuna wat leuk dat je het gaat vertellen! Ik heb het vorige week vrijdag tegen een goede vriendin verteld, die vond het zoooo leuk! Verder probeer ik die enorme buik nog te verbergen, maar het is zooo moeilijk! De 17e is nog zo ver weg, hoop dat de combitest of nipt uitslag dan ook snel duidelijk is (weet nog steeds niet wat ik ga doen)... manlief zegt: het is jouw lijf, kies jij maar.

Cindy83 en Justme1985 vinden dit leuk.
  5. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Oohhhh bah @Druffia ik heb die angst ook!! Ben ook zó blij dat het me deze keer weer bespaard is! Ik raak ook helemaal verstijfd als mn zoon ziek is :( begin helemaal te trillen en wankel op mn benen... zo niet leuk! Hij is ook nog eens wagenziek dus we gaan ook nooit ergens heen omdat ik zo angstig ben daarvoor :(

Veel plezier met vertellen @Luuna :D:D het is zooooooo leuk om te doen en ook wel spannend. Heb je al bedacht hoe je het gaat vertellen?

@Hartlief wij wachten idd ook de NIPT nog af en gaan dan iedereen bij langs... hoop hier idd dus ook dat de uitslag er vlot is. Ook al zo'n dikke buik dus?? Ik probeer nu ook zoveel mogelijk de bezoekjes te vermijden :roflmao:

6. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Hier vanmorgen ook weer gespuugd.... Maar ik vind het nooit zo erg, het lucht vooral op ;)

Neefje heeft hier gelogeerd en is net weer opgehaald. Heb al meer dan een uur een pan op het vuur staan en het begint heel lekker te ruiken nu hier :) (pompoen/tomaten saus)

Vanmiddag op verjaardagsvisite bij mijn broer, komen een paar mensen die het nog niet weten, maar waarschijnlijk vertel ik het ze wel.

16 oktober de termijnecho, daarna vertellen we het iedereen :thumup:
    Dan ga ik het ook op mn werk vertellen (leidinggevende, hr en locatiemanager, de rest hoort het wel via via)

7. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Mijn man zegt hetzelfde! Ik heb besloten voor de Nipt te gaan. Zoals ik het lees gaan mensen na een combitest soms een punctie laten afnemen en dan blijkt er alsnog niks aan de hand te zijn.
    De nipt is wat preciezer met de uitslag waardoor er minder puncties nodig zijn....
    Misschien zeg of interpreteer ik het niet goed hoor, maar zo dacht ik het een beetje gelezen te hebben...

8. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Hoe doen jullie het met MvM als jullie 's nachts moeten plassen? Vangen jullie het dan wel op?
    Ik probeer altijd niet te wakker te worden als ik naar de wc moet 's nachts, zodat ik hopelijk snel weer in slaap val, dus ik heb het tot nu toe niet opgevangen 's nachts, maar merk wel dat ik dan eigenlijk het meeste plas van de hele dag (hoeveelheid).

9. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    6F4E0806-7AF4-4301-B5D7-CC82189BA8C2.jpeg 6F4E0806-7AF4-4301-B5D7-CC82189BA8C2.jpeg [QUOTE="Justme1985, post: 20978611, member: 35567]@Hartlief wij wachten idd ook de NIPT nog af en gaan dan iedereen bij langs... hoop hier idd dus ook dat de uitslag er vlot is. Ook al zo'n dikke buik dus?? Ik probeer nu ook zoveel mogelijk de bezoekjes te vermijden :roflmao:[/QUOTE]

Ja nipt heeft toch wel mijn voorkeur, vanwege de betere resultaten. Maar vind het jammer dat er dan geen echo bij zit!

En die buik is, vooral tegen het eind vd dag, echt al enorm.

Cindy83, Pepper92, sweetL en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Hierboven ging iets niet helemaal goed :roflmao:

Cindy83 vindt dit leuk.
  11. mommiewillie

6 sep 2017
    96
    130
    33
    Vrouw
    Wij hopen ook na maandag, als de echo goed is, onze ouders in te lichten en familie en vrienden... Zin in!!! Ik merk dat ik tegen geen ene lucht kan, hoe lekker ik ze normaal vind... Gelukkig al een paar dagen niet gespuugd, maar dat betekent wel dat ik eigenlijk de hele dag door misselijk ben. Vorige x duurde dit tot 18 weken, hoop dat het nu eerder voorbij is!

12. mommiewillie

6 sep 2017
    96
    130
    33
    Vrouw
    @Hartlief Wow! :) Ik heb ook wel een buikje, maar haal jou nog niet in! :) Vanmiddag naar m'n ouders en op kraambezoek bij mijn zus; maar ik moet wel opletten met wat ik aantrek...

13. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Vanmiddag moet ik ook weer naar een verjaardag... moet indd echt uitkijken wat ik aantrek. Heb continu vestjes en colbertjes aan om maar geen duidelijk zijaanzicht te hebben :D maar soms steekt ie gewoon al voorbij het jasje... kan met dit weer ook nog wel een sjaal om doen :thumup:

Cindy83 vindt dit leuk.
  14. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wow mooi buikje al!
    Ik had in de eerste weken echt een opgezet darmenbuikje. Dat is gesettled ofzo haha. Nu is het alleen savonds opgezet. Verder is hij weer redelijk normaal. Ik kan welliswaar niets op mn buik verdragen, geen broek of strak zittend rokje etc. Dus maar veel jurkjes en mn legging standje half 7.
    Ik verwacht dat het best lang kan duren voor ik een buikje krijg, omdat mijn baarmoeder zover naar achteren ligt. 20171007_114813.jpg

mommiewillie, Cindy83 en Hartlief vinden dit leuk.
  15. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Ik vang juist snachts op. Elke nacht moet ik nu twee keer en het is echt heel veel. Zijn ook de enige momenten dat ik niet kokhalzend aan het overgieten ben... ;)

Cindy83 vindt dit leuk.
  16. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben het gisteren aan mijn schoonouders verteld! ( en 2 schoonzussen die waren er toevallig ook, achja haha)
    Vandaag heeft mijn zoontje een shirt aan met ' psst ik heb een geheimpje '
    'Niet op mijn rug! In mama's buik!'
    Ik vier vandaag mijn verjaardag dus dan weet alle familie ( zussen en schoonzussen, en mijn ouders) en de 3 beste vrienden het direct:D

Druffia, Pepper92, Cindy83 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Juist in de nacht vang ik het op. Dan heb ik ook het meeste, denk dat het komt doordat je langer je plas ophoud doordat je slaapt en wakker word wanneer je t bijna niet meer kunt houden. (Althans bij mij dan):roflmao:

Voor nu vul ik halve flessen.. dan vind ik t wel goed. Heb sinds donderdagmiddag nu 4 gevuld en ben met de 5e bezig:p kan ik maandag t/m do middag weer op toilet:roflmao:

18. Luuna

Luuna Bekend lid

23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Ik hoef 's nachts niet op te staan, wordt eigenlijk niet eens wakker! Maar 's ochtends can ik dus wel netjes op, omdat het dan wel echt het meest is van de hele dag.

Eigenlijk alle vrienden weten het al, behalve mijn beste vriendin dus. Helaas komt ze nu pas later op de dag, door onverwachte dingen en moet ze al snel weer weg, maar ik kan het haar toch vertellen :D
    Familie van mijn man krijgt het volgende week te horen, dan komen ze voor zijn verjaardag op bezoek. Mijn familie moet ik nog bedenken wat handig is. 1 appje en dan weet iedereen het, maar vind ik zo onpersoonlijk... Wat denken jullie?

19. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Mooi buikje heb je:)
    Overdag gaat m'n jas nog dicht maar in de namiddag na de lunch lukt het niet meer:oops: zelf in het ziekenhuis na de echo zeiden ze dat het snel zichtbaar word :roflmao:

Hartlief vindt dit leuk.
  20. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Cindy83 en Hartlief vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina