1 t/m 15 mei 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Justme1985, 24 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    @Melian Haha...misschien maar een lijstje maken? Gelukkig gaat verder vakantie en een zeefhoofd goed samen :D

Melian vindt dit leuk.
  2. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    @xMekirin sorry ik las zo over je berichtje heen :( "fijn" dat je nu schoon bent, ik hoop echt dat jullie gauw goed zwanger mogen raken en een goede zwangerschap hebben! Sterkte met de verdere verwerking

@Hartlief ik ben helemaal niet geduldig hoor :roflmao: maar vind het ergens ook "zonde" van het geld en omdat er ook niet een bureau echt in de buurt zit... maar wie weet krijg ik nog de kolder in de kop :rolleyes:
    ;)

Ooohhhh @Melief dat is gewoon over 3 weken al!!!! Hopelijk kunnen ze het dan idd al zien

@LiefenLeed wat super zeg!!!!! Gefeliciteerd! Dat zijn alleen maar positieve veranderingen zeg.
    De verrassing lijkt mij aan de ene kant ook wel heel bijzonder maar ik ben gewoon te nieuwsgierig aangelegd :roflmao:
    Ik werk als assistent filiaalmanager bij kruidvat... helaas is er qua aangepast werk niet veel mogelijk omdat wij altijd maar met 2 man staan en ik dus leidinggevende ben. Kan niet een hele dag op kassa staan en afwisselen in werk is ook niet realistisch. Veel bukken, duwen, trekken, sjouwen en ik niet handige houdingen werken :rolleyes:

@Melief ischias is idd lastig te behandelen... hsd het bij de zwangerschap van mn zoon ook maar toen nog niet zo vroeg als nu. Smorgens gaat het nog wel redelijk maar naarmate de dag vorderd (en zo ook de activiteiten/werkzaamheden) word het pijnlijker en ga ik al "waggelen"
    Ik hoop eigenlijk dat fysio morgen zegt dat ik het rustiger aan moet doen zodat ik een stok achter de deur heb... voel me een beetje naar/bezwaard tegenover mn filiaalmanager om nu al deels de ziektewet in te willen/moeten :oops:
    Moet savonds na het werk echt door de pijn heen bijten als ik in de auto zit (en moet 45 min rijden...)

3. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Te snel op verzenden gedrukt...

@Melian waar gaan jullie heen?? Succes net inpakken ;)

Lijkt het jullie leuk om op het lijstje toecte voegen wat jullie gevoel zegt qua geslacht en dan wanneer het geslacht bekend is dit er ook bij te zetten?
    Of heeft iemand anders een leuk idee?

Cindy83, Luuna en sweetL vinden dit leuk.
  4. Luuna

Luuna Bekend lid

23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Leuk idee @Justme1985! En heel veel succes bij de fysio.

5. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

1 sep 2015
    546
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    Goedemorgen lieve dames,

Ik was even afwezig. Veel gedoe met het werk. Maar heb gisteren met tranen en best overstuur met P&O aan de telefoon gezeten en ik heb het idee dat er nu eindelijk wat gedaan wordt. Maar hopelijk voel ik mij over twee weken ook gewoon een heel stuk beter!

Kraamzorg ga ik deze week aanvragen. Wij pakken de zelfde als bij ons zoontje. Beviel ons prima. En daarbij ben ik niet de persoon die alles uit gaat pluizen. Je weet uiteindelijk toch niet wie er voor je deur staat als het zover is. Heb toentertijd gewoon de leukste folder uitgekozen.

Hoe is het met de zieke kindjes? Hopelijk allemaal weer opgeknapt. Het heerst nu wel heel erg. Veel zieken. Mag hopen dat het ons allen bespaart blijft.

@Pepper92 hoe is het met jou? Heb je echt het idee dat je een griep onderleden hebt of dat het toch door de zwangerschap komt? Lekker goed uitzieken hoor. Op het werk redden ze het vast ook wel met een man minder.

@dijk1995 als ik zo lees hoeveel jij moet staan, petje af! Maar denk aan jezelf en natuurlijk aan het wondertje wat je in je draagt. Ze hebben er niks aan als jij dadelijk bv met 25 weken volledig thuis komt te zitten. De uitspraak ‘mijn baas is niet van het minder uren werken’ ?? denk dat hij liever heeft dat je er minder bent dan niet!
    Juist omdat het bij mij op mijn werk nu even ruk gaat en ik merk dat ze in eerste instantie niet zoveel begrip voor de hele situatie hadden ben ik een stuk harder geworden. Krijg ik bijna lol in om ze te dwarsbomen.

Wat fijn dat er weer allemaal mooie echo’s zijn geweest. Hoe verder we het stadium in gaan hoe meer rust we allen krijgen. Wij hebben gisteren ook weer een prachtige echo gehad. Wij hebben de termijn echo precies met 12 weken. De dag daarvoor moet ik met mijn zoontje in het ziekenhuis zijn en ga ik meteen bloed laten prikken voor de NIPT.

Over een geslachtbepalende echo: deze gaan wij ook doen bij ongeveer 15 weken. Het maakt mij werkelijk niet uit wat het geslacht is maar aangezien dit waarschijnlijk ons laatste kindje is ben ik wel ontzetten benieuwd wat de samenstelling van ons complete gezin dadelijk zal zijn. En daarbij ben ik daar ook gewoon te nieuwsgierig voor om tot 20 weken te wachten.

Fijn weekend allemaal. Het wordt weer heerlijk weer dus daar ga ik morgen na het werk flink van genieten!

6. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

1 sep 2015
    546
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    1 t/m 15 mei 2018

Bevallingslijst
    April
    29 - Justme1985 - 32 jaar - 2de kindje ❤
    30 - Melief - 28 jaar - 2e kindje ❤

Mei
    1 - Pepper92 - 24 jaar - 2e kindje ❤
    1 - Susy87 - 30 jaar - 2e kindje ❤

2 - davina - 29 jaar - 2e en 3e kindje ❤❤

3 - Cindy83 - 33 jaar - 1e kindje ❤

4 - Druffia - 31 jaar - 1e kindje ❤️

6 - Yesera - 35 jaar - 2e kindje ❤
    6 - LiefenLeed - 31 jaar - 3e kindje ❤️

7 - Jess93 - 24 jaar - 2e kindje ❤

8 - proudmommy13 - 32 jaar - 2e kindje ❤

9 - MumL - 25 jaar - 2e kindje ❤
    9 - maansneeuw - 26 jaar - 1e kindje ❤

10 - LVtje - 33 jaar - 2e kindje ❤️
    10 - Hartlief - 33 jaar - 2e kindje ❤️
    10 - Babs1990 - 27 jaar - 2e kindje ❤

11 - Melian - 37 jaar - 3e kindje ❤
    11 - Eliss92 - 25 jaar - 1e kindje ❤
    11 - Leooo1990 - 27 jaar - 1e kindje ❤
    11 - Mommiewillie - 24 jaar - 2e kindje ❤️

12 - Pline - 32 jaar - 2e kindje ❤️
    12 - SweetL - 26 jaar - 2e kindje ❤️

13 - Luuna - 33 jaar - 1e kindje ❤

14 - jabest - 32 jaar - 3e kindje ❤

15- dijk1985 - 31 jaar - 3e kindje ❤
    15- Roos99 - 29 jaar - 2e kindje ❤

Afspraken
    Oktober
    13 - Yesera - Termijnecho
    13&14 - Susy87 - Termijnecho (gyn&vk)
    16 - Pepper92 - Termijnecho
    16 - Justme1985 - intake VK + hartje luisteren
    17 - Hartlief - termijnecho
    17 - LVtje - controle + termijnecho
    18 - LiefenLeed - controle + termijnecho
    20 - Melian - echo
    20 - Cindy83 - 4e echo + intake vk + gesprek gyn
    23 - Melian - intake
    23 - SweetL - termijnecho
    23 - Luuna - Termijnecho + intake
    24 - proudmommy13 - termijnecho
    26 - melief - controle gyn
    26 - Babs1990 - termijnecho
    27 - Pepper92 - controle vk
    30 - Pline - termijnecho

November
    3 - melief- geslachtsbepaling
    6 - SweetL - geslachtsbepalende echo
    14 - SweetL - controle

**** Sterretjes ****
    Biggestwish - Lysje90 - Rosje83 - Minniemouse1974 - Mleenvs - Mie88 - xMekirin - Ise - Raket78 - Vivienne

7. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    @Babs1990 ik ben alleen woensdag thuis gebleven, ben nog steeds niet lekker, maar kan prima op kantoor zitten. Ben niet echt van het uitzieken (een paar maanden geleden nog met buikgriep op kantoor gezeten omdat collega op vakantie was en er wel deadlines waren welke gehaald moesten worden). Denk dat ik dat virusje heb waar iemand het een paar dagen geleden over had (hoofdpijn, misselijk etc).

Maandag hebben wij de termijnecho, maar ben dr nog steeds niet gerust op, ben echt bang dat het toch niet goed is....

@Melian fijne vakantie!

@LiefenLeed gefeliciteerd met je promotie!

Melian vindt dit leuk.
  8. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    @Babs1990 super dat je weer een goede echo heb gehad!
    Klinkt als een vervelende situatie op je werk :( dat vreet enorm veel energie! Hopelijk word het opgelost en voel je je weer wat beter

@Pepper92 wat vervelend dat je zown slecht gevoel erbij heb. Ik hoop dat de dagen voorbij vliegen voor je en maandag gewoon goed nieuws krijgt!
    Enig idee waar dat gevoel vandaan komt?

9. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Sorry dames, en ja,ik weet dat ik geen sorry hoef te zeggen maar toch ;)

Heb de hele week geen tijd en energie gehad om überhaupt iets anders te doen dan overleven en werk.
    Ik hooooooop dat het snel iets rustiger wordt op het werk zodat ik af en toe een adempauze krijg en ook weer gezellig mee kan lezen en schrijven.
    En hoop dat mijn energie binnenkort ook weer beetje terugkomt, want ben nog steeds een vaatdoek :confused:

10. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Niemand die jou iets kwalijk neemt ;)
    Wat klote dat je je nog steeds zo voelt zeg, hoop echt dat er gauw een wat betere tijd komt voor je! Weer wat energie zou idd errrrrig fijn zijn ;)

11. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Niet echt een idee waar het gevoel vandaan komt. Misschien omdat ik nu meer besef wat er allemaal mis kan gaan? Ik weet het niet. Kijk gewoon heel erg uit naar de echo maandag!

12. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wij hebben zojuist de termijnecho gehad. Met kleintje is alles goed! Hartje klopt goed en hij/zij was al even lekker aan en draaien en bewegen ❤
    Maarrr ze hebben me nu dus 6 dagen vooruit gezet!! En dat is volgens mij gewoon onmogelijk. Mijn man moest zijn medicatie een paar dagen stoppen om überhaupt een kindje te kunnen verwekken, dus ik temperatuurde en gebruikte ovulatietesten. In augustus alleen sex gehad op 10, 12 en 13 augustus en volgens testen en temp op 13 augustus mijn eisprong. Nou zitten we volgens de meting op 11w4d en zou mijn eisprong dus al 7 augustus zijn geweest. Echt echt echt onmogelijk dus. Ze snapten er in het ziekenhuis ook niks van, maar volgen wel het protocol en houden dus deze echo aan als termijnbepaling. Uitgerekende datum is nu dus 30 april (ga jullie noet verlaten hoor ;):p:p). Wel waren ze het met ons eens dat we voor de nipt beter veilig konden gaan zitten. Die kan pas vanaf 11 weken, dus als je mijn eisprong aanhoudt, zou vandaag prikken te vroeg zijn. Nu ga ik het pas volgende week doen, daar voelde iedereen zich het beste bij. Maar ja, volgens hen ben ik nu dus al bijna de magische grens van 12 weken voorbij :D

Cindy83, Luuna, LiefenLeed en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Daar kan ik mij idd heel goed iets bij voorstellen! Het forum is heel fijn als uitlaatklep en om toch lekker over je zwangerschap te kunnen kletsen maar anderzijds lees je ook de verhalen waar het verkeerd gaat en dat is confronterend... heerlijk naïef zijn is er niet echt meer bij zo...
    Hopelijk goed nieuws maandag en krijg je er wat meer vertrouwen in!

@Yesera wauw jeetje gewoon een week vooruit gezet! Dat is idd best veel. Ach dat scheelt weer een week :roflmao:
    Ik ben ook 2 dagen vooruit gezet ondanks dat de eisprong en bevruchting voor 100% zeker is door de terugplaatsing :D ik vind het wel prettig :roflmao:

Pepper92 vindt dit leuk.
  14. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja aan de ene kant vind ik het wel fijn, maar aan de andere kant ben ik er een beetje bang voor dat kleintje straks bij geboorte niet aan de tabellen voldoet. Ik verwacht geen groot kindje en dan kan 6 dagen best schelen in gewicht en het verschil maken tussen wel of niet de couveuse in. Zoontje is geboren met 38w5d en als ze dan in de tabel hadden gekeken onder 39w4d, dan had hij dus wel de couveuse in gemoeten. Terwijl ik gewoon de kleine bij me wil hebben en wil bonden. Maar ja, we moeten maar zien hoe het straks loopt.

15. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Ik ga naar een universitair ziekenhuis, misschien dat ze daar spaarzamer zijn :).

16. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Hmmmm ja idd nu je het zo stelt kan ik mij voorstellen dat het je ergens toch zorgen baart... laten we hopen dat hij/zij gewoon lekker goed groeit en dan niet de couveuse in hoeft

17. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Fijn dat er nog meer goede echo's zijn geweest!
    Ik heb weer zware kotsdagen achter de rug, jakkes!Blijft toch op en neer gaan hier.

Trouwens, wij moeten nu dus tot de 20-weken echo wachten voor een nieuwe echo...jullie ook??? over 4 weken (pas) gaan we naar het hartje luisteren. (vind het gewoon stom dat ze dan niet even een echo erbij doen! Sorry ben echt teleurgesteld, wordt sowieso een pretecho tussendoor)
    Ik moet nu gaan kiezen wat ik wil,....of in groepsverband 10 sessies de komende periode, waarin je met 6 andere dames kunt praten over de zwangerschap. +- elke 4 weken een avond van twee uur met elkaar. Je krijgt tijdens deze sessie wel een kort moment 1 op 1 met de verloskundige.
    Of je gaat voor de standaardcontroles elke 4 weken van 15 á 30 minuten....
    allemaal keuzes!

Heb in ieder geval vandaag bloed laten voor NIPT zonder nevenbevindingen...weer een keuze die gemaakt is.

Sorry ik kom wederom heel egoïstisch met mijn eigen verhaal weer aanzetten. Hoop echt dat ik binnenkort de puf krijg om gewoon eens vaker langs te komen en ook te reageren op mensen :oops::oops::oops::oops:

Cindy83 en Luuna vinden dit leuk.
  18. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
  19. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Zijn er mama's die emesafene nemen en ook zo doodmoe zijn? Ik neem 's avonds een tablet, en heb dan elke ochtend watten in mijn hoofd. Dit duurt zeker tot de middag, en dan vanaf een uur of 16u ben ik alweer doodop... Ik voel echt dat ik momenteel niet goed kan functioneren, niet als mama, niet als echtgenote en niet op mijn werk. Heb het hier echt moeilijk mee.

20. Susy87

Susy87 Lid

18 feb 2014
    49
    28
    18
    Hallo
    Hier ook weer een goede echo gehad. . Kleintje was al druk aan het bewegen:)
    Hier ook erg misselijk waarbij emasefene niet helpt dus weer terug naar dokter en nu metroclopramide gekregen wat gelukkig wel werkt. .
    Morgen termijn echo bij vk maar omdat ik ziekenhuis traject heb gehad hou ik het bij 1 mei uitgerekend..
    Wij willen ook graag weten wat het wordt en krijgen met 16 week een geslacht echo. .

Cindy83, Luuna, sweetL en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina