Meer meiden die bij Zilveren Kruis zitten? 95% van de vk heeft het contract met hun opgezegd, waardoor je misschien zelf een deel moet betalen. Schijnen meer zorgverzekeraars te gaan doen. Ik ga het even navragen bij mijn vk hoe het precies zit en wat voor gevolgen dit heeft.
Wellicht verdienen ze te weinig? Volgens mij gaat een zorgverzekeraar een contract aan met een zorgverlener en worden er dan prijzen afgesproken. Als ze meer willen/ vinden dat ze te weinig krijgen kunnen ze aan het eind van de contractperiode opzeggen. Het gevolg is dan dat de zorgverzekeraar alleen vergoed wat ze ook aan andere zorgverleners vergoeden. Mocht de zorgverlener meer vragen betaal je zelf het verschil.
Hier een link naar het artikel: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2196571-verloskundigen-zeggen-massaal-contract-met-zilveren-kruis-op.html
Ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat gebeuren. Ik ga sowieso half november verzekeringen vergelijken voor mezelf, ook om te kijken of het uit kan om een aanvullende verzekering te nemen. Hierbij kijk ik dan naar eigen bijdrage kraamzorg, kraampakket en anticonceptie (na de bevalling wil ik een koperspiraal).
Hmm.. Toch maar even beter nazoeken dan! Dacht dat het wel oké zat bij mijne, ik zit bij fbto. Verder heb ik lekker een weekje vakantie, maar kan er niet echt van genieten. Maandag met migraine de hele dag in bed gelegen en gisteravond heel veel last gehad van mijn buik En vandaag al moe voordat ik daadwerkelijk opgestaan ben, dus dat schiet ook niet op ach ja, beter nu dan tijdens een werkweek.. Hoe gaat het bij jullie?
@Luuna heeel herkenbaar, ben ook nu een weekje vrij en heb het gevoel er niks aan te hebben, lig grootste gedeelte van de dag op de bank voor Netflix Gisteren hebben wij via marktplaats zo'n Angelsounds Doppler gekocht...was 20 euro, ik dacht waarom niet...maar helaas nog niks kunnen horen. @Justme1985 jij hebt het toch wel voor elkaar gekregen met de doppler? nog tips voor mij? Ik heb met toch maar aangemeld voor de centering pregnancy groepje, het lijkt me helemaal niks voor mij, omdat ik nu het gevoel heb dat ik straks een uur lang naar de ellende van iemand anders moet luisteren, maar misschien schat ik het wel helemaal verkeerd in haha. Stiekem hoop ik er leuke contacten aan over te houden, omdat ik nog niet zo lang in dit dorp woon... @LiefenLeed heel veel plezier en succes vandaag! Hoe laat mag je? @ andere dames, de geslachtsbepalende echo , krijgen jullie die bij je verloskundige? of hebben jullie daarvoor een pretecho geboekt? Wij twijfelen heel erg, maar ik denk dat we nog steeds voor een verrassing gaan...
@Druffia ik heb een pretecho geboekt bij een echo praktijk. Kost €35 @Luuna wat vervelend zeg. Hoop dat je snel wat opknapt!
@Luuna Balen zeg, dat je niet van je vakantie kunt genieten! Rot die migraine he? Had het in de eerste 7 weken zo'n drie keer, heel je dag is letterlijk 'verziekt'. @LVtje Sjonge, heftig! Hopen dat je gauw minder last en pijn hebt... @Druffia Leuk, nog iemand die voor een verrassing gaat. Nu volhouden, hihi!!! Als iedereen zo denkt als jij, hoor je vast heel weinig ellende Hier gaat alles z'n gangetje, misselijkheid lijkt de ene dag wat minder, blijft echt een bepalend voor je dag ding, die misselijkheid. Ik probeer mijn dagen vol te plannen met van alles, gezellige vriendinnenuitjes e.d. zodat ik minder erg in misselijkheid heb. Moeheid valt nog steeds aardig mee! Het plasfeest is nu begonnen, haha! Moet elke keer nu... Incl. 's nachts! Ohhh, hihi! Volgens mij heeft mijn zoontje (14 mnd) ontdekt hoe de ToetToet autootjes aanmoeten, ik hoor een heel orkest uit de box komen...
1 t/m 15 mei 2018 Bevallingslijst April 26 - Pepper92 - 24 jaar - 2de kindje ❤ Meisje? 29 - Justme1985 - 32 jaar - 2de kindje ❤ Meisje? 29 - Susy87 - 30 jaar - 2de kindje ❤ Jongen? 30 - Melief - 28 jaar - 2e kindje ❤ 30 - Yesera - 35 jaar - 2e kindje ❤ Mei 2 - davina - 29 jaar - 2e en 3e kindje ❤❤ 3 - Cindy83 - 33 jaar - 1e kindje ❤ Meisje? 3 - Druffia - 31 jaar - 1e kindje ❤️ 6 - LiefenLeed - 31 jaar - 3e kindje ❤️ 7 - Jess93 - 24 jaar - 2e kindje ❤ 7 - Hartlief - 33 jaar - 2e kindje ❤️ 8 - proudmommy13 - 32 jaar - 2e kindje ❤ 9 - MumL - 25 jaar - 2e kindje ❤ 9 - maansneeuw - 26 jaar - 1e kindje ❤ 10 - LVtje - 33 jaar - 2e kindje ❤️ 10 - Babs1990 - 27 jaar - 2e kindje ❤ 11 - Melian - 37 jaar - 3e kindje ❤ 11 - Eliss92 - 25 jaar - 1e kindje ❤ 11 - Leooo1990 - 27 jaar - 1e kindje ❤ 11 - Mommiewillie - 24 jaar - 2e kindje ❤️ Meisje? 12 - Pline - 32 jaar - 2e kindje ❤️ 12 - SweetL - 26 jaar - 2e kindje ❤️ Meisje? 13 - Luuna - 33 jaar - 1e kindje ❤ Jongen? 14 - jabest - 32 jaar - 3e kindje ❤ 15- dijk1985 - 31 jaar - 3e kindje ❤ Jongen? 15- Roos99 - 29 jaar - 2e kindje ❤ Afspraken Oktober 18 - LiefenLeed - controle + termijnecho 20 - Melian - echo 20 - Cindy83 - 4e echo + intake vk + gesprek gyn 23 - Melian - intake 23 - SweetL - termijnecho 23 - Luuna - termijnecho + intake 23 - Mommiewillie - termijnecho 24 - proudmommy13 - termijnecho 26 - melief - controle gyn 26 - Babs1990 - termijnecho 26 - Mommiewillie - intake vk (overstap van gyn-vk) 27 - Pepper92 - controle vk 30 - Pline - termijnecho November 3 - melief- geslachtsbepaling 6 - SweetL - geslachtsbepalende echo 10 - Yesera - controle medisch verloskundige 11 - Pepper92 - geslachtsbepalende echo 14 - SweetL - controle **** Sterretjes **** Biggestwish - Lysje90 - Rosje83 - Minniemouse1974 - Mleenvs - Mie88 - xMekirin - Ise - Raket78 - Vivienne
Meteen even de polis aan het uitpluizen van FBTO. Mijn verloskundige zit in ieder geval in hun contract, dus dat is een hele opluchting Nu de rest nog even goed bekijken @Druffia wij gaan wel een geslacht echo doen, maar dat kan niet bij onze vk. In de buurt zijn er 2, die beide prima zijn. En ze raadde aan om naar Lommel te kijken, maar dat is ons te ver weg! (50 minuten enkele reis..). Nog niet gepland, maar we gaan voor de goedkope versie: 30 euro voor 10 minuten kijken en 2 foto's. We kunnen stiekem nu al niet wachten! Maar dat hebben we altijd gezegd, dus het is niet ineens verandert. Of het kindje gezond is en wat de naam wordt, is al spannend genoeg
Dat je verloskundige voor 2017 een contract heeft met FBTO zegt niks voor 2018, ze kunnen het nog altijd opzeggen. Dat van Zilveren Kruis is ook pas per 1 januari 2018.
Aangemeld voor kraamzorg! Toch wel bij het bureau waar onze huishoudelijke hulp werkt, ook bij opmerkingen aangegeven dat we haar graag willen, zelf gaat ze het ook aangeven dat wij graag willen dat zij bij ons komt. We zullen zien of het lukt.
ik heb voor de geslachtsbepaling een pretecho geboekt, maar het is bij mijn vk, die heeft er een pretecho bureau naast. wij zijn 170 euro kwijt. Hebben dan een pakket. Dit pakket bevat 2 echo momenten, één korte 2D geslachtsbepaling echo met fondant verrassingstaart en één uitgebreide 2/3/4D echo boven de 20 weken. Je krijgt zwart-wit foto’s mee naar huis en 3 kleurenfoto’s van de 3/4D echo. Dit houdt in dat je in totaal met minstens 40 foto’s naar huis gaat, op een USB stick.
ik hoor net dat mn partner geen vrij kon krijgen voor de termijn echo as maandag lekker dan. Hij ziet er zelf ook geen enkel probleem in geloof ik. Heb gelijk aangegeven dat hij dat echt niet kan gaan flikken met de 20w echo, hij snapt niet waar ik me druk om maak. Idioot
Ik reageer alleen ff gauw op @Druffia, ben gesloopt dus lekker vroeg mn bedje in. Ik kreeg het idd met 10 weken al voor elkaar. Je baarmoeder zit (als het goed is) nog vrij laag dus je kan het beste net iets boven het schaambot proberen en de doppler wat naar beneden richten. Probeer niet te snel van links naar rechts te gaan maar heel langzaam en dan zou je het misschien kunnen vinden. Ik had vorige week ook ff een dag dat ik het niet kon vinden maar paar dagen later had ik et binnen een paar tellen. Ligt er ook maar net aan waar de baby ligt