volgens mij vanaf een week of 17. ik voelde mijn zoontje rond de 27?weken voor het eerst... mijn placenta lag voor. Ik 'vrees' er voor dat het nu weer het geval zal zijn. Baarmoeder ligt ver naar achteren( ben benieuwd maandag, of uitwendig goed lukt) ik ga er al een beetje vanuit dat ik weer heel laat pas wat zal voelen...
Inderdaad een week of zeventien. Bij de eerste was dat zo en bij de tweede voelde ik het met 14 weken. Mazzel met een achterliggende placenta.
Wat voor spiraal heb jij gehad? Ik heb ook vreselijke hormonale migraine, zelfs elke 2 weken (dus bij eisprong en menstruatie). Gebruikte daar het afgelopen jaar metoprolol voor en dat hielp goed, maar kwam er wel 7kg door aan. Voor een spiraal ben ik erg huiverig. Ik heb een bindweefselziekte, dus bang dat het niet goed blijft hangen. Daarnaast bij mijn zus gezien dat zij tot 2x toe geopereerd moest worden vanwege een zwervend spiraal en daardoor zelfs een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft gehad. Dus je snapt dat dat me alleen maar huiveriger maakt . Daarnaast reageer ik heel erg slecht op kunstmatige hormonen, dus als ik het toch aan zou durven, zou ik denk ik voor eentje zonder hormonen gaan.... Vind het nu heerlijk om niet ongesteld te worden en zou dat na de bevalling ook graag zo willen houden
Zoontje voelde ik trouwens met 16 weken, dus ben benieuwd met deze. Met het luisteren met de doppler heb ik alleen het idee dat mijn placenta vrij voorin mijn baarmoeder ligt (hoor veel meer hartslagentonen van mezelf dan ik destijds bij zoontje had), dus als dat echt zo is, dan zal het misschien wel later worden. Bij de echo vorige week konden ze alleen de positie van de placenta nog niet zien. Bij 20 weken zouden ze dat wel moeten kunnen zien toch?
Voor de eerste zwangerschap was ik 15 jaar aan de pil... toen had ik minstens 1 keer per maand migraine. Ik slikte metoprolol omdat mijn bloeddruk ook nog eens te hoog was. Op aanraden van gyn met metoprolol gestopt, want toen ik stopte met de pil om zwanger te worden bleek mijn bloeddruk helemaal niet hoog meer! Na mijn zwangerschap mirena spiraal laten plaatsen, eerste zat niet goed (huisarts deed dat heel af en toe, en zonder echo) en ik had wel 6 weken bloedverlies. Toen eruit laten halen en weken later weer een nieuwe mirena. Toen zat het goed en was er echt blij mee! 1 dag per maand een beetje bruinverlies. Nu dus vanaf november 2016 weer ‘lekker’ ongesteld geweest elke maand... blij dat het nu weer voorbij is! Zodra het kan gaat de mirena er weer in!
Bij de 20-weken echo checken ze ook de doorbloeding van de placenta naar het kindje, dus dan zouden ze het je wel kunnen vertellen denk ik. Wij hadden toen echt een darm van een mens, wilde ook niet het geslacht checken want ‘daar was de 20-weken echo niet voor’. Stuk chagerijn. Ik voelde de eerste met 18 weken
Dat is wel jammer zeg! Wij hadden een hele leuke. Vroeg of we het wilden weten en zette vervolgens het echoapparaat op mijn buik. Bam, vol tussen zijn beentjes . Ik had mijn hoofd nog niet eens naar het scherm gedraaid en mijn man stond al te springen dat het een jongetje was . Ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan. Nog een week of 7/8 wachten
Whahaha mooie timing! Doen jullie geen pretecho voor het geslacht? Nou ik dacht toen ook wtf doe je in deze functie!? Wij wisten het geslacht al door een pretecho, maar wilden het graag nog een keer bevestigd hebben
Minstens nog een paar weekjes wachten dus op de eerste schopjes. Pff.. Zwanger zijn stelt je geduld wel op de proef he @Yesera ik had de mirena en wil ik weer. De koperspiraal stopt het bloeden niet (maakt het vaak juist erger begreep ik), dus gaat bij mij niet veel verschil maken. Mijn zusje heeft hem ook laten plaatsen, een klein jaar na mij. Zij is zelfs bij het hoofdpijncentrum geweest en heeft bètablokkers geprobeerd. Maar dat werkte alleen naar vervelend. Met de spiraal heeft ze geen problemen meer! Ik snap je terughoudendheid door alle verhalen van andere, maar ik denk dat het de moeite waard is om te proberen.. Maar dat zijn dingen voor over een paar maanden, eerst maar genieten van alles wat nu gebeurt!
hebben jullie al nagedacht of je bvb navelstrengbloed wilt (laten) bewaren? ( stamcellen ) ik ben er serieus over aan het nadenken, het is niet gratis ( eerst 1malig 270 euro, vervolgens 120 euro per jaar ) maar stel je nou voor dat je kindjd het ooit nodig blijkt te hebben....
Mirena zitten hormonen in en daar begin ik echt niet meer aan. Mijn bindweefselziekte verslechterd daar ontzettend door. Laatste keer dat ik weer gestart was met de anticonceptiepil belandde ik voor ruim 1,5 jaar in de ziektewet. Toen ik eenmaal realiseeede waardoor ik me zo slecht voelde, ben ik direct gestopt en binnen een maand voelde ik zo'n groot verschil! En binnen 4 maanden lukte het me om weer volledig naar mijn uren terug te reïntegreren. Iets wat de 1,5 jaar daarvoor aan de pil dus niet lukte. Waarschijnlijk verslapt de variant van progesteron die daarin zit mijn bindweefsel (wat dus al veel te slap is) zoveel extra, dat mijn lichaam echt niet meer in staat is te functioneren. Dus nee, niks met hormonen voor mij. Nadeel is dus wel dat ik door mijn natuurlijke cyclus dus 2-wekelijkse hormonale migraine heb. Specifiek daarvoor ben ik 1,5 jaar geleden metoprolol gestart en dat werkte voor mij echt wonderen. Denk dat dat mijn enige optie is voor nadat ik gestopt ben met borstvoeding. @Hartlief: nee denk niet dat wij een pretecho gaan laten doen. Mijn man heeft ontzettend veel geduld en vindt het zonde van het geld.
Ooooh lig al 1,5 uur wakker in mijn bed....hoe gaat het straks met kinderopvang? Kan ik wel minder gaan werken straks? Kunnen we dat betalen? Wat nu als de opvang vol zit op de dag dat ik moet werken? Waarom denk ik hier nu pas over na? Hoeveel kost opvang eigenlijk? Heb ik nu honger of ben ik misselijk? Wat als je baby veel ziek wordt, hoe ga je dat oplossen met je werk? Ga ik straks kolven? Weet ik hoe een luier werkt? Gaan de buren de baby horen huilen in de nacht in deze woning? Gaan we nu nieuw laminaat leggen in de babykamer? Dus.....en als ik alles lees denk ik...het komt heus wel goed schatje maar mijn hoofd is even op hol geslagen
Heeel herkenbaar en helemaal niet gek! Heb je het al op je werk verteld? Heb je een vast contract? Als je kindje ziek is, kan je man ook vrij nemen hè, vaak nemen moeders dit op zich, maar hij kan dat evengoed doen als het uit de hand loopt. En dat is het risico van ondernemer zijn, werknemers kunnen ziek/zwanger worden en dat heeft allerlei gevolgen. En als je bang bent dat er geen plek is, overleg met je baas en zorg dat je het op tijd regelt!
Zijn er hier trouwens meer die voor zichzelf werken, zelfstandig ondernemer zijn? Ik heb bij de eerste een zwanger en zelfstandigen uitkering aangevraagd, want ook als zelfstandige heb je recht op 16 weken uitkering.
Wat erg hè dat je zo lang kunt tobben met je gezondheid terwijl de oorzaak zo makkelijk weg te nemen is... mirena heeft maar 10% van de hormonen die in de pil zitten. Bij mij scheelt het zo veel! Had nu ‘maar’ 2-3 keer per jaar migraine. Bij mij heeft het ook met spanningen en stress te maken, maar het verlamt je zo ontzettend. Zeker als je kinderen hebt, ‘kun’ je eigenlijk niet ziek zijn. Gelukkig heb ik een moedertje die weet hoe het is en als mijn man in het buitenland is komt ze meteen die kleine ophalen. Hopelijk straks met 2 ook! Wij hebben de voordeligste gekozen: een 20min 2D pretecho, kost 35 euro. Losse usb stick met de beelden: 10 euro... die 5 weken kan ik vast gaan shoppen wat dat betreft heeft je man wel gelijk haha want ook dat kost geld
Ik moest zo lachen toen ik dit las. Deze zelfde gedachtestroom heb ik vorige week een keer gehad! Net voordat ik in slaap viel, met als resultaat dat ik nu al weet welke kdv en basisscholen er zijn binnen een straal van 10 km En toen kon ik het even laten rusten.. Maandag is voor mij een bevestiging, de echo moet goed zijn. En dan ga ik los en begin ik dingen te plannen, kopen en regelen
Oh dit wist ik niet joh, goed dat ik het lees Nou reageer ik toch al heel slecht op hormonen dus hormonale A-C zat al niet in de planning. Ik hoop dat ze me willen steriliseren tijdens de keizersnede maar ben bang dat mijn leeftijd een probleem is.
Morgen meiden, Weer goeie echo’s! Dat lees ik graag. Wij moeten nog den klein weekje wachten. Begin het nu toch weer spannend te vinden! Wat een verhalen van migraine. Hier gelukkig maar heel af en toe last van. En dan is het echt oogmigraine. Dan zie ik enkel nog vlekken en heeeeeeeel veel hoofdpijn. Dus kan dan ook niets anders dan slapen. Nu wel wat meer hoofdpijn, maar is hier gewoon het teken dat het bedtijd is (altijd in de avond) en dan ga ik dus gewoon slapen. Aaah Druffia: herkenbaar hoor!! Heb dat bij zw 1 gehad en nu eigenlijk weer, lukt het wel met 2 kindjes, kan je 2 kindjes even graag zien,.... maar hoor altijd dat het goed komt. En uiteindelijk is het na zwangerschap 1 ook echt goed gekomen. Dus we gaan daar maar gewoon van uit. SweetL: In ons ziekenhuis in België krijg je papieren mee die je invult als je dat wil. Ze vragen het heel expliciet om te doen en dan gaat het in een soort van Donorbank. Als je het zelf nodig hebt is het voorhande, maar als iemand anders een match heeft is het ook voor hande. Dus vind dat wel een goed systeem. Is ook helemaal gratis. Haha, alles over het geslacht.. ben zooo blij dat wij het over 3 tal weken (ten laatste) 100% zeker gaan weten door de NIPT
Het kan als je dat echt wil. Nichtje heeft dat ook laten doen na haar 2e dochter, ze was toen pas 26. Maar ze heeft er wel voor moeten vechten!