1 t/m 15 mei 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Justme1985, 24 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik lees net in je handtekening @Minniemouse1974 dat jullie al 4 kinderen hebben. Bijzonder zo'n groot gezin, en dan misschien nu wel een tweeling :D
    Straks full house haha, leuk!

Minniemouse1974 vindt dit leuk.
  2. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Dus je bent zwanger van een tweeling @Minniemouse1974 ? Wat leuk! Wonen al je kinderen nog thuis? Wat vinden ze er van dat ze er weer een broertje/zusje bij krijgen?

Je bent er wel vroeg bij, vanavond al naar de babydump... Al ben ik zelf ook al in mn hoofd de kamer aan het inrichten :p

3. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Zo 'even' alles bijgelezen :D. Zal me ook nog een keer kort voorstellen:

Ik ben 35 jaar en in verwachting van ons 2e kindje. We zijn getrouwd en onze zoon wordt binnenkort 5. Lang voelde ons gezin met z'n 3en compleet, maar toch kwam de afgelopen jaren het onderwerp 2e kindje een aantal keer ter sprake. In mei begon het bij ons beide weer te kriebelen, dus besloten er toch nog een keer voor te gaan. Bij zoontje was het direct de eerste ronde raak, nu was het de 3e ronde. Ik werk parttime en ben gedeeltelijk arbeidsongeschikt. Mijn hobby's zijn bakken en creatief bezig zijn. Zo ben ik nu van alles aan het ontwerpen en maken voor mijn zoontje zijn feestjes de komende weken.
    Ik heb me vandaag ook weer opgegeven voor moeders voor moeders. Direct de afspraak gemaakt voor 11 september. Duurt nog even, maar eerder kwamen onze agenda's helaas niet overeen. Moet nog even bedenken hoe ik het met de flessen ga doen, want heb erg nieuwsgierige (bemoeizuchtige en oplettende) buren. Bij zoontje kon ik de flessen bij een punt ophalen, maar ben inmiddels naar een andere stad verhuisd, dus weet niet of dat in onze huidige woonplaats ook mogelijk is. Ik zal het over 1,5 week wel horen :thumup:

Rosje83 vindt dit leuk.
  4. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Ik was gister ook in babydump hier in Almere. Was wel ff bijzonder om het met dit gevoel te zien allemaal. Natuurlijk heb ik de gratis babydoos opgehaald:oops: Misschien wel veel te vroeg maar het voelt goed. Beter dan zitten piekeren terwijl we er toch niks aan kunnen doen:p Benieuwd hoe van Asten is. Laat je het maandag weten?

5. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik ben in mijn hoofd ook al de babykamer aan het inrichten, maar wij hoeven niet veel te kopen. Heb alles nog van zoontje, dus zeker de meubels gaan we hergebruiken. Als het een 2e zoontje wordt is het ook handig met kleding en bij een meisje mag ik dat nog gaan shoppen :D Maar dat duurt nog wel even voordat we dat weten, dus voorlopig alleen de kamer leeghalen en alvast laminaat leggen en behang van de muren halen zodat we kunnen verven.

Cindy83 en Minniemouse1974 vinden dit leuk.
  6. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Haha lekker op tijd dames, heerlijk!

Wij zitten midden in een grote verbouwing, dus ik moet sowieso alles nog inrichten van boven tot beneden. Dus mag nog een extra kamertje gaan doen, nu al zin in :D

Cindy83 vindt dit leuk.
  7. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Tja ik had alles zo'n beetje verkocht.
    Doet nu wel even pijn...nou ja...reden te meer om te gaan kijken voor een Mutsy of Joolz. Kopen kan nog niet want ik weet pas 14 September of het er 1 of 2 zijn.
    Veel kopen kan ik sowiezo niet, want moet hwt voor een jongen of voor een meisje zijn?
    Dus ik koop alleen wat nutrale dingetjes.
    Mijn moeder belde vanmiddag en was ook al aan het shoppen.

De oudste van ons woont 2 straten verder. Sinds oktober woont ze samen.
    En toen was daar opeens die grote lege slaapkamer. En de jongste werd 11 oktober 4...en toen begon het weer te kriebelen. Maar ik zag zo tegen de punctie op. Vorige keren heb ik ontzettend veel pijn gehad. En nu was het bij ICSI 1 en ICSI 2 pijnloos!

Ik ben wel erg ongerust. 42 en zwanger.
    Maar ik probeer wel te genieten. En vooral veel te lezen en te zoeken over baby's.
    Het is zo'n leuk vooruitzicht!

Cindy83, Pepper92 en LVtje vinden dit leuk.
  8. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Oja de babydoos!
    Zit met mn hoofd al helemaal in de kinderwagens en maxi-cosi's.

Cindy83 vindt dit leuk.
  9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.134
    17.154
    113
    Ik wacht nog even met babydozen en het inrichten van de babykamer :p
    Vorige keer ook de goede 20-w echo afgewacht, vervolgens was met 27 weken alles helemaal aanwezig, klaar en in orde. :)

Scheelt dat ik hier door het kleine leeftijdsverschil straks ook wel erg veel kan doorschuiven. Helemaal als het weer een meisje is.

Jullie al voorgevoel wat betreft geslacht? Ik heb - net als bij m'n vorige zwangerschap - weer heeeeeel sterk het gevoel dat het een meisje is. Nog een week of 11 wachten om te zien of ik weer gelijk heb :p

10. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Wauw, wat zijn jullie lekker op tijd!! Groot gelijk om alvast lekker te gaan genieten natuurlijk :thumup:

Ik ga uiteindelijk ook weer meedoen aan MvM, maar wacht nog even met me opgeven. Eén keer was ik al bezig toen het misging en de laatste keer heb ik de afspraak kunnen afbellen (ik zou toen door vakanties iets later starten). Tijdens de zwangerschappen van mijn dochters heb ik het wel mooi kunnen volmaken, maar ik ben nu dus een klein beetje terughoudend met aanmelden. Hetzelfde geldt voor het uitzoeken van het kamertje en het kopen van kleertjes. Eerst even die eerste echo. Tot die tijd bestaat het genieten hier vooral uit lekker fantaseren met mijn handen op mijn buik :)

Over genieten gesproken: nu aan de rauwkost. Natuurlijk lekkere vitamientjes, maar ook vanwege een maag die enorm van slag is. Pijn!!! En herrie!!! :p

Cindy83 en Sado vinden dit leuk.
  11. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Wij hebben alle kleertjes weg gegeven, sowieso een ander seizoen straks. En ach, die kleertjes zijn ook niet zo duur. Wij zijn niet van de merkkleding, dus het komt van Zeeman, Wibra, H&M, bonprix etc.

Bij ons komt de baby de eerste 6 maanden bij ons op de kamer in de wieg. Daarna gaan ze een kamer delen, wel zo gezellig voor ze.

Hoeven ook niet veel te kopen qua meubels. Kinderwagen hebben we ook nog.

Cindy83 vindt dit leuk.
  12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.832
    2.250
    113
    Dag allemaal,

Ook ik ben zwanger! Ons tweede kindje en nu 4+1. Ik moet 10 mei denk ik uitgerekend zijn!!!
    Spannend weer hoor! Ik ga straks jullie verhalen hier even terug lezen!

Rosje83, Pepper92, Druffia en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Wij hebben echt alles nog (we komen echt om in de spullen). Alleen wel van alles de meisjesvariant :)

Welkom Ukki1!! Leuk dat je je meldt :thumup:

Ukkie1 vindt dit leuk.
  14. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Qua spullen hebben we ook nog eea van onze dochter.
    Sowieso wel een nieuwe babykamer (onze dochter heeft een meegroeikamer dus die houd ze zelf)
    En als het een jongen zou zijn nieuwe kleertjes. (Bij een meisje ook wel een deel hoor)

Voorgevoel geslacht, niet echt nog.

Cindy83 vindt dit leuk.
  15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.134
    17.154
    113
    Welkom en gefeliciteerd! :)

Ukkie1 vindt dit leuk.
  16. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Een paar dagen geleden was ik er van overtuigd dat ik niet wil weten wat het gaat worden, maar nu ik allemaal leuke babykamers heb gepind op Pinterest, geloof ik dat ik het misschien toch wel wil weten straks hahaha.
    Heb wel gedroomd dat we een meisje krijgen.
    Ik durf nog niks te kopen, maar als de eerste echo goed is, ga ik toch alvast iets kleins halen hoor. Stiekem ben ik toch al aan het genieten nu...

Cindy83 vindt dit leuk.
  17. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Wat goed @Druffia. Genieten mag je ook!!! En mag ik zeggen dat je hele profiel/handtekening er ook erg roze uit ziet. Wellicht ben je onderbewust gewoon allang op de hoogte :D;)

Hebben jullie aanpassingen gedaan in jullie voedingspatroon nu je weet dat je zwanger bent? En slikken jullie iets van een zwangerschapsvitamine?

Ik ben zelf een multi gaan slikken van Solgar en heb nu ook visolie besteld om de multi aan te vullen (zit er niet in namelijk o_O) Las ook iets over dat voldoende proteïne in deze fase van de zwangerschap belangrijk zou zijn... Misschien draaf ik een beetje door, maar vind het fijn om voor mijn gevoel iets te kunnen doen.

18. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

1 sep 2015
    546
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    Ik zal mij ook nog even netjes voorstellen.
    Ik woon 4 jaar samen met mijn verloofde in limburg. Wij zijn bijna 11 jaar samen en hebben vorig jaar juli een zoontje gekregen. Ik werk 28u per week in een supermarkt als afdelingsmanager.
    Wij zijn geen vakantie gangers maar gaan graag dagjes weg.
    Mijn vriend is heel erg sportief maar mijn motivatie is na de zwangerschap niet meer terug gekomen. Ik probeer zoveel mogelijk met de fiets of te voet te doen maar daar blijft het dan ook bij.

Allemaal een hele fijne zwangerschap!

Cindy83 en Melian vinden dit leuk.
  19. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    hahaha ik hou van kleuren :D
    Slik alleen foliumzuur met vitamine C , heb eerlijk gezegd nog niet nagedacht of ik nog meer moet slikken ? Ik let er nu wel op dat ik wel echt mijn 2 stuks fruit eet op een dag en mag graag een broodje eten ipv avondeten, maar de hele week netjes groenten gekookt haha. (hoewel vandaag een frietje gehad! :evil:)
    Daarnaast wandel ik wat langer met de hond 's avonds xD

20. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik heb multivitamine met extra visolie (lust zelf geen vette vis). Die slik ik al sinds we bezig zijn voor de tweede.

En verder gewoon zoals altijd (behalve de dingen die nu niet mogen natuurlijk)
    Alleen let ik op mijn koffie gebruik. Ben een koffie liefhebber pur sang, maar drink nu max 1 en héél soms 2 koppen per dag.

Deel Deze Pagina