1 t/m 15 mei 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Justme1985, 24 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Het is niet helemaal duidelijk te zien, ben ik bang. Eerste foto zijn de echo's op een rij van boven naar beneden. De bovenste is van mijn oudste, maar dan wel pas rond 20 weken. De middelste is rond de 12 weken. De losse foto's zijn dezelfde foto's.... maar dan dus euuhh... los :D

Bijgevoegde bestanden:

Druffia en jabest vinden dit leuk.
  2. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Dat zwangerschapszwemmen lijkt me dan ook nog wel lekker af en toe. Ik zag net dat dat hier op woensdagavond gegeven wordt van 21:00 tot 21:45. Vind dit echt super laat! Of ligt dan aan mij? :rolleyes: Ik lig nu echt elke avond om 21:00 op bed zo ongeveer.... Ook altijd last van een "winterdip" dus in de winter lig ik er soms nog wel eerder.

Mooie echo foto's @Melian

3. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Dat vind ik ook echt laat @Pepper92. Ik heb vanavond om 18.30 uur zangles en dat vind ik al vervelend. Zodra de meiden in bed liggen, duik ik er het liefst ook in.

En dankjewel :) Toch een mooi aandenken. Ik moet ze alleen een keer inscannen nog, want ze schijnen te vervagen uiteindelijk.

4. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Zojuist even in bed liggen lezen en zes (!!) spekkies naar binnengewerkt. Nu moet ik spugen :|

Toch nog niet helemaal de oude. Ben een professional namelijk en kan doorgaans een zak leeg eten :oops:

Cindy83 vindt dit leuk.
  5. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    He wat vervelend @Melian

Hoe gaat het met de rest wat betreft kwaaltjes en misselijkheid etc?

Hier moet ik bijna elke ochtend overgeven, niet omdat ik zo misselijk ben, maar omdat ik door de verkoudheid moet hoesten en dit triggert overgeven 's ochtends....

6. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Dat is naar @Pepper92. Hopelijk ben je gauw verlost van dat gehoest. Hoesten triggert bij mij ook kokhalzen, maar ik hoef er gelukkig niet van te spugen.

7. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    De eerste met 20w is niet echt vergelijkingsmateriaal. Ik vind de laatste foto wel echt een mooi rond hoofdje hebben. Aan de hand daarvan zou ik naar jongen neigen.

Ik denk dat het zwemmen ook meer iets is tegen de 20/25w dan heb je wss weer wat meer energie ook!

Hier nog iedere dag regelmatig spugen. Helaas. Lig nu weer met hoofdpijn op de bank de misselijkheid weg te zuchten.

Melian vindt dit leuk.
  8. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Oh wat naar @sweetL en @Pepper92 hoop dat het snel over is!!

Ik heb helaas ook geen verstand van nubb en skull theorieën... ik wacht de echo gewoon maar af. Nog een week of 2...

Maar eerst de uitslag van de nipt! Hooooop zooooo op vrijdag maar ik ga uit van maandag. Dan mogen we t eindelijk van de daken schreeuwen! :D

Bij mijn vorige zws heb ik gezwommen, ik vond het erg zoetsappig allemaal. Maarja dat ligt ook maar net aan degene die les geeft. Het is wel fijn om met je dikke buikie (indd na 20 weken) lekker te dobberen en te kletsen met andere mamma’s to be. Vraag me alleen af hoe ik het nu zou moeten doen met de kleine meid, moet al zo vaak oppas regelen.

Verder nog steeds een enorm opgezette buik en dikke zere tetten :(

9. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    xxxilse85 en pindatjuh vinden dit leuk.
  10. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

1 sep 2015
    546
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    Goedemorgen, even mijn afwezigheid verklaren....
    Ik heb deze maand TWEE telefoons kapot laten vallen. Ik was een hele dag niet bereikbaar en werd mijn zoontje net ziek bij de GO. We hebben geen vaste telefoon dus nu een reserve prepaid in huis gehaald voor het geval dat. Ik durf na twee telefoons gesloopt te hebben even van niemand wat te lenen hihi. Over een maand loopt mijn abonnement af en mag ik een nieuwe gsm uitzoeken. Vind het eigenlijk wel rustgevend zo een oldskool gsm. Maar vandaar mijn afwezigheid.
    Wat komen er mooie echo's bij zeg. Ik hoop dadelijk ook op een mooie echo. Vandaag precies 12 weken en termijn echo. Andere dames die vandaag echo hebben.. Succes!!
    Hebben er al de nipt uitslag binnen? Ik ben gisteren 6x geprikt en uiteindelijk toch maar via de hand bloed afgenomen. Duurde wel even voor alle 7 buisjes vol waren.

11. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    14 weken dansje!!

Succes met de echo's en afspraken vandaag!

Cindy83, Luuna, Melian en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

1 sep 2015
    546
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    Yeahhh....... Prachtig echo gehad

Bijgevoegde bestanden:

Druffia, Cindy83, Yesera en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. mommiewillie

6 sep 2017
    96
    130
    33
    Vrouw
    Prachtig! Fijn joh!

14. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Ah nee @Babs1990 wat balen van die telefoons! Al snap ik best dat je zegt dat zo'n oud exemplaar ook wel rust brengt. Noem me ouderwets, maar soms vervloek ik die constante toegang tot media en mijn eigen (en dat van mijn omgeving) gebrek aan zelfbeheersing mbt het gebruik ervan. Vroeger was niet alles beter, maar zonder schermpjes was het soms toch wel leuker :oops:

Je echo is prachtig. Was het kindje erg beweeglijk? Ik ben ook heel benieuwd naar de anderen.

Ik heb zojuist mijn dochter even in bed gelegd en ben zelf ook gaan liggen. Vanochtend nogal huisgehouden (letterlijk) in huis en daar betaal ik nu de prijs voor. Mijn rug, heupen en billen steken en zeuren en mijn onderbuik voelt alsof er een bowlingbal in ligt. Ik vind het eigenlijk nog een beetje vroeg voor dit soort gedoe :confused: Wat denken jullie? Meer of minder belasten? Ik heb geen idee of het gewoon slappe spieren zijn die getraind moeten worden, of dat het slappe spieren zijn die ik met rust moet laten.

15. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Zojuist op de fiets een flinke harde buik. Ook al zo vroeg. :$ @Justme1985 jij had toch ook al harde buiken af en toe?

16. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook al harde buiken zo nu en dan.
    Ik ga in overleg nu 2.5u minder werken ( later beginnen) kijken of het werkt. Anders wordt t misschien een halve dag ipv hele dagen... ( ik werk 3 dagen) waarvan 2 normaal gezien van 07:15-17:00 en 1 van 08:30-17:00.
    Vanaf komende week alle 3, 08:30-17:00

17. dijk1985

dijk1985 Actief lid

2 sep 2017
    165
    250
    63
    Vrouw
    @Melian die rug van jou is ernstig herkenbaar voor mij....
    Ik begin om 9 uur met werken dan ben ik blij dat ik om 10 uur een kwartier pauze heb en om 11uur weet ik al niet meer hoe ik moet gaan staan :(
    Die pijn in vooral in de onderrug is echt zn brandende stekende pijn....
    Als ik dan niet ga zitten wat dus niet kan op mijn werk gaat de pijn naar de kuiltjes onderin mijn rug trekt helemaal naar mn benen en schaambot.
    Ik heb daarom besloten het werk te laten rusten aangezien we gewoon echt geen vervangend werk hebben, en we met 10 man achter de toonbank ook constant botsen e.d en als je dan al zn rugpijn hebt, word ik bijna agressief ;)

18. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Een brandende stekende pijn inderdaad @Justme1985 en als je dan gaat zitten voelt het in eerste instantie net alsof je lage rugspieren tien centimeter zijn ingekort. Ik merk ook dat als ik weer ga lopen nadat ik een tijdje gezeten heb, ik eerst even mijn balans moet vinden, alsof alles een beetje rammelt. Dat herken ik wel van eerder, maar toen had ik dat pas in het derde trimester.

Je werk laten rusten... Betekent dat dat je de ziektewet in gaat?

@sweetL Hopelijk bieden de nieuwe uren je lichaam iets meer rust. Ook jij al harde buiken dus... Hoe staat het met de misselijkheid?

Ik vind zwanger zijn sowieso al geen kattenpis, maar met twee kinderen en dan steeds dat gesleur en gesjees, maakt het haast lachwekkend. Dit wordt nog wat. Een lesje in loslaten :rolleyes:

19. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wat vervelend voor jullie @Melian, @dijk1985 en @sweetL die harde buiken en rugpijn :(. Hopelijk gaat rust jullie helpen om de klachten te verminderen. Misschien ook een idee om alvast langs een fysio te gaan? Zeker bij rugklachten is het goed om er vroeg bij te zijn.

20. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Melian
    Misselijkheid is nogsteeds even erg helaas... Ik hoop dat dit idd voldoende is voor mijn lichaam.
    Mijn bloeddruk volgende keer wel goed is en ik minder last van mijn buik heb.

Ik doe al veel vervangend werk, gelukkig.
    Zit nu ook veel op het kantoor, dingen achter de pc te doen ipv in de productie veel bukken, sjouwen, druk zetten met mijn armen etc.. ( Ik zit normaal gezien oa. achter een soort grote industriele naaimachine om randen en bandjes om (auto/tractor/vrachtwagen) matten te zetten.
    Dat is dus iedere keer stapels matten vanaf de grond oppakken, op mijn tafel leggen en vervolgens op de machine randen of bandjes zetten waarbij ne veel tegendruk in bochten ed moet geven.) Dit zou zo'n 60% van mijn werkzaamheden zijn, verder ben ik vliegende kiep met inpakken, order picken, producten opruimen, fotos maken van nieuwe producten, andere producten verzamelen etc.

Toen ik aangaf zwanger te zijn hebben ze me direct al wat dingentjes aangeleerd om het programma van de lasermachine te kunnen instellen van achter de pc. Mallen bewerken digitaal etc. Om nog meer afwisseling te hebben.

Nadat ik maandag ook aangaf van mijn bloeddruk zijn ze bezig me het computersysteem van de webshops te leren. Zodat ik ook echt evt dagen achter de pc kan zitten. Ik heb nu geleerd hoe ik producten in de webshop kan aanpassen, toevoegen, koppelen, fotos toevoegen etc.
    Ik denk dat uiteindelijk wellicht de klantenservice ( telefoon opnemen ) wellicht ook nog wordt toegevoegd. Mocht dit nog te weinig blijken.

Voor nu heb ik nog zo'n 40.000 producten die moeten worden nagelopen en aangepast.

Ik heb dinsdag productie gedraaid, woensdag heel de dag kantoor, en vandaag ongeveer 50/50.

Cindy83 en Yesera vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina