Het geeft niks dat alles nieuw is voor je, we hebben het allemaal moeten ondervinden we zijn er ook om elkaar te helpen! Ik ben geen buikslaper, maar ik kan me goed voorstellen dat het steeds lastiger is om op je buik te slapen!
Welkom nieuwe mensen! Hier blijven de dagen elkaar rustig opvolgen. Voel me goed ben blij Vandaag voor het eerst het hartje gevonden. Blijft magisch! Fijne dag allemaal en succes aan de meiden wie zich niet zo lekker voelen...
Hier ook nog steeds snel moe, maar het wordt steeds beter. Voedingskussen is inderdaad echt een aanrader! Vandaag die van mij weer van zolder gehaal en even gewassen, dus vanaf vanavond weer lekker daarmee slapen Afgelopen nacht een tijd wakker gelegen met pijn aan mn gewrichten heup, knie en enkelgewricht deden veel pijn, herkenbaar voor iemand? Kan me niet herinneren dat ik daar de vorige keer zo'n last van had... Heb per 1 januari ouderschapsverlof aangevraagd voor 1 dag per week en dat is goedgekeurd! Nog even volhouden en dan lekker elke woensdag vrij! Vervelend om te horen dat sommige werkgevers niet echt meewerken.... Hier gelukkig niet van toepassing (kantoorbaan), maar ik begrijp heel goed dat het jullie te veel wordt met veel staan etc!
krampen of?? Ik heb bij mijn vorige zw wel last gehad van mijn benen snachts, veel kramp ed. Met een aangepast voedingspatroon kon ik dat aardig in de hand houden (+ pilletjes van de ha... maar welke?? Weet ik even niet meer... voedingssublementen iig)
Het voelt meer als groeipijn (zoals in de puberteit) ofzo. Geen kramp zoals je wel eens in je kuit hebt
Magnesium? Ik heb wel last van mijn polsen, maar de andere gewrichten heb ik geen last van. Bij mij is het hormonaal.
Ja volgens mij was het magnesium idd. Of iets + magnesium. Nou gaat lekker. Net mijn eten op, vaatwasser inruimen, al mijn eten weer eruit echt beroerd dit.
Met mij gaat het goed. Alleen zo goed dat ik zo onzeker ben of alles wel goed is. Woensdag gelukkig weer echo. Maar ik voel me gewoon. Groei ook niet .... dus ja.... ben er wat voorzichtig over. Heeft van jullie dat ook?
Ik had de eerste weken een aardig buik. Is nu minder geworden. Darmen hebben denk ik hun plekje gevonden...krijg nu pas in de avond als ik dik ben geweest een buikje. Bij een rustig dagje als vandaag is het nihil. Ben dan ook erg blij met m’n doppler Dus hoeft niks te betekenen, maar ik kan me je onrust voorstellen!
Het is jouw eerste zwangerschap toch? Met mijn zoontje was ik rond deze termijn ook nog heel plat. Begon pas een beetje te komen vanaf 18 weken en zo rond de 25 weken werd het echt wat. De baby's in je buik zijn nog best klein, dus niet heel vreemd dat je nog geen buikje hebt. Nu ik zwanger ben van de 2e gaat mijn buik een stuk sneller. Zeker de afgelopen week is hij aardig gegroeid en is hij al zo groot als ik bij zoontje had met 20 weken. Een doppler is inderdaad heel fijn, zeker nu je nog zo weinig voelt. Wij hebben vanavond weer geluisterd naar een heerlijk sterk kloppend hartje. Spannend voor jou woensdag weer een echo!
Hier ook nog weinig tot geen buik hoor! Het rolletje wat ik nog had van zwangerschap van mijn zoontje voelt wat steviger ipv fluffy.. voornamelijk savonds. maar echt nog geen babybuikje hoor. Na een hele tijd zoeken met de dopler heb ik volgens mij in de verte heel snel het hartje van dit ukkie gehoord vanavond.
Het is mijn 2e zwangerschap en tekende bij mijn eerste ook vrij laat. Alleen omdat het me 2e zwangerschapschap is en ook nog 2 babys. Voelt het toch een beetje anders/vreemd. Gelukkog ben ik niet de enige. Dat is wel fijn om te horen
Sorry lieve dames, het is hier nog steeds overleven. Ik baal er zo van, echt genieten zit er ook niet in zo en dan voel ik me weer zo schuldig richting de baby. Ben nu onder behandeling van de fysio dus hoop dat die me een beetje er doorheen kan trekken. De laatste weken waren 5 van de 7 dagen echt gewoon zo heftig dat je in de ochtend op staat en hoopt dat je gewoon een hele lange winterslaap kunt houden omdat je die dag gewoon niet door gaat komen. Ben dus ook hele tijd niet online geweest, lukte me gewoon niet. Wel lijkt het qua energie iets beter te gaan, dus hoop dat ik daar ook nog beetje voordeel uit kan halen. Het is dus niet dat ik niet mee wil kletsen,maar het lukt gewoon niet op dit moment.
Wat enorm rot @LVtje dat je je maar zo beroerd blijft voelen. Is het vooral de pijn, of is het de misselijkheid die je parten speelt? Ik hoopte voor je dat het na de eerste drie maanden wel beter zou gaan. Sterkte! Hier een beetje onzeker. Ik was ervan overtuigd dat ik het kindje een paar keer gevoeld had, maar nu al anderhalve week niks meer. Dat in combinatie met dat ik me zoveel beter voel dan voorheen, maakt me wat angstig. Hopelijk is alles gewoon oké daarbinnen. Misschien dat ik het eerder verkeerd voelde, al herkende ik het zo van eerder. De vk had aangegeven dat ik moest bellen als ik het hartje wil luisteren... Ben haast geneigd om het te doen, maar ik vind ook dat ik niet zo onzeker moet zijn. De geruststelling is altijd maar zo kort
Nee, het is echt de pijn. De misselijkheid is gelukkig stukken minder dus dat gaat goed. Maar de pijn is echt dramatisch op dit moment en pcm doet helemaal niks. Balen dat je even weer zo onzeker bent. Kindje is nu nog zo klein dus dat even niet meer voelen is heel logisch. Zou anders zeker gebruik maken van het aanbod van je VK. De geruststelling is altid maar kort,maar beter zo dan onnodig zorgen maken.
Wat ontzettend naar dat je je zo voelt @LVtje ! En voel je niet schuldig, je kunt er toch niets aan doen dat je je zo voelt? Ik hoop echt dat het nog beter wordt meid, maar ik begrijp dat je al met de vlk erover hebt gesproken? Wel super lief dat ze je aanbiedt om naar het hartje te luisteren. Als je denkt dat je je daardoor beter gaat vorlen, zou ik het zeker doen. Wellicht kan ze ook nog iets anders voor je doen.
Nee weet ik ook wel, maar voelt soms zo lullig. Ben je eindelijk zwanger en wil je gewoon op die roze wolk gaat zitten en genieten en dan voel je je zo ellendig. Gelukkig is het vandaag iets rustiger op het werk, scheelt ook.
@LVtje jeetje, wat moet dat lichamelijk heftig zijn! Ik hoop voor je dat het snel beter word aangezien het eerste trimester bijna voorbij is en je dan wat beter in je vel gaat zitten. Helpt het wel bij de fysio of heb je het idee dat het niks uithaald? Vooral niet schuldig voelen voor de baby, je pakt de rust die je nodig hebt en dat is goed, al kan je voor je gevoel waarschijnlijk niet anders. Beterschap! @Melian rond deze periode is het vaak dat je wat meer energie krijgt en dat je je beter gaat voelen. Wanneer heb je de eerstvolgende afspraak bij de vk? Als het voor je gevoel te lang duurt dan zou ik alsnog voor je eigen rust het hartje gaan luisteren bij je vk. De geruststelling is inderdaad maar tot de deur, maar als het jou weer even uit de onzekerheid haalt dan zou ik het gewoon doen. Ik kwam er vanmorgen achter dat ik een afspraak bij de vk had, ik was het totaal vergeten! 13 november de geslachtsbepaling en 18 december de 20 weken echo. Ow ja, de volgende afspraak bij de vk is op 27 november. De uitslagen van de nipt waren goed! @Hartlief heb jij ondertussen al wat gehoord?