@Melian Ik slik enkel foliumzuur, geen aanvullende vitamines. Wel ben ik iemand die erg veel fruit en groenten eet, dus wat die vitamines betreft zit het wel goed Wat betreft eten/drinken: ik eet uiteraard geen rood vlees, rauwmelkse kaas, de bekende dingen. Alcoholdrinker ben ik al niet echt, maar laat dat nu natuurlijk helemaal staan. Verder let ik op mijn koffie-inname (max 1-2 kopjes per dag nu ipv de gebruikelijke 8). Ik at altijd al goed en gezond, dus daar hoef ik niet extra op te letten
Ik slik alleen foliumzuur, hiermee begonnen toen ik zwanger wilde worden en eigenlijk zo door blijven slikken... Merk wel dat ik behoefte heb aan meer vitamines (heel moe, lusteloos, kortademig), dus heb mn vriend naar de kruidvat gestuurd voor de davitamon compleet mama plus. Nu in de aanbieding 1+1 gratis Eet wel gewoon mijn 2stuks fruit (of meer) en volkoren producten en groente in de avond, dus ben niet ongezond bezig. Verder heb ik het voorgevoel dat we weer een meisje krijgen
Ik gebruik nog steeds dezelfde losse vitamines en blijf dat wel doen denk ik. Zo heb ik voor mezelf beter controle over wat ik precies slik en slik ik niks wat niet perse nodig is. Ook is het zo veel voordeliger. Vitamine d op dokters recept Vitamine B multi hoog gedoseerd Magnesium halve dosering Zink/ selenium halve dosering Ijzer Visolie 2/3 dosering Ik moet ook verklappen dat ik verslaafd ben geraakt aan lasagne van daily chef het liefst eet ik dat elke dag. Geen idee waarom. Was zeker 3 jaar geleden dat ik het voor het laatst gegeten heb
Babydozen heb ik nog niet over nagedacht. Denk dat ik dat pas ga doen na de eerste echo. Daar wachten we met het overhoop halen van de toekomstige babykamer en zolder ook nog op. Wij hebben een licht voorgevoel dat het een meisje wordt. Maar lang niet zo sterk als dat we destijds hadden bij zoon (en dat voorgevoel klopte toen dus ook). We komen ook alleen op meisjesnamen (zijn daar eigenlijk al bijna uit). Totaal geen inspiratie voor jongensnamen... Ik slik de multivitamines van Gravitamon.
Ik ben net weer thuis van de Babydump. Wat een bedragen vragen ze voor een kinderwagen. Pfff. Echt te duur. Een kinderwagen, tas, voetenzak, parasol... Ik kijk echt nog even verder. En in tweelingwagens was er eigelijk erg weinig keus. Of de Topmark toppi 2 of de Bugaboo. Nou...de Bugaboo is wel heel erg duur. De Topmark Toppie was bij Babydump duurder dan in andere winkels.Haha, voorlopig nog verder shoppen dus. Wel de babybox gehaald er zat een leuk rompertje in en lepeltjes en een zeehond. En wat bakjes. Oja en een spuugdoekje. Verder heb ik zo'n leuke Difrax fles gekocht met Woezel & Pip. Zo schattig. Ik koop ook geen merkkleding hoor. Ik ga voornamelijk naar Primark(zeker als het een tweeling is...geweldig!) En naar H&M en heel soms C&A. Qua voeding eet ik elke dag 2 stuks fruit. Ik drink nog steeds elke dag Pom granaatappelsap. En ik eet zo gezond mogelijk. Maar mijn chocola eet ik ook nog. Verder ben ik erg gestressd met eten. Je mag tegenwoordig heel veel dingen niet meer. Dus steeds op mijn lijstje kijken of ik het mag.
Een voorgevoel heb ik niet. Manlief en zoon hopen op een jongen of 2 jongens. We hebben namelijk 3 meiden en 1 zoon. Ik begrijp het wel. Maar ik heb zelf geen voorkeur. Gezondheid is het allerbelangrijkste. En een voorgevoel? Nee heb ik echt niet.
Duur he die kinderwagens @Minniemouse1974 Primark ben ik echt nog nooit geweest houd echt niet van winkelen en al helemaal niet in van die super drukke winkels, geef mij maar de plaatselijke Zeeman en Wibra en online shops, lekker rustig Pffff, ben nu echt super moe, ben lekker gaan liggen ff tv kijken en dan slapen
Ik ben ook nog nooit bij Primark geweest. Zit ook niet bij ons in de buurt. Sowieso weinig leuke winkels, dus koop veel online. Koop bij Zeeman wel in de winkel en online bij C&A en soms bij H&M.
Zeeman zit hier ook in t dorp. Daar koop ik vaak ondergoed voor de jongste en broeken soms. Hier zit ook een Takko. Daar koop ik ook soms. Maar bij de Primark koop ik erg graag. Tshirts voor 2 euro per stuk. En ze doen er heel de zomer mee. Ze hebben er ook veel Minnie Mouse Mickey Mouse Winnie the Pooh Frozen Harry Potter enz enz.
Allemachtig wat is er vreselijk veel gekletst zeg!! dat kan ik echt niet bijhouden. Zag nog een paar nieuwe voorbij komen, gefeliciteerd!! Als jullie het niet erg vinden spring ik vanaf hier weer in en doe ik wel nog ff mee aan het voorstelrondje. Ik ben 32 jaar en 12 jaar samen met mijn vriend. Samen hebben wij een zoon van 3,5 waar wij ook 3,5 jaar op gewacht hebben met veel tegenslagen maar altijd hoopvol gebleven! Op 13 januari j.l. heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd en waarschijnlijk gaan wij in 2019 trouwen. Ik werk 30 uur als assistent filiaalmanager bij een groot drogisterijketen. Mijn hobby's zijn op et moment diamond painten, legpuzzelen (och ik klink als een oud wijf ) en series kijken. Ik ben een echte huismus en kan dan ook genieten van een avondje bankhangen en knuffelen met mn vriend onder het genot van een hapje en filmpje/serie. Voor deze zwangerschap zijn we iets meer als 2 jaar bezig geweest met ook wederom veel tegenslagen en een 2de BBZ vorig jaar oktober waarbij ze mijn linker eileider hebben verwijderd. Dat was dus ook de reden dat ik zo vroeg een echo kreeg. Ik slik nu de dagravit mama plus capsules trouwens Vanavond ook aangemels voor MvM... vind et doodeng maar ik moet erop vertrouwen dat het goed blijft gaan. Vinden jullie het soms ook nog moeilijk te geloven? Als ik eraan denk om weer met een dikke buik te lopen vind ik et echt nog lastig om te geloven dat dit ook echt weer zo zal zijn
Justme1985 Wow heftig allemaal. 7 terugplaatsingen, eileider verwijderd. En nu zwanger! Echt super!! Ik geloof het soms ook nog niet hoor. Vooral omdat na het stoppen met de utrogestan mijn misselijkheid weg ging. Maar die misselijkheid komt hopelijk weer terug.
Ik gebruik de utro nog 3 dagen en moet dan ook stoppen. Vind het een enge gedachte dat ik dan tekort ga komen ofzo...is het niet een risico?
Cindy83 Nee het schijnt gewoon goed te zijn als je stopt als ze op zijn. Ik had 2 doosjes. 2 x 2 per dag. Ik ben blij dat ik er van af ben. Ik was altijd bang dat ik ze zou vergeten.
Ik had totaal 5 doosjes, vanaf de punctie 3x2 per dag. Vorige week vrijdag na de bloedtest moest ik nog 1 week doorgaan.. maar ben aan het afbouwen omdat ik nog 1 strip over heb en het best spannend vind om te stoppen. Dus nu 2x2 per dag.. dinsdagochtend laatste 2
Ja dat was vrij heftig allemaal... bij de zwschap van mn zoon was ik nog geen 4 weken en lag ik 13 dagen in het zkh door OHSS. Verder wel een goede zwangerschap en bevalling gehad dus dat maakte veel goed. Eerste BBZ was 05-11-2011 en de 2de 30-10-2016 zat dus bijna precies 5 jaar tussen en in dezelfde eileider alleen was die vorig jaar geknapt. Voor een 2de kindje moesten we nieuwe ivf poging doen, 3 afgebroken ivm te weinig follikels en 4de poging 22 follikels en wederom OHSS dus geen verse tp. Eerste cryo tp was in september en dat was de BBZ. Daarom vind ik et soms nog moeilijk te geloven Ik zag dat jullie 2 puncties hebben ondergaan voor deze zwangerschap? En gewoon in NL? Wel bijzonder hoor! Straks is et een 2ling Hopelijk was et de utro die zorgde voor de misselijkheid! @Cindy83 bij de zwschap van mn zoon gebrukte ik ook utro maar zelfs nog voor NOD mee "gestopt"... nou ja t was meer dat ik door de OHSS er van onder niet meer bij kwam en ik het te genant vond om zkh persoon te vragen of ze dit wouden doen achteraf voelde ik me daar wel schuldig om... maar uiteindelijk kon het gelukkig dus geen kwaad. Probeer te vertrouwen op je lichaam! Over het algemeen zorgt de hcg ervoor dat je eierstokken gestimuleert worden om progesteron aan te maken dus de kans dat je lichaam het zelf doet is heel erg groot
Wauw wat een gezelligheid! Alles gelezen maar persoonlijk reageren wordt lastig haha! Zag iig mooie testjes voorbij komen ook! @kwaaltjes: Nergens last meer van, tip top fit! Zie er alleen al uit alsof ik 16wk zwanger ben, zo'n darmenbuik heb ik @voorgevoel: Mn voorgevoel zei jongen, maar na 2 pendels hier op t forum een meisje te horen gekregen. Dus nu wordt mn voorgevoel beetje beïnvloed Ik zou een meisje erbij wel heeel leuk vinden!♡♡ @shoppen/dozen: Totaaaaaal niet mee bezig nog! Eerst maar een goede echo zien en daarna wil ik eerst het geslacht weten alvorens te shoppen Druk weekend hier dus weet niet of ik het bij kan houden!
Ik vind het ook doodeng om met de utro te stoppen. Gebruik nu 3x daags 2 bolletjes. Hoop het nog even te kunnen rekken met wat ik heb, misschien dat ik dan overga op 2xdaags 2 om zo iets langzamer af te bouwen. Hier ook heel druk weekend. Morgen teamuitje en zondag familie dag dus zal er weinig zijn dit weekend.
Lees ook alles mee.. Maar zou ook nog voorstel ronde doen 29 jaar.. Werk 20 uur in de zorg, 2 kids van 4 en bijna 2.. En nu tweede ronde na mk weer zwanger. Ik slik Davitamon mama compleet.. wij gaan volgende week eerst op vakantie en als het dan allemaal goed lijkt, bel ik verloskundige en mvm.. Na de echo pas bezig met plannen maken en shoppen..
Dank voor je reactie. Daar word ik wat rustiger van. Ik vind het gewoon zo spannend allemaal magoed nog 300uur tot m'n echo hoezo maak ik me druk
Justme1985 Jee je hebt wel heel erg afgezien.2 x BBZ en dan te weinig, en dan te veel follikels. O en dan elke keer terug voor de echo, de punctie, de wachtweken... Vreselijk he. Ik heb bij mijn vorige ICSI zo afgezien met de puncties. Maar je gaat toch steeds weer verder. Mijn familie begreep me echt niet. Alles voor een baby he. Ja ik heb alle ICSI's (3 in 2011/2012, en 2 in 2017) in Tilburg gedaan. Het bijzondere was wel dat dit keer de puncties pijnloos waren. Geweldig. Een tweeling zou geweldig zijn. Maar bij mijn zwangerschap in 2012 (ICSI 3) had ik ook 2 TP gehad, en is er 1 overgebleven. Ik ben wel heel erg bang dat het nu weer gebeurd. Op de echo op 14 September zien we meer. Nog 13 dagen geduld.