Haha ja dat is makkelijk! Bij ons hing het behang er al half af en was aangevreten door onze konijnen en als krabpaal gebruikt door de katten . Het behang zat er nog op van de vorige bewoners, dus misschien al wel 20 jaar. Tijd om eraf te halen dus . Sinterklaas vieren wij hier pas dinsdag. Ben zelf vrij, dus zoontje mag maandagavond zijn schoen zetten. 'S ochtends staat dan de zak met cadeautjes klaar. Hij is meestal om 6:00 uur wakker, dus dan heeft hij nog genoeg tijd om uit te pakken en te spelen voor schooltijd. 20 weken echo hebben wij donderdag al! Nog een weekje en dan zitten we gewoon alweer op de helft . Tijd gaat echt snel. Kijk er wel naar uit om de kleine weer te zien. Hopelijk wordt hij helemaal goedgekeurd.
Zelfde gevoel. Lees alles, maar vaak te druk om meteen te reageren (en daarna vergeten). Afgelopen woensdag op werk sinterklaasmiddag gevierd. Voor de (voorlopig) laatste keer naast de sint volgende jaar zitten we met onze kleine meid aan de andere kant van het verhaal Vanmiddag babyshower van een vriendin. Georganiseerd door een Amerikaanse meid (die hier ondertussen 4 jaar woont), benieuwd of het een echte Amerikaanse shower gaat worden. Thema is rainbows and unicorns, dat beloofd wat
Gefeliciteerd met je verjaardag @Pepper92 fijne dag vandaag! Veel plezier voor iedereen die vandaag sinterklaas viert Wij hebben het gisteren 2x gevierd dus L. is goed verwend en de baby ook Vandaag begonnen met kerstsfeer aanbrengen straks alleen ff nieuwe ballen kopen, wil een keer een andere kleur Manlief ondertussen druk bezig op de babykamer. Nieuwe wand staat en de oude wand is gesloopt en nu is hij bezig met elektra opnieuw aan te leggen. Hopelijk kunnen we in de kerstvakantie ongeveer de cement dekvloer erin gooien en dan kan de boel gestuct worden en dan kan ik los met schilderen en inrichten De baby is een paar dagen erg rustig geweest maar sinds gisteravond weer erg druk en goed aanwezig, heeft vast een groeispurtje gehad
@Luuna Dat beloofd inderdaad wat!! Ben erg benieuwd @Pepper92 Gefeliciteerd En nu vergeet ik er vast ontzettend veel, maar ook ik krijg het niet voor elkaar om overal te reageren. Hier nog wel mijn eigen jas. Verwacht er ook geen nodig te hebben. De vorige keer ik januari bevallen en toen kon ik het ook af met mijn eigen jas. Buikje valt hier dan ook erg mee. Vooral in de ochtend lijk ik vooral wat dikker in de loop van de dag wordt het wel meer een babybuik. Ik voel haar nu wel dagelijks. Zo bijzonder en fijn weer. Fijne zondag allemaal!
1 t/m 15 mei 2018 Bevallingslijst April 26 - Pepper92 - 25 jaar - 2de kindje ♡ 29 - Justme1985 - 32 jaar - 2de kindje Meisje? 29 - Susy87 - 30 jaar - 2de kindje Jongen? 30 - Melief - 28 jaar - 2e kindje ♡ 30 - Yesera - 35 jaar - 2e kindje ♡ Mei 2 - davina - 29 jaar - 2e en 3e kindje 3 - Cindy83 - 34 jaar - 1e kindje Meisje? 3 - Druffia - 31 jaar - 1e kindje ♡ 3 - proudmommy13 - 32 jaar - 2e kindje meisje? 3 - Pindatjuh - 29 jaar - 2e kindje 4 - Jess93 - 24 jaar - 2e kindje ♡ 5 - xxxilse85 - 32 jaar - 2e kindje 5 - LiefenLeed - 31 jaar - 3e kindje 7 - Hartlief - 33 jaar - 2e kindje ♡ 8 - SweetL - 26 jaar - 2e kindje ♡ 9 - MumL - 25 jaar - 2e kindje 9 - maansneeuw - 26 jaar - 1e kindje 9 - Melian - 37 jaar - 3e kindje ♡ 10 - LVtje - 33 jaar - 2e kindje ♡ 10 - Babs1990 - 27 jaar - 2e kindje 10 - Mommiewillie - 24 jaar - 2e kindje Meisje? 10 - Eliss92 - 25 jaar - 1e kindje♡ 11 - Leooo1990 - 27 jaar - 1e kindje 11 - Veertjes86 - 31 jaar - 1e kindje 12 - Pline - 32 jaar - 2e kindje ♡ 13 - Luuna - 33 jaar - 1e kindje ♡ 14- dijk1985 - 32 jaar - 3e kindje ♡ 15- Roos99 - 29 jaar - 2e kindje 17 - jabest - 32 jaar - 3e kindje♡ Afspraken December 6 - Druffia - controle (CP 2de keer) 7 - Yesera - controle + 20 weken echo 8 - Cindy83 - Controle Gyn en 20 wkn SEONTM 8 - Pepper92 - 20 weken echo 11 - Eliss92 - 20 weken echo 11 - Jess93 - Centering pregnancy 12 - Luuna - Centering Pregnancy 1e x 12 - SweetL - controle vk 12 - Hartlief - controle vlk 13 - Druffia - 20 weken echo 14 - Justme1985 - 20 weken echo + controle VK 14 - LVtje - 20 weken echo 15 - xxxilse85 - 20 weken echo 18 - dijk1985 - 20 weken echo 18 - sweetL - 20 weken echo 18 - Pindatjuh - 20 weken echo 18 - Veertjes86 - 20 weken echo 18 - Babs1990 - 20 weken echo 19 - dijk1985 - controle VK 19 - Jess93 - 20 weken echo 19 - Mommiewillie - 20 weken echo + gyn 20 - Hartlief - 20 weken echo 21 - Pline - 20 weken echo 22 - Pepper92 - controle vk 27 - Luuna - 20 weken echo 28 - babs - controle vk
gefeliciteerd @Pepper92 met je verjaardag!! Wat spannend dat de 20 weken echo's er nu aan zitten te komen. Wat gaat het achteraf allemaal snel meiden! Voor mezelf waren de eerste weken zo ontzettend spannend geweest en elke dag telde en nu vliegen de dagen voorbij en zitten we allemaal al bijna op de helft. Hoe geweldig!! Mijn lieve schoonmoeder heeft de kinderkamer geverfd deze week toen ik ziek was. Alle meubeltjes zien er geweldig mooi uit. Gisteren de eerste spulletjes in de kasten gelegd en vervolgens een enorme huilbui gehad. Ik vind het nog steeds ongelooflijk dat wij dit wondertje mogen gaan krijgen. En dat we gewoon nu een babykamer aan het inrichten zijn, ongelooflijk. Ik ben ook heel benieuwd hoe jullie babykamers er straks uit komen te zien. Wij hebben ook Sinterklaas gevierd met de onthulling van het geslacht. Suprise ballon. Heerlijke reactie van iedereen , zo leuk om te zien. Nu ook maar eens op Facebook gezet dat ik zwanger ben en we een jongetje krijgen. De hele wereld mag het weten. Ik kan het niet aan om geheimzinnig te moeten doen. Heerlijk zo! Wat leuk dat sommige het kindje al zo vaak voelen. Lijkt mij ook heerlijk. Ben er wel van overtuigd dat ik nu af en toe "iets" gevoeld heb. @Cindy83 als ik jouw mooie buik zo zie op je profielfoto, kan ik me voorstellen dat je een andere jas nodig hebt. Wat groei je ontzettend mooi zeg!! Wauw!
Hoi hoi allemaal! Ook hier weer eens een berichtje. Ook ik ben een trouwe meelezer, maar meeschrijven lukt niet altijd. Drukke week gehad, waarin 2 neefjes geboren zijn, dus we kunnen volop 'oefenen'. Misselijkheid lijkt iets minder te worden; afgelopen vrijdag juichte ik dat ik een week lang overgeefvrij was geweest, helaas de volgende dag; rennen! M'n moed wordt iets minder dat het met 18 weken voorbij is. Achja, het is in elk geval wat minder dan eerst. Verder aardig klachten-vrij. Leuk zeg; wij gaan donderdag ook de andere kamer leegmaken zodat onze zoon daar kan gaan slapen. De babykamer gaan we stucen en we hebben zó leuk behang uitgekozen! Het behang is van My Little world, en dan de olifantjes. Waarschijnlijk *twijfeltwijfeloverdeprijs!* nemen we de bijpassende gordijnen erbij... Helemaal in love! Oei, het gaat inderdaad snel; de eerste 20 weken echo dus deze week al @Pepper92! En nog van harte gefeliciteerd! Wij vieren (nog) geen Sinterklaas; al stonden heel schattig onze schoenen voor de openhaard vorig jaar, had manlief gedaan, en waren ze de volgende dag gevuld met een heerlijke chocoladeletter, zo lief. Waarschijnlijk dit jaar weer zoiets... Nou, gauw de luier van zoonlief, blughhh, anders moet ik straks weer rennen.
Nog gefeliciteerd @Pepper92 Wij hebben dit weekend nog geen sint gevierd. Morgen vieren we het, en heb natuurlijk ook even een leuk setje voor de baby gekocht We zijn nog niet bezig met de babykamer. We zitten nog midden in een grootscheepse verbouwing dus voorlopig nog even geduld hebben. We hebben begin van het jaar een hele oude woonboerderij gekocht die volledig verbouwd moest worden. (er was letterlijk gewoon niks op de buitenmuren na) Op dit moment slapen we in de babykamer die wel al helemaal gestukt is en meteen wit gespoten en waar al de nieuwe vloer ligt. Zodra onze slaapkamer klaar is (De stukadoor heeft vorige week alle andere kamers boven gedaan, dus nu moet daar nog de vloer erin etc) dan kunnen wij naar onze slaapkamer en dan kunnen we met de babykamer aan de slag. Maar goed, alle muren zijn dus al strak en wit, dus dan kunnen we meteen beginnen met de definitieve inrichting. We moeten wel nog het kamertje gaan uitzoeken en bestellen, dat wil ik toch echt binnenkort gaan doen. Nadeel is de tijd, maar in de kerstvakantie hebben we sowieso vrij dus mocht het nog niet eerder lukken dan gaan we dan op babykamer jacht. Heb het plaatje in mijn hoofd wel al helemaal compleet dus dat is al fijn, maar wil graag dingen af kunnen vinken
Dames wat zijn jullie allemaal al druk met de kamers!!! Volgens mij heb ik dit al drie keer eerder geroepen, maar ik ben onder de indruk Hier nog helemaal niets in die richting. Hoewel mijn man gisteren de hele vliering heeft leeggehaald met alle babyspullen. De kamer die straks dus de kamer van mijn oudste moet worden is momenteel onbegaanbaar In de kerstvakantie maar eens een start maken met uitzoeken en het regelen van een extra zolderraam. @Yesera Wat enorm moeilijk voor jouw vriend dat hij de jeugd zonder zorgen, die je ieder kind zo gunt, niet heeft gehad. En wat dapper dat hij op latere leeftijd nog aan de slag is gegaan. Mooi dat je aan zijn zijde kunt staan en dat hij met alle ervaring die hij heeft nu een goede vader kan zijn voor jullie kinderen. Ik kan me voorstellen dat je met de ervaringen die jullie hebben aangeeft dat het in de jaren 80/90 niet beter was. Zo heb ik mijn opmerking ook niet helemaal bedoeld... Het is ontzettend belangrijk dat we kinderen niet 'laten hangen' en dat we hun gedrag niet negeren. Zeker als dit gedrag een aanwijzing kan zijn voor iets in de thuissituatie of iets in de psyche van het kind dat moet worden aangepakt. Wat ik wel bedoelde is dat er nu wel heel snel labeltjes worden geplakt en daar heb ik een moeite mee. Na een lang weekend veel praten en nadenken hebben we besloten dat we onze oudste dochter nu (nog) niet laten testen. Ze is nog maar zes jaar oud en heeft veel veranderingen te verwerken gekregen de laatste maanden. Een label is ons inziens niet hetgeen dat haar gaat helpen. Alerte volwassenen om haar heen die haar begeleiden bij de uitdagingen die ze tegenkomt doen dat, volgens ons, wel. Mochten ze op school autisme vermoeden, dan hebben ze, volgens mij, voldoende ervaring met dat spectrum om ook onze dochter meer voorspelbaarheid et cetera te bieden, zonder dat de officiële diagnose is gesteld. Mocht de problematiek verergeren of niet verbeteren, dan kunnen we over een jaar ook nog kijken. We zijn net drie maanden geleden gestart!!! Ik wil geen ouder zijn die geen oog heeft voor haar kind, maar ik wil wel een ouder zijn die haar kind in bescherming neemt als er dingen op haar af worden gevuurd die veel impact hebben, maar wellicht nog niet nodig zijn. (Het zit me nog een beetje hoog, dus ik gebruik veel woorden, sorry. ) Ik heb trouwens het gevoel dat ons mannetje behoorlijk wat zwemruimte heeft in mijn buik. Vooral in de ochtend voel ik hem goed zitten en zit er echt een harde bal rond en onder mijn navel. Maar als ik 's avonds aan mijn buik voel, dan is het gewoon één grote zachte blubberboel alsof het kindje richting mijn rug is gezwommen. Ik ben zo ontzettend benieuwd naar de 20-weken echo. Ik hoop dat alles goed is en verheug me er echt op om hem weer te bewonderen. Nog een paar weken geduld. @Pepper92 Gefeliciteerd met je verjaardag nog!!!
@Melian: ik begrijp je helemaal hoor! En in jullie situatie geef ik jullie ook helemaal gelijk. Jullie dochter heeft een veilige, liefdevolle en stabiele thuissituatie bij jullie, dus 'begeleiding' zal ze zeker krijgen, ook zonder dat er een zogezegd label op zit. Waar het vroeger misschien niet snel genoeg gedaan werd, daar worden er nu wel erg snel labels geplakt. Tegenwoordig met autisme, een paar jaar geleden met ADHD. En mocht het idd over een paar jaar nog nodig zijn, dan kunnen jullie dan ook verder laten kijken. Er wordt goed op haar gelet. Belangrijkste is dat zij lekker in haar vel zit. Dat van de harde bal onder je navel in de ochtend herken ik! Ik lig meestal te slapen in zijligging, half op mijn buik met 1 been opgetrokken. Heb dan echt het gevoel dat hij dan lekker tegen mijn buikwand nestelt, want 's ochtends voel ik dan inderdaad ook een harde bal. Ene keer bij mijn navel, andere keer wat lager in mijn buik. Als ik dan even op mijn rug ga liggen verdwijnt hij op een gegeven moment weer. Lijkt wel of zwaartekracht er dan weer voor zorgt dat hij naar beneden zakt .
Pfff ik wou dat ik ons meisje al zo voelde. Vorige zwangerschap had ik nu al wel eens een harde buik oid. Nu voel ik me niet eens zwanger.... Komt binnenkort wel weer maar ben wel blij dat we vrijdag weer naar ons meisje kunnen kijken
Heb je haar nog helemaal niet gevoeld @Pepper92? Ligt je placenta misschien aan de voorkant? Wij mogen donderdag ook weer kijken, kijk daar ook echt naar uit! Ik heb vandaag mijn navelpiercing eruit gehaald. Mijn navel begint nu al naar buiten te komen. Dat had ik bij de eerste pas rond 25 weken. Ook als ik de foto's van nu vergelijk met toen, komt dat overeen met 25 weken. Gaat deze keer dus zeker een stuk sneller!
Ik kreeg net flinke stekende pijn net naast mijn navel. Blijkbaar is mijn baarmoeder echt een groeispurt aan het maken waardoor mijn navel onder druk staat. Hebben jullie daar ook al last van? Mijn zoontje was vanmiddag enorm aan het lachen om mijn navel. Nu hij naar buitenkomt lijkt het net een neus op mijn buik zegt ie .
Nog gefeliciteerd @Pepper92 ! @ sinterklaas perikelen, wij hebben het gisteren met mijn kant van de familie gevierd. In de ochtend een doopdienst van nichtje gehad, daarna naar een collega gereden om even wat af te geven en naar zn badkamer te kijken ( mn partner gaat zn badkamer opnieuw tegelen dus ff invetariseren ) Snel naar de winkel voor laatste boodschappen en toen ik thuis kwam stond mn zusje al voor de deur met haar partner dn dochtertje. Heeel de verdere middag sint en nadat iedereen weg was hebben we de steengrill aangezet. Ben nogsteeds gesloopt haha! @babykamer perikelen. Wij hebben ook nog niets gedaan. In januari wordt er een nieuwe vloer gelegd, komt er een hor in het raam en wordt er een nieuw rolgordijn gehangen. Dat hebben we besteld, verder nog niets gedaan haha. Alles en iedereen die ik verder vergeet, sorry.. ben even heel ego de laatste tijd maar echt een zeef en geen puf om alles terug te zoeken en op iedereen te reageren ( ik ben altijd via de telefoon online en dat is best een zoekwerkje ) @ uitploppende navels Ik heb nog nergens last van, als je zegt dat ik door alle feestdagen te veel heb gegeten en een rolletje heb gekregen geloof je t ook nog geen echt echt babybuikje te zien vind ik. Ik sta nogsteeds rond de -3 a -5 (-5 in de ochtend -3 in de avond) sinds start dus ook dat is allemaal nog niet zo gek. Oh brengt me ineens op het spugen! Weet niet meer wie het had over de 18w maar ook hier begint het nu wat af te nemen. Er zijn nog wel mindere dagen maar het meeste wordt nu wel wat beter! Zolang ik de prullebak en vaatwasser vermijd gaat t best goed! Heb ik toch nog best veel gezegd geloof ik Bijgevoegd, goede herinnering door het navel gebeuren anders was ik t vergeten... mn week fotootje! Edit. Ohja dames met een grote cupmaat hier?? Ik heb G maar mn bhs beginnen te klein te worden en geen idee waar ik nu naar toe moet voor een beetjd goede bh.. wil t liefst ook passen voor ik wat koop. En... schaamvraag. Zijn er hier meer dames die nu al last hebben van aambeien? Ik dacht t vorige week al maar weet t nu zeker... ik heb t weer... toch maar curanol tabletjes gaan halen weer. En.. dames die al last hebben van maagzuur?? Want ik kan sinds deze week niet meer gaan slapen zonder een rennie... wordt gek van t maagzuur. Nu al!
@sweetL mooie foto's! Aan de babykamer word gewerkt. M'n stiefvader is bezig om van onze Ikea malm ladekast (4lades) een commode te maken met plank bovenop zodat de baby recht voor me ligt en kastjes aan de zijkanten, en nog een plankje bovenop. Ook heeft m'n moeder ingefluisterd dat hij een baby bed/wiegje gaat maken. Niet precies begrepen welke van de 2 maar leuke verrassing dus ik ben benieuwd. (Ik plaats wel foto's wanneer de kamer klaar is) Ik ben inmiddels al 8kg aangekomen maar vanwege m'n operaties denk ik dat m'n navel niet naar buiten zal staan en anders zal dat veel pijn gaan doen (zijn ze 3 keer met camera naar binnen gegaan dus Ik heb veel littekens en ze zijn dik, zowel inwendig als uitwendig) Bh zat ik met 10 weken op cup C en draag naadloze tops dus kan je daarbij niet helpen. Aambeien heb ik gelukkig geen last van, nooit last van gehad dus hopelijk krijg ik dat ook niet. Sterkte daarmee! (Absoluut geen "schaamvraag" hoor) En ik heb sinds 1.5 week af en toe last van maagzuur, neem ik 2 maagtabletjes van Kruidvat en kan ik veilig slapen. (Werken net zogoed als rennies maar voordeliger)
@Yesera ja, placenta ligt aan de voorkant Navel is de vorige keer niet naar buiten gekomen, dus verwacht dat deze keer ook niet. Maagzuur nog geen last van, kan ook nog zonder klachten lekker gekruid/pittig eten Bh's draag ik niet meer, vind het niet meer lekker zitten, heb een F cup, maar draag nu topjes met brede band.
@sweetL Helemaal geen gekke vraag en heel normaal. Mijn stoelgang is niet zoals het was. Normaal moet ik elke dag, nu duurt het soms wel 3 dagen en doet het zo’n zeer... ik heb nog geen aambeien maar soms wel bloed bij het afvegen. Bij mijn dochter was mijn stoelgang ook van slag, gelukkig geen aambeien dus daar hoop ik nu ook op. De kleine voel ik nu dagelijks, echt zo fijn! Is toch een bevestiging dat er wat zit! Ja we zijn bijna op de helft! Weet even niet meer wie het zei, maar inderdaad de eerste weken gingen zo langzaam en er is veel gebeurd in dit groepje, maar nu komen de 20-weken echo’s er gewoon al aan!
Ik had er de vorige keer geloof ik pas vanaf 30+ w last van... en tijdens ds bevalling een heule grote gekregen recht naast mn knip.. auw. Nu dus nu al.. en idd is hier ook van slag, ene keer 3 dagen en dan ineens waterdun.. ik probeer zo lang mogelijk te zitten en zo rustig mogelijk aan te doen maar helaas toch niet gelukt..