Ik heb ook zo die twijfel. Mn darmen doen echt zeer, opgeblazen.. af en toe even misselijk, zere borsten af en toe.. knijter moe.. maar allemaal af en toe... die onzekerheid is killing me!!!!
Ik zou willen dat ik iets geruststellends kan zeggen, maar dat haalt jullie gevoel toch niet weg helaas. Veruit de meeste zwangerschappen gaan gewoon goed, maar ja dit prille begin.. Ik ben een avondtester trouwens, dus de laatste 15 testen of zo avond gedaan haha. Maar bij Juul had ik gewoon een normale oploop, twee dagen of zo waren ze iets minder maar dat was nog vroeg dus denk dat dat met de urine te maken had. Nu slaan mijn testen gewoon nergens op. 18e kan ook geen eisprong zijn geweest mi omdat ze vanaf de 20e sowieso duidelijk waren, maar goed, wie weet. Ben benieuwd wat de echo maandag brengt, ga dan naar een andere praktijk.
He wat een onzekerheid allemaal zeg! Ik heb het nog met vlagen, maar overall wel positief, morgen zit ik op mijn miskraamtermijn dus ben blij als we die voorbij zijn. Ik voel me ook echt vreselijk zwanger misschien dat dat helpt haha
Spannend hoor @Melief Ik voel me opzich precies hetzelfde als bij mn dochter dus het is gewoon dat beginnetje wat onzeker maakt.. ben blij dat ik die eerste echo heb gehad
Hoihoi. Ik wil me ook graag aanmelden voor dit topic. Ik weet nog niet hoeveel ik daadwerkelijk ga kletsen. Maar dat zie ik dan wel weer. Heb vorige week voor het eerst positief getest. xMekirin - 23 jaar (eind v/d maand 24) - 14 mei ongeveer uitgerekend - 1e kindje
Welkom @xMekirin. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Haak lekker aan als je zin hebt @Viviennee De eerste tijd is het die echo's ook echt millimeterwerk. Toen ik vorig jaar met ruim zes weken bij de vk kwam, zag ze alleen een zwangerschapsholte en verder niets. Ze vertelde me toen dat ik hooguit vier weken ver kon zijn, of dat het mis was. Twee dagen later kwam ik bij de gyn (eigenlijk om de mk te bevestigen) en die zag een vruchtje van 6w2d met een kloppend hartje. Ik hoop dat het bij jou ook gewoon aan de apparatuur heeft gelegen. Vanmiddag goed beroerd geweest, dus dat geeft een klein beetje moed en op het moment wil ik slapen... geeft nog een beetje moed Het zijn gewoon die vervelende eerste hobbels. Teveel herinneringen en teveel doemdenken. Verder nooit veel 'last' van de miskramen, maar tijdens zo'n prille zwangerschap maakt het toch verrekte onzeker. Komt vast goed
Uiteindelijk toch mis gegaan met je zwangerschap? Ik heb wel Zoiets gehad.. Alleen wel negatief en ging d'r licht bloedverlies aan vooraf.. Toen bij echo moest ik ook zo'n 6 week zijn en zagen ze ook alleen iets wat leek op zwangerschap van zo'n 4 week.. Uiteindelijk is het paar dagen later vanzelf op gang gekomen.. Hoop voor @Viviennee dat er maandag een mooie echo is
@xMekirin welkom, en gefeliciteerd! @Melief het moment dat ik voorbij mijn vorige miskraam termijn ben (7weken) zal ik denk ik mezelf ook al wat zekerder voelen denk ik....ik heb deze keer de eerste echo pas bij 8 weken.... Vorige keer bij 7 weken 4 dagen maar bleek toen pas net 6 weken....toen dacht ik al dit klopt niet dit gaat fout maar volgens de vk kon ik makkelijk 3 dagen na bevruchting een positieve test hebben....denk dat dat een afscheept praatje was... Dus voor mij is het zeker een mijlpaal als ik bij 8 weken een kloppend hartje zie....duurt alleen nog 3 dikke weken Wachten wachten wachten
Iemand tips tegen obstipatie?? Ik heb zo'n last maar als ik ga zitten komt er maar niks.. (sorry voor de info)
Ik ben de vorige keer ook wel verwend, hoor. Liep die cyclus dat het raak was net bij de gyn dus heb echos gehad bij de gyn met 5, 7 en 9 weken.
@Mie88 Het ging bij mij inderdaad ook mis. Was allemaal wat vaag: test die niet opliep, het nieuws dat het niet goed zou zijn, vervolgens toch een kloppend hartje, maar ondertussen ook bloedverlies, daarna een echo waarbij ik minder ver zou zijn dan de echo ervoor en ten slotje toch een miskraam. Ik weet nog dat ik toen hier gezegd heb dat ik opgelucht was dat ik uit de achtbaan kon stappen. Het gevoel is nooit oké geweest. @Roos99 Ay, obstipatie is ook zo'n lekkere kwaal... half citroentje in heet water op de nuchtere maag en heul veul vezels. Lekker pruimen, kiwi, nectarines, mandarijntjes, paprika en wortel... en genoeg drinken: kruidenthee en water, of Roosvice Laxo (?). Er zijn ook middeltjes zoals Lactulose en zwaardere varianten, maar als het op de natuurlijke manier kan is dat fijner. En als je moet.... gelijk GAAN!
Ik vind die onzekerheid ook vooral kut, al heb ik nu toch iets meer vertrouwen. Maar ja, als het mis is dan liever gewoon meteen ipv zo heen en weer geslingerd te worden.
Goede avond.... @xMekirin gefeliciteerd en welkom! Et is een vrij druk clubje hier dus geeft niets als je niet altijd reageerd, heb zelf ook moeite met het bijhouden vooral nu met die vermoeidheid dringt er maar weinig echt tot mij door @Roos99 ik heb er ook last van zoooooo vervelend! Ik voel gewoon dat er wat zit maar de aandrang is er niet. Ben op advies van mn buif aan de lijnzaadolie gegaan en dat helpt mij wel. Elke avond een schaaltje yogurt o.i.d. met 1 eetlepel lijnzaadolie. En wanneer je dan naar de wc moet in een soort glijbaanhouding zitten dan gaat het ook iets makkelijker. Niets aan die onzekerheid die eerste periode hè ik ben ook erg onzeker maar diep van binnen heb ik er ook best een goed gevoel over maar durf het niet toe te laten... zo bang voor die klap die dan komt als het toch niet goed blijkt! Nog 6 nachtjes slapen.... Een forum maakt denk ik ook wat extra onzeker omdat je toch veel leest dat vrouwen een mk hebben of ooit hebben gehad en dat doet je realiseren dat het ook jou kan overkomen. Qua kwaaltjes maak ik me geen zorgen heb de hele dag het zuur en rond 16.00 uur op de bank in slaap gevallen, kon de ogen niet meer open houden. En net was is vies beroerd bluuhhh denk dat ik wat te laat was met eten ofzo. Aankomende week gaan al veel echo's plaatsvinden toch?! Hopelijk veel mooie berichten
Hier ook onzekerheid. Nog 2 weken, dan ben ik voorbij de termijn waarop het vorige keer mis ging. Hopelijk helpt dat!
Jij bent onze puppy @Cindy83. We zullen je bestoken met al onze irritante, maar goedbedoelde adviezen