1 t/m 15 mei 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Justme1985, 24 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Hè bah wat naar dat je een verhoogde kans daarop heb :( dan ga je echt op ieder dingerjecwat je voelt letten, dat doe je normaal gesproken al maar dan helemaal.

Bij mijn eerste bbz in 2011 was ik 5w2d toen ik een hele vervelende kramp in mijn buik kreeg, mijn buik zwol heel erg op maar dit zakte na een tijdje weer af. De volgende dag begon dit savonds weer maar nu was het een vervelende doffe pijn die aan bleef houden. Ben toen vroeg op bed gegaan in de hoop dat dit weer over zou gaan. Helaas werd ik de volgende ochtend wakker met dezelfde pijn en dit werd eigenlijk alleen maar erger. Ww hebben toen het zkh gebeld en konden vrijwel direct komen. In de auto werd de pijn steeds heviger en was het alsof ze met een mes in mijn buik zayen te steken en dit was voornamelijk links, ik kon ook niet meer rechtop lopen. Op de echo was niets in mijn baarmoeder te zien en met 5w4d zou dat wel moeten. Hcg geprikt en dit bleek voor mijn termijn goed te zijn en lag 2 of 3 uren later al op de OK.

De bbz van vorig jaar verliep compleet anders... bij 4w6d kreeg ik bloedverlies maar de testen bleven oplopen! Echo gehad bij 5w2d en mijn gevoel zei al dat het weer een bbz zou zijn... op de echo niets te zien en ook niets bij mijn eileiders (werd heeeel snel gekeken, te snel naar mijn idee) hcg geprikt en dit bleek echt mega hoog te zijn! Inmiddels had ik ook al wat kramp in mijn linkerschouder gehad dus het zat mij niet lekker (is ook een symptoom). Volgende dag weer heen en bloedprikken + echo... op de echo was deze keer een zwart vlekje te zien bij mijn eileider en was mijn hcg met dik 2000 gestegen. Het werd dus steeds aanemelijker dat het weer om een bbz ging. Omdat ik verder nog geen erge pijn had (wel wat drukkend gevoel links maar geen pijn) lieten ze mij het weekend zo in gaan. Maandags weer heen en bloedprikken + echo... hcg was 1000 gezakt en nu was overduidelijk op de echo iets te zien met een diameter van 2,5cm dus met zekerheid een bbz... omdat ik nog steeds geen pijn had en mijn hcg zakte wouden ze het afwachten en om de dag bloedprikken. Dit was met 5w6d... met 6w5d ging het mis! In 10 minuten tijd ging ik van rechtop staan en pijnloos naar helse pijnscheuten in mijn anus (ook symptoom), helse pijn in mn buik en niet meer rechtop staan. 6 uren later lag ik op de OK omdat hetgeen in mn eileider nu 5cm in omvang was en ik kapot van de pijn ging. Tijdens de operatie bleek mijn eileider geknapt te zijn (daarom dus steken in mijn anus)
    De meest alarmerende signalen waren voor mij dus de kramp in mijn schouder en pijn in mn buik aan 1 specifieke kant.
    (Sorry beetje lang verhaal geworden :oops:)

Wanneer heb jij de eerste echo?? Ik hoop en duim dat dit wondertje op de juiste plek zit bij je

2. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Is dat ook echt jouw gevoel @Viviennee, dat het niet goed afloopt? Ik had op ander nieuws gehoopt voor je :(

Welkom @pline. Wat een spannende tijd heb je gehad. Pijn naar je liezen toe is ook een hele gangbare zwangerschapskwaal. Meestal zijn dat gewoon je rekkende banden en die kun je al heel vroeg voelen. Fijn als ze snel controleren of t kindje op de goede plek is neergestreken.

Mooie test @Yesera. Plas ze! ;)

Ik heb inmiddels ook bericht van MvM, dus ik ga ook maar eens een afspraak maken.

Ondertussen komt hier nu ook het eerste hormonale hoofdpijntje voorbij. Grappig om te merken hoe je toch weer veel herkent van de vorige keren. En koud inderdaad. Maar volgens mij is het ook koud. Buiten stormt het in ieder geval en zojuist een flinke bliksem. Herfst!

Yesera vindt dit leuk.
  3. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Ja die hormonen werken wat dat betreft ook niet mee in je voordeel, emoties worden wat heftiger... erg verdrietig allemaal :( ook dat je je oma dit goede nieuws niet meer heb kunnen vertellen.
    Heel veel sterkte vrijdag, hopelijk kun je het dan "afsluiten" en krijgt oma een mooi afscheid!

Hier ook met vlagen enorm misselijk... bah! Maar gelukkig vaker niet misselijk dan wel. En gister stond ik te kokhalzen omdat zoonlief had gepoept op de wc :cool::rolleyes:

4. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig @Justme1985

O sorry @Pepper92. Ik klets er weer lekker lomp overheen (beetje een ego zeef ben ik en vergeet steeds op wie ik wilde reageren). Sterkte vrijdag. Het is toch ook echt verdrietig... daar doen de hormonen niets aan af.

5. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Ah nee @Viviennee ik had ook op beter nieuws gehoopt voor jullie!

6. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    @Justme1985 Wat heftig, en wat naar ook dat ze je de 2de maal zo lang hebben laten lopen... Ik heb vorige week al een echo gehad (4w2d, mijn HGC was toen 500) maar toen was er nog niets te zien. Volgende week dinsdag moet ik terug (6w2d), of eerder bij bloedverlies of hevige pijn.

7. Mie88

Mie88 Bekend lid

9 jan 2015
    652
    430
    63
    Vrouw
    Ah.. Hoe nu verder?

8. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Mooie hcg waarde voor dat termijn!
    Waarom pas bij 6w2d terug?
    Ik had deze keer bij 5w2d de echo en overduidelijk te zien in mijn baarmoeder..
    Wat is je eigen gevoel? Als je écht naar je hart durft te luisteren?

9. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    @Viviennee Dat is niet het nieuws wat je hoopt te krijgen. Is er nog hoop?

10. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
  11. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
  12. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @Viviennee : oei, dat is geen goed nieuws! En nu?

@Justme1985 : Poeh wat een verhaal! Het klinkt me in de oren alsof ze nalatig zijn geweest bij je tweede bbz, of zie ik dat verkeerd?

Nog een half uurtje, dan ben ik 6 weken! Ik kijk er zo naar uit om voorbij die 7w4d te zijn... Het is spannend, maar ik heb er wel vertrouwen in. Ik herken dit keer veel meer van mijn eerste zwangerschap dan vorige keer. Ik voel me echt "zwangerder" dan de vorige keer.

Ik heb vooral aan het eind van de dag echt een ronde buik al en ben dan ook wat kramperig. Misselijk ben ik niet. Bij mijn eerste zwangerschap ook niet, behalve dan een paar keer ineens overgeven. Dat was dan wel aan het begin van het tweede trimester.

13. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Zo klinkt het idd wel hè @Raket78 maar dat is niet zo. Mijn "oude" arts die ik voor 200% vertrouw was toen net medisch directeur geworden in een fertiliteitskliniek bij mij in het dorp. Die vrijdag dat het zwarte vlekje gespot werd en het hcg met 2000 was gestegen ben ik naar hem toe gereden omdat ik wou weten hoe hij dit aangepakt had en hem allerlei vragen gesteld waar ik écht eerlijk antwoord op kreeg. Hij gaf aan het hetzelfde te hebben gedaan.
    Mijn eileider zou er sowieso uit gaan omdat het de 2de keer was links maar nu opereren zou ook risico's geven omdat die eileider veel beter doorbloed was nu en aangezien het erop leek dat mijn lichaam het zelf zou oplossen omdat het hcg daalde was het beter om daarmee te wachten. Wel moest ik direct bellen zodra ik pijn had want ik was nog niet uit de gevarenzone... naja dat bleek ook wel.

Het blijft spannend hè die eerste periode! Hopelijk heb je binnenkort een mooie echo en kan het echte genieten gaan starten! Wel fijn dat je er nu al wel een beter gevoel bij heb

14. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
  15. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Ik weet niet waarom ze me pas volgende week terug laten komen. Ik loop in een universitair ziekenhuis, dus ik hoop dat ze wel weten wat ze doen...
    Ja, ik maak me zorgen (omdat ik al een eileider kwijt ben), maar ik probeer vertrouwen te hebben in mijn lichaam en ik heb momenteel ook geen pijn dus ik wacht nog even af. Bij de minste twijfel, bel ik hoor.

16. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Zeker meteen bellen bij twijfel. Beter een keer teveel als te weinig.
    Blijft toch spannend.

Vanmorgen moest ik urine opvangen voor mvm die straks komen en had nog 1 cb liggen. Ik = blij :D

Bijgevoegde bestanden:

Roos99, Cindy83, Luuna en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Melief

Melief Niet meer actief

18. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Super fijne bevestiging @LVtje. Show je ook je MvM nog straks?

Hoe voelt iedereen zich vandaag? Er zijn nog niet echt dagelijkse spugers onder ons, hè?

19. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Op dit moment voel ik me best goed :)

:D "doet 7 weken dansje" :D

Vandaag werk ik thuis, maar heb onze dochter wel naar de gastouder gebracht. Dat voelt toch best vreemd.... Maar ja, moet een e-learning doen waar ik anders echt niet aan toe kom. Hoop dat het een beetje opschiet vandaag :rolleyes:

Cindy83 vindt dit leuk.
  20. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Jeeeej 7 weken!! Fijn hoor!
    Succes met de e-learning.

Hier begint de misselijkheid te komen. Begon bij dochter toen ook rond de 6 weken. Nog niet het spugen maar wel dat onprettige gevoel.

Zal zo zeker de mvm ook nog showen.
    Hoef me iig geen zorgen te maken dat er ineens geen tweede streepje staat :roflmao:

Deel Deze Pagina