Ik wilde het bij de apotheek gaan halen, maar die heeft het pas dinsdag in voorraad. Heb jij er bijwerkingen van (bv. vermoeidheid)? Helpt het ook echt?
Oef, het gaat nu spannend worden voor mij. Ik kom nu ongeveer aan bij (of ben al voorbij) de termijn dat het de vorige keer mis ging. Weet het niet precies, want de vorige keer heb ik 9 dagen na NOD pas tuur positief getest. Dus had 9 dagen minder ver kunnen zijn. En toen ik eindelijk belde naar de vk omdat ik mijn bloedverlies niet vertrouwde, was ik ook al een week verder vanaf de eerste druppel. En toen was er niet veel meer te zien aan de binnenkant. Dus kon best zijn dat ik eigenlijk nog maar 5 weken was toen het mis ging. Dus in dat opzicht zit ik nu wel gunstig. Nog geen druppel bloed gezien. En twee dagen voor NOD duidelijker positief getest dan sowieso de eerste test van de vorige keer. En misschien zelfs überhaupt duidelijker. Had ook maar 3x getest de vorige keer. Deze keer 4x, en de laatste was een echte knaller. Zie mijn profielfoto. Dus ik vind het nu wel erg spannend. Maar aan de andere kant zegt mijn gevoel ook dat het goed zit.
Het zou bijna mijn verhaal kunnen zijn... Ook ik zit in de spannende dagen vorige keer ook een week na normale NOD tuur positief getest, echo gehad bij 7w3d wat volgens normale berekening ruim 8w had moeten zijn...op de echo was vruchtje te zien van 6w1d...week later dus met 7w1d begon het bloedverlies eerst wat vegen bruin 3 dagen later helderrood 1 flinke scheut en daarna weer niks, die ochtend na het roodverlies echo en bleek het vruchtje nog wel gegroeid maar gestopt met 7w. Morgen ben ik 7 weken volgens 1d laatste menstruatie.... En zoals ik me voel tegenover de vorige keer zit het wel goed! Ik blijf toch duimen en heb zeker een echo nodig die gepland staat op 03-10 Maar ik word al voorzichtig iets blijer....
Spannende dagen voor jullie! Goed dat jullie beide nu een beter gevoel hebben @Mleenvs meid, wat lijkt me dat verschrikkelijk. Duim, duim, duim en ik hoop dat het goed blijft gaan! Hier vandaag 7 weken dansje Druk weekend, wel een leuk weekend. Heb het idee dat mijn energie niveau weer wat hoger is. Maar de misselijkheid is begonnen. Gelukkig nog heeel minimaal. Gisterochtend 2x het gevoel gehad dat ik moest spugen, naar gelukkig net niet. En nu weer datzelfde gevoel. Ach ja, je moet er iets voor over hebben
Ook hier een drukke dag vandaag. Benieuwd hoe ik me vandaag ga voelen. Gisteren de hele dag misselijk geweest. Zodra ik etenslucht ruikt, dan begint het... sterker nog... als ik alleen al denk aan etenslucht dan voel ik al lucht opkomen. Jakkes!!! Doe maar een waterijsje
@Mleenvs.. Ik duim voor je Ik vanmorgen weer bloedverlies... Bah.. Heb donderdag weer echo dus hoop dat allemaal vals alarm blijft na een kloppend hartje van afgelopen vrijdag blijft spannend en onzeker
Ik dans met je mee! Voor mij een 8 weken dansje Wat een spannende dagen voor veel dames uit de groep. Ik duim voor iedereen dat het goed zal aflopen en dat we allemaal begin mei prachtige baby's mogen krijgen! Wij hebben het vrijdag aan ons zoontje en mijn familie verteld. Iedereen is super blij en zoontje is dolgelukkig! Hij aait mijn buik en wil alles over de baby weten. Is ook al allemaal dingen aan het bedenken voor als de baby er is.❤ Hopelijk kan hij morgen op school zijn mond erover houden
Hier ook 7 weken dansje en ben ook wat misselijk vanaf gisteren nacht en vanaf weer. Dus we lopen netjes gelijk op! Hihi
Ik hoop voor je dat alles gewoon goed is daarbinnen @Mie88. Laat het maar gauw donderdag zijn voor je. Wat lief van je zoontje @Yesera. Ik ben ook zo benieuwd hoe mijn meisjes gaan reageren als we het vertellen. @Raket78 YES!!!
Ik heb gisteren eentje genomen, had niet de indruk dat het werkte. 's avonds wel een enorme hoofdpijnaanval. Ben vandaag echt niet vooruit te branden. Voel me compleet oververmoeid en continu kokhalsneigingen. En ik voordat ik zwanger was maar een grote mond hebben....ach als ik misselijk ben in de ochtend ga ik wel een uur eerder uit bed en je wilt het immers zo graag. Maar nu je je echt zo belabberd voelt, voel ik me echt een mega pieperd :')
@Druffia wat naar voor je! Gelukkig kan ik hier niet over mee praten ben soms wel een beetje misselijk maar niet benoemingswaardig. Ik kan door mn verleden nog niet echt genieten maar ik geloof dat het genieten voor jou ook ver te zoeken is! Sterkte!!! De meeste van jullie zullen ondertussen jullie verloskundige al ontmoet hebben denk ik. Ik vraag me af hoe jullie tegen deze (waarschijnlijk) vrouw aan kijken. Ik ben met mijn 2 oudste kinderen in mijn oude woonplaats onder controle geweest bij de vk. Uiteindelijk 2x in het ziekenhuis bevallen. Deze 2 dames in die praktijk verdienen echt een standbeeld voor hun inzet,betrokkenheid, medeleven en alles meer. Nu ben ik met de mk en deze zwangerschap bij de plaatselijke vk. Bij de miskraam klopte mijn termijn niet bij de eerste echo het verschil was ruim een week, dit 2 x aangekaart bij de VK maar wat ik te horen kreeg was dat testen tegenwoordig heel vroeg positief kunnen zijn, toen ik zei dat ik dan binnen een week na bevruchting al een positieve test zou hebben gehad zou ik er volgens haar naast gerekend hebben. Toen belde ik op met het bruinverlies langs de echo die volgens mij niet klopte kwa termijn, werd gezegt is heel normaal hoeft niks te zijn... Dag later gebeld want kwalen werden minder en bloeden hield niet op of er een echo gemaakt kon worden. Antwoord was nee, was allemaal heel goed verklaarbaar mijn onrust. En toen ging het echt mis een echo was niet eens nodig. Tenminste niet voor de bevestiging. Nu deze zwangerschap weer geweest voor de intake, ondertussen zijn mijn gegevens gearriveerd die opgevraagd zijn bij mijn vorige VK. Ik heb bij de intake van de mk al aangegeven een beetje angst te hebben voor de bevalling omdat bij mijn tweede er serieuze nood was en mijn zoontje dus ook blauw en zonder geluid is geboren. (Dit is wel goed afgelopen) Nu heeft ze mijn gegevens erbij en ik benoem het nog even waarop ze zegt daar staat niks van in je gegevens alleen dat je meer bloed verloor dan gemiddeld en langer hebt geperst dan bij de eerste maar wij hebben over iedere zwangeren overleg met een gynaecoloog en in het ziekenhuis rapport staat er vast meer over dus dan zien we dan wel of jij gewoon thuis kan bevallen of eventueel in het ziekenhuis. Nu kijk ik net in mijn papieren van haar gekregen staat er duidelijk bij de bevalling van mij zoon: foetale nood. Beter gezegt zuurstofgebrek, kans op overlijden of handicaps. Ik heb het vertrouwen in mijn vk praktijk niet al te hoog meer zitten, of ben ik in het verleden gewoon verwend bij mijn oude praktijd. Of zijn het de hormoontjes die van mij een zeurpietje maken??
@Druffia je mag lekker klagen hoor! Daar zijn wij voor Zelf lig ik vandaag de hele dag lusteloos op bed. Zo ontzettend blij met mijn vriend die me lekker laat liggen en gewoon zn ding doet en lekker met onze dochter speelt en voor haar zorgt! Morgen heb ik de intake bij de vk om 10:30. De vorige keer heel tevreden geweest over deze praktijk en ik hoor verder ook alleen maar goede dingen over de praktijk. De vk met wie we de intake hebben heb ik de vorige keer niet op het spreekuur gezien, maar dat was toeval denk ik. We hebben de intake bij haar omdat ze ook echo's maakt. @dijk1985 je bent niet verwend bij de andere praktijk hoor! Ik vind dat ze je nu heel naar behandelen. Heb je een mogenlijkheid om naar een andere te gaan? Anders misschien wel even goed aankaarten dat je je niet prettig voelt op dit moment bij hun.
Druk bezig met et huishouden, heb er eindelijk wat energie voor dus reageer alleen gauw even op jou. Ik vind niet dat jij je aanstelt! In mijn ogen luistert een (goede) VK naar een zwangere vrouw en moet ervoor zorgen dat zij weer gerust gesteld raakt. Of dit npu d.m.v. woorden zijn of een echo of wat dan ook dat maakt niet uit. Ik zou bij jou VK ook geen goed gevoel hebben en heel rap op zoek gaan naar een andere waar ik mij wel op mijn gemak voel en mij wél weet gerust te stellen door oprecht naar mij te luisteren en niet alles weg te wuiven onder het mom ongerust. Ik heb bijv een super lieve en betrokken VK praktijd waar nu nog 2 VK aan het werk zijn. Bij mijn BBZ vorig jaar hebben ze beiden na de tijd nog eens gebeld hoe het met mij gaat en vorige week bij de echo zag ik ze ook beide en wisten het ook gewoon nog hoe het gegaan was. Ook werd gehoor gegeven aan mijn onzekerheid en mag ik wat vaker langs komen voor een echo tot we die 12/13 weken voorbij zijn
Thnx dames voor jullie reactie! Ik heb bij de intake al aangegeven dat ik not amused was over de gang van zaken bij de MK! Ze zei dat er een dia pauze bestaat waarbij een vruchtje een week niet groeit maar waarbij 2 weken later de groei toch weer op schema is.... Ik zei waarom had ik dan geen extra echo gepland gekregen. Heb ook gevraagd waarom ze bij zn optelsom niet in actie zijn gekomen. Het hoeft niet altijd slecht te zijn zei ze. Maar ik vraag me dus af wanneer ze me wel serieus zouden nemen. Nu ook ongerust in principe zonder redenen maar gwn door de MK. Mocht dan wel een echo maar zelf betalen... Mijn vorige VK had dat gewoon gedaan en gezegt ach zeggen we gewoon tegen de verzekering dat je wat bloedverlies had. Maar 1 van de echoscopistes heeft vakantie en die echo kon alleen afgelopen vrijdag en dat was net 1 van mijn 2 werkdagen. Anders werd het gewoon 3 oktober... Ik denk sowieso in het ziekenhuis te moeten bevallen zo niet wil hun niet aan mn bed hebben op deze manier. Mijn vorige VK heeft toen gezegt jij mag echt nooit meer thuis bevallen. Ik kaart het nog 1 keer aan bij de huidige vk en anders verkassen maar word wel op minimaal 20 minuten rijden. Nu zit ik in dezelfde straat als het bedrijf van mijn vriend waardoor hij eigenlijk altijd mee kan....
Dit kan inderdaad gewoon maar dan gaat je eigen vk wel mee (tenminste zo ging dat bij ons) totdat je pijnstilling wilt o.i.d. dan word je overgedragen aan de gyn en heeft je VK er niet veel meer te zoeken. Ik zou mijn keus om wel of niet naar een andere te gaan niet laten afhangen van het feit dat je vriend anders niet mee kan. Hoe fijn het ook is dat hij wél meekan als je daar blijft, je zal toch een goed gevoel erbij moeten hebben bij je VK. Maar misschien heb ik wel makkelijk praten mijn vriend kan nooit mee mits ik eens in de zoveel tijd de afspraak in de avond plan