1 t/m 15 mei 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Justme1985, 24 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik ben het met de anderen eens @dijk1985. Zo omgaan met iemand is niet ok. Ik zat mijn vorige zwangerschap bij de gyn, maar die is nu met pensioen. Deze keer zit ik bij de medisch verloskundige zolang het net zo goed blijft gaan als mijn vorige zwangerschap. Zij heeft het beleid van de vorige gyn volledig overgenomen en gaat nog met het huidige team gynaecologen overleggen of daar iets in moet worden aangepast of dat we het deze keer net zo herhalen. Ze gaf me echt het gevoel dat ze mijn gezondheid en die van de baby serieus neemt en zo hoort elke zwangere zich te voelen! Dus als jij je er niet prettig bij blijft voelen dan zou ik zeker terug gaan naar je oude vk!

2. dijk1985

dijk1985 Actief lid

2 sep 2017
    165
    250
    63
    Vrouw
    Dankjullie wel voor de reacties!
    Het is natuurlijk ook niet het belangrijkste dat mijn vriend niet of wel mee kan! Het belangrijkste is dat er goed voor mij en onze mini cooper gezorgt word!
    En wat er gezegt word als ik poliklinisch naar het ziekenhuis ga dan gaat de VK mee!
    Ik heb er al aan gedacht mijn vorige VK zelf te bellen en te horen hoe hun mij nu zouden begeleiden los van de miskraam maar met de informatie vanuit de laatste bevalling.
    De volgende afspraak is de echo (eindelijk) bij een andere praktijk wegens vakantie van de echoscopiste bij eigen praktijk en dan met 11 weken controle.
    Deze afspraak word voor mij erop of eronder en zal dit ook aangeven!

Fijn om te horen dat jullie het zelfde denken als mij...ik ben nogal een principe trut en door de hormonen zou dit ook wel eens uit de hand kunnen lopen ;)
    Dankjullie wel!

Justme1985 vindt dit leuk.
  3. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    @dijk1985 Ik vind het ook wel erg raar. Ze kunnen natuurlijk een bepaald beleid hebben omtrent het maken van extra echo's. Prima, maar vind dat zoiets wel op een nette gebracht kan worden. En de mogelijkheid van een extra echo tegen vergoeding snap ik wel. Denk toch dat de meeste vrouwen graag wel meerdere echo's hebben, en om daarin een lijn te trekken snap ik.

Vind het wel heel raar dat ze jou gegevens niet goed heeft doorgekeken. Foetale nood lijkt me voor zowel moeder als vader erg traumatisch, vind zeker dat daar aandacht aan besteedt moet worden. Zou dan ook zeker dit nogmaals aankaarten en benoemen hoe dit bij jou overkomt. Zou mij ook niet zoveel vertrouwen geven als ze daar laconiek/nochalant mee om gaat! :eek:

4. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    @dijk1985 ik zou als je er nu al dit gevoel aan over gehouden hebt, verder kijken naar een andere vk.
    Ik ben in mn vorige zw halverwege de 20 weken overgestapt van een super fijne praktijk naar de plaatselijke praktijk hier en vond het vreselijk. ( ivm verhuizing helaas genoodzaakt over te stappen ) de intake ben ik toen alleen heen geweest en toen ik thuis kwam heb ik gelijk tegen mijn partner gezegd dat hij met me mee moest naar een voorlichtingsavond van die praktijk die toevallig de week erna was. Even kijken wat hij van de dames vond, ik vond ze vreselijk en was bang dat het wellicht aan mijn hormonen lag.
    Vlak daarvoor had een kennis van mij een doodgeboren kindje gekregen en daar zat ik erg mee in mijn maag, dat heb ik in het eerste gesprek ook aangegeven maar werd weg gewimpeld. "Kans is zoooooooooo klein dat zoiets gebeurd. Maak je niet zo druk"
    Na de infoavond was voor ons beide héél duidelijk dat het niet aan mijn hormonen had gelegen * vast een beetje maar echt niet alles:roflmao: ik ben toen dus toch nog overgestapt naar een andere praktijk.
    Niet dicht in de buurt, 20 minuutjes met de auto maar veel moderner en vk's waar ik me wel heel fijn bij voelde. (Iig4 vd 5) de 5e heb ik eigenlijk nooit gezien en kwam wat stug over op me. Mijn vaste vk die ik in principe als aanspreekpunt had was een super lieve vrouw, voelde heel goed!
    Ik zou sowieso in het geboortecentrum ( aan het ziekenhuis vast) bevallen en daar werkte deze praktijk mee samen. Ze zouden me alleen niet van te voren thuis onderzoeken als het zover was. Maar dit vond ik geen dealbreaker.

Uiteindelijk bevallen onder toeziend oog van vk5:D die me eigenlijk niet leuk leek, maar super fijn bleek te zijn tijdens de bevalling! Ik heb er 38u over gedaan, na24u ben ik medisch geworden maar bleef ze wel bij me. en aan het eind van de rit werd haar dienst over genomen door mijn vaste vk. Die heb ik weggebonjourd na een half uur want die vond ik tijdens de bevalling veel te druk en kletserig:p :rolleyes:ergerde me dood!

Lang verhaal kort: als je je bij dit soort :grote issues! Niet gehoord en fijn voelt zou ik nú nog overstappen.
    Zoek een praktijk waar je je wel gehoord voelt. Ik vond het heeeel moeilijk om aan de 2e praktijk te vragen of ze mijn gegevens wilde doorsturen naar praktijk 3. En om ze 'af te wijzen' maar echt... beste beslissing ooit! Bijt door de zure appel en kies je eigen rust en geluk.

:rolleyes::rolleyes:lekker kort van stof.
    Ik zit op de bank, kan totaal niet slapen door de misselijkheid.
    Vandaag totaal 4 crackertjes en een halve tosti op:confused: net een paar slokjes cola geprobeerd.:| vreselijk dit..nu al..
    Lag heel de week rond 8u er al in en kan nu dus totaal niet slapen, handig dit... morgenvroeg staat zoonlief gewoon weer vaste prik rond half 8 aan mn arm te sjorreno_O wordt een lannnnge dag denk ik.

Cindy83 vindt dit leuk.
  5. dijk1985

dijk1985 Actief lid

2 sep 2017
    165
    250
    63
    Vrouw
    @sweetL wat vreselijk dat je zo misselijk bent! En dat is 1 maar je hebt ook gewoon een kindje om voor te zorgen.
    Ik weet gelukkig niet hoe het is maar eens je wel heel veel sterkte....

Wat betreft de VK ik zal eens bellen naar mn vorige bij mijn tweede ben ik daar ook geweest ipv bij de plaatselijke die had ik al bedankt na het eerste telefoongesprek.
    In die praktijk moest je je eerste afspraak + echo precies op 12 weken doen dat was bij mij op een woensdag en ik werkte toen vast woensdag en vrijdag dus ik zei dan kan ik niet....na een hele discussie zei de oude hork dat ik wel meer zou moeten laten als ik eenmaal een kind had....
    Ik ben toen naar mn eerste vk gegaan en aangezien hun woonadres tussen de praktijk en mijn woonplaats was (ivm afstand bij bevalling) mocht ik daar komen.
    Dit is nu niet het geval dus ik weet niet of het gaat lukken...
    We gaan het meemaken iig!
    En een dorp verderop werkt weer samen met de plaatselijke dus zelfde verhaal.
    En dorpje terug is met pensioen en is geen nieuwe gekomen....
    Dus zou het eindhoven moeten worden maar is dik een half uur rijden dus ben er een beetje bang voor....
    We gaan het zien...

6. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Vandaag intake bij de vk om 10:30 en ik ben vet zenuwachtig... :oops:

Raket78, Cindy83 en Justme1985 vinden dit leuk.
  7. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Pepper92 vindt dit leuk.
  8. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    @sweetL Voel met je mee. Hier lijkt het gelukkig iets beter te gaan. Wel echt zure dagen gehad. Man die veel moet werken en ik elke dag alleen met de kindjes :)
    Gelukkig hebben we een grote achtertuin met allerlei speeldingen. Heb een stoel gepakt en ben er als opzichter bij gaan zitten :D verder de boel de boel gelaten. Morgen komt mijn moeder het huis schoonmaken :rolleyes::D meer dan dankbaar voor!

Cindy83 en Pepper92 vinden dit leuk.
  9. dijk1985

dijk1985 Actief lid

2 sep 2017
    165
    250
    63
    Vrouw
    Pepper92 vindt dit leuk.
  10. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Succes @Pepper92 !! Ik duim

@dijk1985 ik hoop dat er toch iets mogelijk is voor je w.b. VK... zou yoch wel erg fijn zijn om.bij iemand te zijn waar jij je op je gemak voelt

Wat naar dat er een aantal zijn die zo misselijk zijn :( lijkt me echt zó vreselijk! Was ook mijn grootste angst

Vanmiddag 15.00 uur weer echo... ondanks dat et donderdag nog goed was ben ik nu toch wel weer zenuwachtig hoor :$ gelukkig moet ik tot 13.00 werkrn dus heb ik wat afleiding

Luuna, dijk1985 en Pepper92 vinden dit leuk.
  11. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Ik zal later even verder reageren, nu té zenuwachtig om uitgebreid te schrijven... Andere dames met echo's vandaag: ik voel met jullie mee! Afspreken dat we elkaar hier straks weer treffen met positieve verhalen, kloppende hartjes en dolgelukkig?

Pfff... hartslag 120 en moet nog uren wachten voor het zover is. :$

Luuna, Justme1985, Hartlief en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. mommiewillie

6 sep 2017
    96
    130
    33
    Vrouw
    Spannend allemaal! Ben benieuwd naar jullie berichtjes, ik hoop alleen maar positieve...
    @Viviennee Ik denk ook aan jou; hoe is het met je?

13. dijk1985

dijk1985 Actief lid

2 sep 2017
    165
    250
    63
    Vrouw
    Succes dames die een spannende dag hebben in welk opzicht dan ook!

14. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Succes voor de echo dames van vandaag!

Tx ladys, misselijkheid is echt heel vervelend. Ik vind het eten nog wel lekker ruiken als ik het kook, maar na 1 hap komt het er bijna weer uit.
    Net ff op de weegschaal gaan staan en ben nu 5kilo afgevallen tov vorige week.
    Nu kan ik wel wat missen ( "qua bmi overgewicht" ) vind t zelf wel meevallen... nu een bmi van 26 (174cm en 79.9 kilo vanmorgen)

15. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hee ladies! Ik ben een hele tijd niet hier geweest.. Tijd tekort ivm nieuwe baan, nu ik mn weg en ritme een beetje gevonden heb ga ik het weer bijhouden & meekletsen :) Vind het wel leuk namelijk om in zo'n clubje te zitten, bij Liam ook gedaan en best leuke contacten aan over gehouden namelijk!

Voor de dames die misselijk zijn, balen & veel sterkte! Hopelijk komen jullie de dagen een beetje door en anders bij de ha/vk gewoon aan de bel trekken hoor ;)

De dames die vandaag een echo hebben: succes & hopelijk alleen maar goed nieuws hier! Ik ben donderdag aan de beurt, ik vind het ook rete spannend.

Ik ga jullie nu weer bijhouden hoor zodat ik ook persoonlijk kan reageren :D

Luuna, dijk1985, Justme1985 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Laatste dagen lees ik stilletjes mee. Voornamelijk dankzij de misselijkheid. Maar wat mij opvalt is dat ik totaal niet het gevoel heb te moeten spugen (geen last van maagzuur) en juist wanneer ik eet voel ik me beter, alleen de smaak in m'n mond verdwijnt binnen een paar minuten en dat veroorzaakt het misselijk gevoel bij mij. Geen idee of daar ook iets voor is. Ik beleef het eten ook totaal anders, sommige dingen smaken niet zoals ik gewend ben en weer andere zijn totaal niet lekker nu:confused:

Genoeg geklaag...:p

Dames met echo's heel veel succes. Ik wacht jullie berichtjes af:) !! Voor mij nog 1.5 week maar ik ben nu veel rustiger sinds m'n laatste echo gelukkig en wacht de volgende geduldig af.

Justme1985 en sweetL vinden dit leuk.
  17. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Een prachtig kloppend hartje gezien vanmorgen!! Super blij :D

Ijzer was te laag (6,9 moet minimaal 7,1) zijn, dus ik moest extra gaan bloedprikken op ijzer, foliumzuur, b12 en nog iets (alweer vergeten, moeilijke naam ;)) krijg ik morgen de uitslag van als het goed is. Verklaard wel dat ik zo ontzettend moe ben!

De dames die nog moeten, heel veel succes!! :thumup:

Bijgevoegde bestanden:

Luuna, dijk1985, Druffia en 10 anderen vinden dit leuk.
  18. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    1 t/m 15 mei 2018

Bevallingslijst
    1 - Justme1985 - 32 jaar - 2de kindje
    1 - Pepper92 - 24 jaar - 2e kindje ❤
    1 - Susy87 - 30 jaar - 2e kindje

2 - Melief - 28 jaar - 2e kindje

3 - Mleenvs - 27 jaar - 1e kindje
    3 - Cindy83 - 33 jaar - 1e kindje ❤

4 - Druffia - 31 jaar - 1e kindje ❤️

6 - Yesera - 35 jaar - 2e kindje ❤
    6 - LiefenLeed - 31 jaar - 3e kindje ❤️

7 - Jess93 - 24 jaar - 2e kindje

8 - Raket78 - 38 jaar - 2e kindje
    8 - proudmommy13 - 32 jaar - 2e kindje

9 - Ise - 36 jaar - 4e kindje ❤
    9 - MumL - 25 jaar - 2e kindje
    9 - maansneeuw - 26 jaar - 1e kindje

10 - LVtje - 32 jaar - 2e kindje ❤️
    10 - Hartlief - 33 jaar - 2e kindje ❤️

11 - Melian - 37 jaar - 3e kindje
    11 - Eliss92 - 25 jaar - 1e kindje
    11 - Leooo1990 - 27 jaar - 1e kindje
    11 - Mommiewillie - 24 jaar - 2e kindje ❤️

12 - Pline - 32 jaar - 2e kindje ❤️

13 - Luuna - 33 jaar - 1e kindje
    13 - Babs1990 - 27 jaar - 2e kindje

14 - Mie88 - 29 jaar - 3e kindje
    14 - sweetL - 25 jaar - 2e kindje
    14 - jabest - 32 jaar - 3e kindje
    14 - xMekirin - 23 jaar - 1e kindje

15- dijk1985 - 31 jaar - 3e kindje
    15- Roos99 - 29 jaar - 2e kindje

Afspraken

September
    25 - Melian - vitaliteitsecho
    25 - Justme1985 - 4de echo bij gyn
    26 - Druffia - intake VK
    27 - maansneeuw - vitaliteitsecho
    28 - Jess93 - Intake + Echo
    28 - MumL - eerste echo gyn (België)
    28 - Babs1990 - echo
    28 - Roos99 - echo
    29 - Mleenvs - Intake VK + Echo

Oktober
    2 - Eliss92 - echo + intake
    2 - sweetL - echo + intake
    2 - xMekirin - echo (+intake?)
    3 - dijk1985 - echo
    3 - Raket78 - intake midwife
    3 - LVtje - intake + echo VK
    4 - Justme1985 - 5de echo bij VK
    5 - Luuna - echo + intake
    5 - Cindy83 - 3e echo
    9 - Ise - 2e echo
    10 - Druffia - Termijnecho
    11 - Pline - 2e echo
    12 - Jess93 - Termijnecho
    13 - Yesera - Termijnecho
    13&14 - Susy87 - Termijnecho (gyn&vk)
    16 - Pepper92 - Termijnecho
    23 - Melian - echo + intake
    23 - Luuna - Termijnecho
    24 - proudmommy13 - termijnecho
    27 - Pepper92 - controle vk

**** Sterretjes ****
    Biggestwish - Lysje90 - Rosje83 - Minniemouse1974

19. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

1 sep 2015
    546
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    Aah, je ziet echt al die inimini beentjes en armpjes.

Pepper92 vindt dit leuk.
  20. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Super @Pepper92 !

Even klagen hoor, ben zo pissig. Het huis is een rotzooi ( vriend die nooit wat opruimt en een peuter werkt niet mee als je 0.0 energie hebt. ) heb vrijdag aangegeven dat ik wilde dat hij ook wat opruimde van t weekend en hij heeft gewoon niks gedaan. Ja, gisteren tosti gemaakt. Maar het ranzige tosti ijzer staat er nog, en de bonken afgedropen kaas lagen nog op het aanrecht! Gadver:mad: En de kleine 100x gezegd dat hij zijn speelgoed op moest ruimen.
    Net als een wervelwind door het huis om alles op te ruimen en erger me nogsteeds. Kleine heeft ook in de gaten dat ik het meen dus die is ook maar zn keukentje en auto's aan het opruimen inmiddels.
    Wil boven ook even alle rondslingerende vieze sokken en shirtjes wassen, en al het beddengoed en.. en.. grrr

Wil dat t zo iig netjes is want de kapster komt zo om mijn rampenhaar hopelijk uit de klit te krijgen.
    Zo... dat lucht ook ff op:rolleyes:

Vanmorgen trouwens met de dokter gesproken en ik kan gelukkig eind vd dag emasefene ophalen. Hopelijk werkt t wat.
    En nu weer verder....

Cindy83 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina