1 t/m 15 mei 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Justme1985, 24 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Ben blij dat je het zegt, dan voel ik me iets minder alleen :thumup:

Cindy83 vindt dit leuk.
  2. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wat vervelend dat jullie je zo naar voelen @Melian en @pline. Hopelijk trekken die symptomen snel weg.
    Ik ben alleen moe, moe, moe. Maar ben dat wel gewend, dus pak gewoon lekker extra dutjes.

3. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
  4. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Ja ik ook. Kan niet wachten tot de misselijkheid over is en ik echt kan genieten.

pline vindt dit leuk.
  5. Cindy83

Cindy83 Fanatiek lid

3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Ik ben vandaag wel naar de huisarts geweest. Heeft ook emesafene voorgeschreven maar zei dat ik het beter niet kan doen zolang ik niet hoef te braken. Dus ik probeer vol te houden, heb inmiddels ook vla en ginger ale gehaald misschien dat het helpt... Ik heb in ieder geval het recept, just in case:rolleyes:

6. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik zag bij jou idd de floradix en heb dat direct even gegoogeld ;). Denk echter niet dat het bij mij komt door een ijzertekort, maar eerder door de bindweefselziekte die ik heb in combinatie met zwanger zijn. Bij zoontje was ik de eerste 16 weken ook zo moe en toen waren mijn bloedwaarden van ijzer etc. ook perfect.

7. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    @Yesera mijn bloedwaarden bleken ook goed te zijn, maar heb toch de fles opgehaald. Hoop dat het toch effect heeft op de vermoeidheid.
    Hoop dat het bij jou snel beter wordt! Want steeds moe zijn is echt heel vervelend....

8. Mie88

Mie88 Bekend lid

9 jan 2015
    652
    430
    63
    Vrouw
    @Mleenvs sterkte..

Hier komen de krampen en stolsels ook.. Einde oefening

9. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ah meis nee toch :(, heel veel sterkte!

10. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja voor mij is het niet zo vervelend. Ik ben vermoeidheid al bijna heel mijn leven gewend, zeker in periodes dat het slechter met me gaat. Dus ik pas me snel aan door extra rust te pakken. Vind het belangrijker dat ik de hele zwangerschap mobiel blijf.
    Hopelijk geeft de floradix jou wat extra energie!

11. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    @Mie88 Wat ontzettend jammer! Veel sterkte samen!

12. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Hier tot nu toe een truitje gekocht...maar verder zit de rem er nog op. Merk toch dat ik graag die 12 weken voorbij ben.

Echt genieten is er hier ook nog niet bij. Ben harstikke blij, begrijp me niet verkeerd, maar hou toch nog steeds een slag om de arm.

Hier nog helemaal geen voorgevoel. Hebben al 2 meiden. Nog een meisje zou qua kleding wel erg makkelijk zijn...en denk voor het kindje zelf ook leuker. Helemaal aangezien onze dochters erg hecht zijn. Maar een jongen lijkt me ook erg leuk voor de vergadering. Zitten nu nog in twijfel of we het wel willen weten, vorige keer wisten we het beide keren..

Cindy83, dijk1985 en Melian vinden dit leuk.
  13. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    @Mie88 Sterkte meid :(

Iedereen die zich zo belabberd voelt: nog even volhouden! Vanaf 2e trimester gaat t vast beter :) Het is voor een mooi doel ♡

Hier zelf geen voorgevoel van geslacht, heb 2 pendels op t forum hier laten doen en daar komt bij beide een meisje uit. Lijkt me wel heel leuk, dat we dan een jongetje en een meisje zouden hebben :)

Cindy83 vindt dit leuk.
  14. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Hoewel ik je iets anders gun, ben ik toch een beetje blij dat je het herkent @pline. Gedeelde smart...

Maar goed, wat klaag ik nou? Ben wel heel dankbaar en waarschijnlijk komt die stralende blijheid over een paar weken ook wel. Jouw berichtje drukt me ook maar weer even met mijn neus op de feiten @Mie88. Wat een verdrietig bericht. Heel veel sterkte. Ook al hield je er rekening mee... het is niet minder heftig.

@Pepper92 Floradix is een fijn middel (is er zowel in drank als tablet) en ik heb er met name na de bevalling veel baat bij gehad. Houdt er wel rekening mee dat ijzer over het algemeen stopt. Dus zorg dat je voldoende vezels neemt!!! Je darmen zijn vaak al zo lekker lui aan het begin van de zwangerschap :rolleyes:

Cindy83 en Jess93 vinden dit leuk.
  15. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    @Mie88 wat jammer! Heel veel sterkte! Digiknuffel!

16. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Wat voor bindweefselziekte heb jij, als ik dat mag vragen @Yesera? Is mobiliteit een issue?

En wat is dat pendelen precies @Jess93?

Leuk dat jouw dochters zo hecht zijn @LiefenLeed. Mijn meiden beginnen nu langzaam iets meer naar elkaar toe te groeien, maar de oudste heeft heel lang niets van de jongste moeten weten. Nog steeds hebben ze veel strijd. Sneu, want de jongste is groot fan van haar grote zus. Haar zou ik een klein zusje heel erg gunnen. Maar misschien brengt een jochie de boel juist weer meer in evenwicht.

LiefenLeed vindt dit leuk.
  17. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik heb het Ehlers-Danlos syndroom hypermobiliteitstype. Heb daardoor zeker meer kans op problemen met stabiliteit (van bijvoorbeeld bekken en rug). Maar heb bij zoontje bijna geen last gehad, dus hopelijk mag ik deze keer ook weer zo gelukkig zijn. Heb de afgelopen jaren ook hard gewerkt aan stabiliteit en kracht in de spieren in mijn buik, rug en benen met de fysiotherapeut, dus hoop dat ik daarmee weer een voorsprong heb gecreëerd.

18. dijk1985

dijk1985 Actief lid

2 sep 2017
    165
    250
    63
    Vrouw
    @Mie88 wat vreselijk voor je....
    Ook al was je al wat voorbereid het is gewoon echt vreselijk!
    Ik wens je heel veel sterkte toe!
    Liefs!

@Jess93 ik ben ook erg nieuwsgierig naar het pendelen....

@Yesera herkenbaar probleem ik ben mega flexibel...mensen vinden het serieus eng om bijvoorbeeld te zien hoever mijn knieën in zn achteruit kunnen. Ik kan bijvoorbeeld ook niet met mn voeten op tafel zitten want dan zakken mijn knieën ver door, zolang ik zit is het geen probleem maar zodra ik weer ga staan is alles veel te ver opgerekt.
    Bij mij is er nooit iets officieel vastgesteld maar ik heb in het gewone dagelijkse leven wel ooit hinder van mijn flexibiliteit.
    Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik flinke bekkeninstabilliteit, wij woonde toen 1 hoog met een trap en ik zat vast in huis kon de trap nog wel af maar niet meer op.
    Ook snachts vaak wakker omdat ik dan wou bewegen maar deed zn pijn.

Na die zwangerschap klachten over gehouden en therapie gehad met weinig resultaat vooral rond eisprong en menstruatie zakte ik nog regelmatig door mijn bekken.
    De fysio zei dat mijn bekken slecht terug in positie waren gekomen na de zwangerschap...en dat een eventuele nieuwe zwangerschap en goede therapie en voldoende rust misschien wel de enige manier zou zijn er vanaf te komen.
    En dat wel met resultaat, nu geen dagelijkse hinder meer van mijn bekken.
    Hopelijk word ik gespaard deze ronde.

@LiefenLeed mijn dochter en zoon maken alleen maar ruzie de laatste tijd de jongste( zoon) wil alles doen wat de oudste doet (Ook jurken hakschoenen nagellakken en make-up:roflmao:)
    En mijn dochter wil dus uit principe niks met hem doen, tot hij iets anders voor zichzelf gaat doen dan wil ze dat ineens ook en is mn zoon weer boos.
    Dan trek ik mn politiepak weer aan roep alles tot de orde verzin 80 activiteiten die ze kunnen doen laat er 79 afkeuren en dan kiezen ze voor het zelfde en begint het overnieuw :mad:
    Normaal kan ik het wel hebben naar nu met de hormonen ik word er gek van:$

19. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    dijk1985 vindt dit leuk.
  20. dijk1985

dijk1985 Actief lid