1 t/m 15 mei 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Justme1985, 24 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha valt mee hoor, maar ik vind het erg leuk... ik probeer alleen te verbouwen wat we daadwerkelijk gaan eten. Maar heb vrienden, familie en collega's heel de zomer van komkommer voorzien hahahaha.
    Het kan dus wel eens zijn dat een oogst mislukt, maar ach hoort erbij!
    Door het mulchen kost t me weinig werk qua onderhoud. Ik hoef geen water te geven en ook niet bang te zijn dat het door de nattigheid wegrot. Voornamelijk zaaien, planten en oogsten! Dat is ook het leukst! Mijn zoontje vind het ook geweldig! Zo heeft hij paarse boerenkool en paarse prinsessenbonen uitgezocht haha. En lekker met een bakje door de tuin rennen met zn laarsjes aan, om alles te plukken!

Ise, Cindy83 en Hartlief vinden dit leuk.
  2. Luuna

Luuna Bekend lid

23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Wat een groene vingers zeg! Wij hebben niet eens kamerplanten (vooral door de katten, maar toch :rolleyes:)

Hoewel.. Afgelopen jaar wat van die moestuintjes van de ah gespaard en gekweekt, ging eigenlijk best aardig! Misschien toch maar weer proberen volgend jaar ;)

Ise, Cindy83 en sweetL vinden dit leuk.
  3. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voor mij is het ook echt een stukje ontspanning, dat maakt het natuurlijk veel leuker. Uitproberen wat het beste werkt, nieuwe dingen proberen etc. De tuintjes zijn echt mijn ding, alleen bij het aanleggen, de mest scheppen heeft hij geholpen. De rest doe ik allemaal alleen en daar bemoeit hij zich niet mee. Mijn partner is ook veel weg en de zorg van onze zoon rust vaak veel op mijn schouders. Hij vind het super om mama te helpen in de tuin en ik vind het heerlijk dat ik rustig mn ding kan doen.
    Met een 2e op komst hebben we afgesproken dat ik volgend jaar 2 avonden naar mn moestuintje toe kan ( ik heb achter het huis en op een andere locatie.)
    Hij traint 2x per week, ik ga dan 2x per week even een uurtje of 2uurtjes naar mn tuintje. Dan miet hij al meer thuis zijn;)
    Ik werk 3 dagen in de week dus kan nog een vrije dag plannen voor wat kleine klusjes en dan is het niet erg dat de kids er bij zijn. Maar dan heb ik ook 2 rustmomenten in de week, waar ik even alleen kan rondbanjeren. Dat heb ik wel gemist bij onze zoon.

Cindy83 en Raket78 vinden dit leuk.
  4. Mie88

Mie88 Bekend lid

9 jan 2015
    652
    430
    63
    Vrouw
    Bedankt iedereen voor de lieve berichten..

Vandaag echo gehad en werd dus bevestigd dat idd mis is..
    Ben vrij nuchter van mezelf en tja as niet goed is, is goed dat de natuur dit beslist.. Maar zo voor de tweede keer is wel zuur en nu vind manlief het wel mooi geweest en moeten we tevreden zijn met 2 mooie gezonde kids.. Ergens geef ik hem gelijk maar denk dat mijn wens nog te groot is.. Dus zullen nog wel gesprekken volgen ;)
    Voor nu.. Zou af en toe nog es spieken hoe het gaat en wens jullie allemaal een goede zwangerschap en op na de bevallingen in mei :thumup:

Luuna, Hartlief, Jess93 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Oh dit komt me ineens wel heel bekend voor! Volgens mij is dit het onderzoek waar we onze aanpak hebben gebaseerd. Maar ja, dat was in 2013. Ben benieuwd hoe het er nu voorstaat.

Wat vervelend van de anafylaxie van je jongste zeg! Dat lijkt me een vrij angstaanjagend iets om mee te leven.

6. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @sweetL geweldig je groententuinen!! Eet je dan ook voornamelijk uit eigen tuin, of levert het daarvoor te weinig op? Het lijkt me fijn om te weten wat je eet.. Misschien ga ik je binnenkort om raad vragen. Ik woon in een nieuwbouwhuis en de tuin is nog 1 grote zandbak. Lijkt me leuk om een klein stukje tuin (zo groot is ie namelijk niet) te gebruiken om wat groenten en fruit te gaan planten

sweetL vindt dit leuk.
  7. jabest

jabest Niet meer actief

Wat leuk al die zelfverbouwde groenten en fruit. Mijn man vindt dat ook leuk, dus wij hebben broccoli, boontjes, bloemkool, rode kool, pompoen,tomaten, komkommer, courgette, aardbeien, appels, peren, bramen in onze eigen tuin. Ideaal!

Cindy83, Ise, Hartlief en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. mommiewillie

6 sep 2017
    96
    130
    33
    Vrouw
    @Mie88 en @Mleenvs Beiden veel kracht en sterkte gewenst!

Mij lijkt een tripp-trapp ook ideaal, had bij mijn eerste wel een wipstoeltje maar eigenlijk nooit gebruikt, dus die is weer verkocht... Ik wacht tot mijn volgende echo op 9 okt. (9.5 wk) eer ik wat meer aan babyspullen durf te denken.
    Leuk zeg, dat zelf verbouwen van groente enz. Ik ben een beetje van het makkelijke type; m'n man werkt in een supermarkt dus neemt gewoon de boodschappen mee, kant en klaar. :)
    Lijkt me wel een mooie hobby!

Hier trouwens ook veel misselijk, moeheid minder dan bij de eerste, komt denk omdat ik nog maar 1 dag in de week werk. Ik heb ook gewoon nergens trek in, maar heb wel het gevoel dat ik heel de dag moet eten om mijn misselijkheid te verdrijven, herkenbaar?
    Vanochtend overgegeven; dat lucht wel op...

9. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik probeer zoveel mogelijk uit eigen tuin te eten inderdaad :)

@mommiewillie ik ben nu door de emefasene iets minder misselijk maar eet heel de dag door, echt ieder half uur zo'n LU crackertje. En kleine slokjes coco cola tussendoor lijkt wat te helpen:thumup:

10. dijk1985

dijk1985 Actief lid

2 sep 2017
    165
    250
    63
    Vrouw
    @mommiewillie ik herken dat eet verhaal wel....niks is echt aantrekkelijk maar zonder wordt ik wat misselijk niet echt ziek maar meer bleh!
    Begin nu te merken dat ik er ook mee opsta dan na paar uurtjes gaat het weg en straks tegen 18uur begint het weer.
    Gisteren drukke dag gehad met als bonus het super warme zwembad in voor zwemles ik was zo niet lekker toen ik daar was....
    En dan ben je thuis met je chloor kind, snel badderen jongste natuurlijk ook (ik ook mama!) Nog eten had ik gelukkig al gekookt, was zo blij toen om kwart over 7 mn vriend eindelijk thuis kwam.
    Kortom volgens mij word ik ook misselijk als ik moe word....herkenbaar voor iemand?

Ik was bij mn andere 2 eigenlijk nooit echt misselijk, volgens mijn vriend komt dat omdat ik nu zwanger ben van een misselijke vent ;)

Cindy83 en mommiewillie vinden dit leuk.
  11. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Hahaha! Zwanger van een misselijke vent... Nou lekker dan. Bedoelt hij dan zichzelf of het kindje? :D

Dat chlooravontuur krijgen wij hier vandaag ook weer en daar kijk ik niet naar uit. Gisteren had ik een redelijke dag en heb ik mezelf beloond met een heel groot stuk hartige taart als avondeten. Uiteindelijk met een emmertje naast mijn bed gaan slapen. Vanochtend ook weer weeïg: beetje maagzuur, beetje misselijk... Het hangt hier ook absoluut samen met drukte en vermoeidheid en gemoedstoestand. En ik merk dat het heel erg helpt om buiten te lopen met mijn kop in de regen en wind. Binnen is bah.

Oké en ik ga nu een app op mijn iPad zetten om dat ding te blokkeren. Krijg niks gedaan zo met dit forum. :rolleyes:

Cindy83, Luuna, Jess93 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. dijk1985

dijk1985 Actief lid

2 sep 2017
    165
    250
    63
    Vrouw
    Trouwens zn eigen groenten tuin lijkt me helemaal te gek....
    Maar hier is heel de tuin door mn vriend verhard net voordat ik hem tegen kwam...:rolleyes:
    Ik heb bij het tuincentrum wel eens zn vierkante meter tuin gezien voor het verbouwen van groenten, vraag me alleen af of dat ook een beetje productief kan zijn.
    Heb wel altijd een tomaten en aardbeien plantje in mn tuin zodat mijn kids leren dat groenten niet in een krat bij de supermarkt groeit.:roflmao:
    Ik werk zelf in een slagerij en ben dus veel bezig met oorsprong van vlees en wat bijvoorbeeld leefomstandigheden en voeding van een dier doet voor de smaak en kwaliteit van het vlees.
    Zo zal het met groenten ook vast en zeker zijn ben er altijd wel benieuwd naar.

13. dijk1985

dijk1985 Actief lid

2 sep 2017
    165
    250
    63
    Vrouw
    Hahaha hij bedoelt zichzelf :p
    Denk dat het bij mij ook echt te maken heeft met vermoeidheid en na een maaltijd ben ik ook misselijk, terwijl ik hem niet kan missen want dan word ik ook misselijk :roflmao::roflmao::roflmao:
    Maar bij mij is het wel te doen hoor als ik jullie verhalen lees mag ik niet klagen!
    Ik ga weer verder met behangen stand: 1 kamer klaar 1 voor de helft en de lol is ver te zoeken, loop alleen maar te kokhalzen maar wil het perse af hebben....:thumup:

Cindy83 en Jess93 vinden dit leuk.
  14. mommiewillie

6 sep 2017
    96
    130
    33
    Vrouw
    Hihi!!! Hier ook ja... Als ik inderdaad buiten bezig ben, of maar druk ben dan heb ik er wat minder last van, maar vanmorgen moest ik echt ineens rennen. Vorige keer heeft dat tot 18 wkn aangehouden, hoop dat het nu sneller voorbij is. ;) Ik ben ook altijd weer blij als m'n mannetje thuis komt!

dijk1985 vindt dit leuk.
  15. mommiewillie

6 sep 2017
    96
    130
    33
    Vrouw
    Post je het resultaat? :) Succes! Colaatje tussendoor, hihi....

16. dijk1985

dijk1985 Actief lid

2 sep 2017
    165
    250
    63
    Vrouw
    Nog 2 banen als het goed is.....waarvan 1 met hoeken en moeilijk gedoe...
    Misselijkheid zakt hier nu ff een kleine pauze en dan op naar het resultaat (hoop ik)

17. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Och, toch vervelend die bevestiging ook al weet je het zelf eigenlijk al. Moeilijk ook dat je man nu misschien niet meer wil. Hopelijk kunnen jullie daar samen een oplossing voor vinden die goed voelt voor jullie beide!

18. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Leuk al die groentetuinen! Ik heb dit jaar voor het eerst iets gepland en wonder boven wonder gaat dat goed (heb niet zulke groene vingers, maar vind het wel leuk). Vorig jaar had ik een aardbeienplant gekregen van een vriendin en die gaf dit jaar ook weer heel veel vruchten! En mijn zoontje had dit jaar 3 sperziebonen in plastic bekertjes gepland op school. Die gingen mee naar huis en groeiden goed door. Dus heb ze in de tuin gezet en heb nu al een paar keer een handje sperziebonen van kunnen plukken, maar kon mijn gezin er nog niet van voeden ;). Tot slot had ik ook een cherrytomaten plant van de Albert Heijn moestuintjes geplant en die doet het ook erg goed! Er zitten nog heel veel groene/oranje tomaatjes aan en heb al regelmatig een handje rode geplukt. Geloof ook dat er nog ergens wortels in de bak zitten, maar die blijven tot nu toe vrij mini. Ik krijg honger van dit praten over eten :roflmao::roflmao:

Cindy83 vindt dit leuk.
  19. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wooooow 1 dag niet gekeken en 5 pagina's verder, maar vooral over de groente tuintjes zag ik. Alles gelezen maar niet alles onthouden hoor haha! Wel leuk en lekker zeg die eigen groente en fruit in de tuin. Niks voor mij om zelf te hebben, heb al moeite om mn kamerplanten levende te houden :roflmao::roflmao: We hebben wel nog een kruidenbak in de tuin staan met munt, rozemarijn, peterselie en dille. Maar dat is nog van de vorige bewoners & wonder boven wonder leven ze nog! :eek::p Moet zeggen dat de munt me wel bevalt, ik houuuuuu van verse munt thee namelijk. Dus die blijft! Volgend jaar gaan we de tuin aanpakken maar wil dan wel een moestuinbakje maken met lekker dingetjes zoals munt en nog wat andere dingetjes, hou ook van aardbeien dus miss ga ik dat wel proberen!

Ik tel af tot mn echo, nog 3 uurtjes! Ik ben meeeeega zenuwachtigo_O

Cindy83, Hartlief, Luuna en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. dijk1985

dijk1985 Actief lid

2 sep 2017
    165
    250
    63
    Vrouw

Bijgevoegde bestanden:

Cindy83, Raket78, Luuna en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina