1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Ohja, nog wat leuks...de thuiszorghulp van mijn oma heeft babyspul wat we voor een mooi prijsje mogen overnemen :) In ieder geval een wandelwagen, box en eetstoel. En als we en jongen krijgen een zooi kleertjes.
    Vanavond even overleggen wanneer we samen kunnen gaan kijken of het iets is voor ons.

2. Tell

Tell Nieuw lid

13 mrt 2013
    4
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Lieve allemaal, het is een beetje stil gebleven vanuit mij. Enorm druk gehad op en werk én net terug van vakantie. Heerlijk genoten (gelukkig) op vakantie en vandaag voor eerste echo. Helaas geen goed nieuws. :( Geen hartje en zou al rond de 6,5 week mis zijn gegaan. De kans dat het zelf nog los zou komen schatte de gyn. erg klein is... Dus nu eerst medicijnen en maandag terug om te kijken of alles weg is.

Ik wil jullie allemaal heel veel succes en plezier wensen met jullie zwangerschap en zal aan jullie denken begin november!

En hopelijk tot snel weer.

Liefs Tell

3. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    ooh nee tell jij ook al? veel sterkte meisje! Dat jullie snel een wondertje in jullie handen krijgen!

pff hoeveel zijn er nu van de lijst al fout gegaan?

4. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Ach nee tell, wat een rot nieuws!!
    Heel veel sterkte!! Dikke knuffel

5. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Wat naar voor je Tell. Hoop dat je snel weer zwanger bent als je er weer aan toe bent!
    Knuffel van Tessa.

6. maiden

maiden Lid

14 mrt 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    tell! nee! o wat een flink baal moment (nog netjes uitgedrukt)
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

7. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @Tell... Ach meis wat verdrietig... Ik hoop dat je het een plekje kunt geven en dat het jullie snel weer gegund is en dan natuurlijk de hele 40 weken.

@ Jolin, fijn dat je even wat laat horen. Ik snap je boosheid. Probeer het een plekje te geven, dan hoop ik dat je straks als alles weer wat meer in balans voelt snel weer een lief kleintje bij je mag dragen

@goede echo's, wat fijn voor jullie! Geniet ervan!

Ik mag 26 april voor de tweede echo, dan ben ik als het goed is 12 weken.
    Heb zelf ook al een geslachtsbepalende echo gepland op 22 mei :)

Nog meer die hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen?

8. maiden

maiden Lid

14 mrt 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vraag gewoon of ze bij de termijnecho naar de nub wil kijken.
    dan weet je het voor 70% al bijna zeker.
    bij mijn dochtertje hadden ze het toen goed.
    de stand van de geslachtsknobbel zegt over het geslacht.

9. IamSTERRE

IamSTERRE Lid

11 nov 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL

Hallo Ceilo, ik wil ook wel op het lijstje.

IamSTERRE (27jr) 1ste (BV-TB)

Verwachte uitgerekende datum tot nu: 5 november.

Alvast bedankt!

@Tell Wat een rot nieuws, heel veel sterkte.

Hier opzich alles prima, wel wat last van zwangerschaps kwaaltjes. Maar die neem ik allemaal voorlief. Hoort erbij hé. Het geeft mij ook wel een stukje bevestiging.

En helaas wat verkouden/ koortsachtig etc. Gaan behoorlijk wat virusjes rond.
    Heb wel het idee dat ik moeilijker van de verkoudheid af kom, inmiddels alweer 4 weken.

Vanaf wanneer nemen jullie contact op met:
    - kraamzorg
    - kinderopvang
    - ziekenfonds etc.

En nog ff een vraagje, kun je foliumzuur je hele zwangerschap/ borstvoedingsperiode gebruiken?
    Gebruik een aanvullende zwangerschapspil met foliumzuur.

10. januari2010

Iamsterre: welkom, leuk dat je komt meeschrijven!
    Voor wat betreft je vragen: ziekenfonds voor jezelf hoef je niks aan te passen maar het is wel goed om door te geven dat je zwanger bent, dan krijg je rond 28 wkn een zwangerschaps pakket thuis gestuurd met alles wat nodig is bij de beballing.(matjes, kraamverbanden e.d).

Kinderopvang: hier bij de eerste met 36 wkn een bezoek gebracht maar uiteindelijk dochter nooit naar de opvang gebracht. Jongste gaat nu wel sinds een maandje en die kon ik eigenlijk direct brengen, was geen wachtlijst of iets dergelijks.

Kraamzorg: je moet je aanmelden voor 12 weken. Daar moet je dus wel binnenkort achteraan. Zelf wacht il eerst een goed echo af!

11. januari2010

Het is rustig hier dames! Iedereen druk druk druk? Zelf ook wel schuldig aan hoor!
    Deze zwangerschap helaas veel misselijker dan de andere, geen idee hoe dat komt, hoop alleen wel dat het minder gaat worden want vind iedere dag pittig en ben blij als de kids in bed liggen en ik op de bank kan gaan zitten.

We zijn druk bezig om de zolder op te knappen zodat de oudste dalijk daar een kamer krijgt, word echt super mooi maar is voorlopig nog niet klaar :)

Allemaal fijn weekend!

12. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Hoi dames!
    Net naar een nichtje van me gaan kijken super!
    2,550 groot en 47cm! Zo klein maar mama bleef wel heel de zwnagerschap flink doorroken :( dus waarschijnlijk daardoor.
    Hoe gaat het met jullie?
    Ook al bijgekomen?
    De weegschaal bij de gyneacoloog gaf plus 1kg aan :$ grrrr

13. januari2010

Lenatje: helaas hoort aankomen erbij, he! Vind het ook niet leuk hoor en ben ook iedere keer iets zwaarder gebleven :(

Roken tijdens de zwangerschap vind ik echt not Done maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld.
    Zelf ook kleine kindjes gekregen en kreeg ook bij iedere groeiecho de vraag of ik rookte of drugs gebruikte! Behoorlijk irritant vond ik dat.

14. itsme

itsme Actief lid

30 jan 2013
    425
    0
    16
    NULL
    NULL
    foliumzuur@ kan je de hele zwangerschap slikken zonder probleem hoor.

roken@ vind ik ook not done.
    mijn moeder kon alleen maar kleine kindjes maken doordat de placenta vanaf maand 6 telkens niet meer groeide.
    en heeft dus ook wel de vraag gehad of ze rookte.
    ik was zelf nog geen 4 pond bij de geboorte.

15. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Heel veel sterkte Tell :( Knuff

Hier gaat het wel, had het ook vrij rustig en zelf niet te druk gedaan :p Volgende week is het drukker met BHV cursus, afspraken, echo!!, extra werken ect. Ben benieuwd hoe ik mij daarna voel. Week daarna ook weer druk en daarna ben ik een aantal dagen met vakantie met de hele familie van mijn man (12 personen).

Gister was ons oudste neefje hier (hij is 13). Hebben Twilight gekeken en hij heeft met mijn man Call of Duty gespeeld, dat mocht van zijn vader en de zus van manlief.

Roken tijdens de zwangerschap vind ik ook niet handig, liefst stoppen of flink minderen.
    Gelukkig rook ik niet en mijn man rookt buiten. Voor tijdens de vakantie heeft mijn zwagertje al gezegd dat hij niet in de auto gaat roken :) Dat is wel fijn, anders was ik met mijn schoonouders meegereden.

16. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Het is inderdaad rustig hier!!
    Misschien allemaal oververmoeid en flink aan het overgeven?? :( hier wel in ieder geval... Ach ja we doen t ervoor!!
    Tot binnenkort weer

17. pb1987

pb1987 Lid

8 mrt 2013
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Inderdaad heel rustig maar de meest actieve mama's zijn actief in de facebookgroep dus om hier ook te reageren wordt vaak gewoon dubbel.
    Hier gaat het prima, paar onzekere dagen gehad maar nu weer een paar dagen heel goed! Zit lekker in m'n vel en hoop dat dit positieve gevoel donderdag bij de echo bevestigd wordt.
    Geen last van misselijkheid en moeheid maar dat komt vooral omdat ik het zo rustig heb. Boobies gaan wel gevoeliger worden en ze veranderen ook :)

Ceilo de afspraak van 18 april gaat niet meer door, maar wordt nu 11 april 9:45

18. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Meiden,

ja zo rustig heb ik het nog niet eerder gezien hier!

bij mij zijn er heel wat dingen gaande, zoals ookal eerder gezegd 'moet' ik veel dingen anders dan anderen maar dat is even niet anders.

Van de week nog met de gyn gesproken en die heeft mij toch echt op het hart gedrukt om een combinatie test te doen, ookal zijn we allebei nog jong en is de kans klein, omdat ik zwanger ben geraakt met ICSI, wordt het toch aangeraden. Mja ik heb gewoon een goed gevoel over onze smurf dus ik maak me niet zo druk maar die test gaan we wel doen!

dus even verandering echo van 15e gaat niet door is nu vervroegd naar 11-4 om 12.30 dan ook meteen bloedafname en dan met 12 weken weer een echo om nekplooi nog een keer te doen. Dan ook op de 23e naar de gyn voor bespreking van wat te doen met bevalling (ivm rug operaties)

allemaal best heel spannend maar zoals gezegd ik heb gewoon een goed gevoel over ons smurfje en mn 2-ling zusje krijgt nu alweer de 4e baby die helemaal gezond is dus ik maak me niet zo druk.

verder niet misselijk hier maar vooral zo moe! echt niet normaal, ga nu smiddags eerder weg van mijn werk omdat ik een regel recht gevaar ben op de weg als ik op mn normale tijd wegga omdat ik mezelf om de 3 minuten wakker moet schudden (Echt heeeeel erg gevaarlijk!)

mja nu nog even verder aan het werk!

Ik hoop dat verder alles met iedereen goed gaat en heel veel succes voor de misselijke dames!

Liefs,

Hopefulness

19. maiden

maiden Lid

14 mrt 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je zelf positief bent is belangrijker dan zo n test.

had er nooit van gehoord dat met icsi een combinatietest vaker gedaan word.

zal evengoed wel spannend zijn denk ik.
    han weten ze ook wat het geslacht word.
    wil je dat dan ook weten?

20. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Maiden,

Ja dat vertelde mijn gyn/fertiliteitsarts me dat het toch aangeraden wordt omdat er geen natuurlijke selectie geweest is, natuurlijk zijn de ei cellen en zaad cellen gekozen dor vele criteria samen te voegen en dan de besten te kiezen maar toch is het niet hetzelfde als natuurlijke selectie.

En kun je door die combinatie test (echo en bloedafname) ookal weten wat het wordt?! zo ja, dan wil ik dat echt wel weten hoor! :D maar pas nadat ik te horen krijg dat alles goed is ;) dat wist ik helemaal niet! :)

Liefs,

Hopefulness

Deel Deze Pagina