1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Van stemmingswisselingen geen last, maar voor de rest snap ik dat de mannen ook even van de leg raken door ons vrouwen :p

Dat je opeens zin hebt in iets en als het dan gekocht is je het laat staan. Als je honger hebt maar je niet weet wat je wilt. Dat je gewoon niet goed weet wat je wilt, tegen jezelf aan loopt omdat je moe of misselijk bent en als je het zelf al niet weet hoe moet je man/vriend het dan weten? :p Gelukkig kan de mijne er wel om lachen ;)

2. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Hey meiden! Ik zag weer goede berichten voorbij komen! Top! Gisteren dus even op " shoppad" geweest, en 2 broeken gekocht bij de hm....dank u.....wat een verademing! Verder kon ik serieus nietsssss leuks vinden! Lijkt wel of je voor aap moet lopen als je zwanger bent! Gatverdamme wat een stomme kleding....maar ik slaag heus wel voor leuke shirts ed...ga internet wel afspeuren! Ook meteen twee bh's gekocht dus ik kan weer wat...merk duidelijk dat ik sneller groei dan bij de eerste 2! Vermoeidheid neemt helaaaaaaas nog niet af...ik hoop serieus dat dat binnenkort beter gaat! En mijn baby in mijn buik lust overduidelijk geen ei...zowel gekookt, als gebakken ....elke x als ik tegen beter weten in een eitje eet ( en ik hou er zo van!) dan kan ik hollen naar het toilet. Mijn liefde van m'n leven komt zo thuis en dan gaan we knus een filmpje kijken op de bank...even niks hahaahaha, heeeeeerlijk! Fijne avond allemaal! X

3. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Zo.. duurde weer even voor ik weer eens rustig de tijd kon vinden hier te komen kletsen, 24/7 misselijk + overgeven is niet wat en inmiddels is daarvan de 6e week al aangebroken :$ maar ben ongetwijfeld niet de enige met deze 'klachten' ;)
    Eindelijk eens de tijd nemen om de echo's te plaatsen! :)

De eerste echo, 19-3:

De tweede echo, 02-4:

(Beide tevens te zien in m'n fotoalbum waarin ik de echo's zal bijhouden, al is het wat slecht te zien ivm het verkleinen.. heb ze voor belangstellenden evt. ook op Flickr)

Daarnaast, volgende week dinsdag 23 april onze termijn echo, ben benieuwd of ik de banner aan moet passen! :p

Heb verder nog nietheel veel terug kunnen lezen, maar wel gebladerd door de pagina's met de echo foto's, ziet er uiteraard super uit, ondanks dat niet overal een écht duidelijk plaatje zichtbaar is (en bij sommigen laadt het plaatje op de pc helemaal niet, maar zag ik ze op mijn mobiel wel :().

Over positie kleding, ik pas mn broeken nog net, maar omdat de misselijkheid en overgeven zolang aan hield zit ik thuis nog lekker in mijn joggingbroek :D en vooral online veel leuke kleding gezien! Shoppen zelf durf ik nog niet echt aan.. ik ga al over mn nek als ik 10 minuten de deur uit ben voor boodschappen :)
    Gelukkig nu aan de medicatie en gaat het beter en kan ik hier hopelijk ook weer wat meer tijd spenderen :D

4. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Werk je ook in de zorg? Zodra ik weet/vertel dat ik zwanger ben hoef ik de nachtdienst niet meer in. Nu kon ik me altijd al leukere diensten bedenken dus ik ben dubbel dolgelukkig nu ;)

Af en toe braken is niet mijn hobby, maar overheen te komen, maar als ik dat altijd aanwezige misselijke gevoel kwijt zou raken... Hmm Daar zou ik wel wat voor overhebben!!

5. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Isade, ik zit inderdaad in de zorg. Werk in het ziekenhuis.
    Heb er nu bijna 1 nacht opzitten. Ontzettend druk is het. Nu nog 2 en dan over 2 weken nog 3 nachtdiensten en dan ben ik er vanaf.
    Er gaat WEER een bel dus.....ik ben pleiten.
    Ik verlang zo naar mijn bed pffff.

6. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL

Kan ik me voorstellen, ik neem aan dat je er inmiddels in ligt. Gek genoeg kan ik met momenten (sinds een week) langer opblijven... Gister naar de schouwburg geweest en daar wel bijna in slaap gevallen maar daarna nog wat gaan drinken en toen ging het eigenlijk wel... Ben smorgens ook elke keer vroeg wakker en aangezien ik echt wat moet eten om niet te gaan overgeven, en die droge crackers me echt niet meer smaken sta ik maar op, maak nu dus best lange dagen soms.
    Het schijnt dat je je met 13weken ineens stukken beter kunt gaan voelen, dat hoop ik maar!!

7. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Voor de brakende meiden onder ons misschien een tip:
    Tegen de misselijkheid en (overmatig) braken heb ik sinds afgelopen dinsdag medicatie kunnen gebruiken, werkt voor mij heerlijk verademend!
    Schijnt alleen niet (even goed) te werken bij iedere vrouw :(
    Betreft: Emesafene (Enkel verkrijgbaar op doktersrecept.)
    Mocht max. 2 zetpillen per dag aldus de HA-assistente en zij zei dat in een later stadium van de eerste trimester vaak niet eens een hele kuur nodig is (7 á 10 dagen).

Ik heb sinds dinsdag 3 pillen gebruikt, dinsdag aan het eind van de middag 1, eigenlijk omdat ik het huis niet uit kon zonder te hoeven overgeven, aangezien ik woensdagochtend om 7:00 nuchter :)$) naar het ZKH moest om bloed te prikken ben ik blij dat ik die pil genomen heb! :cool:
    Vervolgens woensdagavond 1 voor het slapen gaan, en donderdag ochtend vrijwel direct na het ontbijt.
    Sindsdien voel ik mij stukken beter, en heb ik ook niet meer hoeven overgeven :D, mits ik opsta zonder eerst iets te eten (een appel, banaan of droge crackers waren mijn favorieten) dus dat blijven we braaf doen ;).

En voor het eerst sinds 5 weken eindelijk weer een heerlijk stuk gewandeld vanmorgen, lekker uitwaaien met dit typisch Nederlandse weer ;) vanmiddag geshopt voor de eerste positiekleding, zoals vele meiden hier al zeiden, wat een verademing :D

En, hoe was jullie zaterdag?

8. Vegas

Vegas Actief lid

31 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Dames!

Hier zitten mijn kleren allang te strak. De kleding die ik een paar jaar geleden aan mij zus heb gegeven omdat ik toen 14 kilo ben afgevallen, heb ik nu weer terug van haar en die passen gelukkig wel :)
    Maar ik ga het maandag vertellen op werk dus dan is het ook niet erg meer als het opvalt in een strak shirt :D

Ik hoop dat ik het nog even volhoud met die oude kleding van een maat groter. Mijn zus gaat eind mei bevallen, dus daarna kan ik haar zwangerschapskleding lenen en dan krijgt ze deze kleding weer terug, makkelijke ruilhandel :p
    Bh's al heel snel andere gekocht, die zaten echt niet lekker en alles puilde eruit....
    En het is mijn eerste overigens! Maar vriendin van mij is net bevallen en bij haar zag je pas echt wat met 20 weken, eerder had zij ook geen andere kleding nodig, dus iedereen is gewoon anders.

9. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden!!

Hier eindelijk weer terug in nl na een zware week, en dat vliegen en treinen...wow!!! Heb tot nu toe hele zwangerschap geen misselijkheid gehad (alleen als ik MOET eten) maar met het vliegen en treinen werd ik zo misselijk echt niet normaal gewoon!! En gewoon volgende week weer :( mja ik zag wel allemaal goede berichten hier! Leuk! En ik vind het ook fijner om iig nu nog hier te babbelen want ik heb paar mensen van m'n werk op fb die nog niets weten en dat moet ook tot de 13e week nog even zo blijven dus vind dit beter ;)

Wat betreft zwangerschaps kleding, die heb ik al aan sinds de fertiliteitsbehandeling, omdat ik vette overstimulatie had en vocht in buik etc had ik een hele pijnlijke opgezwollen buik en meteen toen ik zwanger raakte kreeg ik van die opgeblazen darmbuiken maar het is niet zo dat ik nu al echt een buik heb ofzo het is meer omdat het prettiger zit en de onderkant van m'n buik begint te groeien ;)!

Dinsdag weer een echo! Ik kan niet wachten! Fijne zondag dames!!

Liefs en groetjes,

Hopefulness

10. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    De facebookpagina is supergeheim voor niet-leden.

Niet fijn dat je zo misselijk werd van het reizen. Hopelijk gaat het de.volgende keer beter.

11. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Vegas, dat gaat goed met de kleding bij jullie, hihi.

@ Hopefulness, he bah van die misselijkheid. En die zwangerschapsbroeken zitten dan inderdaad gewoon lekkerder.
    Ik ben benieuwd naar je echo dinsdag!
    Blijf maar lekker hier babbelen hoor, het is hier veels te stil.

@ Isade, op naar die 13 weken dan maar, haha.
    Hier idd ook de vermoeidheid al wel minder hoor, lekker.
    Merk nu alleen met de nachtdiensten dat ik wel weer meer moe aan het worden ben en het eigenlijk niet kan volhouden.

@ All, hier met de laatste nachtdienst bezig. Wat is het druk zeg.
    Veels te druk, zeg maar. Ik voel aan mijn lijf dat ik het eigenlijk niet meer helemaal trek. Ook was er de eerste nacht iemand overleden, die best zwaar was. Toch goed leggen. Had halverwege de nacht gelijk weer bloedverlies. Dus ik moet het echt rustiger aandoen.
    Ook lijkt het erop dat ik nu alweer last krijg van bekkeninstabiliteit.
    Ik had zo gehoopt dat het dit keer niet zo zou zijn, bleh.

Ik ben weer de uurtjes aan het aftellen tot ik weer naar bed mag. En dan mag ik lekker tot 17 uur slapen. S'avonds kan ik alweer terug naar het werk voor een scholing waar ik mee bezig ben. Gelukkig de laatste avond, geloof ik.

Hier trouwens een recept gevraagd aan de gyn want ik heb een schimmel, gadver. Heb ik nog nooit gehad en nu ineens wel.
    Ik weet dat je er gevoeliger voor bent als je zwanger bent maar ik kan er niet bepaald blij van worden.

12. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Goodmorning!!!
    Marisa, zou echt rustiger aan doen idd...bloedverlies na zwaar " werk" is natuurlijk een teken aan de wand!
    Hopefullness jemig wat ontzettend vervelend dat je je zo beroerd voelde onderweg! Bah! Hoop dat het volgende week wat beter voor je is....
    Wbt de kleding, nou ik was gisteren bij m'n paard en werd op stal wel aangesproken " jeetje je gaat het echt al zien!" Ja, klopt hahaha, ook weer leuk, want het gaat nu niet meer door als " zwaar getafelt" die broeken zijn een serieuze oplossing! Helaas slaap ik wel enorm k#### ....ben bijna elke dag rond 4 uur wakker en kan daarna niet meer slapen, dus ik lig er 9 van de 10 avonden ( lekker gezellig) rond 21 uur in anders val ik halverwege de dag om...en ik heb gewoon een huishouden, 2 dochters, 2 honden, een paard en een harige kerel dus werk zat te doen dus geen tijd voor een middagdutje helaas. Vandaag ook weer zo vroeg wakker, m'n heerlijke harige kerel moest er om 4 uur uit want die moet een paar dagen voor z'n werk weg...heb er nooit last van dat ie weggaat, maar nu....bah, mis m nu al ( geloof me, ik begin hem altijd pas na dag of 3 a 4 te missen en nu na 4 minuten).
    Voelde me gisteren ook serieus een zwangere muts hahahaha echt! Ik had boodschappen gedaan en nogal veel drinken ingeslagen, zet al die flessen en pakken in zo'n megatas en wil m uit t karretje m'n auto invullen...ja niet dus....steken in m'n liezen, ik nijdig dat ik die tas er niet uit kreeg, komt er een jongen ( die dat bolle buikje ook zag...) van pak m beet jaar of 20... " mevrouw, zal ik u helpen" huh?!? Helpen dacht ik? Nou graag! Dus de jongen zet m'n megatassen in mijn autootje en zegt " mevrouw, u bent beeldschoon" whahahahahaaaaa nou uuuhhh bedankt! Mijn dag kon niet meer stuk! Had een zonnebril op dus hij zag die wallen zeker niet!
    Nou even een lang verhaal dus over niks whahaha en hopen op weer zo'n topdag!

13. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Haha doet een mens goed zo'n compliment! Gewoon lekker van genieten!

14. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @Mamamars, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Vervelend van je bloeddruk...

@kwaaltjes, hier al sinds week 6 verkouden en deze week is helemaal vervelend. Door al dat hoesten heb ik elke keer braakneigingen. Sterkte dames, hoop dat het snel gaat afnemen!

@werk, ooh dat lijkt me inderdaad niet fijn om nachtdiensten te moeten draaien. Hier heb ik best geluk. Werk in het voortgezet onderwijs en heb volgende week 2 weken meivakantie, dan nog 5 lesweken en dan 8 weken grote vakantie. Ben dan al rond de 28 weken, dus nog maar 6 weekjes werken en dan alweer verlof.

@kleding, ik merk dat mijn broeken hier aardig strak gaan zitten. Heb gister heerlijk de hele dag in mijn joggingbroek gelopen, heerlijk!! Ga in mijn meivakantie toch maar eens op pad voor zwangerschapskleding... Heeft iemand nog tips voor winkels?

@Lilian, haha... Heerlijk toch?

15. Ceilo

Ceilo Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.847
    1
    0
    lilian79: mooie echo en leuk dat je meiden mee waren en het prachtig vonden!!!

IamSTERRE: fijn he dat de kwaaltjes afnemen/je het onder controle hebt!! hier ook minder last van gelukkig!! maar soms ok best eng/frustrerend datk nog weinig tot nix merk hahaha

appelflap: ben je al een dikkertje aan het worden ja?? cool!!! hier lijkt t minder te worden.... kben ook afgevallen en mn darmen lijken voor nu even hun plekje gevonden te hebben!
    mooi echo hoor!!! en zal je datum even verschuiven!

marsim:mooi echo meis!! en hoop dat je het aandurft om meer mee te gaan schrijven,... hier hectische periode,dus ben niet zo heel erg actief... hier niet,maar op FB ook niet zo..... enne kzal je even lekker bij de illegaaltjes op de lijst ploffen :p

isade: fijn dat je echo goed was meis!! leuk he zon filmpje en foto's!!

vegas: Wauwie echo!! fijn dat het er allemaal goed uitzag ,toch nog even spannend tot de uitslag!! en ik zal ook jouw datum aanpassen!!

Rinderoos: gefeliciteerd!! als je even je gegevens in kleur wilt doorgeven,dan kan ik het makkelijk terugvinden en je bij op de lijst zetten!!

2debaby: doe maar stoer met je zwangerschapskleren aan hahahhaa ;)

zonnig25: mooie foto meis!!

wausmop: leefde je nog?? hahaha!! hoop voor je dat je misselijkheid snel helemaal weg is en blijft!!!

ik ga even de lijst aanpassen en hopen dat ik niemand over het hoofd heb gezien!!

16. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Ik ben nog niet echt een dikkerdje hoor, ze pesten me gewoon :( :p Ach, ik weet wie het zeggen en ik moet nog echt wel even eer ik zo'n buik heb zoals diegene die het zeggen :p

@ Marsim: Rustig aan doen maar zoveel als je kan.

@ Lilian: Lief van die jongen! Steek 'm in je zak dat compliment :)

@ Jaydee: Heerlijk die schoolvakanties!

@ Ceilo: Ik miste je al!

17. Ceilo

Ceilo Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.847
    1
    0
    ♥ November Mama's 2013 ♥ (1-15)

1 : (2)
    maiden (30) (zh-bv)
    Zonnig25 (26) 1e (bv-zh)

2 : (1)
    jusi (30) 2e (FV-ZH)

3: (3)
    tessa321 (32) 1e (BV-TB)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1ste (BV-TB)

4 : (2)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV - TB)
    Isade (29) 1e (BV/FV-TB/ZH)

5 : (4)
    meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)
    lilian79 (..) 3e ( tb-bv)
    Appelgebakje (24) 1e (BV-TB)

6 : (1)
    maggie100 (..) 2e (FV-TB/ZH)

7 : (3)
    MamaMars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    hopefulness (26) 1e (bv-zh)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (1)
    2debaby (30) 2e (BV-ZB)

9 : (2)
    kimmy80 (32) 2e (BV-TB)
    pb1987 (25) 1e (BV-TB/ZH)

10 : (0)

11 : (3)
    Wennie1981 (31) 2e (ZH-BV)
    leentjezh (26) 1e (BV-ZH)
    Delina (28) 2e (Bv - Zh)

12 : (3)
    Tralalala (27) 1e (BV - ? )
    Jaydee (23) 1e (tb/zh-fv/bv)
    bassdevilxs (26) 1e&2e (ZH/FV)

13 : (1)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)

14 : (2)
    januari2010 (28) 3e (BV- TB/ZH)
    Donder (..) 1e (BV-ZH)

15 : (0)

16: (1)
    Marsim (31) 2e (fv-zh)

Totaal: 29

**Sterretjes**
    *momof2,*margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*jolin,*monique4,*Tell

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

Afsprakenlijst:

23 april
    tessa321 - 2e (termijn)echo
    hopefulness -12 wkn echo + Gyn
    Vegas - echo (2e afspr. combitst/np-meting )
    Wausmop - termijnecho

24 april
    januari2010 -1e termijn echo
    Marsim - vk/zh

25 april
    bolkje - echo (oefenesessie)
    2debaby - echo
    Mama Mars - int. gesp. vk

26 april
    Jaydee - 2e echo

30 april
    kimmy80 - termijn echo gyn

1 mei
    bassdevilxs - 3e echo

3 mei
    Ceilo - echo

6 mei
    Appelgebakje - controle

7 mei
    Isade - intake
    Marsim - gyn

16 mei
    2debaby - afspraak

22 mei
    jaydee - geslachtbepaling

24 mei
    Marsim - echo geslachtebepaling

18 juni
    Mama Mars - 20 wkn echo!

Wil je op de lijst of een wijziging doorgeven,vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen :D

Voor als je het geslacht weet het het wilt melden hier is dat leuk om de lijst op te fleuren met nog meer kleur!!

Laat even weten of je voor roze of blauw gaat als je het weet! Wil je het niet zeggen of niet weten,kies dan voor oranje!!

jongen
    niet wetend/zeggend
    meisje

aardig wat verschuivingen,maaaaar.....volgens mij klopt alles weer zo!

18. Ceilo

Ceilo Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.847
    1
    0
    hahaha appelflap :p :D

ik leef nog hoor,maarja druk met vanalles en had d emeiden weer ziek van de week.... hoop dat t nu eens ophoud!!! zelf ook niet al te lekker geweest,maarja puur van de grieperigheid....

19. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    @Vegas: ideaal om zo van kleding te kunnen wisselen, beter dan ineens een hele garderobe aan te hoeven schaffen :D

@Hopefulness: Hopelijk heb je volgende week minder last van de misselijkheid, kan me goed voorstellen dat het juist tijdens reizen erg vervelend is, nog geen toilet-safari gehouden? ;)
    Succes met je echo morgen!

@Marsim: lekker gewerkt? Hoef je hierna dan helemaal geen nachtdiensten meer te draaien? Zal een opluchting zijn :D
    Schimmel, nog niet eerder van gehoord dat dat juist extra kan/kon voorkomen tijdens de zwangerschap, sterkte ermee!

@lilian79: hopelijk krijg je de komende dagen genoeg afleiding om je mannetje niet zo veel te missen.
    Toch leuk een compliment van zo'n knul, complimenten van vreemden zijn toch best schaars tegenwoordig ;)

@Jaydee: Lekker dat met je werk, veel vrij! :D
    Wat kleding betreft, heb ik hier in Apeldoorn niets weten te vinden dan enkel de Prenatal winkel. Broeken van prijzen tussen de € 30,- tot 50,- vond ik nog wel meevallen vergeleken met waar ik normaal gesproken slaag (Esprit broek €80,-) en leuke shirts voor begin en hele-bolle-buiken-zwangerschap variërend tussen de €15,- en 40,- (hier en daar ging nog een korting af). M'n moeder had echter nog het advies om naar Miss Etam te gaan, schijnen ze vaak hele positie-collectie's te hebben. En volgens een vriendin van mij hebben ze onzettend leuke kleding bij de H&M, echter heb ik die hier nog niet gevonden, en is toch een aardig grote winkel met twee verdiepingen :x

@Ceilo: Heb het allemaal overleefd :p en het voelt inmiddels ook een beetje als "ik leef weer".
    De lijst ziet er weer goed uit trouwens, zal de kleuren etc. aanpassen zodra dat kan/nodig is :D
    Beterschap voor zover dat nog nodig is voor jou en de meiden!

@All: Op naar de echo foto's, en lekker hier blijven kletsen, genoeg dames die niet op facebook zitten :)

Fijne middag/avond nog, ik ga lekker van het zonnetje genieten :cool:

20. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Iemand trouwens ervaring met de AngelSound?
    Geloof dat je vanaf week 12 het hartje van je ukkie moet kunnen horen kloppen met dat ding. Áls je er al in slaagt om je ukkie überhaupt te vinden :)

Vrienden van ons hebben die, en willen deze aan ons lenen, alleen wonen ze aan de andere kant van NL, hebben ze zelf sindskort ook een kleine en wordt reizen dus nog een beetje moeilijk op het moment (ben/word zelf altijd wagenziek ;)).

Dus zit erover na te denken er zelf een aan te schaffen (á ± € 35,- geloof ik, via webshops)..

Deel Deze Pagina