1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ ceilo, 11 juli 20 weken echo ( bij bijna 22 weken ivm vakantie)

2. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Goedemiddag!

Welkom Kitty! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Jeetje Marsim, jij bent vlot met je boodschapjes! Ik moet serieus nog beginnen aan alles hahaha, ligt een beetje aan het weer wat we gaan ondernemen, misschien lekker naar de camping als het mooi weer is en daar het dorpje in, ik heb nl een serieuze hekel aan koninginnedag...vanwege de drukte, het op niks af comazuipen etcetcetc...het hele idee van vrijmarkt voor kinderen is zo goed als als verdwenen door debielen die zich niet kunnen gedragen....maar goed, dat is natuurlijk mijn idee hahahaa. Zal me zo eens naar een supermarkt wagen, als mijn oudste dochter wakker is ( die heeft vannacht bij een vriendinnetje geslapen, resultaat: Total löss) en dan vanmiddag de keuken in om lekkere hapjes te maken voor morgen.
    Vanochtend een beetje in huis aan het rommelen geweest, was wat aan het uitzoeken op m'n hurken, sta ik op mijn hemel wat een steken in m'n buik....oooeeeffff moest echt even gaan zitten, heel raar! Is weer weg gelukkig maar blijkbaar is de hurkhouding geen goede!
    Straks even een afspraak maken voor geslachtsbepalende echo....dan weet ik iig zeker of ik blauwe of roze pakjes kan gaan kopen!
    Hoop dat het goed gaat met iedereen! Dikke kus uit het serieus zonnige nh

3. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Hee lady's...

Hier alles in orde weer :) Ben een dag op genomen geweest met n vochtinfuus. Om op te knappen nadat ik maar bleef overgeven en overal op bleef inleveren.. half 9 hong ik er aan en om 16 uur kon ik een broodje eten zonder dat ie er uit kwam en zelfs werd ik er niet misselijk van... Nu nog af en toe flinke vlagen van misselijkheid maar alles is tot nu toe binnen gebleven...

Door de opname zijn alle controles komen te vervallen en zijn de volgende datums voor op de lijst.

2 mei controle gyn
    10 mei intake gespec. vk.
    17 mei geslachtsbepaling

Wij hebben 17 mei om 10.30 uur geslachtsbepaling, wederom een pokke eind rijden maar ach... Toch maar wel weten wat het word maar we houden het voor onszelf...

Ik lees hier goede en minder goede berichten.. Marsim toch een beetje rustiger aan doen meid, elke keer bloedverlies is zo niet fijn... Gelukkig dat ukkie het goed doet :).

Ik vlieg er weer vandoor voor een kleine boodschap en mn middag dutje (zonder slapen tussen door red ik het helaas nog niet...

4. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ mama mars, he jeetje meid. Hopelijk gaat het nu weer beter en blijft het beter gaan. Ga jij maar een lekker tukkie doen, hihi.

@ lillan, daarom gaan wij s'ochtends over de markt. S'middags is dat idd een ramp met die zuipschuiten.
    Hier willen wij idd ook wel doelgericht wat pakjes gaan kopen, hihi.
    Kan niet wachten.

@ all, zo lekker aan het bankhangen. Kleine ligt op bed.
    Van het weekend wat positiekleding gekocht bij wehkamp. Het komt woensdag, leuk leuk.
    Nu ook nog steeds positiekleding in sale bij de wehkamp.
    Ik zou zeggen even neuzen, wie weet zit er iets leuks bij!

5. Vegas

Vegas Actief lid

31 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetje lang geleden dat ik hier gekeken heb, dus heb nog niet alles goed terug kunnen lezen.... :)
    Maar nu paar daagjes vrij, dus tijd voor zp! Even in het kort mijn update. Ik heb de 12 weken echo gehad en alles goed, ook bij combinatietest prima uitslag! Kans van 1:8885 op down, dus zeer laag, betere uitslag kan bijna niet. Uitgebreide echo gehad voor de combinatietest, erg leuk, alles werd aangewezen. Zie ook fotootje :)
    Nieuwe afspraak bij VK op 23 mei!

Verder op werk het nieuws verteld, iedereen enthousiast. Je begint het nu ook echt bij mij te zien, dus eergisteren ook maar alvast 2 zwangerschapsbroeken aangeschaft, zitten heerlijk :D
    Binnenkort nog maar meer aanschaffen! Merk nu echt dat mijn baarmoeder hoger komt te liggen, dus mijn normale broeken in mijn buik snijden (zeker hoe verder de dag vordert). Prenatal viel mij tegen qua kleding, dus ben nu bij aparte zwangerschapskleding winkel geweest, met erg leuke kleding! Daar ga ik komende tijd nog wel vaker heen haha.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,6 KB
      Weergaven:
      18
  6. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Hey mama mars, wat vervelend dat je opgenomen moest worden! Wel fijn dat het nu iets beter gaat iig...enne welterusten met je middagdutje je hebt helemaal gelijk!17 mei geslachtsbepalende echo zag ik?! Wat gaaf! Waar ga je naartoe? Wij hebben die 12 mei bij ite boerema in Amsterdam, dus een extra speciaal moederdagkadotje

Vegas, wat gezellig dat je er we bent, en idd topuitslagen! Zoiets hadden wij ook dus ben meteen een stuk gerustgesteld jij ook?

Ja die mode zal ik ook nog even op wehkamp gaan bekijken vind nu in de winkels weinig echt leuk....heb nu 2 broeken en zoals je begrijpt vliegen die in en uit de wasmachine en de droger...

Nu serieus m'n handen laten wapperen in mijn toko anders wordt het nooit wat hahaa

7. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ vegas, mooie echo en fijn dat alles goed was.

@ lilian, ik zit heerlijk in de zon, hihi.
    Veel plezier met et wapperen van je handjes, ben blij dat ik klaar ben.
    Althans, deze week genoeg tijd;)

8. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Zou het nu dan toch echt aan het zakken zijn? Gisteren voor het eerst het idee dat ik niet de hele dag op het punt stond om over te geven!! Wat n heerlijk gevoel weer. Ik ben ook met minder eten de dag doorgekomen. Mn eerste etenvoor vandaag wel alweer binnen maar als het bij de ochtend blijft... Ik teken ervoor!!!

Voor jullie ook heel veel niet misselijkheid gewenst. En een fijne koninginnendag natuurlijk!! Of was het koningsdag??! :p

9. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Ik zit met de familie van mijn man in Limburg. Gisteren de kroning gezien en naar Valkenburg geweest en de speeltuin in Vaals met zijn zus en haar twee kindjes.

Vandaag ben ik weer moe, dus het is nog even kijken wat ik ga doen vandaag.

10. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen dames!

Ik zie weer allemaal goede berichten, wij hebben ook goed nieuws gehad m.b.t de combinatie test 1:5000 dus daar was ik erg blij mee! :D ik dacht dat de test niet beter kon dan 5000 met mijn leeftijd maar ik zie nog veel betere scores dan wordt ik toch wel stiekem een beetje ongerust! mja misschien varieert dit ook weer per ziekenhuis?

ik zit alweer op mn werk maar zou zo graag gewoon de rest van de week vrij hebben! ben echt supermoe namelijk nog van zoveel reizen en doen van de afgelopen twee weken, helaas blijkt het niet helemaal mogelijk te zijn op het moment om vrij te nemen maar serieus wat verlang ik naar mn bed voor een paar extra uurtjes en dan lekker de hele dag niets doen! helaas moet ik kneiterhard aan het werk vandaag, ach ja je kunt niet alles hebben!

Hier heb ik mijn zwangerschap vorige week aan de HR manager verteld, en had haar ook verteld dat ik ging trouwen (al wist ze daar al van via time off papers_ mja dat had ik eerst verteld en toen ik zei van baby, zei zij, ow... another announcement...... but congratulations.. dus helaas wel de reactie die ik verwacht had mja dat gebeurd nou eenmaal denk ik dan zo, misschien zij niet blij maar ik superblij!

Nou meiden ik moet weer gauw aan de gang want er wacht serieus een berg werk op me!

Succes en veel plezier vandaag meiden ik hoop dat het meerendeel van jullie nog even lekker rustig in de zon kunnen zitten en ervan kunnen genieten (ik ben jaloers!!! haha)

Liefs,

Hopefulness

11. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig hebben we allemaal (incl de kleine in mn buik) niets aan de koolmonoxide overgehouden.
    M'n zoontje heeft een tijd in die lucht gelegen, maar was bij het uit bed halen (moesten van brandweer/politie het huis uit) gelijk helder en alert. Ook nog toen we een tijd hadden gereden (naar mn ouders) wilde hij nog eten/drinken en tv kijken dus dat zat gelukkig meteen goed (al was het inmiddels 2 uur 's nachts).

De politie/ brandweer zijn daarna nog 2 keer gekomen agv stank (we roken echt de verbranding/soort uitlaatgassen van een aggregaat) maar konden niets betekenen. Inmiddels is de gemeente bezig (maar houden ons niet op de hoogte), de klachten zijn inmiddels opgehouden en het lijkt al een stuk rustiger naast ons dus er zijn wat stappen gezet.

Wbt die mc kroket, heel herkenbaar, ik heb dat ook met de ijsboer hier om de hoek. Ik ben nog niet geweest, maar oh oh oh wat zou ik het graag doen.. En vorige week ben ik bijna 20km omgereden voor een mcflurry. Ik kon me nog net tegenhouden.
    Die hormonen doen vreemde dingen met een mens.

Vervelend dat sommige meiden nog zo misselijk zijn! Hopelijk gaat dat snel over en kan het grote genieten beginnen.

12. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje 2debaby wat heftig zeg! krijg je nu wel nog extra controles om toch je baby en je zoontje wat extra in de gaten te houden? ik hoop van wel! en hebben jullie nu iets van melders in huis gehangen gekregen om dit te voorkomen volgende keer? dat zou toch wel fijn zijn denk ik!

wat betrefd mckroket of gewoon in het algemeen lekkere dingen of verslavingen, ik heb dat met broccoli :D kan er 'snachts ineens wakker van worden dat ik dat wil eten haha en als we het eten, OMG! zo lekker!

Helaas (of misschien beter gezegd) lust ik helemaal niets van koekjes, snoepjes, chocolade, ijsjes (behalve waterijsje) etc eigenlijk wel goed maar soms heb je echt ineens zoiets van damn! ik wil iets lekkers maar alles wat ooit lekker was smaakt smerig dus dan ga ik maar weer fruit of een sultana eten! en hoewel ik niets aankom (en niet afval) wordt mn buik toch echt wel zichtbaar hoor! zomaar ineens een buikje aan de onderkant hihi!

Nou meiden voor iedereen die zin heeft in wat lekkers of een mckroket of mcflurry or whatever, geniet ervan en geniet nog een beetje meer voor mij omdat ik al die lekkernijen moet missen!

Liefs,

Hopefulness

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mama Mars en Lilian79, klopt het dat jullie bij 15 weken al de geslachtsbepaling hebben? Is dat niet wat te vroeg? Of is het dan wel 100% betrouwbaar? Ik heb nog geen afspraak gemaakt voor de geslachtsbepaling.

Marsim, dus al positiekleiding geshopt! Als er leuke aanbiedingen zijn, dan zeker profiteren! Ik kan nog met gemak mijn broeken aan, maar wie zegt hoe lang dat nog gaat duren.

Vegas en Hopefulness, hebben jullie lang op de uitslag moeten wachten voor de combitest? Ik heb afgelopen vrijdag de echo gehad en toen zeiden ze dat het wel 2 weken kon duren voor ik de uitslag thuisgestuurd krijg.
    En Hopefullness, verveldend dat je moet werken. Als er veel werk ligt, dan kom je vast snel de dag door! En wat heerlijk zeg als je niet zo van snoepen houdt. Als ik ben aangekomen, dan komt dat alleen maar dat ik dat doe :). En ik las in je handtekening dat je ook met ICSI bent zwanger geraakt. En wel 10 cryo's, wauw zeg, daar ben ik echt jaloers op ;). Hadden jullie de trouwerij al gepland? Vind je het niet vervelend om met een dikke buik te gaan trouwen? Misschien heb je het hier al eerder uitgebreid over gehad, sorry dan daarvoor!

14. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Kitty,

ik had bloedtest met 10 wkn en ook een echo, toen 2 weken later weer een echo en 3 dagen later had ik de brief in huis :) maar ook dat hangt weer af per ziekenhuis denk ik.

en ja idd zwanger geraakt met ICSI en die 10 cryo's... heel wat pijn en ongemak voor moeten doorstaan hoor haha :p je had mn buik moeten zien met 29 eitjes, leek wel alsof er aan beide kanten van mn buik een bal onder mn huid zat! Hoeveel cryo's had/heb jij nog dan?

En ook ja, onze bruiloft stond al gepland en ik vind het eigenlijk ook wel fijn want dan wordt het kindje gewoon in ons huwelijk geboren :) dat zou natuurlijk wel fijn zijn! :D en nee de buik vind ik niet erg, mn jurk kan erg goed aangepast worden aan een baby buik dus dat komt helemaal goed! ;)

Liefs,

Hopefulness

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopefulness, jeetje, 29 eitjes, dat zijn een hoop! Was dat geen overstimulatie? Ik heb ondertussen 5 pogingen gehad en ik was al blij als er 6 of 7 eicellen verkregen waren. Ik heb helaas maar 1 keer in de 5 pogingen een cryo gehad. In Dusseldorf erachter gekomen dat ik een lage eicelreserve heb en dat bij 30 jaar......Mochten we voor een tweede gaan, dan helaas weer opnieuw beginnen.
    Leuk hoor dat je gaat trouwen. Was ook mijn wens geweest om eerst te trouwen en dan kinderen. Mijn vriend heeft alleen niet zo'n haast :).

Hebben jullie het nieuws al aan veel mensen verteld? Ik heb een paar goede vrienden ingelicht. Een kennis van ons is ook zwanger, nu 4 maanden en dus een stel vrienden van ons die weer met hun is bevriend heeft verteld dat wij ook zwanger zijn. Ik ben nu 13 weken, dus de veilige periode is voorbij, maar ik vind het toch jammer dat als je het in vertrouwen verteld, het wordt doorgeluld.

16. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Mijn update van de echo vandaag!! Was weer heel mooi om te zien, zag er goed uit en ze waren heel bewegelijk. Het ene kindje lag er mooi voor en het andere zagen we van de voorkant, waardoor het ook minder goed te meten was. Ze zijn nu allebei ongeveer 5,5 cm.
    Binnenkort op spreekuur bij de verloskundige om vragen te kunnen stellen. Over 6 weken een controle bij de gyn en over 8 weken, de 20 weken screening echo.

Voor het lijstje:

15 mei: Spreekuur Verloskundige
    10 juni: Controle Gyn
    25 juni: 20 weken echo

Bijgevoegde bestanden:

17. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.051
    178
    63
    Gelderland
    @ bassdevilxs: ziet er goed uit die echo's! Je hebt nog aardig wat afspraken in het vooruitzicht :) maar dat mag ook wel met 2 wondertjes!

@ Kitty: helaas is het al vaker gebeurd dat mensen hun mond voorbij praten, erg jammer. Als je had gewild dat iedereen het wist dan had je het wel verteld toch?! Ik snap niet dat mensen daar geen rekening mee kunnen houden, maar ja, alles gaat in ieder geval goed, dat is super fijn!

@ 2debaby: wat heftig zo'n aggregaat bij de achterbuurman... Hopelijk blijft het ding nu uit!

@ hopefulness: wat leuk dat je gaat trouwen èn een kind krijgt! Zo'n werkgever denkt heel zakelijk, dus daar moet je niet al te veel enthousiasme van verwachten denk ik. Zo lang ze niet gelijk zeuren dat het allemaal niet kan... Bij mij op het werk (zorg) zijn ze wel enthousiast, alleen zijn er nu 4 van de 50 collega's zwanger en we verwachten binnenkort misschien nog wel wat van een paar collega's (best handig zo'n afdeling met voornamelijk vrouwen), maar de leiding blijft lachen :)
    Hopelijk krijg je snel de 2e trimester energie boost en kun je weer fluitend je werk doen en tegelijkertijd genieten van je zwangerschap!

Morgen 19 graden hoorde ik net op de radio. Net 6 dagen gewerkt waarvan 4 nachtdiensten dus ik ga het er wel even van nemen morgen!

18. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mooie foto's Bass!

Wat een gedoe is die mmm, verschrikkelijk om dat door te moeten om je wens in vervulling te laten komen. Wat ontzettend fijn dat het nu eindelijk is gelukt voor jullie!

Wat betreft de extra controles: waren gelukkig niet nodig. Alleen op het moment dat je in de ruimte bent met koolmonoxide neemt dat de plaats van zuurstof op je rode bloedlichaampjes in. Zodra er meer zuurstof in de lucht komt hoe minder ruimte de koolmonoxide krijgt en dan wordt alles weet van voldoende zuurstof voorzien.
    M'n zoontje reageerde al meteen daarna en in de uren opvolgend adequaat. Dus daar waren geen zorgen over. De waarden in huis waren ook niet dusdanig hoog dat hij hier wat aan over zou moeten houden.
    We hebben in ieder geval veel geluk gehad dat we niet vroeg op bed lagen en dat naast de koolmonoxide, ook de uitlaatgassen hebben geroken! Anders hadden we niet eens geweten dat er wat aan de hand was! Dat realiserend krijg ik nog wel de rillingen over m'n rug.. De kans dat we met z'n 3en en de buren aan beide kans naast ons niet meer waren geworden was gewoon aanwezig..

Die meters hebben we nu zeker! Ook met 24 uur geheugen van de hoogst gemeten waarde, zodat we dat ook kunnen controleren van de tijd dat we niet thuis zijn geweest.

19. Vegas

Vegas Actief lid

31 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kitty17, Ik had eerst termijnecho en bloedafname en de week erna de nekplooimeting echo en daar werd direct de uitslag verteld. Ik was niet in een ziekenhuis, maar bij een prenataal onderzoeks bureau. Maar blijkbaar gaat het overal anders :)

Hier weet nu bijna iedereen het wel ondertussen. Paar vrienden die ik nog niet persoonlijk gesproken heb, dus die wil ik het binnenkort wel vertellen (als we toevallig op bezoek gaan oid). De rest ziet het wel een keertje op FB als we de 20 weken voorbij zijn ofzo :D

20. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ bass, prachtige echo's, heel speciaal twee wondertjes!

@ 2debaby, wat schrikken zeg. Gelukkig nu veilig en wel thuis. Die meters zijn onmisbaar!

@ tessa, ga jij maar lekker genieten na zo'n reeks werken, pfff. Ik mag morgen weer de nacht in. Mijn 3 laatste nachtjes en dan begin ik daar in 2014 weer mee, hihi.

@ kitty, flauw zeg dat mensen hun mond niet kunnen houden. Ach weet je gelijk wie je in vertrouwen wat kan zeggen. Jammer dat je daar dan zo achter moet komen.

@ all, bloedverlies bijna weer weg, fijn.
    Verder de boodschappen weer binnen. Vanmiddag nog stofzuigen en wat strijken en dan is hopelijk het zonnetje door.

Deel Deze Pagina