Hoi meiden, Tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen. Nogal druk geweest met onze hond die zich niet helemaal happy voelt... Nu gelukkig vakantie dus wat meer tijd om dingen te regelen en daarnaast nog dingen voor mezelf te doen. Ik lees geloof ik allemaal positieve berichten over de echo's. Dat is echt superfijn voor iedereen!! Hoop dat de meiden die zich nog steeds misselijk voelen, snel opknappen. Want als iets vervelend is, dan is het dat misselijke gevoel wel! 28 april heb ik de 12 weken echo gehad! Alles was goed, zelfs al vingertjes kunnen zien. Zo schattig! Mijn definitieve uitgerekende datum is nu 6 november (zoals ook in mijn banner staat). Volgende afspraak is 29 mei bij de VK. Ik hoor dan ook wanneer onze 20 weken echo is. Omdat we het de afgelopen tijd zo druk hebben gehad en ik vorige week ook heel het huis van top tot teen onder handen heb genomen, vond ik wel dat ik iets leuks verdiende Dus morgen heb ik een echoafspraak in Lommel. Ben benieuwd of ze al kunnen zien wat het wordt!
Goedemorgen meiden! Jullie nog plannen voor vandaag? Ik ga straks eventjes sporten op slakkentempo. Heb het de afgelopen weken moeten missen door de misselijkheid en dat is niet zo fijn voor mijn spieren. En vanmiddag ga ik met mijn zwager een wandelwagen, box en maxi cosi's ophalen bij de hulp van mijn oma Dan zijn de eerste grote dingen in huis!
Goedemorgen! Ooo jaydee wat spannend! Laat je het weten als ze " het" kunnen zien? Appelgebakje ik zeg respect hoor naar de sportschool als ik toch ergens een hekel aan heb.....vandaag lekker in het zonnetje zitten en wat dingen opruimen. Dus appelgebakje, jij gaat dus al langzaam beginnen aan de uitzet! En de rest? Beginnen jullie ook al langzaam dingen te verzamelen? Ik heb wel al verlanglijst gemaakt op de site van babypark, denk dat ik over paar weken eea ga bestellen...denk volgende week want dan weet ik wat voor geslacht ( met iets meer zekerheid) ons moppie heeft. En er zit op bepaalde spullen een levertijd van ca 6 weken dus tja wil eigenlijk wel de grootste dinen in huis voor 24 weken. Nou chill, werk, leer of whatever vandaag allemaal! En echo's zie ik graag ( denk wij allemaal!!!!) xxx
@ jaydee, nou ben benieuwd of dat ze wat kunnen zien. In ieder geval veel plezier met de echo. @ appelgebakje, jeetje waar je zin in hebt hihi. Leuk hoor al wat spulletjes in huis. Ik an ook niet wachten om wat dingen neer te zetten. @ lillian, hier natuurlijk al wat spullen van onze dochter. Volgende week krijgt zij een nieuwe kamer. Ledikant lag ze overigens al een tijd niet meer in maar staat boven al voor het paken, hihi. Ik denk als we haar kamer krijgen dat ik dan de kast, commode en het plankje alvast neerzet in de nieuwe kinderkamer. We hoeven daar verder niet zo heel veel te doen. Ja leeg halen en het andere erin zetten. Verder houden we het wit en gaan we het verder aankleden als we weten wat het gaat worden. Ik kan overigens niet wachten om weer kleertjes te kopen. Dus van mij mogen we wel een paar weekjes verder in de tijd hihi.
Grappig Wij gaan pas shoppen als we minimaal 24 weken zwanger zijn, dan pas is er kans van overleven is ons motto. Daarbij hebben we dan nog tijd genoeg om te shoppen en... ons huis is pas in oktober klaar voor de baby kamer...
Hey meiden, effe vraagje....voel me helemaal niet lekker...sinds vanochtend en gisteren wat krampjes en steken, niet pijnlijk ofzo wel vervelend...heb nu ook hoofdpijn en lichtelijk misselijk ( geen spuugheftige misselijkheid maar meer " missig"), licht in m'n hoofd en stond net op van de bank en zag sterretjes....anderen dit ook? Moet ik me zorgen maken ?kan het me van m'n meiden niet zo herinneren....
Sporten is ook niet mijn grootste hobby hoor Maar omdat ik fibromyalgie en het hypermobielsyndroom heb is het wel heel goed voor mijn spieren, als ik regelmatig sport heb ik veel minder last ervan. De rest van de spullen gaan we, naar verwachting, ook niet voor de 20 weken kopen. Dit stond allemaal bij een hulp van mijn oma voor een erg leuk prijsje dus dan zeg ik geen nee Edit: 20-6 heb ik de 20 weken echo werd net gebeld door de verloskundigenpraktijk die de medische echo's doet
Lillian, als je je echt naar voelt, gewoon even je VK bellen hoor! Daar zijn ze Ik ben net terug en alles zag er heel mooi uit! Ook wist de echoscopiste met 100% te zeggen wat wij krijgen in november.... EEN DOCHTER!! Als ik thuis ben, zal ik de foto uploaden!
Hallo dames, Ook ik ben 1 november uitgerekend. Spannend. Ik lees lekker mee en zal zeker als ik mijn geslacht weet het melden. Volgende week zaterdag heb ik een geslachtsbepaling. Dan ben ik 16 w + 1 d zwanger. Zo spannend. Kan niet wachten tot ik weet wat het word! ik heb het idee dat alles veel leuker word als je het geslacht weet. Van de week stond ik rond te kijken in de prenatal. Vond het niet eens leuk om kleertjes te kopen omdat ze zo weinig neutraal hebben!!! Wachten tot eind volgende week en dan vollop shoppen!!
Even vluchtig voor het slapengaan de laatste paar paginga's doorgelezen.. @Jaydee: Welkom terug, en leuk een dochter! Kun je lekker gaan shoppen voor meiden-kleding dadelijk @lilian79: Voorzichtig aan meid, en bij twijfel altijd even de VK bellen, ook bij enige twijfel. Ik ken de gevoelens wel, maar meer doordat ik erg last van heftige misselijkheid & braken heb (gehad) en mijn lichaam daardoor niet optimaal kan functioneren. Het 'vage' gevoel in mn hoofd en de sterretjes zien bij opstaan kwam door een (te) lage bloeddruk. Maar daar had ik niet vaak last van gelukkig. @Allemaal: Wat de misselijkheid betreft heb ik vandaag de 2e opname in het ziekenhuis achter de rug en een nieuw "paardenmiddel" gekregen tegen Hyperemesis Gravidarum (dat overmatige braken): Zofran (16mg). Best een heftige medicatie, en pas 'sinds kort' (max. 8 weken, na grondig onderzoek) bekend dat het ook zonder bijwerkingen gebruikt kan worden bij zwangerschap en het werkt super. Op websites is het nog niet bekend (zo recent is dat onderzoek dus) en ook de apothekeek-medewerksters stonden mij raar aan te kijken toen ik met dat recept binnen kwam wandelen. Dat 'goede' nieuws moet nog verspreid worden en geplaatst worden in de bijsluiter, maar daar zijn ze niet zo vlot mee blijkbaar Eerder kreeg ik al Emesafene, maar dat werkte eigenlijk meer niet dan wel.. En dan nog maar te zwijgen over de bijwerkingen.. Gelukkig ben ik er weer bij, en heb ik nog t/m volgende week vrijdag die medicatie te gebruiken, hopelijk neemt mijn lichaam het "niet-spugen-gedrag" dan vrolijk over en kunnen we verder gaan met het genieten van de zwangerschap, mag ook wel, met dan die 16 weken in zicht Vandaag na mijn ontslag nog een voorlichting gehad over alle léúke dingen van de zwangerschap, aangezien de laatste 8 weken echt wel een ramp waren eigenlijk ik zou haast al zin krijgen in de bevalling, maar wie weet piep ik wel anders tegen die tijd, we zullen zien Ook zal ik één dezer dagen weer even een pagina of 10 á 15 teruglezen, jullie zijn ondanks het lekkere weer nog best een stelletje bezige bij'tjes hier, geeft niet, hebben we weer wat te doen hè
De uitslag van de combinatietest was goed, geen bijzonderheden. Vandaag intake gehad en hartje geluisterd, ukkie doet t goed. Op 11 juni mag ik weer terug en donderdag even bellen voor datum van 20 weken echo. Ik zal daarna even datums laptoppen in kleur Ik krijg hier echt leuk buikje en steeds vaker opmerkingen. Ik dacht dat mensen zouden denken dat ik dikker word. Maar nee ze geloven warempel dat ik zwanger ben leuk!!
Goedemorgen allemaal, Gisteren toch even de vk gebeld want had een onbestemd gevoel. Die raadde me aan om gewoon een tijdje plat te gaan liggen, paracetamol te nemen en vooral even niks doen. Als ik koorts zou krijgen of bloedverlies of het zou aanhouden dan weer bellen....ben als een blok in slaap gevallen en was echt opgeknapt toen ik wakker was geworden gelukkig. Krampjes en steekjes zouden blaasontsteking kunnen zijn of groeien van m'n baarmoeder....nou weten we ook weer! Jaydee wat ontzettend gaaf een dochter! Gefeliciteerd ! Hoe is t met de anderen? Xxx
♥ November Mama's 2013 ♥ (1-15) 30-10 (1) Tessa321 (32) 1e (BV-TB) 1 : (2) Maiden (30) (zh-bv) Zonnig25 (26) 1e (bv-zh) 2 : (1) Jusi (30) 2e (FV-ZH) 3: (2) Vegas (32) 1e (BV-ZH) IamSTERRE (27jr) 1ste (BV-TB) 4 : (3) Bolkje (27) 1e (BV/FV - TB) Isade (29) 1e (BV/FV-TB/ZH) WausMop (27) 1e (BV-ZH) 5 : (3) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Lilian79 (..) 3e ( tb-bv) Appelgebakje (24) 1e (BV-TB) 6 : (3) Maggie100 (..) 2e (FV-TB/ZH) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (tb/zh-fv/bv) 7 : (3) MamaMars (25) 2e & 3e (FV-ZH) Hopefulness (26) 1e (bv-zh) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (1) 2debaby (30) 2e (BV-ZB) 9 : (2) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) Pb1987 (25) 1e (BV-TB/ZH) 10 : (0) 11 : (3) Leentjezh (26) 1e (BV-ZH) Delina (28) 2e (Bv - Zh) Januari2010 (28) 3e (BV- TB/ZH) 12 : (3) Tralalala (27) 1e (BV - ? ) Bassdevilxs (26) 1e&2e (ZH/FV) Wennie1981 (31) 2e (ZH-BV) 13 : (1) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) 14 : (1) Donder (..) 1e (BV-ZH) 15 : (0) 16: (1) Marsim (31) 2e (fv-zh) Totaal: 30 **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis Afsprakenlijst: 15 mei Bassdevilxs Spreekuur verloskundige 16 mei 2debaby Controle 17 mei Mama Mars Echo geslachtsbepaling 18 mei Stiefmam02 Echo geslachtsbepaling 20 mei Zonnig25 - Controle 21 mei tessa321 - Controle 22 mei Jaydee Echo geslachtbepaling 23 mei Vegas Controle 24 mei Marsim - Echo geslachtebepaling 29 mei Jaydee - Controle 5 juni Appelgebakje Controle 10 juni Bassdevilxs Controle gynaecoloog 11 juni Isade Controle 13 juni Kitty17 - 20 wkn echo! 18 juni Mama Mars - 20 wkn echo! 20 juni Appelgebakje - 20 wkn echo! 25 juni Bassdevilxs 20 wkn echo! 11 juli Marsim - 20 wkn echo! Wil je op de lijst of een wijziging doorgeven,vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen Voor als je het geslacht weet het het wilt melden hier is dat leuk om de lijst op te fleuren met nog meer kleur!! Laat even weten of je voor roze of blauw gaat als je het weet! Wil je het niet zeggen of niet weten,kies dan voor oranje!! jongen niet wetend/zeggend meisje
Ik heb de lijst weer even boven water getoverd en zo goed mogelijk bijgewerkt. Mocht iemand iets missen of zien dat er iets bij je eigen afspraken niet klopt, geef dan een gil in kleur
Appelgebakje, met m'n ipad kan ik niet in kleur....doet ie simpelweg niet stom ding hahahaa maar 12 mei heb ook ik een gesl.echo! X
@Wausmop, fijn dat de misselijkheid dankzij die medicijnen afneemt. Als iets vervelend is, dan is het wel een misselijk gevoel! @Isade, super dat alles goed was! Leuk als mensen je zwangerschap gaan opmerken he? Is hier overigens nog niet gebeurd haha. @Lilian, gelukkig dat je je weer wat beter voelt! @Appelgebakje, oh de 20 weken echo is dus al in zicht, spannend! Weet iedereen hier trouwens al wanneer die de 20 weken echo heeft? Ik nog niet, dat hoop ik dan de volgende keer te horen. @paracetamol, mag je die gewoon nemen tijdens je zwangerschap? Ik heb soms zo een ontzettende hoofdpijn en zou dan fijn zijn iets te mogen innemen. Zag het hier net voorbij komen dus dacht zal het jullie eens vragen