Hoi meiden, Ik heb even snel het topic doorgespit om te kijken of er nog belangrijke dingen zijn gebeurd. Ben namelijk heel druk geweest en weinig tijd om op zp aanwezig te zijn. Marsim, superleuk dat jullie nog een meisje krijgen! Ook leuk voor haar zusje Lilian, een zoon!! Wat geweldig! En hoe duidelijk zag je dat al zeg, wauw! Ik had jullie beloofd mijn geslachtsbepalingsecho's ook nog online te zetten, dus bij dezen. Bekijk bijlage 325170 Bekijk bijlage 325171
@ Tessa: Positiekleding zit echt heerlijk nu. Bij 13 weken dacht ik wel even van wow, we zitten alweer op 1/3 @ Wausmop: Ik heb pas besteld bij Name it kinderkleding en babykleding. Name it bij Ikenmijnkind De prijzen daar zijn echt heel goed te doen, vaak met 50% korting. Levering is ook vlot! Ik had op zaterdag besteld en op dinsdag de bestelling binnen. Bij mijn foto's sta ik in onze douche a 2 vierkante meter met de spiegel daarvan (die we overdwars hebben hangen want het raam zit boven de wastafel). Andere spiegels hebben we niet in huis Hopelijk is je misselijkheid zonder medicatie ook weg Zou wel heel fijn zijn voor je! @ Lilian: Hier ook veel zooi in de schuur, babykamer en de vliering. We wonen hier 'pas' 9 maanden en moeten eigenlijk nog een keer naar de stort. De babyspullen die we hebben gehaald staan in de babykamer, maar het meeste kan nog wel even op de vliering. Nu staat het wasrekje ook in de babykamer, maar helemaal achterin de hoek, dus ik moet de was ophangen en afhalen met hindernissen @ Jaydee: Superleuk om de echo's te zien
♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥ 30-10 (1) Tessa321 (32) 1e (BV-TB) 1 : (2) Maiden (30) (BV-ZH) Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH) 2 : (2) Jusi (30) 2e (FV-ZH) Mamamama (?) ? (?-?) 3: (2) Vegas (32) 1e (BV-ZH) IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB) 4 : (3) Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB) Isade (29) 1e (BV-TB) WausMop (27) 1e (BV-ZH) 5 : (3) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Lilian79 (..) 3e (BV-TB) Appelgebakje (24) 1e (BV-TB) 6 : (3) Maggie100 (..) 2e (FV-TB/ZH) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH) 7 : (3) MamaMars (25) 2e & 3e (FV-ZH) Hopefulness (26) 1e (BV-ZH) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (1) 2debaby (30) 2e (BV-ZH) 9 : (2) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) Pb1987 (25) 1e (BV-TB/ZH) 10 : (0) 11 : (4) Leentjezh (26) 1e (BV-ZH) Delina (28) 2e (BV-ZH) Januari2010 (28) 3e (BV-TB/ZH) Lilotje (26) 1e (BV-ZH) 12 : (4) Tralalala (27) 1e (BV -?) Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH) Wennie1981 (31) 2e (BV-ZH) Lijsterbes (?) ? (?-?) 13 : (1) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) 14 : (2) Donder (..) 1e (BV-ZH) Taco (25) 2e (FV-TB) 15 : (0) 16: (1) Marsim (31) 2e (FV-ZH) Totaal: 34 BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell Afsprakenlijst: 16 mei 2debaby Controle 17 mei Mama Mars Echo geslachtsbepaling 18 mei Stiefmam02 Echo geslachtsbepaling 20 mei Zonnig25 - Controle 21 mei tessa321 - Controle Hopefulness - Controle gynaecoloog + echo 22 mei Jaydee Echo geslachtbepaling 23 mei Vegas Controle 24 mei Marsim - Echo geslachtebepaling 25 mei Lilotje - Echo geslachtebepaling Vegas - Echo geslachtsbepaling 28 mei Marsim - Controle gynaecoloog Hopefulness - Echo geslachtsbepaling 29 mei Jaydee - Controle 31 mei Mama Mars - Controle verloskundige 5 juni Appelgebakje Controle 10 juni Bassdevilxs Controle gynaecoloog 11 juni Isade Controle 12 juni Hopefulness - 20 wkn echo! 13 juni Kitty17 - 20 wkn echo! 18 juni Mama Mars - 20 wkn echo! 19 juni Isade - 20 wkn echo! 20 juni Appelgebakje - 20 wkn echo! 25 juni Bassdevilxs 20 wkn echo! 11 juli Marsim - 20 wkn echo! Voor als je het geslacht weet het het wilt melden hier is dat leuk om de lijst op te fleuren met nog meer kleur!! Laat even weten of je voor roze of blauw gaat als je het weet! Wil je het niet zeggen of niet weten,kies dan voor oranje!! jongen niet wetend/zeggend meisje Wil je op de lijst of een wijziging doorgeven,vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen
wow jaydee mooie echo! enne is het nu een jongen? appelgebakje, jij doet elke dag dus een hindernisbaantje...op weg en van het wasrek! zal blij zijn als de troep een beetje weg is, wordt er lichtelijk geïrriteerd van maar ja alles in etappes...iemand al begonnen aan het kamertje?
Goedemorgen! Hier ook troep hoor, ik ben slecht in de was, er ligt altijd wel ergens een hoopje en tja, ik laat gewoon te vaak rommel achter mn kont aan slingeren. Bovendien staat onze schuur behoorlijk vol met 'spullen' haha. Dat wassen zal ik echt moeten gaan veranderen, met een kleintje straks erbij! Anders wonen we straks echt in de zooi. Zijn er hier meer met huusdieren? Wij hebben een hond (kleine puber pup) en een kat. Zit er wel mee dat de kat straks dus niet in de baby kamer kan komen, deur moet dus echt altijd dicht! En straks in de box, hoe hou ik dat tegen? Lastig hoor. Hondje is ook nog mega druk enthousiast, maar goed die moeten we het straks gewoon rustig leren, die zal iig niet in de box of op schoot springen haha! Ben wel benieuwd hoe anderen met een kat in huis dat doen?
Wij hebben 3 poezen en ik heb 3 stiefkindjes. De poezen komen wel gewoon in de kinderkamers, maar niet als de kinderen er slapen, dan doen we dus inderdaad de deuren dicht en poezen eruit. Maar die deur doe je toch wel dicht als ze er slapen Verder hebben wij eigenlijk altijd de slaapkamers dicht als we niet thuis zijn, zodat de poezen er niet in kunnen (wil liever niet overal haren!), dus ik ben het al gewend om altijd alles achter me dicht te maken. Box gaat 1 van de katten wel af en toe in, maar niet als er een kind inzit... Waarschijnlijk vinden ze het dan te druk Wat ik weleens heb gezien, is dat je de box gewoon al op tijd neer moet zetten voor de bevalling en hem bijv. vullen met ballonnen of aluminiumfolie. Meeste katten vinden dat niet prettig en vinden de box dan al niet meer interessant voordat de baby er is...
Wat leuk om al die geslachtsechos te zien. Dan begint het hier toch ook wel echt te kriebelen van wat zou het worden.. Nog even een paar weekjes wachten maar je ziet het wel echt goed zeg als het een jongetje is, nooit geweten.. Hier hebben we een hond. Dus met katten geen ervaring. De hond hebben we er bij de eerste na de bevalling de dag erna aan de kleine laten snuffelen en hem erbij betrokken. In het begin moest hij erg wenne als ze lag te huilen. Dan kwam ie echt naar je toe van moet je niet iets doen maar nu vind ie het helemaal normaal. Hier gister even een domper. Was voor een duowagen weggeweest en had er een gezien van topmark maar die past dus niet in mijn auto, heb maar een suzuki alto. Dus baalde flink. Nu op zoek naar een klein opvouwbare duowagen die in mij auto past anders moet ik straks nog een nieuwe auto, dat zat niet echt in de planning
Goede tip zeg van die ballonnen in de box. Kat komt hier ook niet in slaapkamer maarja we hebben nu maar 1 slaapkamer, straks dus 2 hihi! Balen Taco van die wagen. Wij hebben een fiat panda en er vielen veel wagens af. Want met hond in achterbak en baby op achterbank, blijft er nog maar een kleine halve achterbank over, wordt wel een beetje proppen straks hihi. Man wil graag een nieuwe auto maar daar zullen we echt nog even voor moeten sparen helaas!
Volgens mij is de bugaboo donkey de kleinst opvouwbare wagen wat betreft duowagens.... Wij moeten sowieso een nieuwe auto, want in de huidige zitten de 3 al opgepropt en straks moet er een 4e bij Wij zoeken dus ook een kinderwagen die heel klein kan worden opgevouwen, want ook al hebben we straks een 7-persoons auto, dan nog past er weinig bagage bij. En we willen hem eigenlijk ook plat kunnen vouwen (in de lengte) zodat hij ook in de ski box kan... Het wordt voor ons dus eigenlijk wel zeker een bugaboo omdat die gewoon het platst worden bij het opvouwen.
ja wij gaan ook voor de bugaboo...ik vind de sahara zo mooi.....huisdieren uuhh ja....2 honden, 2 cavia's stuk of 12 guppy's en 2 goudvissen.....en een harige grote kerel...
Ik vond de bugaboo zo laag, vind kindje daarin zo laag liggen waardoor ie voor ons afviel. Joolz is stukkkie hoger en ook heel klein inklapbaar. Maar ik ben ook wel lang (1,82m) dus daar ligt het denk ik ook wel aan. Kreeg net telefoontje dat ie binnen is, dus vanavond gaan we m ophalen joepieee!!
Mijn dag kan niet meer stuk Daarnaast hebben wij 2 hondjes (drukke Jack Russell Terriërs) en 2 gecastreerde katers (de één ondeugend, druk en ondernemend, de ander wat afzijdig en lekker rustig). We zijn van plan om de box een maand of 3 voor de uitgerekende datum neer te zetten, geheel kaal/leeg, ik hoef die haren inderdaad ook niet overal op of in, en weinig behoefte om al veel te moeten wassen voor die tijd. Gelukkig zijn het kortharige. Ik ben echt benieuwd hoe die 2 katers gaan reageren, ze zijn nu al niet bij mij weg te slaan terwijl ze normaal gesproken echt niet lig-steeds-op-schoot-achtig zijn. Wat ik wel weet is dat je ze er op de dag dat de kleine er is ze er direct, net zoals bij de hond, erbij moet betrekken, snuffelen, etc. en bij voorbaat bijv. op een box-/speelkleed op de grond of op de bank. Mijn broer & schoonzusje hadden 3 main coone katten (van die grote langharige) en hebben ze alle 3 'gewoon' weg gedaan naar iemand met genoeg (buiten-)ruimte voor ze, een maand voor hun dochtertje werd geboren. Daar heeft mn schoonzusje nu wel spijt van..
Kinderwagens..Wij gaan trouwens voor de Joolz Day Earth editie (Turtle Green of de Parrot Blue), zag dat meerdere dames hier al die keuze hebben gemaakt. Ben wel nieuwsgierig naar de reden qua keuze tussen de gewone Day en de Day Earth? Is het de luxere uitstraling? Het lederen handvat, etc.? En hoe compleet hebben jullie deze gekocht? En... waar? Heb nogal verschillende uitlopende prijzen gezien, van de goedkoopste kaalste (met enkel reiswieg en zo'n zitstoeltje) voor 799,- tot aan de meest uitgebreide van ± 1049,- Voordeel voor ons is wel dat wij een deel, geloof 750,- van mijn ouders krijgen, en wij dan ongeveer 300,- bij zouden hoeven betalen voor de alles-erop-en-eraan-versie, maar de vraag blijft natuurlijk wel, in hoeverre hebben we die extra's allemaal nodig.. Ik zie mezelf écht niet met boodschappenkarretje én de kinderwagen in de supermarkt om mijn wekelijkse aankopen te doen, om vervolgens alle spullen in dat boodschappen mandje te hangen. Heerlijk dat soort onzekerheden Vind hem compleet wel het mooist eruit zien trouwens
Grappig! Ik was gister bij een oud-collega van mij op visite die een kat heeft die heel schuw is. Zij zei nog: het verste dat hij je laat gaan, is over zijn kop aaien, maar hij komt nooit op schoot.... Twee tellen laten stond ie bij me op schoot Ze stond echt te kijken... had ie nog nooit gedaan
@ wausmop: wij hebben de Joolz Day earth in parrot blue. Gekocht bij Babypark. Zal ff voor je op de bon kijken: 1049 euro voor de wagen incl. onderstel, zitting, reiswieg, verzorgingstas en maxi cosi. Bij ons kwam het duurder uit want wij hebben een duurdere maxi cosi gekozen waar we 60 euro voor moesten bijbetalen, daarnaast hebben we erbij gekocht: parasol 39 euro adapter maxi cosi 32,95 xl boodschappentas 34 euro hoeslakentje voor de reiswieg 9,99 euro En de voetenzak kregen we ook nog gratis. Die hoort eigenlijk niet gratis te zijn (kost 100 euro) maart mijn man was zo brutaal om te zeggen dat hij het op internet ergens had gezien waar die ook gratis bij zat, toen kregen wij m er ook bij. Wij hebben dus wel alles erop en eraan compleet erbij, samen met een maxi cosi family fix (ding om maxi cosi in de auto te klikken, kostte ook nog 149 euro) hebben we 1373 euro afgerekend. We vinden het eigenlijk veel te duur en hadden ook al op marktplaats zitten kijken, helaas zijn daar weinig Joolz wagen te vinden. Toen kwamen schoonouders met de verrassing dat zij 1000 euro wilden doneren voor de wagen en/of kamertje. Aangezien wij het kamertje al hebben (tweedehands, ga ik opknappen) hebben we toch de wagen gekozen die we het mooist vonden en helemaal compleet. Heeft ons dus maar 373 euro gekost. Daar hebben we wel geluk mee, anders waren we denk ik toch voor een andere gegaan.
Ik heb inderdaad de bugaboo zien staan maar vind die gewoon te duur ook al willen ouders er aan mee betalen. De kinderwagen die ik nu heb ga ik straks wel verkopen dus misschien krijgen we daar nogmiets leuks voor. Binnekort maar een keer naar tilburg van asten store, hebben ze ook best veel en is vaak wel flink afgeprijsd. Heb daar ook een mooi kamertje gezien op hun site dus ook maar meteen kijken . Ben nu alvast een beetje aan het bedenken hoe ik de babykamer wil met kleur en decoratie. Is nog best lastig. Zag vandaag ergens een kamerje met 3 grote sterren in verschillende kleuren vond ik ook wel leuk. Denk denk
Mijn duowagen wordt een ABC Zoom. Kan hem misschien van de buren overkopen, hun tweeling wordt deze zomer 2 jaar. Ook de maxi cosi's kunnen we van de buren overnemen voor 125,- Maar ben ook op marktplaats aan het kijken voor de kinderwagen, mochten de buren die toch zelf nog een tijdje gebruiken. Zowel wij als onze ouders hebben het niet heel breed, dus moeten toch beetje opletten hoe we het allemaal gaan doen. Heb voor 210,- een babykamer en schommelstoel overgenomen, verder al veel gekregen, zoals een box, wipstoeltje, aankleedkussen, voedingskussen, spuugdoekjes, slabbertjes, slaapzakjes en lakentjes enz. voor de ledikantjes. Van de week heb ik 20,- uitgegeven aan kleinere dingen als, tummy tub, manicuresetje, badthermometer, borsteltje en kammetje, babyolie, wasgel en shampoo. Komt vast allemaal goed.
Natuurlijk komt het goed!! Wij hebben het geld opzich wel, maar omdat ik nu niet werk willen we tóch proberen om een beetje zuinig te doen, zodat we een flink saldo op de spaarrekening hebben voor noodgevallen... Dus wij moeten ook zuinig doen. Nu hebben we wel een kinderkamer gezien, van 1000 nu voor 600... denk dat we dat gaan doen