1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Spannend hoor! Ben je nu wel gewoon bij de Vk onder behandeling of moet je naar de gyn?
    Al nagedacht over de bevalling? Als je kan kiezen zou je dan natuurlijk willen bevallen of keizersnede?
    Lijkt me super bijzonder een tweeling. Al ben ik wel blij dat het er eentje is ;)

2. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    @januari de zoom is inderdaad wat langer, maar ik wil graag de kindjes achter elkaar. Ik merk bij ons in de winkels dat de gangen zo smal zijn, dat ik ze liever achter elkaar dan naast elkaar wil. En de zoom kun je ook heel klein vouwen.

@mamamars, omdat het echt een verloskundig spreekuur was (in het ziekenhuis, ben ook al die tijd bij de gyn in het ziekenhuis geweest) en het vooral informatief was, had ik niet verwacht een echo te krijgen. Bij de gyn uiteraard weet ik als ik op controle kom, dat we ook een echo krijgen. Heb de hartjes trouwens nog niet mogen beluisteren. Hopen dat ik ze hoor over 3,5 week.

@lilian zal het onthouden en als ik weet wat het wordt zal ik je een pb sturen. Wij zelf hebben allebei het vermoeden dat we zowel een jongen als een meisje krijgen.

Ik hoop dat ik op natuurlijke wijze mag bevallen van onze tweeling, maar dat zien we wel aan de ligging en op het moment zelf.

3. januari2010

Bassdevilxl: vind de zoom ook erg leuk! En im de winkels misschien wel makkelijker inderdaad. Bij ons in de winkels kan ik alleen niet in de kruidvat, daar staan de paden altijd vol met rekken en actie artikelen.

4. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik was ook bij de VK in het Zkh natuurlijk en had het indd ook echt niet verwacht tot ik het dus hoorde. Dit was de intake en dan doen ze hier bij de reguliere vk in het centrum geen echo

Moet 31 mei nog 1x naar de VK en dan weer naar de gyn... Ben dan 2x bij de VK geweest... Maar gezien mn zwangerschap van meisje, en de daarbij komende complicaties is het nu van belang dat we een dergelijke groei achterstand in een vroeg stadium al moeten zien te ontdekken. Maar das voor latere zorg eerst genieten..

We leggen het bevallen helemaal in handen van de gyn, wat hij zegt dat gebeurt. Ik beval liever gewoon omdat er ook al een meisje rond loopt en ik na haar bevalling al heul snel volledig hersteld was trekt dat me meer aan dan een keizersnee. Maar bij natuurlijke tweeling bevallingen kan het zelfs voorkomen dat de ene cia je foefje komt en de andere zo draait dat die nog met een kz gehaald moet worden... Maar dat zeg ik bevallen is leuk dus gewoon liever normaal maar de gyn beslist...

5. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Basdevil; De i candy peach niks voor jou of de phil en teds promenade??? ook achter elkaar... Heb de i candy uitvoerig bekeken en mee gereden maar vriendlief zal dan tegen de bak van de onderste aan schoppen :)... Vandaar dat wij d easywalker hebben gekozen. Aangezien ik geem bugaboo fan ben...

6. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    @mamamars de i candy peach is wel naast elkaar, zover ik heb gezien. en de phil en teds promenade vind ik niet echt mooi. Toch bedankt voor het meedenken. ;) Blijf denk ik toch maar uitkijken naar een zoom. :)

7. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Nee i candy is onder elkaar...
    zoom heb ik nog nooit van gehoord, maar moet zeggen als ik mn zinnen ergens op zet t dat ook vaak wel word :)

8. januari2010

Mamamars: was je meisje zo klein? Ook eerder gehaald hierdoor?

9. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    @ Januari: Fijn dat het kindje het goed doet. Balen van het bloedverlies weer.

@ Bolkje: Dus jij/je man gaat keihard afdingen op een kinderwagen? :p

@ Kitty: Ben benieuwd wat jullie krijgen en hoe je het aan de familie gaat vertellen. Ik denk dat ik gewoon naar mijn moeder en schoonouders ga op de dag van de echo ;)

@ Mama Mars: Lekker aan het werk geweest dus. Veel plezier bij de echo vandaag. Voor de lijst zal ik je oranje maken :D

@ Lilian: Klinkt heel leuk :) Wanneer wil je met het kamertje beginnen?
    Soms heb ik het gevoel van het moet NU, want dan is het op tijd klaar. Aan de andere kant zijn we ook met 2 weken verhuisd en waren er meer kamers gedaan en dan word ik weer rustig.
    Mijn man past heel prima achter de Mutsy en ik ook, trappen nergens tegenaan. Ik ben 1,66 en hij 1,86.

@ Bassdevilxs: Kan je met een lange wagen de draai wel maken dan? Of is zo'n wagen niet zó lang en gaat dat wel goed?

10. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    met 30 weken was ze 635 (of 653 gram), met rust en opname was ze 3 weken later 1100 gram en een week na de 1100 gram 1600 gram... Ben met 36 weken en 5 dagen ingeleid en geluk bij een ongeluk duurde dit 11 dagen omdat mn lichaam er gewoon niet klaar voor was was ze uiteindelijk 5 pond :D Moet erbij zeggen het zijn schattingen en het kan best zijn dat ze over het algemeen gewoon 200 gram zwaarder was maar het is zulk mm werk aan de lengte was ze wel want ze was gewoon 52!!! cm.

Er is hiervoor wel een reden gevonden, dus daarom nu extra allert

11. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Afdingen ALTIJD DOEN!
    Ik was vorige week bij de babydump van alles moet je gewoon dubbel halen, bij de kassa drie keer duidelijk gezegd dat het een tweeling is, zou korting krijgen over elk tweede artikel (15%) maar heb over het gehele bedrag 15% korting gekregen :p.

Dank je wel... Ik begin nu wel heel nieuwschierig te worden ;)

12. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    @appelgebakje de zoom is niet echt een lange kinderwagen, maar door 2 reiswiegjes achter elkaar, lijkt hij lang. Het onderstel is een stuk kleiner en heel goed klein op te vouwen. Met de zitjes lijkt de kinderwagen meteen een stuk kleiner. Heb een link voor je bijgevoegd en eventueel geinteresseerden voor een duowagen.

Producten | Duokinderwagens | Zoom | ABC Design GmbH

13. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Lijkt indd lang door dat er twee wiegjes opstaan... Het moet echt bij je in de smaak vallen deze wagen vind de kleurstelling (zwart-wit) wel mooi!!

14. januari2010

Goed dat ze het extra in de gaten houden en met de echo's zitten ze er inderdaad nog wel eens naast. Onze oudste is geboren bij 36,2 met een gewicht van 2160, dit werd ook wel verwacht. Ook klein dus :) zoontje zou veeeeel kleiner zijn volgend de echo's maar was uiteindelijk 2230 bij 34,2 weken en dat is gewoon p20-p50 dus niks geks.
    Nu ook weer extra echo's voor de groei, ben benieuwd.

Voor jou wel extra spannend want een tweeling is natuurlijk zo in zo al kleiner dan een eenling (wat klinkt dat gek)

15. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ja precies, wat de grootte aan gaat wil ik wel gewoon bevallen hoor... Maar ben verwend want bij faith had ik niks noppes nada, en ben nu wel banger om uit te scheuren lol... Maar ja ook dat hoort erbij en hou je niet tegen.

De groei van een tweeling gaat in het laatste trimester indd niet zo als bij een eenling.

De laatste 3 kleinkinderen van mn ouders waren klein, 5 pond Faith 5 pond zoon zus 4 pond dochter andere zus (34.6)..

16. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik heb de was aanstaan, de droger draait nog even snel alle was er door heen draaien.. Om 09.45 moeten we in de auto zitten naar het echobureau en 10.30 hebben we een afspraak :)...

Vriendlief gaat niet mee omdat ie vandaag al eerder vrij heeft genomen ivm ons weekendje weg... Dus na de tijd haal ik 2 speentjes in de kleur van wat de geslachten zijn...

17. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    goedemorgen!
    mamamars wat spannend!!!! heel veel plezier straks!! enne ik ben serieus benieuwd wat je "bij je hebt" ! show je wel foto's?
    ik krijg vanmiddag een vriendinnetje op bezoek, lang niet gezien dus erg leuk, zij is ook zwanger ruim 26 weken nu van haar eerste kindje, een jongetje dus allemaal erg speciaal...
    heb toch echt last van mn hormonen en heb poetsdrang (mn kerel juicht het alleen maar toe hihihi) dus gisteren weer mn hele toko van onder tot boven doorgewerkt, ook kleertjes van de meiden uitgezocht die ook "voor jongens" zijn. gisteren ook even in een babywinkel geweest ik kon dus gewoon helemaal niets leuks vinden, ook bijzonder, maar dat is vaak zo, als je ernaar op zoek bent vind je niks en je ziet de leukste dingen als je in je joggingbroek zonder pinpas even langs de bakker gaat ofzo...ga zo even snel langs de h&m, nog even een broek halen voor mezelf want het is een beetje gedoe met maar 3 broeken die lekker zitten...
    over het kamertje, ja we willen in de zomervakantie serieus beginnen eraan, vloerbedekking gaat er op de bovenverdieping uit en er komt laminaat want ik wordt gek van dat stofzuigen (op de overloop en mijn slapkamer zwart tapijt, prachtig maar elke haar die valt zie je). de oudste krijgt onze kamer en wij gaan naar de zolder (de zolder is kleiner en zij heeft meer ruimte nodig en aangezien ik over het algemeen niet met 4 vriendinnen op mn slaapkamer zit kan ik het prima af met een kleinere kamer) we hebben ook lekkeage gehad dus er moet een stucadoor komen, de jongste moet een nieuw bed (heeft nu een juniorbed en ze is zowaar aan het groeien nu), dus ik eet bietjes de rest van het jaar hahahaaa. ga wel al langzaam proberen om steeds wat assescoires aan te schaffen want dan "komt het wat minder hard aan" als dat we alles in 1 keer kopen. Geloof dat er op de bugaboo nu een levertijd zit van een week 10 a 12 dus die zal ik ook echt van de week gaan bestellen net als het kamertje, die heeft dezelfde levertijd en dan is alles in kannen kruiken na de zomer en kan ik me druk maken over de rest van het huis....jemig heel verhaal weer hahahaa. nou fijne dag!

18. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Iedereen is weer lekker aan de klets, heb momenteel niet veel tijd dus maar even snel een korte update van onze controle gisteren.

Kwamen ruim op tijd aan in 't ZKH maar zoals gewoonlijkt loopt dat altijd wel een kwartier tot een uur uit, gisteren geluk gehad zo aan het eind van de dag had ik wel verwacht dat we er wéér een uur zouden zitten. Gelukkig niet, max. 20 minuten voor we werden geroepen.
    Zouden in eerste instantie geen echo krijgen, maar de VK had nog even de tijd en gelijk maar even kijken dan!

Groeit goed, en loopt precies met de uitgerekende datum.
    Nog gevraagd of ze toevallig al kon zien wat het werd, "Nee" zegt ze, "...daar is het eigenlijk nog te vroeg voor. Ik kan nu niet zeggen of daar nou een piemel zit."
    Helaas... Dan wordt het toch echt pas op zn vroegst 18 juni bekeken met de uitgebreide 20-weken echo. Was ook wel slecht te zien :(
    Wij doen ook mee aan de Respect-studie, dus dan is het extra lang kijken naar ons ukkie, omdat er een paar extra onderzoeken gedaan worden t.b.v. de wetenschap m.b.t. zwangerschap.. vinden wij niet erg natuurlijk! :D

Wij willen het geslacht voor nu wel weten, maar het duurt dus nog even. Dus kleur mij maar oranje op de lijst, zodra het bekend is, zal ik het even melden ;)
    Iedereen om ons heen roept dat het een jongen wordt... Ben benieuwd of ze gelijk krijgen :p

En dan nu ff gauw fort om de dingen te doen die gedaan moeten worden, hondjes uitlaten, herhaalreceptje van de apotheek en boodschappen doen!

19. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Daarnaast heb ik 17 april nog een bloedonderzoek moeten doen.
    Kreeg ik gisteren pas de uitslagen van.

Daaruit bleek dat ik een nogal hoge suikerspiegel had.
    Nu moet ik a.s. dinsdag voor en GTT (suikerspiegel test) nuchter naar het ziekenhuislab toe, prikje in de vinger, suikerdrankje van 150ml naar binnen werken, 2 uur lang blijven zitten en dan weer een prikje. De dag erna krijg ik de uitslag.

Meer meiden hier ervaring mee?

Ik was op het moment van het bloedprikken destijds wel nuchter, maar nuttigde de dagen ervoor eigenlijk vanwege het vele spugen enkel zoetige dingen (prettiger om uit te spugen ;)), geen idee of dat nuchter nog wat uitmaakt?

20. Ik heb niet afgedingt op de kinderwagen... heb een tweedehandse gekocht ;)

Vanmorgen bij VK geweest, hartje gehoord... Helaas geen echo. Op 27 mei geslachtsbepaling in Rotterdam...

Deel Deze Pagina