1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Jaaaa we weten het de een voor 100% de ander 95!!!

2. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    ooooooo mamamars!!!!! vertel! per pb hoor...maar ben zo benieuwd! leuk leuk leuk!!!! nou dat wordt dus shoppen....

geen ervaring met hoge suikerspiegel...geen idee!

3. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Wauw dat zijn toch wel geweldige uitslagen! :D
    Veel plezier met de speentjes aanschaffen vanmiddag ;)

4. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Lang niets van me laten horen. Wel gekeken en gelezen, maar als ik zo terug lees zie ik dat ik ben vergeten zelf wat te plaatsen.
    Leuk dat er weer zoveel nieuws geplaatst wordt.
    Fijn te lezen dat de meeste zich weer beter gaan voelen.
    Hier gelukkig ook, ben nog wel verkouden (nu 2 weken, wordt er niet goed van), maar verder gaat alles goed.

De laatste dagen gaat m'n buik weer wat groeien, dus zeker voor m'n man is dat erg leuk. Wordt het toch echter.

Wij hebben een nieuwe auto gekocht, m'n oude is na 13 jaar echt hele aal op. Dit keer toch voor een 5deurs en wat grotere achterbak gekozen. Gaan hem vanmiddag ophalen.
    Verder zijn we eigenlijk nog niet aan het shoppen oid.
    In huis worden wel steeds mee verf en opknapklusjes opgepakt, zodat we snel aan de nieuwe slaapkamer van m'n zoontje kunnen beginnen.
    Dan is de babykamer weer vrij. Na de 20wkn echo weten we hopelijk wat het wordt en kunnen we die kamer verder op leuken.

Bij de vk was gisteren alles goed, bloeduitslagen helemaal goed, bloeddruk netjes en 1 kg erbij in 5wkn.

28-6 weer terug voor nieuwe afspraak en de 20wkn echo.

5. Vegas

Vegas Actief lid

31 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super nieuws mamamars!

@Wausmop, ik krijg ook een suikertest (ik geloof pas bij 24 weken), omdat mijn zus bij haar zwangerschappen zwangerschapsdiabetes heeft gehad. Bovendien hebben zowel mijn neefje als nichtje (van beide zussen dus 1 kind) diabetes type 1.
    Waarom ze bij mij dan pas zo laat testen weet ik ook niet... ga ik donderdag vragen als ik op controle moet bij vk.

Een vriendin van mij heeft zo'n test gehad, maar die werkte niet bij haar omdat zij tot ongeveer 25 weken kotsmisselijk is geweest. Het suikerdrankje kwam er dus weer uit na 30 minuten en dan kunnen ze niet testen ;)

6. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Typ ik een heel bericht klik ik per ongeluk op 't kruisje :x Dus overnieuw dan maar..

@ Wausmop: Jammer dat ze het geslacht niet konden zien/niet wisten. Maar wel een mooi plaatje heb je weer gekregen en je mocht lekker binnenkijken :D Kunnen we samen wachten tot de 20 weken echo.

@ Mama Mars: Jeej, gefeliciteerd. Ik zet je in oranje neer.

@ 2ebaby: He bah ook verkouden, ik hoor het meer. De huisarts dacht bij mij aan hooikoorts en daar heb ik neusspray voor gehad, werkt perfect.
    Veel succes met de kleine klusjes in huis :)

@ Wausmop en Vegas over de GTT en diabetes:
    Ik krijg ook een GTT na/met 24 weken. Met 24 weken is normaal omdat er vaak rond die termijn 'pas' insuline resistentie ontstaat door de zwangerschapshormonen.
    Dus ik denk dat jij, Wausmop, de test eerder krijgt omdat de suikerspiegel nu al verhoogd was. Bij zo'n test moet je 24 uur van te voren niks eten of drinken en niet roken. Wat je de rest van de week hebt genomen maakt voor de test niet uit, al is het allemaal zoetigheid (wel af te raden met hoge suiker).

Als je de suiker/glucose niet goed omzet omdat je te weinig insuline aanmaakt (type 2) of helemaal geen insuline meer aanmaakt (type 1) word je bloedsuiker te hoog.

Maak je teveel insuline aan dan krijg je een te lage bloedsuiker en kan je suiker nemen.

Werkt alles prima dan is je suikerspiegel de hele dag door constant tussen de 4-8.

7. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Wat een lange verhalen weer! Gezellig hoor!

Lilian: je bent nog aardig wat van plan de aankomende tijd!!
    Onze zolder is nu helemaal afgetimmerd. 2 slaapkamers laten maken en een ruime open zolder. In alle ruimtes vaste kastenwanden en op de kinderkamers Ook bedden laten timmeren! Wordt super leuk. Volgende week dinsdag komt de stukadoor en een week later de schilder! Dan kunnen we beginnen met de aankleding! Leuk leuk leuk.

Mama mars: ik ben ook wel erg nieuwsgierig ;)
    Is er bij jou ook gevonden waarom je dochter te klein was?

Wausmop: jammer dat ze het geslacht nog niet kon zeggen, ik dacht dat dat op deze termijn wel al kon! Wat is de respect studie?! Nog nooit van gehoord.
    Doen jullie ook mee aan triple-p? Onderzoek naar vroeggeboorte.

2de baby: fijn dat alles weer goed was bij de verloskundige. Wat duurt het lang dat je weer moet? Of vertel ik me nu gewoon? Ik 'moet' iedere vier weken.
    Wat voor auto hebben jullie gekocht? Leuk hoor.

Vegas: je hebt dan zeker wel een flink hoge kans dat jullie kindje ook diabetes heeft of niet? Hopelijk heeft hij of zij het niet. Ik had van de week juist een lage bloedsuiker: 3,6! Tezamen met een lage bloeddruk 55-115 verklaard dat wel mijn duizeligheid.

Appelgebakje: irritant is dat, he! Bij mij loopt ie ook weleens vast bij het versturen... Moet je weer opnieuw beginnen!
    Waarom krijg je een suikertest dan? Of is dat bij jullie standaard?! Ik heb het nooit gehad.

8. januari2010

Voor de moeders met kids in de luiers, ze hebben bij de wehkamp nu een goede aanbieding voor pampers

Ik heb 2 maanddozen maat 4 gekocht met 25 euro korting en met de code PINKSTEREN nog eens 7,50 korting.

Nu dus 348 luiers voor 67.48 (19 cent per stuk).

Even een tip

9. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Mijn moeder heeft diabetes type 2, dus vandaar dat ik zo'n test krijg.

10. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    shoprondje 1....even de h&m in geweest, voor mezelf ook 3 broeken, blouse, jurkje, panty;s en leuk shirt gekocht, dus blij blij blij!!!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      32,4 KB
      Weergaven:
      7
  11. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    en waarom die foto ondersteboven zit, is me een raadsel

12. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ja is er gevonden, de placenta had een bacterie die niet heel vaak voorkomt weet zo de naam niet meer maar is blijven hangen in de bm waardoor ik na twee maanden een crashkuur moest hebben... Maar door die bacterie heeft de placenta op de goede plekken infarcten gehad... Waardoor we ons meisje nog hebben

13. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.051
    178
    63
    Gelderland
    Hallo allemaal!

Wat een drukte hier! En wat is iedereen aan het klussen!

Wij zijn vandaag naar Kesteren geweest om eens te gaan kijken wat er allemaal is... Ik lees veel verhalen over mooie wandelwagens, maar ik heb geprobeerd het iets goedkoper en moois te zoeken. En het is gelukt!!! We hebben de Mutsy iGO light gezien / geprobeerd. Ik vind het een mooie wagen, en hij kan erg compact en makkelijk opgevouwen worden, ook de wielen kunnen er af waardoor het nog kleiner word. Dus voor de dames die een makkelijk en klein opvouwbare kinderwagen zoeken: bekijk deze eens! :D (ik heb geen aandelen hoor :p)

Verder langs de babykamers gewandeld, maar dat word nog lastig. Omdat we de muren geen kleur willen geven willen we grijshouten meubels (ook weer voor een schappelijke prijs). Dus dat word nog even zoeken ;)

Nog ruim 3 weken tot de 20 weken echo... ben benieuwd!!! Voor de lijst mogen wij oranje blijven.

14. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 (1)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)

1 : (2)
    Maiden (30) (BV-ZH)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)
    Mamamama (?) ? (?-?)

3: (2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (3)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (24) 1e (BV-TB)

6 : (3)
    Maggie100 (..) 2e (FV-TB/ZH)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (3)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (1)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)

9 : (2)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)
    Pb1987 (25) 1e (BV-TB/ZH)

10 : (0)

11 : (4)
    Leentjezh (26) 1e (BV-ZH)
    Delina (28) 2e (BV-ZH)
    Januari2010 (28) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (4)
    Tralalala (27) 1e (BV -?)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Wennie1981 (31) 2e (BV-ZH)
    Lijsterbes (?) ? (?-?)

13 : (1)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)

14 : (2)
    Donder (..) 1e (BV-ZH)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (0)

16: (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal: 34

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

18 mei
    Stiefmam02 – Echo geslachtsbepaling

20 mei
    Zonnig25 - Controle

21 mei
    tessa321 - Controle
    Hopefulness - Controle gynaecoloog + echo
    Wausmop - Glucose Tolerantie Test

22 mei
    Jaydee – Echo geslachtbepaling

23 mei
    Vegas – Controle

24 mei
    Marsim - Echo geslachtebepaling

25 mei
    Lilotje - Echo geslachtebepaling
    Vegas - Echo geslachtsbepaling

27 mei
    Bolkje - Echo geslachtebepaling

28 mei
    Marsim - Controle gynaecoloog
    Hopefulness - Echo geslachtsbepaling

29 mei
    Jaydee - Controle

31 mei
    Mama Mars - Controle verloskundige

5 juni
    Appelgebakje – Controle

10 juni
    Bassdevilxs – Controle gynaecoloog

11 juni
    Isade – Controle

12 juni
    Hopefulness - 20 wkn echo!

13 juni
    Kitty17 - 20 wkn echo!

18 juni
    Mama Mars - 20 wkn echo!
    WausMop - 20 wkn echo!

19 juni
    Isade - 20 wkn echo!

20 juni
    Appelgebakje - 20 wkn echo!

25 juni
    Bassdevilxs – 20 wkn echo!

28 juni
    2debaby – 20 wkn echo!

11 juli
    Marsim - 20 wkn echo!

Voor als je het geslacht weet het het wilt melden hier is dat leuk om de lijst op te fleuren met nog meer kleur!!

Laat even weten of je voor roze of blauw gaat als je het weet! Wil je het niet zeggen of niet weten,kies dan voor oranje!!

jongen
    niet wetend/zeggend
    meisje

Wil je op de lijst of een wijziging doorgeven,vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen

15. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    @ Tessa: Je wilt het hier ook geheim houden? Dan kan ik een poll openen zodat we kunnen raden :p :p

Een Mutsy is fijn! Hier staat dan een tweedehandse en ik ben er ook echt blij mee. Kan niet wachten tot er een kleine in ligt om mee te wandelen :)

16. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    3 op een rij :D Goedemorgen dames.

Gaan jullie nog wat doen dit pinksterweekend?

Mijn man moet vandaag nog werken van 12 tot 6.
    Maandag komen er twee vrienden bij ons eten (kleine Indische rijsttafel) en daarvoor ga ik vandaag alvast de babi ketjap maken. En dan moeten we morgen en maandag nog gehaktballetjes maken, kipsaté en gado gado (bonen, witte kool, taugé).

Mijn moeder en oma komen maandag langs om de zak met gekregen babykleren brengen. Kunnen we lekker neuzen.

Er werd ook nog wat gevraagd over huisdieren, maar vergat steeds te reageren. Wij hebben hier 5 ratjes wonen, 4 dames en 1 gecastreerde heer. De heer komt uit een rattenopvang en de dames komen van een rattery.
    De twee oudste dames zijn van 6 november 2011, met een beetje geluk hebben we dus 3 verjaardagen die dag :p
    De heer is van januari 2012. En de 2 kleine dames zijn van 14 en 15 februari dit jaar.

17. januari2010

Goedemorgen :)

Lilian: leuk de nieuwe kleertjes!! Kan je echt blij van worden, he!

Mamamars: wel fijn dat er gevonden is waardoor het kwam! Het blijft evengoed niet leuk maar dan weten ze in ieder geval dat ze hier nu goed op moeten letten.

Appelgebakje: lekker kokkerellen vandaag dus :) iedereen zal er wel van smullen. Wij hebben weinig plannen, hoop dat het nog een beetje weer word om buiten te zitten maar ben er bang voor. De voorspellingen wisselen echt per dag!

Voelen jullie ook al heel duidelijk een bolletje? Ik heb het vooral S'morgens heel erg! Mijn buik ligt ook al vrij hoog voor de termijn maar dat is ook niet zo gek voor een derde! Afgelopen maandag bij de Vk zeiden ze dat ik al op 2/3e zat tussen schaambot en navel! S'morgens voel ik hem nu echt al tot aan de navel maar als ik ben gaan plassen is dat weer weg.
    Voelen jullie de kleine ook al?

18. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Smullen zullen ze zeker doen. Mijn man is helemaal gek op babi ketjap dus komt goed!
    Hier zou het morgen 21 graden worden en zonnetje erbij dus daar gaan we voor :)

Vanochtend voelde ik ook echt een ballonnetje in mijn buik. Echt heel apart allemaal. Bewegingen voel ik nog niet, zit er echt op te wachten.

Stiefmam02: Veel plezier bij de geslachtsbepaling vandaag. :) Houd je ons op de hoogte????

19. januari2010

Moet persoonlijk nog steeds niet aan warm eten denken en het bereiden al helemaal niet maar komt vast snel goed.

Ons eerste kindje voelde ik pas rond de 20 weken, vrij laat. 2e al een stuk sneller en nu voel ik s'avonds wel dat hij of zij naar mijn hand zwemt als ik hem op de buik leg, heerlijk!

Stiefmom2: ben benieuwd wat jullie krijgen!!

20. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Ik ga de 2 pinksterdagen met mijn ouders op de rommelmarkt staan, dus ook hopen op goed weer. Hoop ook dat ik wat kan verkopen en verdienen, kan ik dan lekker besteden aan de 2 kleintjes. :)
    Fijn weekend allemaal!

Deel Deze Pagina